18" is perfect hoorquote:Op donderdag 3 april 2008 20:56 schreef Becherovka het volgende:
Mooie bak hoor, maar kommop, met 18 inch lijk je wel een grammaticaal dramatische neger. Gewoon houden zo. Ook al vind ik de velgen niet mooi.
Heb je wielsloten op je huidige? M'n pa heeft voor zekerheid toch maar een setje gekocht om de velgen te beveiligen.quote:Op donderdag 3 april 2008 20:52 schreef NoComment het volgende:
Ook alweer een tijdje (11 maanden) Alfa rijder.. Dat een Alfa vooral veel geld kost omdat je het uiteindelijk niet kunt laten dingen te gaan veranderen kan ik beamen, ondertussen aan 'mods' zo'n ¤2k uitgegeven.. en dan komt het onderhoud (helaas, vorige eigenaar had nogal wat laten zitten ) er nog bij.
Mods houden overigens in het laten chippen (2.4 JTD 10v, van 150pk naar 180pk ) en een goede schroefset, uiterlijk is er dus eigenlijk niets veranderd behalve dat ie nu wat lager ligt. Maar na een jaar heb ik nog steeds een smile als ik er in rijd, en als ik na het parkeren achterom kijk vind ik het nog steeds een prachtige auto..
Uiteraard heb ik zoals iedere Alfa rijder nog een 'want list', zo *kuch* moet ik nog aan de (origineel Alfa uiteraard) 18" om de wielkasten nog wat mooier te vullen, wil ik een mooiere/nettere Novitec uitlaat en een 330mm GTA remmenset zou helemaal perfect zijn.. Hoewel ik zeker dat laatste niet zo snel zie gebeuren ¤¤¤¤
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Helaas staat ie er door het weer niet vaak zó glimmend bij.. Let overigens niet op de aarslelijke radio, zit nu een veel nettere en beter klinkende Alpine in
BMW heeft toch alleen de diff achter. Integenstelling tot de alfa's transaxel die ook de versnellingsbak achterin heeft.quote:Op donderdag 3 april 2008 20:11 schreef Hyperdude het volgende:
Mijn oude 75 2.0 TS was idd. de best sturende auto die ik heb gehad.
Alleen een opgepompte 1.8 Turbo is leuker, maar iets minder betrouwbaar..
Maar omdat ze bij Alfa geen achterwielaandrijving (meer) leveren ben ik maar noodgedwongen overgestapt op BMW. Daar hebben ze standaard 50/50 gewichtsverdeling én achterwielaandrijving. Alleen is het stuurgevoel veel doodser en ziet het er saaier uit.
BMW heeft idd. normale achterwielaandrijving. Met de versnellingsbak voor tegen de motor aan geplaatst.quote:Op zondag 6 april 2008 11:23 schreef Yoda87 het volgende:
[..]
BMW heeft toch alleen de diff achter. Integenstelling tot de alfa's transaxel die ook de versnellingsbak achterin heeft.
Rijden alsof je de auto gestolen hebt?quote:Op zondag 6 april 2008 14:28 schreef Yoda87 het volgende:
hoe krijg je dat voor elkaar, 8 banden per jaar?
simpel: 50.000 km per jaar rijden, en 25.000 km met een band. (let wel: ik koop banden niet op duurzaamheid, maar op een zo'n sportief mogelijk karakter, dus keiharde wang en zoveel mogelijk grip).quote:Op zondag 6 april 2008 14:28 schreef Yoda87 het volgende:
hoe krijg je dat voor elkaar, 8 banden per jaar?
Nee nog niet ook al moet ik me wel binnenkort eens aanmeldenquote:
lid worden van "de club" en er is vast wel iemand van wie je die ff een weekje mag lenenquote:Op zondag 6 april 2008 21:08 schreef Dracar het volgende:
Alleen voor de APK heb ik weer standaard kat nodig
8 banden per jaar Op zich doe je het dan nog netjes vergeleken met de PURK (15.000km met een set )quote:Op zondag 6 april 2008 12:57 schreef ConQuestador het volgende:
Mooie bak NoComment, ik heb zelf ook een 180 pk 2.4 (squadra gechipt). Die 1e foto van die 18" die je post zijn Novitec N8 velgen (en die auto was van Vince van de alfaromeo156club). Ik ben zelf wel fan van 18" velgen, alleen heb ik ze zelf niet omdat ik 8 banden per jaar verbruik en 18" dan toch ietwat duur is
Ze hebben em heel gelatenquote:Op vrijdag 11 april 2008 22:41 schreef xFriendx het volgende:
Een Alfa Romeo Spider in 'De Grote Beurt' (op dit moment op Veronica)
Mag hopen dat ze em niet verkloten.
Ik hoopte met je mee, het heeft niet geholpen.. De buitenkant gaat nog wel, maar dat interieurquote:Op vrijdag 11 april 2008 22:41 schreef xFriendx het volgende:
Een Alfa Romeo Spider in 'De Grote Beurt' (op dit moment op Veronica)
Mag hopen dat ze em niet verkloten.
Mja, kleurtje van dat leer (dat zandkleurige dan) was wel relaxed vond ik, maar waarom al die carbon zooi er dan weer bij? Dat is niet bepaald Alfaquote:Op vrijdag 11 april 2008 23:14 schreef NoComment het volgende:
[..]
Ik hoopte met je mee, het heeft niet geholpen.. De buitenkant gaat nog wel, maar dat interieur
Voorkant was gewoon een facelift voorkant, voor iedere fatsoenlijke schadehersteller is dat te doen... Ze hebben alleen die bumper wat aangepast.quote:Op vrijdag 11 april 2008 23:17 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Mja, kleurtje van dat leer (dat zandkleurige dan) was wel relaxed vond ik, maar waarom al die carbon zooi er dan weer bij? Dat is niet bepaald Alfa
Vond dat logo voorop wel goed gelukt, technisch gezien dan (sloot wel goed op elkaar aan en zo), optisch had het van mij niet gehoeven.
Nou ja, ik had nooit zo'n hoge pet op van DGB, dus moest nog maar zien hoe het zou passen. Ik zou niet verbaasd zijn geweest als de boel werd opgehouden door tie-rips aan de voorkant.quote:Op vrijdag 11 april 2008 23:30 schreef NoComment het volgende:
[..]
Voorkant was gewoon een facelift voorkant, voor iedere fatsoenlijke schadehersteller is dat te doen... Ze hebben alleen die bumper wat aangepast.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |