Genoot het van populariteit?quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:55 schreef Alicey het volgende:
Een Akkersloot-topic is alweer een tijdje geleden inderdaad.
quote:De kans dat bijvoorbeeld alle eiwitten bij elkaar komen om de juiste aminozuren te vormen ( hoop dat ik het nu wel goed zeg ) is ontzettend klein. Dit wordt nog niet goed begrepen. Maar het Adam&Eva verhaal is niet een oplossing van het probleem; het probleem is wetenschappelijk, en er zijn ontzettend veel willekeurige verklaringen te vinden die net zo aannemelijk zijn als het concept van een Bijbelse Adam&Eva.
Ja dat vind ik nou ook, big bang ed concepten zijn net zo hard niet te bevatten als het idee van een almachtige god.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:24 schreef buachaille het volgende:
Wellicht dat ooit is iemand op basis van zijn berichten op Fok een psychologische analyse zal maken van Akkersloot. Lijkt me buitengewoon interessant. Ik denk dat het een persoon is met een kleine persoonlijkheidsstoornis die een ziekelijke drang heeft anderen zijn mening op te dringen en daarbij het vallen in herhalingen niet schuwt. Toch heb ik (christen) ook sympathie voor hem. Op zijn manier probeert hij de wereld een beetje beter te maken. Wel zou hij meer respect moeten tonen voor anderen, ook als die hem (in zijn perceptie) massaal de hel in wensen - Religions NL: Roman Catholic 31%, Dutch Reformed 13%, Calvinist 7%, Muslim 5.5%, other 2.5%, none 41% (2002)
Het ergste aan hem is dat hij vergeet dat de schepping dusdanig wonderlijk is dat een "big bang" net zo (on)waarschijnlijk is als het bestaan van God.
Zelfs Haushofer is het met dat laatste eens:
[..]
Nou, dat ben ik niet met je eens. Moet je eens kijken wat de oerknaltheorie allemaal kan voorspellen en verklaren. Het is niet iets wat uit de lucht is gegrepen ofzow. De achtergrondstraling, vorming en verdeling van lichte elementen, roodverschuiving etc etc.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:24 schreef buachaille het volgende:
Het ergste aan hem is dat hij vergeet dat de schepping dusdanig wonderlijk is dat een "big bang" net zo (on)waarschijnlijk is als het bestaan van God.
Zelfs Haushofer is het met dat laatste eens:
[..]
Ja maar blijft voor mij de vraag (en volstrekt onbegrijpelijk) waaruit die oerknal dan is ontstaan?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 18:42 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Nou, dat ben ik niet met je eens. Moet je eens kijken wat de oerknaltheorie allemaal kan voorspellen en verklaren. Het is niet iets wat uit de lucht is gegrepen ofzow. De achtergrondstraling, vorming en verdeling van lichte elementen, roodverschuiving etc etc.
Ik vind het helemaal niet vallen onder beledigingen om te zeggen dat Mohammed en Paulus met hun "visioenen" geestesziek waren. Voor iemand die niet gelooft dat de "visioenen" van deze stemmenhoorders niet goddelijk waren ligt het geestesziek zijn van deze personen immers het meest voor de hand.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:09 schreef ATuin-hek het volgende:
Gezien de doorgaande posts en poll's van de bekende user Akkersloot wil ik graag op deze wijze (om de discussie maar even buiten het feedbacktopic te houden) eens wat vragen.
Akkersloot, wat zit je zo dwars joh? Vanwaar de constante aanvallen en beledegingen richting meerdere geloven en gelovigen?
Nee hoor. Machtswellust. Zeggen dat je goddelijke visioenen hebt in een dergelijke tijd was een goed hulpmiddel om je zaak vooruit te helpen.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 22:09 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Ik vind het helemaal niet vallen onder beledigingen om te zeggen dat Mohammed en Paulus met hun "visioenen" geestesziek waren. Voor iemand die niet gelooft dat de "visioenen" van deze stemmenhoorders niet goddelijk waren ligt het geestesziek zijn van deze personen immers het meest voor de hand.
Wordt daarmee dan het bestaan van jouw God bewezen dan ? Voor het zelfde geldt is dat het bewijs van het bestaan van Allah. Of voor het bestaan van de God van de methadon slikker die al weken in de zelfde kartonnen doos bivakkeerd achter het centraal station.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:24 schreef buachaille het volgende:
Gezien de overleveringen kon Mohammedje dan ook goed toneelspelen.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 22:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nee hoor. Machtswellust. Zeggen dat je goddelijke visioenen hebt in een dergelijke tijd was een goed hulpmiddel om je zaak vooruit te helpen.
Ongetwijfeld. Net als alle ambtieuze mensen...quote:Op vrijdag 30 juni 2006 22:14 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Gezien de overleveringen kon Mohammedje dan ook goed toneelspelen.
Heb ik je ook nooit eerder geantwoord dat wanneer je je voordoet als een geesteszieke profeet het maar gewoon huilie is als je je geestesziek noemtquote:Op vrijdag 30 juni 2006 22:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Niet dat ik overigens de illusie heb, dat je openstaat voor andere verklaringen dan je platgetreden paadje van 'geestesziekte' of dat je intussen daarvoor onweerlegbare historische bewijzen hebt, maar ach, het is vrijdagavond en er is niks op TV...
Omkering van bewijslast. Stemmenhoorders zijn gewoon geestesziek tenzij zij het tegendeel kunnen bewijzen.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 22:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
of dat je intussen daarvoor onweerlegbare historische bewijzen hebt,
Waarom vind je dat? Het gros van de mensen is het hier nml niet mee eens.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 22:09 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Ik vind het helemaal niet vallen onder beledigingen om te zeggen dat Mohammed en Paulus met hun "visioenen" geestesziek waren.
Dat maakt het beledegen nog niet juist...quote:Voor iemand die niet gelooft dat de "visioenen" van deze stemmenhoorders niet goddelijk waren ligt het geestesziek zijn van deze personen immers het meest voor de hand.
Je mag dat best geloven. Je hoeft het echt niet met grof geweld door de strot van elke gelovigen te stampen.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 22:33 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Heb ik je ook nooit eerder geantwoord dat wanneer je je voordoet als een geesteszieke profeet het maar gewoon huilie is als je je geestesziek noemt![]()
Zoiets als je doet je voor als geestesgestoord om een WAO uitkering te krijgen en je gaat dan brullen dat ze je geestesziek noemen.
En verder. Waarom mag ik niet geloven dat Mohammed en Paulus met hun "visioenen", en natuurlijk ook die methadonslikker van achter het station voor het geval je daar ook nog eens voor op wil komen, niet gewoon geestesziek waren. Dat ik als "ongelovige" in de hel kom dat mogen de volgelingen van deze "profeten" toch ook geloven
![]()
Erm.. nee. Jij beweert het. Dan mag jij met het bewijs ervoor komen.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 22:37 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Omkering van bewijslast. Stemmenhoorders zijn gewoon geestesziek tenzij zij het tegendeel kunnen bewijzen.
Het is niet persé een belediging. Iemand met lange tenen kan dat zo opvatten.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 23:20 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Waarom vind je dat? Het gros van de mensen is het hier nml niet mee eens.
[..]
Je bedoeld temporale kwab epilepsie?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 22:09 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Ik vind het helemaal niet vallen onder beledigingen om te zeggen dat Mohammed en Paulus met hun "visioenen" geestesziek waren. Voor iemand die niet gelooft dat de "visioenen" van deze stemmenhoorders niet goddelijk waren ligt het geestesziek zijn van deze personen immers het meest voor de hand.
Ik zou eerder denken aan pps.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 11:03 schreef Dromenvanger het volgende:
Neurotisch gedrag misschien
Als je altijd hetzelfde gedrag vertoond, dan heb je volgens DSM IV een neuroseDwangmatig posten misschien wel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |