Bron: http://actuality.skynet.be/index.html?or=home_belga&l1=actuality&l2=today&l3=all&l4=home&a=viewmessage&p1=69085quote:(Belga) Jongeren hebben zaterdagmiddag in het centrum van Antwerpen een passagier van een bus van De Lijn geslagen en geschopt. De man is overleden. Dat meldt de politie van Antwerpen. Van de daders ontbreekt nog elk spoor.
Het slachtoffer kreeg het op buslijn 23 aan de stok met enkele jongeren. Die sloegen en schopten hem, waarop het slachtoffer uitstapte ter hoogte van het Koningin Astridplein. Daar kreeg de man een hartstilstand en stuikte in elkaar. De hulpdiensten probeerden het slachtoffer tevergeefs te reanimeren. Volgens de politie is het nog niet duidelijk of er een verband bestaat tussen de klappen die de man kreeg en de hartstilstand. Verder onderzoek moet dat uitwijzen. Het parket van Antwerpen ging ter plaatse. Vervoersmaatschappij De Lijn betreurt het incident ten zeerste. (dwm)
quote:Op zaterdag 24 juni 2006 21:07 schreef Ame_thyst het volgende:
Ik hoorde het op de radio (donna) dat ging iets anders: Jongens hadden ruzie met elkaar, man (50er) komt tussen beiden. Jongens keren zich tegen de man en slaan hem in elkaar.
R.I.P
blijkbaar konden die jongens het ineens prima met elkaar vindenquote:Op zaterdag 24 juni 2006 21:07 schreef Ame_thyst het volgende:
Ik hoorde het op de radio (donna) dat ging iets anders: Jongens hadden ruzie met elkaar, man (50er) komt tussen beiden. Jongens keren zich tegen de man en slaan hem in elkaar.
R.I.P
en als andere dan tussenbeide komen (om die man te helpen ) is het van kun je wel tegen die kinderenquote:Op zaterdag 24 juni 2006 21:11 schreef MUUS het volgende:
Met z'n zessen, guttegut, wat een helden.
ik neem tenminste aan dat er meer passagiers waren (i.i.g de buschauffeur)quote:Op zaterdag 24 juni 2006 21:10 schreef Ame_thyst het volgende:
Kort buitenlands nieuws
In een bus in Antwerpen is een man overleden aan een hartaanval nadat hij door zes jongeren geschopt en geslagen was. De man (54) had hen aangesproken op hun wangedrag, waarop ze hem aanvielen.
bron noshttp://www.nos.nl/nos/art(...)1C697B9EA2894C9.html
als ik eerlijk ben zou ik mezelf ook eerst 3x bedenkenquote:Op zaterdag 24 juni 2006 21:16 schreef achlicia het volgende:
Op de een of andere manier voel ik me steeds minder geroepen om anderen te wijzen op wangedrag...
beetje onrealistisch alleen...quote:Op zaterdag 24 juni 2006 21:16 schreef Xebrozius het volgende:
Ik vind dat ze zulke dingen moeten omdraaien, en dat ze met z'n zessen zwartrijders kapot stampen. Hebben dat soort mongolen ook weer een doel in het leven.
* Xebrozius die een positieve draai aan het topic geeft
logisch niet, maar wel keiharde realiteit.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 21:18 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Och, het doodtrappen van een man is toch ook niet erg logisch is het wel?
Wel als de reactie van de rechter is, "drie maanden taakstraf". Als ze er 5 jaar voor kregen en dat was ook in het nieuws gekomen zouden anderen er nog eens over kunnen denken.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 21:21 schreef Limburger_noord het volgende:
Helaas zorgt dit soort persberichten dat steeds minder mensen ingrijpen
Ik weet het niet hoor, maar met de risico's die je tegenwoordig loopt bij het ingrijpen, heb je nog verdomd weinig aan de straffen die vervolgens worden gegeven. Maar dat bedoel je uiteraard niet. Ik vraag me verder wel af of harder straffen werkelijk preventief werkt (dat bedoelde je wel waarschijnlijk). Maar dan nog mogen ze wat mij betreft harder straffen... niet daarvan.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 21:27 schreef Thorical het volgende:
[..]
Wel als de reactie van de rechter is, "drie maanden taakstraf". Als ze er 5 jaar voor kregen en dat was ook in het nieuws gekomen zouden anderen er nog eens over kunnen denken.
Erger is dat de mensen die ingrijpen waarschijnlijk ook gestraft worden wegens openbaar geweldquote:Op zaterdag 24 juni 2006 21:27 schreef Thorical het volgende:
[..]
Wel als de reactie van de rechter is, "drie maanden taakstraf". Als ze er 5 jaar voor kregen en dat was ook in het nieuws gekomen zouden anderen er nog eens over kunnen denken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |