De luiermijnheer !quote:
wat doet een copywritert dan?quote:Op donderdag 29 juni 2006 20:46 schreef Pappie_Culo het volgende:
Omdat Pappie z'n huidige baan nu alweer zat is heb ik besloten me nu te gaan richten op een functie waarin ik wél m'n ei kwijt kan. Want hier word ik dus echt doodongelukkig van en daar zit ik niet zo op te wachten.
Ik ben nu bezig de eerste brief te schrijven. Probleem(pje) is wel dat ik er niet de opleiding voor heb. Ik zie zelf echter het probleem niet zo en weet zeker dat ik het aankan.
Het gaat overigens om een functie als copywriter. En in die richting zal ik het nu ook blijven zoeken.
Help me hopen
Steek je licht eens op bij Copycat, zij is cwquote:Op donderdag 29 juni 2006 22:13 schreef Pappie_Culo het volgende:
Het gaat gewoon lukken, misschien niet meteen maar het zal lukken... Iets in die richting in ieder geval. Dat is nu eenmaal waar ik het best tot m'n recht zal komen.
en mij ook. Papieren: idem.quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:11 schreef milagro het volgende:
Helpt hopen, lijkt mij ook wel wat
Ik heb ook niet de juiste papieren namelijk
Succes!
Ja... wist dat er iemand was die copywriter is... maar wist effe niet meer wiequote:Op donderdag 29 juni 2006 22:16 schreef milagro het volgende:
[..]
Steek je licht eens op bij Copycat, zij is cw
En nee, niet dát licht![]()
Puberale humor![]()
ik zou sowieso al beginnen met het aanleggen van een groot portfolio, zodat je ook kunt laten zien wat je kan. En dan bedoel ik uiteraard niet het zo goed mogelijk c/p en van een ineternetsite.quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:55 schreef Copycat het volgende:
Hoi met dank aan Milagro.
Schrijf je ook buiten FOK! of boodschappenlijstje?
Of denk je: 'Ik kan drie zinnen achter elkaar zetten. Ik kan schrijven.' ?
Je moet wel iets kunnen laten zien, kunnen plagiëren of ergens kruiwagens kennen, dan wel een combinatie van, om een kans te krijgen.
![]()
quote:Op vrijdag 30 juni 2006 07:30 schreef buzzer het volgende:
en ik heb de TT even aangepast...
sorry, maar iik kan niet meer obejectief denken bi een dergelijke TT in dat andere perspectief.
Ik heb thuis wel wat schrijfwerkjes liggen, maar ik zou niet weten hoe ik een portfolio aan zou moeten leggen van (semi) commerciele teksten... Hoe kan ik dit het beste aanpakken dan?quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:55 schreef Copycat het volgende:
Hoi met dank aan Milagro.
Schrijf je ook buiten FOK! of boodschappenlijstje?
Of denk je: 'Ik kan drie zinnen achter elkaar zetten. Ik kan schrijven.' ?
Je moet wel iets kunnen laten zien, kunnen plagiëren of ergens kruiwagens kennen, dan wel een combinatie van, om een kans te krijgen.
![]()
Je moet toch ergens beginnen... niemand wordt geboren met werkervaring.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:14 schreef Copycat het volgende:
Zoek de beste schrijfsels (beetje afwisseling in onderwerpen en stijlen voor het totaalplaatje) bij elkaar, bundel ze in een map en je hebt een portfolio. Digitaal kan natuurlijk ook.
Trek een dag uit om alle reclame- marketing en communicatiebureaus in je omgeving af te bellen om te proberen een afspraak te maken om je werk te laten zien. Vaak zullen ze vragen je werk te mailen, doe dat maar dring er op aan dat je graag persoonlijk eea toelicht. En bel er na een weekje even achterna.
Ik denk niet dat je veel kans maakt met het solliciteren op personeelsadvertenties omdat je zonder noemenswaardige ervaring onder op de stapel komt te liggen. Maar je weet het natuurlijk nooit en wie niet waagt enzo.
Succes.
Klopt helemaal. En wat schrijven betreft denk ik dat het 'in je vingers hebben' van de schrijfkunst iets is wat je van nature hebt en wat met een specifieke opleiding enkel kan worden bijgeschaafd.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:22 schreef Pappie_Culo het volgende:
Je moet toch ergens beginnen... niemand wordt geboren met werkervaring.
Portfoliootje dus
Ik heb journalistiek gestudeerd, afgestudeerd op tijdschrift. Via mijn werkgever heb ik vervolgens nog een cursus 'Schrijven van commerciële teksten' bij SRM gevolgd. Journalistiek schrijven en commercieel schrijven zijn immers twee totaal verschillende dingen.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:23 schreef Pappie_Culo het volgende:
Heb jij trouwens een opleiding in die richting gevolgd?
Okee... ik zal je vanavond wel wat toesturen dan. Gewoon een voorbeeldje. Ga me nu ook weer volop storten op schrijfwerk.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:25 schreef Copycat het volgende:
[..]
Klopt helemaal. En wat schrijven betreft denk ik dat het 'in je vingers hebben' van de schrijfkunst iets is wat je van nature hebt en wat met een specifieke opleiding enkel kan worden bijgeschaafd.
Gewoon een portfolio maken inderdaad. En als je wilt dat ik eens een blik werp op je schrijfsels, vind je mijn mailadres in mijn profiel.
Dussss... ben heel benieuwd maar verwacht er nog maar even niets vanquote:Hartelijk dank voor uw reactie op onze vacature. Uw sollicitatiebrief en cv geven mij voldoende reden u uit te nodigen voor een kennismakingsgesprek op ons hoofdkantoor in Utrecht. U zult dat gesprek met mij en een collega-copywriter voeren.
Ik stel u de volgende opties voor:
maandag 3 juli, tussen 15.00 en 18.00 uur
dinsdag 4 juli, tussen 15.00 en 18.00 uur
woensdag 5 juli, tussen 13.00 en 16.00 uur
U kunt aangeven wanneer het u schikt.
Het gesprek zal ongeveer een uur duren. Wanneer wij beiden na afloop van het gesprek positief tegenover uw sollicitatie staan, krijgt u van mij een zogenaamde 'proeve van bekwaamheid' mee. Met deze schrijfopdracht krijgt u een goed beeld van het werk, en krijgen wij inzicht in uw schrijfvaardigheid, vindingrijkheid en klantgerichtheid. Wanneer wij uw werk voor de functie als uitstekend beoordelen, volgt een tweede gesprek met mij en een van de collega-copywriters. Bij een positief verloop van dat gesprek doen wij u een aanbieding om een in dienst te treden.
Ook benieuwd...quote:Op donderdag 26 april 2007 21:09 schreef droomkoningin het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit is afgelopen!
Heeft TS de baan gekregen? Of is TS inmiddels ergens anders aan de slag in een soort gelijk functie?
kan ookquote:Op vrijdag 27 april 2007 13:39 schreef Pappie_Culo het volgende:
TS is ondertussen elders aan de slag in een totaal andere functie
okequote:Op vrijdag 27 april 2007 13:39 schreef Pappie_Culo het volgende:
TS is ondertussen elders aan de slag in een totaal andere functie
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |