Koninginnedag valt toch (bijna?) altijd in de meivakantie?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 10:25 schreef Mikkie het volgende:
Hoe uitgekookt... Koninginnedag die precies in de meivakantie valt. Voor een uni maakt het niet zo heel veel uit, maar bij andere, betaalde instituten die met vakanties werken wel...
Laat ik het dan zo zeggen: ik heb wel altijd vakantie gehad met Koninginnedag...quote:Op woensdag 2 augustus 2006 20:23 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik heb geen idee... het viel me nu gewoon opIk heb sowieso nooit vakantie dan, dus eigenlijk let ik er ook niet echt op.
Rechten is dan weer het anderste uiterstequote:Op dinsdag 1 augustus 2006 22:49 schreef DonStefano het volgende:
Overigens, bij Geneeskunde heb je geloof ik alleen maar kerstvakantie en paar dagen vrij rond Pasen, verder zijn er het hele jaar gewoon (verplichte) werkgroepen en colleges. En dan ook echt 40 uur per week. Ben achteraf dan ook best blij dat ik daarvoor 2x uitgeloot ben en nu Rechten doe
dikke tyfuszooiquote:Op woensdag 2 augustus 2006 08:12 schreef SaS21 het volgende:
http://www.ru.nl/aspx/get.aspx?xdl=/views/run/xdl/page&SitIdt=3&VarIdt=1&ItmIdt=423251
Diesviering 2007quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 00:34 schreef Lisanne__tje het volgende:
wat is trouwens diesviering???
Officieel is er universiteitsbreed geen herfstvakantie dit jaar nee, maar de faculteiten kunnen zelf wel een herfstvakantie inplannenquote:
quote:
Ik heb dus helemaal geen vakantiequote:UMC St Radboud
Onderstaande vakantieperioden gelden niet voor studenten Geneeskunde en Biomedische Wetenschappen.
dat zei ik toch al, had je maar Rechten moeten kiezenquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 14:29 schreef Nuna het volgende:
[..]
[..]
Ik heb dus helemaal geen vakantie![]()
.
Dan heb je altijd vakantiequote:Op vrijdag 4 augustus 2006 19:25 schreef DonStefano het volgende:
[..]
dat zei ik toch al, had je maar Rechten moeten kiezenalhoewel Geneeskunde ook best wel leuk is, volgens mij
Je kunt kiezen met je mentorgroep uit een aantal verschillende 'weekenden'. Welke dat zijn, merk je vanzelf wel (ofwel: dat weet ik niet)quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 23:37 schreef Lisanne__tje het volgende:
ja, je doet toch mee dan...
waar ga je trouwens in dat weekend overnachten??? Daar ben ik wel heel benieuwd naar... of heb je geheimhoudplicht???
Dat zal afhankelijk zijn van je studie. Wij hebben bij Pedagogiek onze boeken pas na de intro gekregen, toen de colleges al begonnen waren. Het lijkt mij toch vrij sterk dat je met een lading boeken tijdens de intro rond moet gaan lopen. Tenzij je maar 1 boek nodig hebt ofzo...quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 00:46 schreef Lisanne__tje het volgende:
oja... ik had nog een vraagje: er staat op die planning dat je op een dag je boeken moet kopen en ophalen ofzo... hoe gaat dat in zn werk??? moet je de hele dag met die boeken gaan rondzeulen ofzo???
ow... dus het kan zo maar zijn dat je in brabant terecht komt ofzo...quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 00:48 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Die weekenden worden georganiseerd door de SUB Commissie Weekenden. Dat is centraal vanuit de universiteit geregeld. De weekenden zijn namelijk overkoepelend voor alle eerstejaars. Je gaat op weekend met je mentorgroep, en op dat weekend kom je nog een aantal andere mentorgroepen (waarschijnlijk van andere studies) tegen. In totaal ben je met ongeveer 100 man op zo'n weekend.
De locaties zijn verschillend. Ze liggen allemaal tussen de 15 en 80 km van Nijmegen af (ongeveer). De mentorgroepen worden met bussen daar naartoe vervoerd. De locaties zijn uiteraard al bekend bij de weekendbegeleiders, maar niet bij het publiek. Dit in verband met kwaliteitsverschillen tussen de accomodaties (bedden aanwezig, grootte van slaapzalen, sanitaire voorzieningen etc.). Mentorgroepen worden geacht te kiezen op basis van het programma, niet op basis van accomodatie. Vandaar dat daar niks over bekend gemaakt wordt vóór de Openingsmarkt van maandagmiddag. Tenzij de SUB dit jaar anders beslist dan afgelopen jaren, natuurlijk..
ja, dat snap ik... nou, misschien zit ik dan nog wel op een locatie die dicht bij mijn huis zitquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 00:56 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Tegenvaller dan
De meeste locaties liggen in Gelderland, Brabant en Noord-Limburg. Bedenk je dat er ongeveer 20 weekendkampen zijn. Dat betekent 20 locaties die bereid zijn en de mogelijkheid hebben zo'n 100 - 120 studenten te huisvesten. Dat vind je allemaal niet zomaar in de buurt hier..
hoort paleis het loo ook bij de locatiesquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 01:01 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Wie weet... je zou niet de eerste zijn die dat meemaakt
nee, in de apenheul woon ik al...quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 01:07 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Natuurlijk. Net als de Apenheul, het Beursplein en het Drielandenpunt.
Het Drielandenpunt is overigens echt wel gaaf.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 01:07 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Natuurlijk. Net als de Apenheul, het Beursplein en het Drielandenpunt.
Ofcoursequote:Op vrijdag 4 augustus 2006 22:02 schreef Lisanne__tje het volgende:
zijn er hier ook nog mensen die meedoen aan de introductie???
Ik heb mijn boeken alquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 00:46 schreef Lisanne__tje het volgende:
oja... ik had nog een vraagje: er staat op die planning dat je op een dag je boeken moet kopen en ophalen ofzo... hoe gaat dat in zn werk??? moet je de hele dag met die boeken gaan rondzeulen ofzo???
Lucky you. Ik heb nog helemaal niks gehoord over boeken bestellen eigenlijk. Maar misschien dat dat per post naar mn kamer is gestuurd en daar ben ik al een tijdje niet geweest...quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 18:47 schreef Nuna het volgende:
Ik heb mijn boeken alVia internet kon ik ze bestellen en TPG heeft ze thuisgestuurd..
Oh, zo. Ik dacht dat het bij meerdere studies zo was. Blijkbaar dus niet.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 20:16 schreef Mikkie het volgende:
[..]
In je profiel zag ik dat je Geneeskunde doet/gaat doen. MFVN heeft inderdaad de boekenverkoop via Internet geregeld, bij veel andere studies is dat niet zo.
is dat ook bij bedrijfswetenschappen??? Ik hoop het nietquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 21:54 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Sterker nog, heel weinig studies hebben het. MFVN heeft dat goed voor elkaar, moet ik zeggen. Maar de meeste studies hebben het veel kleiner geregeld. Daar moet je gewoon flink lang in de rij gaan staan voor je boeken.
Om nog maar te zwijgen over de rijen bij Pedagogiek he?quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 22:17 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dikke kans van wel. Misschien dat ze het in de afgelopen jaren beter geregeld hebben, maar wij stonden toen met gemak met 50 man in de rij.
Naja, laat ik het zo stellen: ik was er toch echt minder gelukkig mee dat ik de eerste week pas op donderdag mn boeken had. In mijn geval betekende dat gewoon al meteen een achterstand die ik 'ergens' moet zien in te halenquote:Op zondag 6 augustus 2006 00:41 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Hey, geloof me, dat valt best mee, in vergelijking met het Boekanin bij de NSM. Daar was het soms echt om te huilen.
Maar goed, da's ook het gevolg van kuddegedrag en niet nadenken. Dan zijn er drie middagen met boekenverkoop ingelast, en komt iedereen de eerste dag om half één. Serieus, op de donderdag zijn er véél minder mensen, dan sta je misschien vijf à tien minuten te wachten ipv drie kwartier.
Maar goed, ik ga nog eens goed brainstormen over een (wellicht) beter systeem voor aankomend jaar. Mocht je daar behoefte aan hebben: suggesties geven mag altijd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |