Waarom zou je op een bedrag van 5000 euro of meer niet proberen af te dingenquote:Op donderdag 29 juni 2006 18:02 schreef Allan24 het volgende:
Trust me, dat gaat niet lukken.
En kom op, afdingen bij IKEA,!
Ten eerste al omdat je wel heel gek moet doen wil je tot 5000 euro komen bij Ikea. Dan moet je werkelijk in 1 keer je hele inboedel (dus kasten, bedden, eettafels, stoelen, banken, servies, gordijnen, laminaat) daar kopen en dan nog moet je volgens mij echt je best doen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 18:09 schreef FireFoz het volgende:
Waarom zou je op een bedrag van 5000 euro of meer niet proberen af te dingen![]()
Bij IKEA krijg je dat echt niet voor elkaar. De slogan is niet voor niks 'Onwaarschijnlijk lage prijzen'.quote:Op donderdag 29 juni 2006 18:09 schreef FireFoz het volgende:
[..]
Waarom zou je op een bedrag van 5000 euro of meer niet proberen af te dingen![]()
90% korting op showroom modellen toch?quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:23 schreef klipper het volgende:
Zo`n grote korting krijgt het personeel van ikea ook niet, dus verwacht dan ook maar niet dat ze jouw extra korting geven.
Nee.quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:40 schreef wobbel het volgende:
[..]
90% korting op showroom modellen toch?
Vaak is het met de opruiming nog goedkoper dan dat het in de koopjeshoek staat.quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:47 schreef Rewimo het volgende:
Koopjeshoek regelmatig afstruinen levert aardig wat korting op. Er moet alleen wel net iets staan wat je kunt gebruiken.
3 zits bank -> 899quote:Op donderdag 29 juni 2006 18:40 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ten eerste al omdat je wel heel gek moet doen wil je tot 5000 euro komen bij Ikea. Dan moet je werkelijk in 1 keer je hele inboedel (dus kasten, bedden, eettafels, stoelen, banken, servies, gordijnen, laminaat) daar kopen en dan nog moet je volgens mij echt je best doen.
je gaat toch geen poef kopen van 300 euroquote:Op donderdag 29 juni 2006 19:57 schreef FireFoz het volgende:
[..]
3 zits bank -> 899
2 zits bank -> 699
poef -> 300
bed --> 500
vloer --> 1450
Keuken -> 2000
MoeilijkBijna 6000 zelfs.
Nee, er wordt geen uitverkoop gehouden...quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:49 schreef klipper het volgende:
Doet ikea Sliedrecht trouwens nog iets met die showmodellen, of wordt alles gewoon weggehaald na 30 Juni?
Dat is namelijk de sluitingsdatum.
Er wordt regelmatig zo'n bedrag uitgegeven bij IKEA door één klant, die krijgen echt geen korting hoor... Jij ook nietquote:Op donderdag 29 juni 2006 19:57 schreef FireFoz het volgende:
[..]
3 zits bank -> 899
2 zits bank -> 699
poef -> 300
bed --> 500
vloer --> 1450
Keuken -> 2000
MoeilijkBijna 6000 zelfs.
Maar voor zo`n bedrag zou ik ook niet bij ikea uitgeven.quote:Op donderdag 29 juni 2006 20:05 schreef Brighteyes het volgende:
Nou ja, ok dan... ik heb het iig nog nooit in 1 keer bij Ikea uitgegeven.
Het voordeel van zo'n houding is dat er steeds minder mensen zijn met diezelfde IKEA meubelen thuis!quote:Op donderdag 29 juni 2006 20:35 schreef klipper het volgende:
[..]
Maar voor zo`n bedrag zou ik ook niet bij ikea uitgeven.
Niet dat ik geen spullen van ikea heb, maar daar koop ik meer de handige hulpjes en een kast voor een kamertje om spullen in op te bergen.
Maar voor een bankstel zou ik persoonlijk naar een andere winkel gaan, niet omdat ik de spullen niet goed vind maar gewoon omdat ik er niet zo van houd dat als je iets koopt, half nederland precies hetzelfde heeft.
En met de duurdere uitgaven heb je toch liever iets wat niet iedereen heeft.
Maar voor een eerste inboedel is het natuurlijk een goede winkel.
Zodra het meubelstuk bij mij binnenstaat is het afgeschreven.quote:Op donderdag 29 juni 2006 20:53 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Het voordeel van zo'n houding is dat er steeds minder mensen zijn met diezelfde IKEA meubelen thuis!
Wat ik zelf een voordeel vind van IKEA meubelen is dat de artikelen een kortere afschrijfperiode hebben... Daarmee bedoel ik dat een bank van 4000.- bij montel 20 jaar moet mee gaan terwijl een model van IKEA a 1000.- dan maar 5 jaar hoeft mee te gaan... je kunt je interieur dus veel vaker wisselen als je daar behoefte aan hebt...
Maar om even on-topic te blijven;
Het gaat je inderdaad absoluut niet lukken om kortingen te krijgen bij IKEA. En inderdaad bij een bedrijf als Seats&Sofas bijvoorbeeld krijg je kortingen als je alleen al je auto op de parkeerplaats zet. Maar dat betekent vaak dat de prijs in de showroom daar al opgehoogd is om kortingen te kunnen geven. En dat doen we bij IKEA niet...
Maar ikea heeft genoeg goede spullen hoor, ook mijn eerste inboedel kwam daar vandaan.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:28 schreef FireFoz het volgende:
We hebben net een huisg ekocht, en hebben echt de centen niet om alles bij dure winkels te gaan halen...dus het wordt een halve ikea catalogusDaarnaast is niet alles van ikea slecht...en het is best moeilijk om zo in 1x je hele huis in te richten, dus dat zou niet fijn zijn als je dat heel duur doet om er na een paar maanden achter te komen dat je de helft niet zo leuk vindt. Vandaar ikea voor ons
Maar goed, zonder korting dus
ja de showroommodellen waren 90% korting, voor hetpersoneel. en die zijn nu allemaal verloot (meerdere inschrijvingen), en nu gaan volgende week de showmodellen marketplace eruit. Ik heb nu al een tv tafeltje, en een klippan bank met voetbalhoesquote:Op donderdag 29 juni 2006 19:49 schreef klipper het volgende:
Doet ikea Sliedrecht trouwens nog iets met die showmodellen, of wordt alles gewoon weggehaald na 30 Juni?
Sluitingsdatum? Van wat?quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:49 schreef klipper het volgende:
Na 30 Juni neemt ikea sliedrecht na 28 jaar afscheid van zijn eerste woonwarenhuis in Nederland.quote:
Het ging hem ook om meerdere artikelen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:04 schreef 7th_wave het volgende:
is het bij meubelzaken uberhaupt mogelijk om af te dingen als je 1 product koopt? als je een combi van een paar dingen koopt zou ik het wel proberen, maar bij 1 product ben je toch een beetje kansloos.
ik zie TS al staan afdingen in de rij bij de ikea
mwoah. als je>55 ben krijg je doorbetaald,een of andere vutregeling. Toevallig van de 190 zjin er 10 die gewoon stoppen(een heeft stage, ander ander werk, etc) stuk of10 maken gebruik van die VUTregeling en de rest gaat naar barendrecht/breda/derestquote:Op donderdag 29 juni 2006 23:11 schreef klipper het volgende:
[..]
Voor de mensen die zelf ontslag nemen, deze mensen zijn dus verwijtbaar werkloos.
kijk even een paar post hier bovenquote:Maar omdat deze vestiging dus zijn deuren sluit.
Was mijn vraag of ze bijvoorbeeld over een paar weken nog een weekje of twee open gaan om alle showroommodellen te verkopen of halen ze de winkel gewoon leeg en verkopen ze de showroomartikelen in de koopjeshoeken van de andere vestigingen.
Weet ik, maar het was een antwoord op de vraag van Firefoz.quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:15 schreef kalinho het volgende:
[..]
mwoah. als je>55 ben krijg je doorbetaald,een of andere vutregeling. Toevallig van de 190 zjin er 10 die gewoon stoppen(een heeft stage, ander ander werk, etc) stuk of10 maken gebruik van die VUTregeling en de rest gaat naar barendrecht/breda/derest
enverder:
[..]
kijk even een paar post hier boven![]()
Vanaf 23 augustus 12 vestigingenquote:Op donderdag 29 juni 2006 23:22 schreef kalinho het volgende:
kzeg: barendrecht/breda/derest
en de rest is in deze dus: de andere 10 (11) vestigingen
Wat een onzin eig, op producten die een meubelzaak verkoopt (dus ook bijv. de ikea) zit een hogere marge dan op bijv tv's of wasmachine's, en bij zulke aankopen verwacht men wel korting, dus waarom op producten van de Ikea niet?quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:04 schreef 7th_wave het volgende:
is het bij meubelzaken uberhaupt mogelijk om af te dingen als je 1 product koopt? als je een combi van een paar dingen koopt zou ik het wel proberen, maar bij 1 product ben je toch een beetje kansloos.
ik zie TS al staan afdingen in de rij bij de ikea
Nou dan zal die vestiging ook wel op de nominatie staan om gesloten te wordenquote:Op donderdag 29 juni 2006 23:27 schreef kalinho het volgende:
kutr je heb gelijk :p....
maar...der gaat niemand naar Grun/Heerlen, dustoch 10-11
de mogelijkheid om af te dingen staat of valt mijns inziens bij de manier van verkopen. in meubelzaken, en bij electronicazaken waar je grote aankopen doet word je persoonlijk geholpen ipv aan een kassa. bij de ikea niet. daarin zit een belangrijk verschil.quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:28 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
Wat een onzin eig, op producten die een meubelzaak verkoopt (dus ook bijv. de ikea) zit een hogere marge dan op bijv tv's of wasmachine's, en bij zulke aankopen verwacht men wel korting, dus waarom op producten van de Ikea niet?
nee denk het ook niet neequote:Op donderdag 29 juni 2006 23:35 schreef paarse_paashaas het volgende:
Niet dat ik er ervaring mee heb, maar als je via Ikea je keuken wil kopen, zet je die vast niet op een karretje om mee te nemen naar de kassa, toch?
Niet dus, mijn pa is onlangs ontslagen na 39 jaar (!!!) vast in dienst geweest te zijn, en die krijgt dus mooi niet door betaald...en ja die is 55.quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:15 schreef kalinho het volgende:
[..]
mwoah. als je>55 ben krijg je doorbetaald,een of andere vutregeling. Toevallig van de 190 zjin er 10 die gewoon stoppen(een heeft stage, ander ander werk, etc) stuk of10 maken gebruik van die VUTregeling en de rest gaat naar barendrecht/breda/derest
Het is een zelfbedieningswinkel... en ook wanneer je een keuken gaat kopen wordt er van je verwacht dat je HEEL veel al zelf doet. Een keuken bestellen is bij IKEA een karwei van 20-30 minuten, want je maakt zelf de tekening met de keukenplanner, je kiest zelf wat voor indeling je wil, je kiest zelf wat voor aanrechtblad, waar je apparatuur komt etc... dat wordt dan samen met je doorgenomen en waar nodig gecorrigeerd door een keukenmedewerker en die zet het desgewenst om in een offerte of bestelling.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 00:10 schreef paarse_paashaas het volgende:
En keukens op maat, die leveren ze niet? Dus tekening maken e.d?
Of schat ik de Ikea nu veel te hoog in?
Dat gaat dan ook over de regeling die IKEA heeft voor de betreffende medewerkers van de sluitende vestiging Sliedrechtquote:Op vrijdag 30 juni 2006 00:22 schreef FireFoz het volgende:
Niet dus, mijn pa is onlangs ontslagen na 39 jaar (!!!) vast in dienst geweest te zijn, en die krijgt dus mooi niet door betaald...en ja die is 55.
quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:28 schreef paarse_paashaas het volgende:
Wat een onzin eig, op producten die een meubelzaak verkoopt (dus ook bijv. de ikea) zit een hogere marge dan op bijv tv's of wasmachine's, en bij zulke aankopen verwacht men wel korting, dus waarom op producten van de Ikea niet?
Dat ze waxinelichtjes onder kostprijs verkopen zal best waar zijn, om zodoende als lokkertje te werken.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 08:40 schreef Adelante het volgende:
[..]
![]()
Wasmachines en ander witgoed gaan gewoon twee keer over de kop qua marge/[q]
2 keer over de kop? mochten ze willen, 15 tot 20% marge
[q]
nou dat is bij een zak IKEA waxinelichtjes wel anders (onder kostprijs verkocht) en ook keukens, bankstellen, etc. zit een geringe marge op om het voordeel al voor de klant te laten zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |