Dragunov | vrijdag 30 juni 2006 @ 19:54 |
Goedendag mensen. Ik ben aan het overwegen om binnenkort na het behalen van mijn rijbewijs een alfa romeo 155 aan te schaffen. Nu hoor ik van verschillende personen verschillende reacties en eigenlijk de enige die onderbouwde argumenten gaf heeft zelf een 156 dus tja ben nu eigenlijk aan het twijfelen of het een alfa wordt of niet. heeft iemand hier zef een alfa en ja; wat zijn onderhouds kosten en dergelijke? | |
Nnelis | vrijdag 30 juni 2006 @ 19:59 |
quote:Als je goedkoop wilt rijden moet je het niet doen, als je rijplezier wil, en kosten minder belangrijk zijn moet je het wel doen. Als je het wel besluit te doen koop dan iig een 1.8, die zijn redelijk rap. Daaronder is het net niet zeg maar. | |
Dragunov | vrijdag 30 juni 2006 @ 20:00 |
quote:Ik weet in iedergeval dat het niet de beste keus is voor een eerste auto, maar die vorm die ze hebben is precies wat ik zoek in een auto (ik vindt auto's met ronde vormen niet echt mooi zeg maar) | |
Xcalibur | vrijdag 30 juni 2006 @ 20:02 |
ik heb een 145 gehad en nu een 156, en dat zijn allebei prima autos! ![]() als de standaardreactie om het niet te doen is: ze roesten... dat is al 100 jaar geleden ![]() | |
Nnelis | vrijdag 30 juni 2006 @ 20:06 |
quote:Het is ook een aparte auto met een super motorgeluid, dat hebben veel alfa's. ALs je de 155 mooi vindt is een 145 misschien ook wel wat voor je. Deze zijn iets nieuwer, en met een twinspark blok ook betrouwbaarder. De 155 weegt namelijk 1250 kilo, en dat gaat je aardig geld kosten in de wegenbelasting, verzekering op eigen naam wil je trouwens ook niet ![]() | |
Dragunov | vrijdag 30 juni 2006 @ 20:08 |
Ik wil graag een sedan, of minimaal 4 deurs, daarom valt mijn keuze op de 155. 1250 is ongeveer 140 euro in de 3 maanden, dat is zeer goed te doen met mijn inkomen. En hij gaat op mijn vaders verzekering die is no claim dus scheelt. En van dat motor geluid klopt, een vriend heeft het al laten horen in zijn 1.8 156. | |
BoJo | vrijdag 30 juni 2006 @ 20:10 |
![]() Zilvere is de Q4 van Alfristi en die rode is mijne een V6 ![]() Heel fijne wagens ![]() | |
Slasher | vrijdag 30 juni 2006 @ 20:11 |
quote:Dan bouw je zelf dus geen no-claim op, dat scheelt niet ![]() | |
Nnelis | vrijdag 30 juni 2006 @ 20:13 |
quote:zeker wel, onder je 23ste kost de verzekering 5x zoveel dan die van je pa, dat voordeel haal je niet uit je eigen no-claim ![]() | |
Dragunov | vrijdag 30 juni 2006 @ 20:13 |
quote:Als ik straks 21 ben en afgestudeerd ben ga ik ongeveer 1900 verdienen netto, dan kan ik het makkelijker betalen dan met 800 die ik nu heb. Daarom staat hij tot die tijd op mijn vaders verzekering. | |
Slasher | vrijdag 30 juni 2006 @ 20:15 |
quote:tsjoh dat weet je nu al goed..... zal wel bruto wezen? met Mavo/Proces technologie (zal dus wel HBO wezen) verdien je dat waarschijnlijk bruto | |
Dragunov | vrijdag 30 juni 2006 @ 20:15 |
quote:Enige toelichting op technische gegevens? | |
Pikkebaas | vrijdag 30 juni 2006 @ 20:16 |
Ik heb een rode 2.0 16v gehad, rijdt echt heerlijk, maar er gaat wel eens wat stuk. Ben je handig dan zou ik het doen. Als je de reparaties zelf moet betalen zou ik het niet doen. Wat ik had ? Heel veel kapotte lampen (kun je zelf nauwelijks vervangen), kapotte motorsteunen, kapot differentieel en nog wat dingetjes. En nee, ik rij niet als een idioot. | |
BoJo | vrijdag 30 juni 2006 @ 20:19 |
quote:---> www.artc155.nl alles over 155s. Wat wil je weten dan? Wat voor blok wil je? Ik heb zelf een 1.8 8v gehad die is met 3 ton + weg gegaan, reed nog prima en geen druppel olie verbruik. Daarnaast weinig problemen mee gehad. | |
BoJo | vrijdag 30 juni 2006 @ 20:23 |
quote:een 156 of een 155? Want lampjes vervangen bij een 155 kan elke rand debiel ![]() | |
kwintenstraler | vrijdag 30 juni 2006 @ 20:45 |
En van het proberen te verwisselen bij een 156 wordt je een rand debiel ![]() | |
Jim.Beam | vrijdag 30 juni 2006 @ 20:51 |
Doen! Heerlijke auto's, heb zelf een 164 3.0 v6 en dat geluid is net een opgefokt orgel. En erg snel. ![]() | |
Dragunov | vrijdag 30 juni 2006 @ 20:55 |
quote:Bij shell verdien je als C operator circa 1750 euro netto, als proces technoloog zal ik nog meer verdienen meer dat is nog even toekomst muziek. | |
Dragunov | vrijdag 30 juni 2006 @ 20:55 |
quote:Ik ga er toch xeno lampen inzetten ![]() | |
BoJo | vrijdag 30 juni 2006 @ 21:01 |
quote:succes ![]() | |
existenz | vrijdag 30 juni 2006 @ 21:04 |
quote:Beide dingen: DREAM ON. Jij bouwt namelijk zelf nu ook geen no claim op en als je pa hem kwijt is dankzij jouw zal hij heel blij met je zijn! | |
Dragunov | vrijdag 30 juni 2006 @ 21:05 |
quote:Ook al is hij hem kwijt, die kosten zijn niets voor hem, voor mij nog wel. | |
existenz | vrijdag 30 juni 2006 @ 21:13 |
quote:Die ¤1900 netto is de grootste droom voor iemand die MBO doet (gezien jouw profiel ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 30 juni 2006 @ 21:13 |
Een Alfa is altijd duurder in gebruik/onderhoud dan een vergelijkbare "andere otoo". Maar zoveel scheelt het niet, als je een beetje van autorijden houdt is het iedere cent waard. En de aanschaf is meestal ook niet te duur. Een goeie Alfa wordt je gelukkig van, een slechte Alfa wordt je ongelukkig van. Het grootste probleem is dat je eerst een goeie moet vinden, de meeste die ik zie rijden zien er niet al te welvarend meer uit/ cq zijn uitgewoond. Zoek iemand die er verstand van heeft en bekijk/rijd eerst eens een paar van die dingen ipv. de eerste de beste te kopen. | |
Dragunov | vrijdag 30 juni 2006 @ 21:17 |
quote:Waarom ga je over mijn salaris zeuren? Met vapro C verdien je bij shell als proces operator C 1800/1900 netto per maand, en dan nog reiskosten vergoeding, dertiende maand, bonus, inviduele ontwikkeling opslag. | |
Hyperdude | vrijdag 30 juni 2006 @ 21:19 |
Als je nu al over geld gaat zeuren moet je geen Alfa kopen. Een Alfa is voor mensen die er niet tegenop zien met stijl geld ![]() | |
Dragunov | vrijdag 30 juni 2006 @ 21:24 |
quote:Ik zeur ook niet over geld maar goed. | |
Hyperdude | vrijdag 30 juni 2006 @ 21:26 |
quote:Dat valt iid. ook wel mee. Maar kijk eerst maar een naar de gewone versies 1.8/2.0 ipv. Q4 en V6 ![]() | |
BoJo | vrijdag 30 juni 2006 @ 21:37 |
quote:ey niks mis mee ja ![]() ![]() maar je moet het idd wel kunnen bekostigen, geen/weinig onderhoud en je krijgt tranen. Onderhoud je hem wel zoals het hoort, zit je dagelijks met een lach van oor tot oor ![]() ![]() | |
Coenebaas | vrijdag 30 juni 2006 @ 21:40 |
quote:Gelukkig haalt shell alle mensen met zo'n MBO opleiding binnen dus ben jij verzekerd van een baan bij hun met 1900 neto salaris................. dat toch niet meer mensen die studie doen | |
existenz | vrijdag 30 juni 2006 @ 22:12 |
quote:Laten we niet Offtopic gaan in PTA over geld. TS moet maar es goed de brochures ed. gaan door lezen. Dat hij dit bedrag als MBOer gaat verdienen zal ooit wel gebeuren (en vast wel uiteindelijk meer ook), maar nooit als starter. En voor de rest: Tja Alfa moet je leuk vinden... Alfa en roesten komt door een aantal kut series maar de latere versies hadden niet zo'n probleem ermee... | |
BaraCuda | vrijdag 30 juni 2006 @ 22:14 |
quote:Verzinkt ![]() | |
Jim.Beam | vrijdag 30 juni 2006 @ 22:17 |
![]() ![]() | |
Dragunov | vrijdag 30 juni 2006 @ 22:36 |
quote:Maten van mij werken bij Shell met de zelfde opleiding (Vapro c) ze zijn 23 en 24 Zij verdienen de bedragen die ik hierboven hebt opgenoemd, dus ik denk niet dat ik minder gaat verdienen om? Maar goed nu weer on-topic. Ik ben sowiezo niet van plan om een Q4 of v6 of whatever dan te kopen. Ten eerste zoek ik een nette auto die samen past met mijn smaak, voordat ik overstap op een nieuwer model. En 155 zijn gewoon echt wat ik mooi vindt aan een auto ![]() | |
existenz | vrijdag 30 juni 2006 @ 23:18 |
quote:Leeftijd: 1986-09-25 aka 19 (4 en 5 jaar verschil!) + werkervaring. Dus nee, dat ga je niet meteen verdienen. | |
Dragunov | vrijdag 30 juni 2006 @ 23:20 |
quote:ik ben 21 als ik begin, zelfde leeftijd als mijn vrienden, dus ja dat ga ik wel verdienen. Stop nu met deze discussie tenzij je kan bewijzen dat het niet zo is. | |
BoJo | vrijdag 30 juni 2006 @ 23:26 |
Ja kan die discussie over zijn salaris stoppen, daar gaat het hier nl. in dit topic niet over. ![]() Plus een tip voor de TS, voortaan niet pimpen met je te verwachten salaris want dan vraag je om dit soort reacties. ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 30 juni 2006 @ 23:33 |
BoJo ![]() ![]() verkapte wat BoJo zegt-post ![]() | |
Dragunov | vrijdag 30 juni 2006 @ 23:33 |
quote:Ik pimp niet maar goed... | |
PeuRac | vrijdag 30 juni 2006 @ 23:39 |
![]() ![]() Wie zegt dat Alfa rijden duur is? Alleen t brandstof verbruik is niet bepaald laag, maar hij heeft dan ook veel vermogen (met chip tussen de 140~145pk) en ik spaar em niet (na goed warm gereden te hebben). Toch rij ik al ruim 30.000km zonder ook maar 1 probleem te hebben gehad. Zoals al eerder gezegd, kijk op www.artc155.nl meer kan je niet te weten komen over de 155 als daar. Mijn 155 gaat niet meer weg, tenzij het is voor een snellere 155 (vermogen went echt snel ![]() | |
Tom-my | zaterdag 1 juli 2006 @ 02:33 |
Aaaah het standaard commentaar op alfa's. "Ze roesten" "elektro" "kosten veel geld" "onbetrouwbaar". WHAHAHA bullshit, een alfa heeft niet meer of minder onderhoudtskosten dan een andere auto. Ligt nog altijd aan de staat van de 2de hands en hoe er mee omgesprongen is, maar het zal je vast niet verbazen, dat is bij elke auto. Mijn toyota corolla uit 2002 is overigens vele malen duurder dan mn toenmalige 33's ooit in onderhoudt waren. Maarre, ga voor de 155, laat hem alleen wel keuren bij de anwb als je hem van een particulier koopt (en hey dat is net als bij elke andere auto ![]() | |
Dragunov | zaterdag 1 juli 2006 @ 10:56 |
quote:Precies de reactie waar ik op had gehoopt. Hoelang heb je hem al? | |
Kolkie | zaterdag 1 juli 2006 @ 20:50 |
Een 155 voor 600 euro!? Zijn die dingen zo goedkoop tegenwoordig ![]() *gaat z'n starlet te koop zetten voor meer geld en een 155 terugkopen - houd ik waarschijnlijk nog geld over ook ![]() Op zich zijn het volgens mij best goede en vooral leuke auto's zolang er niks stuk gaat. Heb een kameraad met een 146 (met weinig km's) en ik word er zelf een klein beetje huiverig van als ik zie wat hij kwijt is aan onderhoud (bougies (twinspark) en distributieriem vervangen waren flinke klappers qua kosten vond ik). Then again: ik heb een andere kameraad die ook een 146 heeft en die mishandeld 'm bij het leven (op gas notabene) en die kar heeft vrijwel probleemloos riant 2 ton gedraaid (and still running). | |
XpectorNL | zaterdag 1 juli 2006 @ 20:59 |
quote:Ligt helemaal aan jezelf, als je een goedkope autootje neemt dan scheelt dat later cker wel. Een die verzekering is niet 5x zoveel, maar 60% meer. Hoe duurder de auto, hoe meer je dus kwijt bent als je 25 bent. ![]() | |
Nnelis | zaterdag 1 juli 2006 @ 21:49 |
quote:Je vergeet de risico factor voor jongeren. Bij mijn huidige auto betaal ik 150 euro op naam van mn pa, als ik em op eigen naam zou verzekeren kost het me ruim ¤ 800. Boven je 22ste of 23ste geloof ik val je buiten de risicogroep, en dan geld jouw theorie. | |
BaraCuda | zaterdag 1 juli 2006 @ 22:08 |
quote:24ste ![]() | |
PeuRac | zondag 2 juli 2006 @ 00:47 |
quote:bijna anderhalf jaar heb ik deze auto nu. (langer als welke auto hiervoor dan ook en ik ben em nog lang niet zat, in tegenstelling tot mijn eerdere auto's). | |
PeuRac | zondag 2 juli 2006 @ 00:48 |
quote:Een 16v twin spark is duur met de bougie's ja, maar je vergeet te zeggen dat die wel 100.000km meegaan, uiteindelijk ben je dus goedkoper uit. En die 600 euro was echt een mazzeltje, die auto heeft nog geen dag te koop gestaan ![]() | |
Dragunov | zondag 2 juli 2006 @ 17:28 |
Wat waren de statistieken, kilometer stand etc toen jij hem kocht? Ik kan nu een blauwe kopen met 160K en zit er eigenlijk over na te denken om hem op te halen. Ik wil er eigenlijk een jaar in rijden voordat ik een 156 neem. | |
stinkie | zondag 2 juli 2006 @ 18:29 |
Als je goedkoop een auto wil kopen: doen, want Alfa's kosten geen drol Als je rijplezier wil heben, niet doen, want ze staan vaker stil dan dat ze rijden Als je weinig onderhoudskosten wil hebben: helemaal niet Ik denk dat de dag dat onze 145 de deur uitging de gelukkigste uit mijn leven was. Dat ding heeft in minder dan een jaar na aanschaf nog een keer de aanschafwaarde gekost. Heeft maanden stil gestaan wachten op onderdelen en ging nog een keer de aanschafwaade kosten voor de apk. Exit dus. Persoonlijk moet ik de eerste nog tegenkomen die probleemloos met een Alfa heeft gereden. sowieso wegblijven bij Italianen, de Fiats waar ik in gereden heb waren ook niet denderen | |
PeuRac | zondag 2 juli 2006 @ 20:54 |
quote:de 8v motoren zijn betrouwbaarder als de 16v motoren. Wat niet wil zeggen dat ze slecht zijn, de motoren van Alfa zijn betrouwbaarder als van de meeste mensen en er gaat eigenlijk zelden iets stuk. (bij de 16v wil de nokkensasversteller wel eens kapot gaan, maar hiermee kan zonder probleem doorgereden worden). Maar meld je eens aan op www.artc155.nl daar vind je antwoord op al je vragen. Mijn auto heb ik gekocht bij 183.000km en staat nu op 219.000km dit met alleen een kapotte uitlaat en versleten schokbrekers (wat bij bijna 220.000km niet ongewoon is). Ook heb ik een probleem gehad met mijn remkrachtverdeler. Al met al niet echt schokkende of bijzondere dingen, alleen vreet mijn auto bandjes, maar dat kan ook aan mij liggen ![]() | |
PeuRac | zondag 2 juli 2006 @ 20:55 |
quote:Dan vraag ik me echt af hoe jij met die auto omging. Dat Alfa's perfect auto's zijn zal ik nooit beweren, maar zoals jij ze omschrijft is ook zwaar overdreven/op het randje van onzin. | |
Hyperdude | zondag 2 juli 2006 @ 21:03 |
quote:Kan best hoor. Je hebt slechte Alfa's en goeie Alfa's en het verschil tussen die twee is wat groter dan bij de meeste andere merken. Volgens mij omdat er (soms) debielen in rijden, en omdat de techniek van Alfa wat fijngevoeliger is dan bij andere merken. Een slechte Alfa wens je niemand toe, daar moet je dus met een ruime boog omheen lopen. | |
Thijz | dinsdag 4 juli 2006 @ 14:46 |
* Thijz verlangt nog hevig terug naar zijn oude 155 ![]() Ik vind het alleen jammer dat de achterbank niet deelbaar is, voor de rest een genot om in te rijden. | |
#ANONIEM | dinsdag 4 juli 2006 @ 14:52 |
ZIjn 2e hands 146 een beetje te doen eigenlijk? | |
existenz | dinsdag 4 juli 2006 @ 18:37 |
quote:Die zijn een tijdje hip geweest als lease auto's. Die 2e hands lease bakken moet je meestal niet hebben ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 4 juli 2006 @ 18:41 |
quote:Whehe nee dat kan ik begrijpen, maar particulier zijn ze wel goed te doen toch? En die 147 al helemaal qua lease-auto`s ![]() [ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2006 18:42:00 ] | |
Hyperdude | dinsdag 4 juli 2006 @ 18:42 |
quote:Dat valt meestal wel mee hoor, die krijgen hun onderhoud echt wel. Ik zou wel met een boog om de boxermotoren lopen. Die zijn bijna allemaal te zwak voor de zware 145/146. En zuiipen meer dan de 16V motoren. 1.9 JTD is ook een fijne kar. 2.0 diesel is ook geen slechte, maar wel een "ouderwetse" diesel. | |
existenz | dinsdag 4 juli 2006 @ 18:44 |
quote:Gaat ook niet om het onderhoud. Beter onderhoud dan bij een leasebak kan bijna niet. Ze worden echter gewoon echt afgeragd... | |
Hyperdude | dinsdag 4 juli 2006 @ 18:46 |
Dat worden alle Alfa's ![]() Maar sowiezo is denk ik 90-95% van de 146 een leasebak, dus zoveel keuze heb je niet. Dingen kunnen best wat hebben trouwens, zolang je maar geen afgetrapte boxer koopt. |