Pechtold zit volgens jou in de Tweede Kamer als hij heeft tegengestemd?quote:Op donderdag 29 juni 2006 18:18 schreef Asskicker14 het volgende:
Pechtold stemt tegen de motie. Van Der Laan stemt voor de motie.

Correctie: Pechtold heeft mede-ondertekend dat een eventuele motie geen consequenties zal hebben voor het functioneren van het kabinet, met andere woorden, kabinet gaat niet vallen en D66 blijft in het kabinet. Dat staat haaks tegen de motie waarvoor Van Der Laan voor gestemd heeft.quote:Op donderdag 29 juni 2006 18:19 schreef nostra het volgende:
[..]
Pechtold zit volgens jou in de Tweede Kamer als hij heeft tegengestemd?![]()

Het jammer is dat vooral het fiscale beleid (niet voor personen, maar wel voor bedrijven) de laatste jaren eindelijk eens goed is uitgevoerd. En nu kan alles weer door de versnipperaar.quote:Op donderdag 29 juni 2006 18:19 schreef Cairon het volgende:
Ik heb echt geen trek in dit hele gejank, als ik in Nederland blijf dan loop ik het risico straks in een economisch gat te vallen, veel belasting, weinig autonomie, nog minder zelfverantwoordelijkheid, een of andere zweeftteef die met zweefteverige plannen komt om de wereld te verbeteren. Laten we elkaar allemaal knuffelen dan komt alles wel goed.

Nou, het ga je goed...quote:Op donderdag 29 juni 2006 18:19 schreef Cairon het volgende:
Ik heb echt geen trek in dit hele gejank, als ik in Nederland blijf dan loop ik het risico straks in een economisch gat te vallen, veel belasting, weinig autonomie, nog minder zelfverantwoordelijkheid, een of andere zweeftteef die met zweefteverige plannen komt om de wereld te verbeteren. Laten we elkaar allemaal knuffelen dan komt alles wel goed.
Een brilliant advies dat de staat dan weer netjes 12 miljoen heeft mogen kosten.
Zorgstelsel gaat WEER op de schop, en de staatsschuld blijft groeien onder de aankomende druk van de vergrijzing waar kortzichtige partijen zich niet om willen bekommeren omdat ze daar geen stemmen mee winnen.
En over drie jaar valt het kabinet alweer en kunnen we weer naar de stembus.
Jezus volgens mij ben ik beter af in Asutralie waar ze wel een stabiele regering hebben.

Pechtold heeft niet tegen de motie gestemd. Hij is het alleen eens met de verklaring dat de niet aangenomen motie niet hoeft en gaat worden uitgevoerd.quote:Op donderdag 29 juni 2006 18:18 schreef Asskicker14 het volgende:
Dat gedoe in de D66 lijkt me ontstaan door een machtsstrijd tussen Pechtold en Van Der Laan. Beiden kunnen elkaar niet uitstaan en ze willen allebei dat hun eigen wens ingewilligd wordt. Pechtold stemt tegen de motie. Van Der Laan stemt voor de motie.

Haha. Hans Wiegel zegt nu in TweeVandaag precies hetzelfde!quote:Op donderdag 29 juni 2006 18:18 schreef Asskicker14 het volgende:
Dat gedoe in de D66 lijkt me ontstaan door een machtsstrijd tussen Pechtold en Van Der Laan. Beiden kunnen elkaar niet uitstaan en ze willen allebei dat hun eigen wens ingewilligd wordt. Pechtold stemt tegen de motie. Van Der Laan stemt voor de motie.

Zie mijn correctie.quote:Op donderdag 29 juni 2006 18:22 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Pechtold heeft niet tegen de motie gestemd. Hij is het alleen eens met de verklaring dat de niet aangenomen motie niet hoeft en gaat worden uitgevoerd.

19:30quote:Op donderdag 29 juni 2006 18:23 schreef Gebleekte het volgende:
Hoelaat gaat het verder?

Halsema heeft de motie gemaakt.quote:Op donderdag 29 juni 2006 18:25 schreef One_of_the_few het volgende:
Deze hele soap is trouwens te danken aan Balkenende. Had hij niet op het laatste moment in de 1e termijn gisteren gezegd dat Verdonk ook genoegdoening uit de verklaring wou, dan was er stukken minder zooi geweest. Vraag me dan af of van der Laan die motie gemaakt had. Volgens mij was de druppel de verklaring van JP.

net of hij geloofwaardig is. Die man moet zijn mond houden of eens echt de politiek weer ingaan. Wat een koekenbakker is dat zeg.quote:Op donderdag 29 juni 2006 18:22 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Haha. Hans Wiegel zegt nu in TweeVandaag precies hetzelfde!

oke, dat loes die motie gesteund had. Heb het niet precies gevolgd, maar je begrijpt mijn strekking wel toch?quote:Op donderdag 29 juni 2006 18:26 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Halsema heeft de motie gemaakt.

quote:Op donderdag 29 juni 2006 18:19 schreef Cairon het volgende:
Jezus volgens mij ben ik beter af in Asutralie waar ze wel een stabiele regering hebben.

jup, ik zal t aan de OP toevoegen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 18:35 schreef borisz het volgende:
half 8 gaan we weer verder geloof ik

tuurlijk. Alles voor de machtquote:Op donderdag 29 juni 2006 18:43 schreef Falco het volgende:
Het kabinet kan het best verdergaan als minderheidskabinet wmb. Zo heel problematisch wordt dat niet, ondanks Femke van wel denkt.

En vv alles voor de oppositiequote:Op donderdag 29 juni 2006 18:45 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
tuurlijk. Alles voor de macht![]()

Mjah. Genoeg voorstellen zijn in het verleden ook goedgekeurd door andere partijen dan de LPF. Wat dat betreft raaskalt Femke.quote:

dit is het disrespecteren van de kiezer. Er is slechts een minderheid van de bevolking voor een vvd + cda kabinet geweest.quote:Op donderdag 29 juni 2006 18:43 schreef Falco het volgende:
Het kabinet kan het best verdergaan als minderheidskabinet wmb. Zo heel problematisch wordt dat niet, ondanks Femke van wel denkt.

Netjes is het niet helemaal. Maar de bevolking kiest geen kabinet, maar een tweede kamer hequote:Op donderdag 29 juni 2006 18:47 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
dit is het disrespecteren van de kiezer. Er is slechts een minderheid van de bevolking voor een vvd + cda kabinet geweest.

jup. En vvd + cda is een minderheid in de kamer.quote:Op donderdag 29 juni 2006 18:49 schreef Falco het volgende:
[..]
Netjes is het niet helemaal. Maar de bevolking kiest geen kabinet maar een tweede kamer he.

Zoals Weisglas haarfijn uitlegde aan Bosquote:Op donderdag 29 juni 2006 18:49 schreef Falco het volgende:
[..]
Netjes is het niet helemaal. Maar de bevolking kiest geen kabinet, maar een tweede kamer he. Dus zo'n disrespect is het niet omdat wetsvoorstellen nog altijd wel gesteund worden door de helft van de bevolking.

Ja maar voor wetsvoorstellen is er altijd nog een kamermeerderheid nodig he. Dus wat is eigenlijk het probleem?quote:Op donderdag 29 juni 2006 18:50 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
jup. En vvd + cda is een minderheid in de kamer.

Dus zullen er geen wetten worden ingevoerd die louter steun hebben van VVD + CDA.quote:Op donderdag 29 juni 2006 18:50 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
jup. En vvd + cda is een minderheid in de kamer.

was het maar zoquote:Op donderdag 29 juni 2006 18:52 schreef Falco het volgende:
Wel ergerlijk dat je nu weer al die mensen krijgt die denken dat de Nederlandse bevolking het kabinet kiest.

Lijkt me een slecht idee om de democratie af te schaffenquote:

nah, t is alleen indirect zo.quote:Op donderdag 29 juni 2006 18:52 schreef Falco het volgende:
Wel ergerlijk dat je nu weer al die mensen krijgt die denken dat de Nederlandse bevolking het kabinet kiest.

quote:Op donderdag 29 juni 2006 18:49 schreef Solidius het volgende:
Loooooool Balkenende die viel van het skateboard

check dit: http://dump.geenstijl.nl/mediabase/1538/1f6ad58d/index.htmlquote:Op donderdag 29 juni 2006 18:49 schreef Solidius het volgende:
Loooooool Balkenende die viel van het skateboard

Wat Bos zegt, is dan ook voor heel veel mensen meteen al aannemelijk.quote:Op donderdag 29 juni 2006 18:52 schreef Falco het volgende:

quote:Op donderdag 29 juni 2006 18:58 schreef Hooghoudt het volgende:
Bij Tweevandaag hebben ze net ontdekt dat Balkenende op Harry Potter lijkt...

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |