Nee tong, niet Angelo Branduardi.quote:
Hallo Berkery, opperde je nu echt Sting? Neuh!quote:
Jeuj!quote:
quote:Andreas Vollenweider (geboren 4 oktober 1953 in Zürich) is een Zwitsers musicus, componist en arrangeur van ontspanningsmuziek en muziekstukken, die voornamelijk met de harp zijn gemaakt.
Zijn muziek is dynamisch en kleurrijk. Hij gebruikt zowel een traditionele als elektrisch versterkte harp voor zijn muziek.
In de zeventiger jaren werkte hij met René Bardet in het ensemble Poesie und Musik. Hierbij werden werken van dichters zoals Heinrich Heine en François Villon gebruikt.
Zijn solowerk bevindt zich tussen Jazz en New Age, eerst alleen instrumentaal maar later ook met de stem.
Hij heeft samengewerkt met Bobby McFerrin, Carly Simon, Zucchero, Milton Nascimento, Brian Adams en Luciano Pavarotti.
Andreas Vollenweider geeft veel steun aan mensenrechten- en milieu-organisaties.
Discografie:
Vollenweider, Bardet, Valentini (teksten en muziek): Heinrich Heine - ein neues Lied 1976
Vollenweider, Bardet, Valentini (poëzie en muziek): François Villon 1976
Vollenweider, Bardet, Valentini (poëzie en muziek): Heinrich Heine - Ich kann nicht mehr die Augen schliessen 1977
Eine Art Suite in XIII Teilen 1979
Behind the Gardens 1981
Caverna Magica 1983
White Winds (seeker's journey) 1984
Down to the Moon 1986
Dancing with the Lion 1989
Traumgarten 1990
Book of Roses 1991
Eolian Minstrel 1993
Andreas Vollenweider & Friends - live ... 1994
Kryptos 1997
Cosmopoly 1999
The Essential Andreas Vollenweider 2001
V O X 2004
quote:Eerste hittegolf van dit jaar op komst
Het wordt opnieuw een warme en zonnige zomerdag. De zon schijnt volop en op veel plaatsen loopt vanmiddag de temperatuur op naar de tropische waarde van 30 graden. Met een 30 graden (of meer) in De Bilt op dinsdag in het vooruitzicht lijkt de eerste hittegolf van dit jaar een feit te worden. Er waait overigens vandaag een matige (kracht 3 tot 4) oostelijke wind, maar vanmiddag kan aan de kust de wind even van zee gaan waaien.
Komende nacht duurt het lang voordat het kwik onder de 20 graden terechtkomt met rond zonsopkomst temperaturen rond 17 graden. Ook dinsdag overdag verandert er niet veel. Veel zon, droog en maxima die waarschijnlijk nog een fractie hoger liggen dan vandaag.
quote:Op maandag 3 juli 2006 11:22 schreef Scrutinizer het volgende:
Larry King natuurlijk
Ik dacht ook even dat het Mr. Pieter van Vollezakken wasquote:Op maandag 3 juli 2006 11:24 schreef Tokay het volgende:
[..]
Ik dacht dus écht dat-ie onherkenbaar op het plaatje stond!
Ik (her)ken haar in ieder geval niet.quote:Op maandag 3 juli 2006 11:34 schreef Tokay het volgende:
Okidoki, dan kom ik straks wel even terug om te kijken of ze is geraden.
In Patagonië schijnt het vandaag frisjes te zijnquote:Nu de koelte opzoeken... tot later.![]()
Ik heb ramen en deuren gesloten, wat zou er gebeurd zijn?quote:Op maandag 3 juli 2006 12:16 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Rennuuuuuuuh.... ow het is alweer afgelopen...
Ow shit... ik heb mn raam hier beneden nog openstaan. Ik weet het niet.... misschien komen de Amerikanen er wel aan om Balkenende te helpen....quote:Op maandag 3 juli 2006 12:17 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik heb ramen en deuren gesloten, wat zou er gebeurd zijn?
Dan sluit ik mij aan bij het verzetquote:Op maandag 3 juli 2006 12:20 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ow shit... ik heb mn raam hier beneden nog openstaan. Ik weet het niet.... misschien komen de Amerikanen er wel aan om Balkenende te helpen....
Ik doe mee... dan hebben we er al 2... ik denk dat er nog wel meer ons willen vergezellen.quote:Op maandag 3 juli 2006 12:22 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Dan sluit ik mij aan bij het verzet![]()
Idd, gebeurd ook best regelmatig dat ze te laat zijn.quote:Op maandag 3 juli 2006 12:32 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Dat voorspelt weinig goeds voor wanneer er eens echt iets gebeurt.
Het zal dan wel een Surinaams alarmsysteem zijnquote:Op maandag 3 juli 2006 12:34 schreef pos het volgende:
[..]
Idd, gebeurd ook best regelmatig dat ze te laat zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |