abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39873988
een 9, nog last van je kater ofzo
  zondag 16 juli 2006 @ 13:25:53 #182
93474 Sasandra
Mary Poppins
pi_39874265
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 00:36 schreef Viking84 het volgende:
Zijn er mensen die Hard Candy al hebben gezien? Die wil ik morgen gaan zien.
Die is wel de moeite waard, ja. Goede dialogen en de spanning zit er vanaf het begin tot het einde erg goed in. Ellen Page speelt fantastisch.
A spoonful of sugar...
  zondag 16 juli 2006 @ 13:37:55 #183
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_39874579
quote:
Op zondag 16 juli 2006 13:14 schreef pascalheister het volgende:
een 9, nog last van je kater ofzo
nee geen last, niet veel gedronken gisteren
hoezo trouwens? hij was gewoon
ga jij `m nu eerst maar eens kijken
pi_39875525
Greenfingers

Gewoon leuk.
pi_39875568
quote:
Op zondag 16 juli 2006 13:37 schreef Timo20 het volgende:

[..]

nee geen last, niet veel gedronken gisteren
hoezo trouwens? hij was gewoon
ga jij `m nu eerst maar eens kijken
mja een 9 zal het niet worden gok ik
pi_39876091
Capote

Mooie film met een prettig (rustig) verteltempo, interessant gegeven en sfeervolle plattelandsbeelden, die een mooi contrast vormen met de gruweldaden die centraal staan.

Show wordt uiteraard door Philip Seymour Hoffman gestolen, die Capote geweldig neerzet met z'n hoge stemmetje, geaffecteerde voorkomen en uiteindelijke gewetensnood.

Le Procès

Interessante verfilming van het geweldige Kafka verhaal, door Orson Welles.
In eerste instantie komt de film afstandelijk en gefragmenteerd over, maar hierin zit juist de kracht van het verhaal, wat handelt over een man die op een ochtend wakker wordt gemaakt door de politie met de mededeling dat er een proces tegen hem wordt aangespannen, zonder dat duidelijk wordt wat de reden hiervoor is en wat hij er tegen kan doen.

Er zitten een aantal bizarre scenes in die van grote invloed schijnt te zijn geweest op David Lynch. Verder zag Orson Welles (die ook zelf een rol speelt) deze film als zijn beste.

Ik vind dat wat ver gaan, maar ik vond de film wel de moeite waard.
  zondag 16 juli 2006 @ 14:32:04 #187
105460 DerBolle
Electro Native
pi_39876099
Corpse Bride, vanochtend gezien

"I don't mean to sound bitter, cold or cruel, but I am, so that's how it comes out." - Bill Hicks
  zondag 16 juli 2006 @ 14:39:20 #188
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_39876341
quote:
Op zondag 16 juli 2006 14:13 schreef pascalheister het volgende:

[..]

mja een 9 zal het niet worden gok ik
toch wel
pi_39877660
quote:
Op zondag 16 juli 2006 14:32 schreef DerBolle het volgende:
Corpse Bride, vanochtend gezien

[afbeelding]
Some birds just.. don't.
Birdydontfly.com
  zondag 16 juli 2006 @ 15:35:46 #190
122535 ViolentGod
Accelerated Evolution
pi_39877836
Gisteren de remake gezien van The Omen. Geen slechte film an sich, hij wijkt alleen bijna niet van het origineel af, alleen de special effects zijn beter. Leuk, maar eigenlijk een enigzins overbodige remake dus...
pi_39877837
Hide and Seek heb ik gisteravond gehuurd. Nu heb ik het echt helemaal gehad met dit genré films!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
* fake it until you make it *
pi_39883772
Dead man's chest gezien afgelopen vrijdag. was minder dan i khad verwacht. wel grappig dat weer wel.
We're leaving here tonight, there's no need to tell anyone, they'd only hold us down. So by the morningslight. We'll be halfway to anywhere, where love is more than just your name.
pi_39883790
once were warriors

ik zou eigenlijk willen schrijven dat ik deze film goed vond vanwege het sterke drama element en de goede karakterontwikkeliong van Rena Owen, maar daar prikt iedereen toch wel doorheen, wat deze film briljant maakt is het meedogenloos in elkaar slaan van 1. een spierbundel, 2 een verkrachter, 3 zijn vrouw door de hoofdpersoon, de slaaf van zijn vuisten, jango fett: temuera morrison! Als je de beste scene uit american history x de stoeprandscene vond dan weet ik wat je in deze film de beste scene gaat vinden

duel: stephen spielbergs eerste thriller: heel verontrustend, heel langzaam en een onwerkelijk goed einde vind ik. De one man show van dennis miller... het lukt hem.

anchorman: de flauwste, meest fantastische onzin sinds python, dit is gewoon echt goed. Hou vooral brick Tamland in de gaten, wat een meesterlijke rol van de 40-year-old-virgin: steve carrell
"i love.. lamp"

Does the name Dr Pavlov ring a bell?
  zondag 16 juli 2006 @ 22:33:41 #194
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_39888278
Happiness
Griebel wat een materie. .. Vader vergrijpt zich aan een van de vriendjes van zijn zoon die overblijft. Philip Seymour Hoffman die een pervert is. En de rest van de familie wat ook erg op het randje is.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel een hoogcijfer voor deze materie trouwens.

cijfer 8.0 / imdb 7.7

Grilled (2006)
Het enige wat er met de deze film gedaan kan worden is op de BBQ gooien. Wat een nietszeggende kutfilm. Wat voor randebiel produceert/regiseert dit. Elke gek kan toch aan het script al lezen dat dit sneue troep is.

Twee malloten verkopen vlees huis aan huis. Maar steeds op het moment van tekeken komt er steeds wat tussen. Ze belanden in benaderde situaties ... pfffff.
En dan heeft een van de malloten ook nog een zeer irritante stem.

Snap er niets van dat deze film nog een voldoende heeft.

cijfer 3.5 / imdb 5.9

Backdraft
Na heel wat jaren geleden deze film gezien te hebben .. maar weer is terug gekeken. Maar dit is echt een van de betere brandweermannen film. Beter dan Ladder 49 naar mijn idee.

Kurt Russell is echt overtuigend brandweerman. De vuurscenes zijn erg bruut op gezet. En als je het mij vraagt ook best tricky voor de acteurs (stuntmannen)

cijfer 7.5 / imdb 6.6

Dragnet
Vanavond op TV. Onbekende titel met Tom Hanks voor my. Blijkt Hanks gewoon een politierol gespeeld te hebben. Dan Akroyd en Tom Hanks zijn police-buddies
Best een vermakelijke comedy.

cijfer 6 / imdb 5.5
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 16 juli 2006 @ 22:56:23 #195
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_39889031
Ik heb de laatste week 6 films gezien (naast Superman Returns) en dat waren:

• Aoi haru
  • Keulraesik
  • Obeo deo reinbou
  • H
  • Nae yeojachingureul sogae habnida
  • Donggabnaegi gwawoehagi

1 Japanner en 5 Koreanen. Als ik punten zou geven, dan zouden de eerste drie een 8 krijgen, de laatste twee een 7 en de korte titel een 6. Maar ik geef geen punten, dus....

OK, ik geef het toe. Zie mij eens moeilijke titels posten .
  • The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
    pi_39889048
    Kill Bill 1 (Jap uncut)

Magnefieke film, mooie shots, goed script en ijzersterke muziek, dit alles maakt dit tot een topper en een film die heerlijk wegkijkt.

Kill Bill 2 (Jap uncut)

Deel 2 van Kill Bill, heeft meer verhaal dan deel 1, vind zelf dat het niet altijd ten goede komt voor de film, scoort nu iets lager bij mij dan deel 1

[ Bericht 2% gewijzigd door pascalheister op 17-07-2006 14:20:44 ]
      maandag 17 juli 2006 @ 13:03:03 #197
    52357 Lambiekje
    Everything is upside down
    pi_39903832
    De Lift
    Het blijft goed deze klassieker
    Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
      maandag 17 juli 2006 @ 13:11:34 #198
    45532 ziggyziggyziggy
    wisselwachter, vlaggenzwaaier
    pi_39904131
    quote:
    Op zaterdag 15 juli 2006 00:32 schreef HostiMeister het volgende:
    Pirates of the Caribean 2: Dead man's Chest
    Leuke vermakelijke film, veel van de flauwe humor van Jack Sparrow zit er in, niet al te serieus en gewoon simpel vermaak.
    Weinig aan toe te voegen, behalve dan misschien een extra B in de titel.

V For Vendetta
    Stijlvol, intrigerend, allitererend.
    Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
      maandag 17 juli 2006 @ 14:20:56 #199
    25301 Gorro
    Reject False Icons
    pi_39906496
    Rent (Chris Columbus, 2005)
    De cast is zichtbaar enthousiast, maar het komt totaal niet over. Dat is meteen het grootste gebrek aan de film adaptatie van de succesvolle musical. Nou is dit type musical sowieso al geen favoriet genre van mij, vaak te cliché-matige liedjes, geen ruimte voor echte emotie alleen geforceerde emoties door de liedjes. **½

An American Haunting (Courtney Solomon, 2005)
    Alle cliches van het genre zijn weer te vinden in dit spookverhaal. Ook Sissy Spacek en Donald Sutherland kunnen deze film niet boven matigheid uittillen. Enigszins beklemmend wordt het af en toe nog wel, maar echt onder de huid kruipen doet de film niet. **
    pi_39910417
    The Maltese Falcon
    Bogart is gewoon de mèn. Daarbij betreft het hier een film-noir volgens het boekje en is het gewoonweg genieten van iedere minuut. Had ik al gezegd dat Bogart gewoon de mèn is?

Underworld: Evolution
    Underworld: Evolution is in vergelijking met Underworld zoiets als een 3 krijgen voor je hertentamen in plaats van een 1 voor de eerste poging. Nog steeds slecht, maar iets meer de goede kant op.
      maandag 17 juli 2006 @ 16:48:50 #201
    13148 Shogo
    Psycho...
    pi_39911164
    quote:
    Op maandag 17 juli 2006 16:23 schreef Morrigun99 het volgende:
    The Maltese Falcon
    Bogart is gewoon de mèn. Daarbij betreft het hier een film-noir volgens het boekje en is het gewoonweg genieten van iedere minuut. Had ik al gezegd dat Bogart gewoon de mèn is?
    Het enigste wat ik in je review nog mis is dat Bogart de mèn is.
    pi_39911283
    Pink Panther
    Af en toe wel lachen, maar meestal flauw, te flauw
      maandag 17 juli 2006 @ 17:30:07 #203
    150742 Mysticlight
    zonnestraaltje
    pi_39912484
    The hills have eyes

Een film waar er al zoveel van bestaan. Een busje toeristen strand op een verlaten plek en worden stuk voor stuk afgeslacht door achtergebleven inteelt bevolking. Als je van veel bloed en ledematen houd is dit een leuke film. Ik daar in tegen heb dit al veel te veel gezien en vond het niet echt spannend meer.
    Soms...
    Soms heel even bekruipt je het gevoel,
    dat mensen niet snappen hoe je je voelt.
      maandag 17 juli 2006 @ 21:30:23 #204
    52543 Timo20
    RODA JC FOREVER!!
    pi_39919884
    Mr. Arkadin (Corinth Version)
    Hele sterke thriller/crime film van en met Orson Welles die van Mr. Arkadin een spannende film heeft gemaakt met een sterk, goed uitgewerkt verhaal. Achteraf gezien kon je het einde wel redelijk makkelijk zien aankomen, maar tijdens het kijken blijft het raden naar de uitkomst.
    Zeer sterk acteerwerk, prachtige fotografie met de duidelijke Welles stijl en een mooie soundtrack.
    Deze versie was erg goed, ben benieuwd naar de andere 2 versies uit de Criterion box.

IMDB Cijfer: 7,4/10
    Mijn Cijfer: 8,0/10
    pi_39925517
    Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest
    Erg goede film, heb me heel erg vermaakt en de 2,5 uur zijn zo voorbij. Het was alleen irritant dat de bios geen airco had.

IMDB Cijfer: 7,6/10
    Mijn Cijfer: 8,0/10
      maandag 17 juli 2006 @ 23:58:20 #206
    128564 Flibble
    Mr. Flibble's very cross
    pi_39925752
    Taxi
    Taxi 2
    Taxi 3

ALARM GÉNÉRAL!!!!!
    King illegal forest to pig wild kill in it a is!!!!
      dinsdag 18 juli 2006 @ 09:13:37 #207
    20553 Elegy
    Les armes du temps
    pi_39931274
    Fast & The Furious 3: Tokyo Drift

Ach, het is een lekkere wegkijker, vooral niet bij nadenken. Als deze film hier ook uitkomt voorspel ik weer een golf van sjonnies die hun brik "visueel gaan opleuken" en met piepende banden bij de bioscoop wegrijden.
    Verhaal is flinterdun, maar het is wel leuk dat het dit keer eens niet over zo heel hard van A naar B gaat. Verwacht véél 350Z's, een Evo 8 en een Mustang. Ohja, en een Viper. En veel fraai japans vrouwelijk schoon
    "L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
      dinsdag 18 juli 2006 @ 09:36:51 #208
    25301 Gorro
    Reject False Icons
    pi_39931614
    (#358) Sátántangó (Béla Tarr, 1994)
    Mistroostige film van Béla Tarr, zoals ook zijn andere films dat zijn, maar nu zeven en een half uur lang. Een hele zit, maar wel een belonende. Met zijn bleke zwart-wit cinematografie, plenzende regenbuien en prachtige camerabewegingen weet hij de kijker in een hypnotiserende staat brengen. De niet al te vaak aanwezige muziek heeft hier ook een belangrijk aandeel in. Het is ook vooral de structuur van de film die de film boeiend houdt. Heen en weer springend in de tijd krijgen we langzaamaan een steeds completer beeld van het dorpje. De thematiek, de veranderde politieke situatie in de oostblok landen na de val van het communisme en de vertwijfeling die dat met zich mee bracht, wordt hier prachtig uitgewerkt. Wat ik miste is emotionele verbondenheid met de personages of op een andere manier echt emotioneel betrokken te raken met de film. Desondanks een prachtige film en een aanrader voor iedereen die Tarkovsky's werk kan waarderen. ****½

House on Haunted Hill (William Castle, 1959)
    Geinig origineel met de onvergetelijke Vincent Price. Hij is lekker macaber in z'n rol. De andere acteurs en actrices zijn nogal inwisselbaar, maar het leuke verhaal en het vlotte tempo maken de film de moeite waard. ***
      dinsdag 18 juli 2006 @ 14:14:19 #209
    117680 JelleS
    film- en muziekreviewer
    pi_39939425
    Waar kan ik Sátántangó vinden Gorro?
      dinsdag 18 juli 2006 @ 14:17:33 #210
    56685 kinky_queen
    B Movie Snob
    pi_39939543
    THE BEAST IN THE CELLAR

ARE YOU DYING, YOUNG MAN?/YOUNG MAN, I THINK YOU ARE DYING!

2e X

Ietwat saaiige Engelse shocker die het vooral moet hebben van de vertolkingen en dan vooral die van de 2 oude dametjes. Verder komt het monster uit de titel te weinig aan bod, wat natuurlijk jammer is

Net als een paar jaar geleden vind ik deze film dus maar matig

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')