abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39717281
Ben nu bij zowel de praxis alswel de gamma alswel de karwij geweest. De speciaalzken zijn niet 'svonds open dus daar kan ik alleen in het weekeinde naar toe. En overdag zit ik tig kilometer verder op, op een uithoek van een idustrie terijn tussen de autodealers zonder auto.

Dit de resultaten:



Van links naar rechts:

Gamma: Lege plek op de foto, geen schroef in het assortiment / de winkel aanwezig

Karwij: Op doosje staat: Houtschroef messing 3.5x40mm. In werkelijkheid vermessingde schroef 3.2mmx40. Schroefdraad zijn wat priegelige ribbeljes die wat krasjes maken in het hout. Schroef draait ook gewoon al tijdens inschroeven dol in het gat. Niet ver genoeg ingesneden. De kern is ook zo dik t.o.v. de draad dat het hout splijt. Waardeloos. Na heel hard drukken tijdens inschroeven krijg je het er in, maar trek je het er met de hand gewoon weer uit met wat kracht. De kop is maar 6.3mm

Praxis: Op het doosje staat Houtschoref 3.5x40mm messing. Dit is bochrrom of geel verzinkt geen messing! De maat is 3.3mmx40. Dit is geen houtschroef maar een plugspreidt schroef. Bedoelt voor het monteren in een nylon plug in stenenmuur waarbij deze schroef de plug volledig van begin tot eind opendrukt. Daarom loopt alleen het laatste stukje taps af (dunner naar de punt toe) en is de draad erg fijn (veel omwentelingen nodig, en weinig dikte verschil tussen kern en draad) De kop is maar 6.1mm

Speciaalzaak: Helemaal rechts een houtschroef nummer 6 = 3.5x40mm. Netjes van messing. Grove diep snijdende draad heeft veel grip. Schroefdraad loopt van begin naar einde van 3.5mm naar 3.6mm en dan naar 3.0mm af. Kop is ook volgens de standaard netjes 7.2mm
  PR/Manusje van alles dinsdag 11 juli 2006 @ 11:34:41 #52
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_39717623
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 11:22 schreef tnimble het volgende:
Knip*
En hoe zijn de verhoudingen qua prijs?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_39718325
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 11:34 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

En hoe zijn de verhoudingen qua prijs?
Doosje van 10 stuks voor 1.25 bij de karwij (bij de praxis was iets duurder. Bij de speciaal zaak gratis omdat je iets koopt waar je schroeven bij nodig hebt waar je er ook meer krijgt dan je nodig hebt. Ook kun je per doosje kopen 50 stuks per doos voor 14 euro inclusief btw. Maar dit is dan ook echt messing, vergalvaniseerde schroeven zijn daar goedkoper.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 12:05:05 #54
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39718502
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 11:22 schreef tnimble het volgende:
Ik had trouwens laatst ook zoiets. Koop je een doosje spijkers, 3.5x65 mm, blijkt dat de dikste spijker 3.1 is (gemiddeld waren ze net iets boven de 3.0 mm). Ik dacht in de winkel al zoiets te zien, maar 't blijft absurd. Spijkers die meer dan 10% dunner zijn dan wat er op de doos staat.. ..
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_39720211
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 12:05 schreef gronk het volgende:

[..]

Ik had trouwens laatst ook zoiets. Koop je een doosje spijkers, 3.5x65 mm, blijkt dat de dikste spijker 3.1 is (gemiddeld waren ze net iets boven de 3.0 mm). Ik dacht in de winkel al zoiets te zien, maar 't blijft absurd. Spijkers die meer dan 10% dunner zijn dan wat er op de doos staat.. ..
Absurt. De dikte van een spijker bepaald de mate van sterkte van de verbinding samen met het type metaal. Bij schroeven is het ook van belang dat ze niet alleen de juiste sterkte hebben maar ook een goede pasvorm. Is de kop smaller dan trekt de schroevkop gewoon door het gene heen wat je hebt vastgezet. Ook als dit van messing of ijzer is.
pi_39721358
Die bouwmarkten moet je eigelijk alleen heen gaan als je exact weet wat je hebben moet. Wil j eeen gedegen advies , dan toch naar de vakman. Wilde afgelopen week iets weten over lampen/spotjes. Kwa stroom ben ik een dodo. Ik weet alleen wel dat als er 3 16 jarige pubers om me heen staan ik beter weg kan gaan. Het antwoord wat je dan krijgt vertrouw ik voor geen meter..
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_39757676
quote:
Op zondag 9 juli 2006 21:06 schreef gronk het volgende:

[..]

Da's misschien sowieso nog wel aan te raden. Als die tenminste een beetje normale prijzen heeft; heel veel speciaalzaken vallen in de 'dure prijzen-trap': omdat ze te weinig verkopen, moeten ze hogere winstmarges maken, en kleinere voorraden inkopen, en daardoor zijn ze duurder, waardoor ze weinig verkopen.
Ja die prijzen zijn meestal duurder, iets hogere winstmarges en betere = duurdere producten. Ook de service betaal je voor.

De schroefjes zijn voor het afhangen van gegoten messing opschroevpaumelles bij Weintjes vandaan. Die worden gezien als poepduur, maar de kwaliteit is dan ook 10x beter en het assortiment minstens 100x. Alle keren dat ik daar tot nu toe in de winkel ben geweest is het daar behoorlijk druk aan gebrek van klanten ligt de hogeprijs niet.

Vooral goede service ze sturen gewoon de juiste schroeven asap even op. Dat is pas service! Hoef je bij Gmma, praxis Karwij niet mee aan te komem. "Ja hallo ik heb vorige week dit en dat gekocht, nu blijkt ik ook nog sus en zo nodig te hebben." "Oh geen probleem sturen we vandaag nog aan u op, verder nog iets?" Zal meer gaan als "Dan moet je even bij een van de fillialen langskomen om het te komen kopen mischien hebben we het wel"
pi_39765830
Hmm. lekker herkenbaar dit Ik werk zelf bij een bouwmarkt, inmiddels bijna 2 jaar, gemiddeld 3 avonden in de week. En nog heb ik geen fuck verstand van zaken als dat schroevenverhaal die tnimble hier vertelt. En wat de neuk is kwastplamuur? Heel vaak moet ik de klant ook doorverwijzen naar 'een oudere collega' of zit ik te ouwehoeren met mezelf over hoe en wat. Natuurlijk weet ik wel een beetje van alles, maar volgens mij is het beter om van een klein ding alles te weten.

Voor mijn baas ben ik goedkoop, handig als vakkenvuller cq sjouwer, het domme werk zeg maar.
Voor mij is het het ideale bijbaantje. Tegenwoordig is het rustig in de bouwmarkt, valt er weinig te doen. Makkelijk geld verdienen, en wel handig na een dag stage gelopen te hebben

Voor een echt advies moet je inderdaad ook echt niet naar de bouwmarkt gaan. "Wij" hebben gemiddeld op een dag 1 persoon in de winkel staan die echt verstand heeft van klussen en de dingen die erbij horen. Eigenlijk een schande..
pi_39772165
Een tijdje geleden was een een onderwerp over de advisen die je in een bouwmarkt krijgt. Hebben ze een aantal eenvoudige dingen met verborgen camera in de winkel gevraagt en dat laten beoordelen door een deskundige. Bleek erg slecht te zijn. De baas van een van de ketens zei iets van "Ja wij zijn niet verantwoordeijk voor wat je er mee doet. Als je advies nodig hebt moet je niet gaan klussen" Maar dan net wat anders. Is vast op de site van de vara terug te vinden
pi_39772680
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 23:26 schreef tnimble het volgende:
Een tijdje geleden was een een onderwerp over de advisen die je in een bouwmarkt krijgt. Hebben ze een aantal eenvoudige dingen met verborgen camera in de winkel gevraagt en dat laten beoordelen door een deskundige. Bleek erg slecht te zijn. De baas van een van de ketens zei iets van "Ja wij zijn niet verantwoordeijk voor wat je er mee doet. Als je advies nodig hebt moet je niet gaan klussen" Maar dan net wat anders. Is vast op de site van de vara terug te vinden
Ja ik probeer het te zoeken, maar ik kom alleen maar domme reacties tegen op de site van Radar!
quote:
zeguers irving
bij aankoop met armail pas 10% korting nou ik koop een douche kop van 25,50 vraag om korting via mijn pas ,u krijgt drie euro korting netjes dus maar wat gebeurt er werkelijk ik ben drie euro armer op mijn armails pas dus niks korting die heb ik zelf betaalt via mijn pas. bij de klanten service gereclameerd en de jufrouw maar meneer u heeft toch drie euro korting gekregen ja maar van mijn eigen pasje waarop de jufrouw zegt u snapt het niet nou ik ben niet dom dit is in mijn ogen oplichterij het gaat niet om het geld maar om het princiepe met dank
quote:
dhr. berg
Afgelopen week trof ik tussen de reclame wederom de krant van PRAXIS in mijn bus. Daar ik het altijd leuk vindt om de artikelen te beijken. zag op pag. 4 van uitgave week 19 een aanbieding staan van een draagbare stroombron met compressor. een aanbieding van 69,95 voor 39,- . War schetst mijn verbazing dat ik ditzelfde apparaat nog geen 2 maanden geleden bij de LIDDLE kocht voor 29,95. Ik heb mijn grieven ook op de klusforum van PRAXIS vermeld met de boodschap dat de consument juist met dit soort voorbeeldjes zich genaaid voelt. Want waarom moet dan het verschil tussen inkoop en winst zo groot zijn. Dus daarom voor PRAXIS een zeeer koude douche
quote:
Ria van Herwaarden
Wij hebben laatst een vensterbank gekocht bij de Praxis, maar we waren de deur nog niet eens helemaal uit, en hij valt van ons karretje af, mede omdat de stoep heel ongelijk is en de vensterbank is dus beschadigd. Wij baalden ontzettend, want hij was wel 40 euro, dus gelijk naar binnen gegaan met ons verhaal we komen daar al jaren en dachten wellicht zullen ze ons wel matsen met een andere vensterbank! Mooi niet dus, het was buiten de winkel gebeurd, en dan wordt er niet geruild.... Nou, de andere helf van de vensterbank was nog binnen. Vind dit echt een teleurstellende service
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_39803163
quote:
Wtf, dat is best erg
pi_39803733
quote:
Op zondag 9 juli 2006 21:06 schreef gronk het volgende:

[..]

Da's misschien sowieso nog wel aan te raden. Als die tenminste een beetje normale prijzen heeft; heel veel speciaalzaken vallen in de 'dure prijzen-trap': omdat ze te weinig verkopen, moeten ze hogere winstmarges maken, en kleinere voorraden inkopen, en daardoor zijn ze duurder, waardoor ze weinig verkopen.
Dat zijn er weinig meer hoor, de meeste speciaalzaken zitten inmiddels bij een inkooporganisatie omdat er anders niet meer tegen normale prijzen in te kopen was. *spreekt uit ervaring*
Het idee dat de speciaalzaak 'duur' is is ook vooral het idee over het algemeen maakt de prijs niet veel uit en heb je er kwalitatief beter spul voor (mits je een goede speciaalzaak hebt uiteraard).
Maar misschien dat wij een uitzondering op de regel zijn...
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_39877129
Zaaterdag bij de ijzerwaren specialist hier in de stad geweest (H. van den Boogaard) voor o.a. schroefjes. En ja dan ben je toch benieuwd naar de schroefjes uit dit topic. Nou die hebben ze gewoon hoor. Echte houtschroef echt messing. Enne 20 cent goedkoper dan de Karwei wat meer spijkers dan schroeven zijn.
pi_39882300
Ik zocht laatst bij de praxis een goed setje bitjes en een boormachine. Probeerde die kerel met een Skill apparaat en losse cheap ass bitjes van 4 euro. Zegt ie ' Ja meneer deze gaan praktisch nooit kapot' Verder vertelde ie me dat menig Aldi en Lidl gereedschap beter is Bosch en Black en Dekker.

Stelletje viezerds
pi_39886134
quote:
Op zondag 16 juli 2006 18:45 schreef mast3r het volgende:
Ik zocht laatst bij de praxis een goed setje bitjes en een boormachine. Probeerde die kerel met een Skill apparaat en losse cheap ass bitjes van 4 euro. Zegt ie ' Ja meneer deze gaan praktisch nooit kapot' Verder vertelde ie me dat menig Aldi en Lidl gereedschap beter is Bosch en Black en Dekker.

Stelletje viezerds
Of ze zich niet goed wassen weet ik niet, maar het is zeker ondeskundig!
pi_39970574
Ik heb gisteren bij de Praxis wat M4 moeren gehaald.

Zakje á 25 stuks.
* 2 x scheef schroefdraad
* 1 x geen schroefdraad

Super kwaliteit dus... :s
pi_39972817
Doosje moeren M4 1000 stuks 12,90 en daar zitten alleen goede moertjes in
pi_39976529
Haha ja, herkenbaar dit. Gisteren voor een (budget) airco bij de Gamma geweest, allereerst ontbrak elk spoortje van een prijskaartje dus ik op die infobalie af, waar men met 3 man (!) dus heeft staan te kijken hoe ik stond te zoeken bij die airco's. Je zou eens pro-actief op een klant opstappen he. Maar goed.

"Mevrouw, wat kost die airco?"
"Jaaaaaaa ehhh, d'r staat een kaartje bij!"
"Eh nee hoor."
"Oh dan kost ie [insert willekeurig bedrag]"
"Goh, wat duur voor zo'n budget merk. Mag ik dan het boekje even zien?"
"WAAROM?!"
"Omdat ik graag wil weten waar ik dat geld dat aan uit ga geven"

Enz, enz. Kortom: het interesseert ze allemaal geen hol. Ze weten dat als jij dat ding niet meeneemt (wat ik dus niet heb gedaan) er binnen 5 minuten een andere prutser binnenstapt die dat ding zonder te vragen op z'n karretje zet en meeneemt. Ze staan er echt en alleen om geld te verdienen voor zichzelf, niet om klanten te helpen.

Ik heb zelf jaaaaaren geleden bij de AH gewerkt als simpele vakkenvuller en toen werd je echt doodgegooid met klantvriendelijkheidstrainingen en was er eigenlijk maar 1 devies: je staat er niet voor jezelf, maar voor de klant, want daar komt je geld vandaan. Volgens mij gebeurt daar tegenwoordig echt helemaal niks meer mee.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  vrijdag 21 juli 2006 @ 23:42:21 #70
120045 FieuS
There's always hope.
pi_40168298
maar het is ook wel je eigen schuld, je gaat naar en winkel waarvan je weet dat ze goedkoop spul verkopen, en ieder mens wat nadenkt weet dan ook dat de kwaliteit gelijk staat aan de prijs.
ik betaal liever meer voor iets wat ook echt goed is, en daarom ga ik nooit naar de gamma.
geen ondertitel mogelijk I.V.M. technische storing.
pi_40168521
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 15:09 schreef dutchtubby het volgende:
maar het is ook wel je eigen schuld, je gaat naar en winkel waarvan je weet dat ze goedkoop spul verkopen, en ieder mens wat nadenkt weet dan ook dat de kwaliteit gelijk staat aan de prijs.
ik betaal liever meer voor iets wat ook echt goed is, en daarom ga ik nooit naar de gamma.
Wat is het alternatief dan? Wij hebben hier een Gamme, Praxis en Karwei op enigzins acceptabele afstanfd van elkaar zitten, in de stad zit nog een Doe Land maar die heeft een assortiment van 3 spijkers en een hamer.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_40208159
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 23:26 schreef tnimble het volgende:
Een tijdje geleden was een een onderwerp over de advisen die je in een bouwmarkt krijgt. Hebben ze een aantal eenvoudige dingen met verborgen camera in de winkel gevraagt en dat laten beoordelen door een deskundige. Bleek erg slecht te zijn. De baas van een van de ketens zei iets van "Ja wij zijn niet verantwoordeijk voor wat je er mee doet. Als je advies nodig hebt moet je niet gaan klussen" Maar dan net wat anders. Is vast op de site van de vara terug te vinden
maar heeft hij daar geen gelijk in het is een doe het zelf zaak geen bouwconsultencybureau
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_40208303
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 15:09 schreef dutchtubby het volgende:
maar het is ook wel je eigen schuld, je gaat naar en winkel waarvan je weet dat ze goedkoop spul verkopen, en ieder mens wat nadenkt weet dan ook dat de kwaliteit gelijk staat aan de prijs.
ik betaal liever meer voor iets wat ook echt goed is, en daarom ga ik nooit naar de gamma.
en daar spitsen zich ook op toe bij onze gamma is de hele mikita serie eruit gegooid die dingen verkochten toch niet.

de mensen willen goedkope troep
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_40212458
'k Ga voor sommige dingen graag naar de Hubo, waar de eigenaar zelf achter de kassa staat.
Heb ik twee schroeven nodig, dan krijg ik twee schroeven, en geen voorverpakt zakje van tien stuks.
Zo ben je toch nog goedkoper uit. .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')