Gebeurd op 26/06/2006 Wij hebben gisterennamiddag 26/06/2006 ingegrepen op de Astridplaats toen een mens van een jaar of 65 werd aangevallen.
Wij gingen de kaarsen vervangen daar voor Guido, en die man van 65 geraakte in discussie met enkele allochtonen die daar stonden te lachen op de plaats waar Guido gestorven is.
Die mens vroeg voor wat respect te tonen voor het slachtoffer.
En het hek was van de Dam, wij Christenen zijn rasisten, verstoten hen enz..
Die mens verdedigde zich en van het één kwam het ander......
Zover tot de dicussie begon over hun hoofddoek met die man, toen begonnen een 5-tal jongeren die mens te duwen en aan zijn armen te trekken.
Mijn vrouw vroeg om die mens gerust te laten en zij had het ook geweest.
Wij waren er zelfs niet bij betrokken.....
De ene zei tegen mijn vrouw, we maken U kapot, dit aan de ingang van het hotel.
Ik maakte mij boos en zei dat ze mijn vrouw moesten gerust laten, er waren nog een 4-tal (oude) Belgen.
Op een minuut stonden er zeker 50 rond ons.
Er stonden 2 autobussen van De Lijn, ik denk dat die mensen de politie hebben gebeld.
Ik belde ook de 101 (om 16u53), maar inmiddels waren er 2 auto's aangekomen.
Enkele van die mensen waren toen tegen mij begonnen, één agent kwam ertussen OM ONS naar ons voeten te geven.
Het was al een lichte schermutseling.
Ik heb die mens er snel tussenuit gehaald.
En toch bleven die verder doen.
Maar de politie was kwaad op de AUTOCHTONEN en zonder reden.
Verschillende mensen kwamen ons bedanken dat we die man uit die situatie hebben gehaald.
Mijn vrouw zei het tegen de politie en duiden die jongeren aan die zeiden dat ze ons kapot gingen maken.
Ze lieten ze gewoon vertrekken.
Inmiddels waren er al een 8-tal combi's en enkele ploegen te voet aangekomen, waaronder met honden. Er werd NIKS gedaan, voor hetzelfde was er met die man weer hetzelfde gebeurd op dezelfde plaats.
Ik had toen al woorden met die politie omdat die niks deden want er was nog niks gebeurd.
De ploeg van VTM zat in hun auto wat verder in de Gemeentestraat.
Ik zei het hen en ze kwamen als het gedaan was.
De mensen vonden het daar allemaal een echte schande, en als ze allen weg waren, toen was de politie daar massaal.
Dit is de realiteit hoe snel je er zelf tussen zou hangen, en ze trokken en duwden langs alle kanten, gelukkig heb ik buiten wat roepen mij toch rustig gehouden of wij konden nog mee naar het bureel.
En ik ben niet bang want ik heb 5 jaar bij de Commando's geweest in en heb ook tijdens de crisis in Zaïre gezeten.
Ik hoop dat de vroegere Rijkswacht terug komt, want de hedendaagse politie, ik denk dat die alleen nog bekeuringen schrijven en verder niks
En dit is geen show, het is echt gebeurd deze namiddag.
We overwegen nog om klacht neer te leggen tegen de politie met een 5-tal mensen, ze wachten gewoon af, en dan is het weer te laat
En vanaf nu help ik ook NIEMAND meer of mijn eigen familie.