abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 september 2006 @ 19:28:39 #106
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_41402701
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 16:42 schreef DeLieveAllochtoon het volgende:
Ik heb inmiddels 3 dagen les gehad en ik moet zeggen: DAMN!
Leraren hebben geen genade meer, vooral bij aardrijkskunde en geschiedenis moet ik veel maar dan ook veel pennen én rekenen op onverwachte so's. En ben er achter gekomen dat Wa1,2 betekent dat ik dus 2 aparte lessen heb voor wiskunde voor 2 soorten wiskunde's.
Dit jaar wordt echt bijhouden en bijtijds leren wil ik het overleven. Dit al na 3 dagen....
Rare school. Jullie hadden in de vijfde zeker ook nog een klassenboek?
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_41423150
Ga je in je vakantie piekeren of je je VWO wel gaat halen ? hahahaa
pi_41423554
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 17:10 schreef zijle het volgende:
so's in vwo 6?
Dat mag niet eens, als ik het PTA mag geloven
pi_41423920
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 14:48 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Dat mag niet eens, als ik het PTA mag geloven
Waar willen ze die cijfers van de schriftelijke overhoringen opzetten? Je hebt toch geen rapporten meer?
pi_41423921
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 17:10 schreef zijle het volgende:
so's in vwo 6?
boeiend hoe je het noemt. Een proefwerk/test blijft gewoon een proefwerk/test of je het nou so of anusinvulwerk noemt.
pi_41424315
Wij hadden nog een paar so's voor Duits geloof ik... en engels trouwens ook. Namen ze het gemiddelde van 2 of 3 so's en dat telde dan 1 of 2 keer ofzo... Kan trouwens ook in de vijfde geweest zijn.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2006 15:24:57 ]
pi_41426320
6VWO was voor mij een eitje.

5VWO was pas erg met docenten die elke twee weken een werkstuk en bijbehorende presentatie wilde, maffe taalexcursies (die wel gezellig waren ) en elke drie weken een proefwerk van een vak.

Ik was aan het eind van het jaar een zenuwinzinking nabij...
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
  zaterdag 2 september 2006 @ 17:05:31 #113
154399 Frederiqueske
Freekske RULES :D
pi_41426592
quote:
Op zondag 2 juli 2006 14:55 schreef Repeat het volgende:
E&M is sowieso een feestprofiel, dus wat maak je je druk
Cultuur en Maatschappij is het pret pakket bedoel je.... als je van talen houdt
Crikey! / I LOVE Koala's and Wombats :))
No money?? then no honey :P
  zaterdag 2 september 2006 @ 17:10:26 #114
154399 Frederiqueske
Freekske RULES :D
pi_41426764
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 16:53 schreef bladibladibla het volgende:
6VWO was voor mij een eitje.

5VWO was pas erg met docenten die elke twee weken een werkstuk en bijbehorende presentatie wilde, maffe taalexcursies (die wel gezellig waren ) en elke drie weken een proefwerk van een vak.

Ik was aan het eind van het jaar een zenuwinzinking nabij...
6 vwo behoord een makkie te zijn dan toch als je de voorgaande jaren maar goed heb opgelet en je best heb gedaan poe, ik heb nog een tijd te gaan, zit nu in de 2e..... nog wat leuke tips krijg het nu al spaans benauwd, whaha jij je zenuwinzinking nog overwonnen????
Crikey! / I LOVE Koala's and Wombats :))
No money?? then no honey :P
pi_41427504
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 17:05 schreef Frederiqueske het volgende:

[..]

EM net zo hoor.
pi_41428214
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 16:42 schreef DeLieveAllochtoon het volgende:
Ik heb inmiddels 3 dagen les gehad en ik moet zeggen: DAMN!
Leraren hebben geen genade meer, vooral bij aardrijkskunde en geschiedenis moet ik veel maar dan ook veel pennen én rekenen op onverwachte so's. En ben er achter gekomen dat Wa1,2 betekent dat ik dus 2 aparte lessen heb voor wiskunde voor 2 soorten wiskunde's.
Dit jaar wordt echt bijhouden en bijtijds leren wil ik het overleven. Dit al na 3 dagen....
doe niet zo gestresst man. gewoon af en toe beetje lezen. wa12 is iets anders dan wa1 dus ik snap niet waarom jou lessen zijn gesplitst. en maar 2 uur in de week wiskunde?

geniet er nou maar van
Xbox live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
pi_41429597
geschiedenis in 6e vond ik geen pretje meer :S (of dat door de persoonlijke vete die ik had met de docent was laat ik even in het midden..) kaliteit < kwantiteit is het eigenlijk bij geschiedenis.. Economie is op zich wel te doen als je je huiswerk bijhoud (wat ik niet deed en het dus een K vak vond)

Verder heb ik in de 6e eigenlijk niet veel uitgevoerd..
pi_41446059
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 16:39 schreef Lisanne__tje het volgende:

[..]

ja... dat heb ik ook gedaan en ik heb het makkelijk gehaald
Mevrouw de Manager, jij deed zeker weten E&M anders was je nu niet Bedrijfswetenschappen aan het studeren.
pi_41447297
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 17:05 schreef Frederiqueske het volgende:

[..]

EM ook hor als je het doet zoals ik...
pi_43136073
Nu zit ik al twee maanden in de zesde klas.

Ik vind het gewoon kut.

Mijn vraag aan de mensen die vorig jaar examen hebben gedaan...

Hoe moeilijk vonden jullie economie 1,2 en wiskunde A1,2 op de examens?
www.pvda.nl
Steun!
  woensdag 1 november 2006 @ 14:30:17 #121
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_43136779
Wiskunde A1 en 2 vond ik echt onvoorstelbaar kut. Ik wou ook minstens een 2,2 halen, had ik genoeg aan voor een 4 op m'n eindlijst. Kreeg ik later m'n diploma met een 7,5 voor het examen wiskunde

Economie was gewoon, lastig. Veel berekeningen en formules vergeten, had ook niet geleerd.. Toch nog een 5,7 weten te halen en netjes geslaagd met een 6.

Maar serieus, VWO stelt geen fuck voor. Ik heb in 3 jaar tijd zelden een toets geleerd, je bent alleen veel tijd kwijt met PO's en handelingsdelen. Voor de rest is het 2 vingers in de neus en vreten maar.
"Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
pi_43136876
quote:
Op woensdag 1 november 2006 14:06 schreef Ceylon89 het volgende:
Nu zit ik al twee maanden in de zesde klas.

Ik vind het gewoon kut.

Mijn vraag aan de mensen die vorig jaar examen hebben gedaan...

Hoe moeilijk vonden jullie economie 1,2 en wiskunde A1,2 op de examens?
goed opletten in de lessen en je hoeft nauwelijks te leren voor je toetsen/examens. en opgaven maken uit de examenbundel, dat werkt het best
pi_43137056
quote:
Op woensdag 1 november 2006 14:30 schreef bolletje_25 het volgende:
Wiskunde A1 en 2 vond ik echt onvoorstelbaar kut. Ik wou ook minstens een 2,2 halen, had ik genoeg aan voor een 4 op m'n eindlijst. Kreeg ik later m'n diploma met een 7,5 voor het examen wiskunde

Economie was gewoon, lastig. Veel berekeningen en formules vergeten, had ook niet geleerd.. Toch nog een 5,7 weten te halen en netjes geslaagd met een 6.

Maar serieus, VWO stelt geen fuck voor. Ik heb in 3 jaar tijd zelden een toets geleerd, je bent alleen veel tijd kwijt met PO's en handelingsdelen. Voor de rest is het 2 vingers in de neus en vreten maar.
Tja, hoe was je schoolexamen cijfer voor wiskunde dan?

Mijn grootste probleem is gewoon wiskunde. Ik heb de afgelopen jaren steeds een 3.5 voor wiskunde, ook zo berekend, waardoor ik gewoon met een 4 kan overgaan. Maar goed, ik vraag me af... Hadden jullie zeg maar niet veel stress in de maanden voordat de examens starten? Hoeveel tijd moet je uberhaupt aan school besteden eigenlijk? Ik heb dat nooit begrepen.

Bah
www.pvda.nl
Steun!
  woensdag 1 november 2006 @ 14:45:21 #124
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_43137218
quote:
Op woensdag 1 november 2006 14:39 schreef Ceylon89 het volgende:

[..]

Mijn grootste probleem is gewoon wiskunde. Ik heb de afgelopen jaren steeds een 3.5 voor wiskunde, ook zo berekend, waardoor ik gewoon met een 4 kan overgaan. Maar goed, ik vraag me af... Hadden jullie zeg maar niet veel stress in de maanden voordat de examens starten? Hoeveel tijd moet je uberhaupt aan school besteden eigenlijk? Ik heb dat nooit begrepen.

Bah
Een 4.8

Ik heb altijd alles uitgesteld.. Grote PO's doe je 2 dagen over, kleine handelingsdelen een avondje. Gewoon de laatste dag Werken onder druk is zwaar relaxt. Toetsen idem, gewoon in de les komen en luisteren wat die vent te vertellen heeft, en dan in een half uurtje voor de toets nog ff alles 1x doorlezen. Klaar

Mja, gewoon zorgen dat je overal een voldoende voor staat, behalve wiskunde dan. Eén 4 mag, dus
"Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
pi_43137369
quote:
Op woensdag 1 november 2006 14:39 schreef Ceylon89 het volgende:

[..]

Bah
Ik heb in ieder geval geen reet uitgevoerd. Heb de week voor de eindexamens ongeveer 1.5 uur per dag aan mijn examens besteed. En gewoon gehaald, natuurlijk
pi_43137547
quote:
Op woensdag 1 november 2006 14:50 schreef Aibmi het volgende:

[..]

Ik heb in ieder geval geen reet uitgevoerd. Heb de week voor de eindexamens ongeveer 1.5 uur per dag aan mijn examens besteed. En gewoon gehaald, natuurlijk
Er zijn verschillende opties:
1. Je bent hoog begaafd, en hebt een fotografisch geheugen.
2. Je bent blijven zitten.
3. Je hebt een leeg hoofd waardoor je gemakkelijk nieuw stof kunt opnemen en verwerken.

Ik gok optie 1.
www.pvda.nl
Steun!
pi_43137681
quote:
Op woensdag 1 november 2006 14:56 schreef Ceylon89 het volgende:

[..]

Er zijn verschillende opties:
1. Je bent hoog begaafd, en hebt een fotografisch geheugen.
2. Je bent blijven zitten.
3. Je hebt een leeg hoofd waardoor je gemakkelijk nieuw stof kunt opnemen en verwerken.

Ik gok optie 1.
Optie 2 en 3 zijn het in ieder geval niet( ). Maar even serieus, de eindexamens waren bij mij op school in ieder geval zwaar overschat. De dossiertoetsen waren veel moeilijker dan de eindexamens. En van stressen gaan je cijfers volgens mij nog het meeste van omlaag.
pi_43137911
Je moet natuurlijk een ook een beetje aanleg hebben voor economie en wiskunde, maar moeilijk is het absoluut niet
  woensdag 1 november 2006 @ 16:23:57 #129
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_43140919
Het CSE is echt veel makkelijker dan de SE-toetsen hoor.
pi_43141706
quote:
Op woensdag 1 november 2006 16:23 schreef bolletje_25 het volgende:
Het CSE is echt veel makkelijker dan de SE-toetsen hoor.
Ja, raar is dat, dat hoor ik wel vaker. Nou ja, dus ik moet blij zijn dat het centraal examen voor 50% meetelt?
www.pvda.nl
Steun!
  woensdag 1 november 2006 @ 17:15:47 #131
53267 TC03
pi_43142796
Een 5,5 moet op het VWO geen probleem zijn, als je daar moeite mee hebt vind ik dat je niet echt geschikt bent voor het VWO. Bij welk profiel dan ook.
pi_43142951
quote:
Op woensdag 1 november 2006 17:15 schreef TC03 het volgende:
Een 5,5 moet op het VWO geen probleem zijn, als je daar moeite mee hebt vind ik dat je niet echt geschikt bent voor het VWO. Bij welk profiel dan ook.
www.pvda.nl
Steun!
  woensdag 1 november 2006 @ 17:51:53 #133
53267 TC03
pi_43144029
quote:
Op woensdag 1 november 2006 17:20 schreef Ceylon89 het volgende:

[..]

woensdag 1 november 2006 @ 18:01:13 #134
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_43144401
quote:
Op woensdag 1 november 2006 17:15 schreef TC03 het volgende:
Wat een wijsheid. Jij hebt zeker VWO gedaan
  woensdag 1 november 2006 @ 18:06:24 #135
53267 TC03
pi_43144615
quote:
Op woensdag 1 november 2006 18:01 schreef bolletje_25 het volgende:

[..]

Wat een wijsheid. Jij hebt zeker VWO gedaan
Ja, hoe kan je anders beoordelen of iemand VWO-waardig is?
  woensdag 1 november 2006 @ 18:11:58 #136
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_43144822
quote:
Op woensdag 1 november 2006 18:06 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ja, hoe kan je anders beoordelen of iemand VWO-waardig is?
Je had een VMBO'er kunnen zijn die maar wat lulde.
pi_43145200
Mjah, als je in 6 VWO kunt komen kun je het ook zeker afmaken.
  woensdag 1 november 2006 @ 18:50:25 #138
53267 TC03
pi_43146094
quote:
Op woensdag 1 november 2006 18:11 schreef bolletje_25 het volgende:

[..]

Je had een VMBO'er kunnen zijn die maar wat lulde.
Leuke drogredenatie.
pi_43168455
Het is eigenlijk heel erg simpel om je VWO te halen.

Als je in de voorgaande jaren een beetje je best hebt gedaan en ongeveer een 6 ofzo gemiddeld staat betekent het dat je de stof beheerst. De examens zijn niet anders dan een herhaling van al die toetsen die je hebt gehad. Bij economie bijvoorbeeld heb ik destijds gewoon het hele boek nog een keer in de klas in 3 maanden ? doorgewerkt. Daardoor kon je alle stof weer ophalen.

Economie examen is ook helemaal niet zo moeilijk. Een klein beetje wiskunde, een beetje logische vragen en voila dat was weer een examen.

Voor wiskunde waar de meeste zo even snel te lezen het meeste over stressen geld precies hetzelfde. Die stof die je de afgelopen jaren hebt geleerd zit er echt nog wel ergens in hoor. En anders zal je misschien even iets meer opdrachten moeten gaan maken.

Als je nu nog allemaal toetsen krijgt, doe dan even iets meer je best voor de vakken waar je slecht voor staat. Als je je examens in kan gaan met het idee dat vieren genoeg zijn scheelt dat al de helft.

(wacht maar tot jullie gaan studeren, dan is een boek van economie opeens maar 1 vak waar je niet 3 jaar maar 3 maanden over mag doen)
pi_43259066
VWO 6, heerlijk.

Mijn tip is om de eerste drie uur van een dag gewoon over te slaan. Zo vroeg steek je toch nog niks op, en als je uitgeslapen op school aankomt vallen de lessen ook weer mee. Zonder een slaapgebrek leer je zeker 's avonds een stuk lekkerder en kun je langer doorgaan, en niet onbelangrijk: je traint ook nog je sociale vaardigheden (want je zult je onder een hoop gemiste uren uit moeten lullen)!

Oftewel, het eindexamenjaar is een eitje, zeker met E&M. Stelt echt niks voor. Het enige wat ik je kan aanraden is toch echt op tijd te beginnen met je PWS. Zo'n ding binnen 48 uur in elkaar moeten draaien is geen pretje, geloof me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')