abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40212469
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 19:31 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

En wat als het wel een Rabo renner is?? Of van een andere ploeg?? Waarom zou het erger zijn als het een Rabo is??
huh? waar heb jij het over?

en ik zeg nergens dat het erger zou zijn als het een Rabo renner is....dus hoe jij eraan komt...is me een raadsel

Of het nou een Rabo, Phonak etc. is dat boeit allemaal niet...doping is doping en is even erg.

Ik zeg alleen dat ik hoop dat het geen Rabo renner is.....aangezien het een Nederlandse ploeg is. Als er een doping geval is dan blijft het zo'n ploeg achtervolgen.
pi_40212707
op wieleruitslagen.be heeft iemand vernomen dat het om Verdugo (Euskaltel) gaat
pi_40213687
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 19:31 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

En wat als het wel een Rabo renner is?? Of van een andere ploeg?? Waarom zou het erger zijn als het een Rabo is??
Meer om de gevolgen denk ik. Kans bestaat natuurlijk dat Rabo contract niet wil verlengen of iets dergelijks als zo iets gebeurt. Zo niet goed zijn voor het fietsen in NL als Rabo er mee stopt.
You ask me the time
But I sense something more
And I would like to give
What I think you're asking for
pi_40213983
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 20:23 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:

[..]

Meer om de gevolgen denk ik. Kans bestaat natuurlijk dat Rabo contract niet wil verlengen of iets dergelijks als zo iets gebeurt. Zo niet goed zijn voor het fietsen in NL als Rabo er mee stopt.
zou een ramp zijn...daarom hoop ik ook dat het geen Rabo renner is.

Ik verdenk Gonchar....zou me niks verbazen.
pi_40214592
Alleen bij structureel dopinggebruik georganiseerd vanuit de ploeg trekt Rabo de stekker eruit. Individuele gevallen belanden in de bekende doofpot; Erik Dekker, Rory Sutherland...
pi_40215086
Gonchar wordt niet betrapt
bij T-MObile is een goed program hoor
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_40215320
http://www.velonews.com/race/int/articles/10588.0.html

de 5 Astana renners dus officieel 'onschuldig' verklaart.

Door die kut organisaties kon Vino niet meedoen en blijkt zijn hele ploeg onschuldig te zijn.

Maja volgend jaar hopelijk een gemotiveerd Vino bij de Tour
pi_40215497
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 21:14 schreef Eppie_NL het volgende:
de 5 Astana renners dus officieel 'onschuldig' verklaart.
Dat staat er niet. Ze hebben een document ontvangen waarin staat dat ze niet zullen worden aangeklaagd door de Spaanse justitie in deze zaak. Zoals eerder al was bekend gemaakt worden geen renners vervolgd door de Spaanse justitie. De wielerbonden kunnen nog altijd besluiten bewijzen, al dan niet via de Spaanse justitie, te verzamelen en tot schorsing over te gaan.
pi_40215754
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 21:19 schreef mbn het volgende:

[..]

Dat staat er niet. Ze hebben een document ontvangen waarin staat dat ze niet zullen worden aangeklaagd door de Spaanse justitie in deze zaak. Zoals eerder al was bekend gemaakt worden geen renners vervolgd door de Spaanse justitie. De wielerbonden kunnen nog altijd besluiten bewijzen, al dan niet via de Spaanse justitie, te verzamelen en tot schorsing over te gaan.
daarom staat er ook 'onschuldig'

maja iets zegt me dat die hele Astana ploeg niet gebruikt heeft
  woensdag 26 juli 2006 @ 21:27:23 #210
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_40215781
quote:
According to El Diario Vasco, the riders can now make legal claims in Spanish courts against damages caused to them or their team.
Op wie willen ze dat in godsnaam gaan verhalen? Het uiteindelijke besluit om de renners van "de lijst" te weren en niet te vervangen was genomen door de ploegleiders, niet door de tourdirectie. Dat ze daardoor te weinig renners overhielden om officieel te mogen starten in de Tour, tja - dat is gewoon een logisch gevolg van de Tourreglementen, niet zozeer een ten onrechte opgelegde uitsluiting.
Of zullen ze dat verhalen op de Spaanse justitie?
  woensdag 26 juli 2006 @ 21:30:00 #211
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_40215872
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 21:26 schreef Eppie_NL het volgende:

maja iets zegt me dat die hele Astana ploeg niet gebruikt heeft
Gezien het feit dat voormalig ploegleider Manolo Saiz diep in het schandaal is verwikkeld lijkt me dat toch onwaarschijnlijk...
pi_40215939
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 21:27 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Op wie willen ze dat in godsnaam gaan verhalen?
ASO?
pi_40215947
Het zegt niks, betekent alleen dat ze de zaak tegen hen niet rondkregen, als die Nozal met een hematocriet van 52 wordt gepakt dan ga je mij niet zeggen dat ie te lang in zijn hoogtetentje heeft geslapen of als Beloki op het podium komt in de Tour als de grote man van Saiz dan zou hij zeker ook niet gebruikt hebben...
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  woensdag 26 juli 2006 @ 21:33:01 #214
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_40216002
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 21:31 schreef Eppie_NL het volgende:

[..]

ASO?
Maar die had enkel een advies uitgegeven om de ploeg uit te sluiten, het daadwerkelijke uitsluiten is een gevolg van een combinatie van een gezamelijk besluit van de ploegleiders en de tourreglementen...
pi_40218316
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 19:55 schreef Rudieh het volgende:
op wieleruitslagen.be heeft iemand vernomen dat het om Verdugo (Euskaltel) gaat
die bron die de gozer geeft is La Marca maar dat bestaat niet. Marca bestaat wel en daar is de naam van Verdugo nergens te lezen. Kortom broodje aap
  woensdag 26 juli 2006 @ 23:16:24 #216
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_40220218
Zal wel weer 2 weken duren met speculaties etc.

Ik vind het niet meer normaal dat Vino de Tour niet kon rijden terwijl er geen proces zal zijn.
Je beslist toch niet op gebakken lucht dat de renners doping hebben gebruikt? er moeten toch zeer concrete aanwijzingen zijn wil je op de lijst komen en de ploegleiders je terugtrekken. Het lijtk erop dat als een dokter je naam een keer noemt voor de tour je het wel kan schudden.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_40222150
het resultaat van zo'n tegenanalyse kan toch soms wel maanden duren?
kan me herinneren dat dat toen bij het gevalletje Heras aan de hand was...was ook pas in november of december (een aantal maanden na het bericht) definitief
  donderdag 27 juli 2006 @ 00:15:07 #218
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_40222266
Landis heeft vanavond ¤ 50,000 in Chaam laten liggen. Welke gek doet dat nou
een betrapte?
pi_40222277
om m'n eigen vraag te beantwoorden: Heras was pas definitief positief (dankzij de B-staal) op 25 november 2005...17 dagen nadat bekend werd gemaakt dat ie een positief plasje had afgeleverd
  donderdag 27 juli 2006 @ 00:16:23 #220
40566 Ericr
Livewrong
pi_40222304
Die uitslag van de positieve test werd pas bekend in november, paar weken later werd de contra expertise al uitgevoerd.

Bij een bloedsample moet het overigens binnen 3 dagen gebeuren :
quote:
200.
The B Sample analysis of a blood Sample shall take place no later than 3 (three) days after the
analysis of the A Sample. The Anti-Doping Commission shall inform the Rider and/or his National
Federation as soon as possible of any A Sample Adverse Analytical Finding and of the date set for
the B Sample analysis by fax or by email. The terms and procedures set above shall not apply for
notifying the Rider.
Uit het anti-doping reglement van de UCI.
  donderdag 27 juli 2006 @ 00:18:07 #221
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_40222356
Speculeren over wie het is heeft 0,0 zin.
pi_40222515
speculeren heeft idd weinig zin, maar die reactie van McQuaid en het feit dat ze de naam angstvallig voor zich houden doet toch het ergste vermoeden
  donderdag 27 juli 2006 @ 00:25:05 #223
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_40222570
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 00:15 schreef PLAE@ het volgende:

een betrapte?
Vinden jullie dit nou niet toevallig?
pi_40222576
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 00:15 schreef PLAE@ het volgende:

een betrapte?
Maar hij zou dat criterium aanvankelijk wel gaan rijden?
  donderdag 27 juli 2006 @ 00:29:37 #225
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_40222688
ja. 2 minuten voor de start werd gemeldt dat hij niet kwam. Terwijl hij dus wel zou komen.

Heb ik van horen zeggen.
pi_40222697
http://www.8vanchaam.nl/ Volgens deze site stond Landis dus wel op de deelnemerslijst.

Maar hij heeft niet deelgenomen?
pi_40222732
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 00:29 schreef PLAE@ het volgende:

ja. 2 minuten voor de start werd gemeldt dat hij niet kwam. Terwijl hij dus wel zou komen.

Heb ik van horen zeggen.
Hmm, dat is vreemd. Het is in ieder geval iets dat vragen oproept.

Maar voorlopig maar even voorzichtig zijn met speculeren.
pi_40222734
Die doet gewoon even rustig aan na al dat feesten .
  donderdag 27 juli 2006 @ 00:31:32 #229
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_40222752
Voor 50.000 euro kan ik een feestje vieren wel een dagje uitstellen.
pi_40222778
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 00:31 schreef PLAE@ het volgende:

Voor 50.000 euro kan ik een feestje vieren wel een dagje uitstellen.
Das waar . Hoewel hij natuurlijk geld zat heeft.
pi_40222782
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 00:31 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Die doet gewoon even rustig aan na al dat feesten .
Als je vooraf een contract hebt getekend met 50.000 euro startgeld, ga je zo'n criterium natuurlijk niet zomaar skippen omdat je er geen zin in hebt.
pi_40222818
Boogerd heeft in ieder geval de Acht van Chaam gewonnen.

Maar op NOS Teletekst staat nog niks over forfait van Floyd Landis.
  donderdag 27 juli 2006 @ 00:36:23 #233
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_40222894
Als hij er was had hij gewonnen.
pi_40223042
De Standaard komt met dit artikel op de proppen:

http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelid=GSRVIB00
pi_40223056
mocht het wél een klassementsrenner zijn dan wordt ie in ieder geval uit de uitslag geschrapt...dit in tegenstelling tot de Fuentes-klantjes die hun uitslagen gewoon behouden
  donderdag 27 juli 2006 @ 00:42:55 #236
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_40223060
ziet u
pi_40223088
Voorlopig zijn het allemaal speculaties.

Maar zeker is dat het gaat gonzen van de geruchten de komende 2 of 3 weken.
pi_40223146
quote:
Via zijn ploegmaat Robert Hunter vernamen ze dat de Tourwinnaar ,,grote problemen had gekregen met zijn afstervende rechterheup''. Hij zou zich naar zijn Duitse ploegdokter hebben begeven.

Tuurlijk .
pi_40223184
Jezus, dat zou wat zijn zeg
Ben Johnsontaferelen

Maar goed, we wachten af
pi_40223194
Ik ken de reputatie van De Standaard niet, maar is dat een beetje een serieuze krant?
  donderdag 27 juli 2006 @ 00:48:28 #241
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_40223238
Die welingelichte bronnen houden van vage raadseltjes of zo?

Ze weten dat geen Italiaan of Spanjaard is, maar ze kunnen dan niet gewoon zeggen wie het wel is?
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_40223241
quote:
200.
The B Sample analysis of a blood Sample shall take place no later than 3 (three) days after the
analysis of the A Sample. The Anti-Doping Commission shall inform the Rider and/or his National
Federation as soon as possible of any A Sample Adverse Analytical Finding and of the date set for
the B Sample analysis by fax or by email. The terms and procedures set above shall not apply for
notifying the Rider.
hoe zit het met urine-samples dan?
staat dat er ook bij?
pi_40223289
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 00:48 schreef SaintOfKillers het volgende:
Die welingelichte bronnen houden van vage raadseltjes of zo?

Ze weten dat geen Italiaan of Spanjaard is, maar ze kunnen dan niet gewoon zeggen wie het wel is?
Tsja, en ook geen Belg of Fransman.

Dubbel, dubbel...
  donderdag 27 juli 2006 @ 00:55:44 #244
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_40223476
Kado 1 van Landis aan Pereiro Sio - 30 minuten
Kado 2 van Landis aan Pereiro Sio - De Tour
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  FOK!fotograaf donderdag 27 juli 2006 @ 02:27:30 #245
73911 ultra_ivo
pi_40225689
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 21:19 schreef mbn het volgende:

[..]

In Spanje is het gebruiken van doping niet voor het gerecht strafbaar. Het verstrekken van doping wel. Dus de renners kunnen alleen gehoord worden als getuigen.
  donderdag 27 juli 2006 @ 04:25:58 #246
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_40227115
Wat ik deze week héél opvallend vond was dat die befaamde Belgische anti-dopingarts (zijn naam ontsnapt mij nu) meteen de geruchten tegensprak van "er is geen doping die op 1 dag zo'n wederopstanding als Landis kan veroorzaken" en het gebruik van "eenmalige" amfetamines noemde. En die zijn nog altijd héél moeilijk op te sporen. Vaak is het zo dat iemand tijdens de nacht voor de inname iets "maskerends" neemt (bv een lichte hoeveelheid alcoholl) waarvan hij ook genoeg moet plassen , de ochtend erna dus plast en die plas wordt bewaardt , daarna de amfetamines inneemt en die dag héél sterk is. Na de inspanning gaat de persoon naar de dopingcontrole en moet een gedeelte van de plas van 's morgens toegevoegd worden aan de plas bij de dopingcontrole. Dan zijn de amfetamines niet meer terug te vinden. Dat kan zelfs door middel van een héél simpel apparaatje die een gedeelte van de plas terug in de blaas injecteert . Of door grote hoeveelheden van die plas op te drinken een uur tot een goed halfuur voor je moet plassen.
Dan zijn de amfetamines voor 99,99 % onopspoorbaar geworden. Zou Floyd zich dan toch op de 0.01 % misrekent hebben ??
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  FOK!fotograaf donderdag 27 juli 2006 @ 06:08:18 #247
73911 ultra_ivo
pi_40227453
Gezien het koersverloop van die dag lijkt het me logisch dat de dopingartsen vooral extra goed naar dergelijke 'eenmalige' amfitamenes gezocht hebben. Zoveel plasjes worden er die dag toch niet ingeleverd, maar die van Landis was die dag zeker.
pi_40228014
quote:
Landis verlaat Chaam

Amerikaan naar Duitsland na bekendmaking positief geval in Tour de France

Van onze Telesportredactie

CHAAM, donderdag
Tour de France-winnaar Floyd Landis is gistermiddag op stel en sprong vertrokken uit Brabant, waar hij later die avond aan de start van het criterium Acht van Chaam zou verschijnen. Zijn optreden in Chaam zou het tweede lucratieve rondje om de kerk worden, na de Profronde van Stiphout, die dinsdag werd verreden. De Amerikaan van Phonak liet via zijn Zuid-Afrikaanse ploeggenoot Robert Hunter weten naar de ploegarts in Duitsland te zijn afgereisd. Volgens Hunter zou Landis plotseling last hebben gekregen van zijn versleten heup. Aan het einde van dit jaar wordt de coureur uit Utah geopereerd aan dat gewricht.

Het plotselinge vertrek van Landis en ploegleider John Lelangue uit een hotel in Eindhoven viel gelijk met de mededeling van de Internationale Wielren Unie (UCI) dat tijdens de laatste Ronde van Frankrijk een renner postitief zou zijn bevonden. De naam van de betreffende coureur werd niet bekend gemaakt, omdat de uitslag van de contra-expertise nog niet bekend is. De UCI bevestigde noch ontkende dat het een renner uit de top van het algemeen klassement zou betreffen. Lelangue was sinds het vertrek uit Nederland niet meer telefonisch bereikbaar voor commentaar. Oud-beroepswielrenner John van den Akker, die het deelnemersveld van de criteriums samenstelt, toonde zich verbijsterd over de actie van Landis. „We hebben nog nooit meegemaakt dat een topper niet komt opdagen zonder zichzelf officieel te hebben afgemeld. Ook van Lerlangue hebben we niets meer vernomen. Onvoorstelbaar, omdat Landis zo’n beetje de vriendelijkste renner van het peloton is. De ochtend voor de wedstrijd hebben verscheidene mensen nog samen met hem ontbeten en was er niets aan de hand.” Hunter en zijn Spaanse ploeggenoot Miguel Martin Perdiguero verschenen in Chaam wel aan de start, knepen na een half uur koers in de remmen.

Onmiddellijk na de mededeling, die als gevolg van het Spaanse dopingschandaal ’Operacion Puerto’ tot veel speculaties leidde, kwamen de wielerbonden van Italië, Frankrijk, België en Spanje met een eensluidende verklaring naar buiten. Daarin werd nadrukkelijk gesteld dat de positief bevonden renner niet uit een van deze landen afkomstig is.
  donderdag 27 juli 2006 @ 08:45:31 #249
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_40228206
Ik zag het vanochtend ook in de krant staan... Zou wat zijn zeg, maar vooralsnog moeten we er maar gewoon vanuit gaan dat zijn stervende heup zijn afwezigheid verklaart
pi_40228297
Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat het Menchov is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')