abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39393713
quote:
Het is de volstrekte willekeur die het niet geloofwaardig maakt.
Haushofer, het is geen volstrekte willekeur, het is herhaaldelijk toepassen van dezelfe principes die ook nog eens mogelijkheden bieden tot anticipaties op de toekomst. Willekeurige getallen kunnen dat niet, tenzij je alvast je wiskundecijfer van volgend jaar kan afleiden
"There is no logical way to the discovery of elemental laws. There is only the way of intuition, which is helped by a feeling for the order lying behind the appearance."
Albert Einstein
pi_39394107
en zo komt het internationaal in het nieuws:

Friday June 30, 8:45 PM
Dutch government resigns, highlighting immigration faultline

Dutch Prime Minister Jan Peter Balkenende submitted his government's resignation, clearing the way for a possible election, after a simmering immigration debate spilled over into a full-scale political crisis.

Balkenende tendered the resignation to the head of state Queen Beatrix, who must now consult political leaders to determine where to go next.

The move comes after D66, a junior coalition partner, withdrew its support for the centre-right government in a row over the handling of the citizenship of Somali-born former lawmaker Ayaan Hirsi Ali.

As well as focusing on the particular personality of Hirsi Ali, the dispute has exposed a wider immigration debate that has been simmering since the 2002 assassination of anti-immigrant leader Pim Fortuyn, whose party then entered a governing coalition.

Queen Beatrix will now consult with political leaders to determine whether new elections should be called or if Balkenende's Christian Democrats can form a temporary minority government with its other coalition partner, the liberal VVD.

In the meantime Balkenende will continue to lead a caretaker government.

D66, which had three of the 25 government posts, quit the coalition, which had taken power in May 2003, after failing to force Immigration Minister Rita Verdonk into resigning.

Verdonk, known for her tough position on immigration, announced in May that Hirsi Ali would have to give up her Dutch passport because she had lied on her asylum application, but this week reversed that decision.

Hirsi Ali, who came to international attention in 2004 after her friend and collaborator Dutch filmmaker Theo van Gogh was murdered by a Muslim extremist, has since stepped down as a lawmaker and left for the United States.

"It's a pretext but a very symbolic one," Dutch political commentator Paul Scheffer told AFP on Friday.

"The immigration conflict cuts through all layers of Dutch society as it does in other Western European countries. This is symptomatic of a much more profound crisis and the Hirsi Ali affair was the detonation point," he said.

Ethnic tensions flared again in 2004 when a young radical Muslim, born and raised in the Netherlands, murdered filmmaker Theo van Gogh who had directed a controversial film about the treatment of women in Islam based on a screenplay by Hirsi Ali.

Days after Fortuyn's 2002 assassination by an animal rights activist, his List Pim Portuyn (LPF) won 26 percent of the votes in its first ever showing at the general elections.

A centre-right coalition government was formed headed by Christian Democrat leader Balkenende but after a few months in government infighting within the LPF caused its collapse.

Following the 2003 elections Balkenende appointed Verdonk, a former prison warden who likes to insist "rules are rules," as the new immigration minister to carry out tough policies to woo back voters lured away by the populists.

Although Verdonk has been heavily criticized by the leftwing opposition and human rights groups for her plans to expel some 26,000 failed asylum seekers by 2007, polls show her policies are supported by a majority of the Dutch.

Hirsi Ali, the central figure in the immigration row, herself supported the immigration policies.

In parliament, Verdonk had already survived several difficult debates, such as her plan to send Christian and homosexual asylum seekers back to Iran, and the revelation that immigration services gave information about failed asylum seekers to the Democratic Republic of Congo.

The Dutch media Friday blamed Balkenende for not being able to control the minister.

"This was a casus belli par excellence," wrote the Christian daily Trouw, saying "worth a rift" because of the fundamental issues at stake.

http://sg.news.yahoo.com/060630/1/41tzw.html
"There is no logical way to the discovery of elemental laws. There is only the way of intuition, which is helped by a feeling for the order lying behind the appearance."
Albert Einstein
  vrijdag 30 juni 2006 @ 15:56:31 #78
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39394285
Ik denk dat de toekomst in leven is, en dat je zeker kunt voorspellen over hoe de toekomst gaat zijn maar niet compleet of wel soms??? Een compleet beeld schetsen van alles. Dat lukt mij nog niet eens als ik naar morgen kijk. Toch heb je te maken met mensen die keuze's nemen in het leven.

Als iemand die nooit dronken is geweest, in een keer besluit tot het drinken van 2 flessen whiskey, dan kun je niet meer bepalen hoe die persoon gaat handelen. Of staat het vast dat die persoon 2 flessen whiskey gaat nuttigen??

Volgens mij is het zo dat alles invloed heeft op de toekomst, dat ook het nu invloed heeft op de toekomst. En dat het dus niet altijd te voorspellen is hoe het nu functioneert.

In een keer kun je rechts omkeren inplaats van altijd linksaf te slaan.

Hoewel er misschien toch een rode draad in het verhaal kan zitten. Maar echt de hele toekomst voorspelen lijkt me onmogelijk. Omdat veel afhangt van menselijke handelingen en mensen zijn niet betrouwbaar en constant in hun gedrag.

Future is a mysterie. Misschien zijn al die gebeurtenissen die gebeuren met getallen gewoon iets van, een keer toeval hebben. Maar dan spreek ik weer over toeval. Het lot?

Ik geloof overigens wel in helderziend-heid. Maar met berekeningen Ik geloof dat het allemaal toch niet zo te berekenen valt. Mede doordat mensen alleen al onvoorspelbaar kunnen zijn tot en met.

Maar goed, wie ben ik

Ik spreek mezelf vaker tegen dus ik weet het niet eens
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  vrijdag 30 juni 2006 @ 16:05:24 #79
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39394550
Maar toch. Stel nou het zit allemaal in elkaar verweven.

Dan zijn wij gewoon robots in het geheel

Stel nou we hebben totaal geen invloed op ons leven en wat er om ons heen gebeurt, wat stellen we dan voor?

Als mijn leven over 20 jaar al bepaald is, waarom moet ik me dan nog druk maken over het nu?

Maar toch. Stel nou het zit allemaal in elkaar verweven.

Dan zijn wij gewoon robots in het geheel

Toevallig stond het onderstaande nummer op net...weet niet of het betrekking heeft op deze topic, maar ik post het even.

In The Year 2525 by Zager and Evans
ARTIST: Zager and Evans
TITLE: In the Year 2525

In the year 2525
If man is still alive.
If woman can survive, they may find.

In the year 3535
Ain't gonna need to tell the truth, tell no lies.
Everything you think, do and say, is in the pill you took today.

In the year 4545
Ain't gonna need your teeth, won't need your eyes.
You won't find a thing to chew.
Nobody's gonna look at you.

In the year 5555
Your arms hanging limp at your sides.
Your legs got nothing to do.
Some machine doing that for you.

In the year 6565
Ain't gonna need no husband, won't need no wife.
You'll pick your son, pick your daughter too.
From the bottom of a long glass tube. Whoa-oh

In the year 7510
If God's a-comin, he oughta make it by then.
Maybe he'll look around himself and say.
Guess it's time for the judgment day.

In the year 8510
God is gonna shake his mighty head.
He'll either say.I'm pleased where man has been.
Or tear it down and start again. Whoa-oh

In the year 9595
I'm kinda wonderin if man is gonna be alive.
He's taken everything this old Earth can give.
And he ain't put back nothing.Whoa-oh

Now it's been ten thousand years
Man has cried a billion tears.
For what he never knew,
now man's reign is through.

But through eternal night.
The twinkling of starlight.
So very far away.
Maybe it's only yesterday.

In the year 2525
If man is still alive.
If woman can survive, they may find.

In the year 3535 {fade}

pi_39394679
Dromenvanger,

ik geloof ook niet dat de toekomst vast staat, daarom is de toekomst ook niet exact te voorspellen.
Wel is het interessant om meer begrip te krijgen over karmisch verbonden gebeurtenissen zodat we er meer bewust van worden. Stel dat een toekomstige datum een bepaalde indicatie geeft van een mogelijkheid tot het uitbreken van een oorlog, dan maakt het uiten van oorlogs retoriek of het concentreren op vrede alle verschil uit. 11 September 2001 verraste iedereen maar het is m.i. mogelijk om onze realiteit minder 'hard' te beleven
Albert Einstein
pi_39394987
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 15:51 schreef Dutch. het volgende:
verhaal
Wat heeft dit in hemelsnaam te maken met het slap verhaaltje dat je probeert af te steken hiero?
  vrijdag 30 juni 2006 @ 16:21:29 #82
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39395012
Maar je voelt het dus aan wat er gebeurt??? Of hoe doe je dat?

Ik heb niet alles even duidelijk gelezen. Wat ik begrepen heb, dat is dat jij met waardes aan de slag gaat zoals phi.

Maar dan kun je toch ook een ingeving krijgen dat iets niet juist is. Een raar voorgevoel of niet?

Of bedoel je dat met de connectie aan andere dimensies? Dat die andere dimensie iets laat zien misschien. Of dat die andere dimensie ook als de toekomst gezien kan worden.

Ik weet het niet helemaal. Ik zal het topic straks nog eens helemaal doornemen.

De toekomst die in leven is op dit moment al, denk jij ook dat alles over 30 jaar al vast staat. Dat het over 30 jaar samen geperst gaat worden allemaal?

Over 30 jaar groeit alles nog sterker naar elkaar toe toch?

Als je het te offtopic vindt wat ik hier nu vermeld dan moet je het zeggen even.

Dat dus over 30 jaar nog beter te voorspellen is wat gaat gebeuren. Eventueel door een programma of berekening. Dat de toekomst dus meer voorspelbaar gaat zijn dus. Ook omdat het verleden alles al heeft meegemaakt. Dan kan de toekomst op een gegeven moment minder rampen naar voren laten komen. Of ontstaan dan nieuwe rampen?

Als alles al gebeurt is dus ook. Als het verleden alles al heeft meegemaakt. Wat blijft er dan over voor de toekomst?
pi_39395505
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 12:45 schreef Dutch. het volgende:

omdat 911 dagen een verbinding maakt tussen 2 intersectie punten van een hyperdimensional tetrahedron.
Waarom gebruik je een tetrahedron? Waarom niet een andere geometrische vorm?
quote:
Phi omdat Phi mede de onderlinge verhoudingen van de omloopbanen van planeten beschrijft.
Van alle planeten?
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 12:49 schreef Dutch. het volgende:
ik gebruik maar een aantal basis principes maar hier komt ook 'intuitie' om de hoek kijken. Eerst komt de gedachte van een eventueel verband en als er dan rationeel naar gezocht wordt en het is inderdaad iets fundamenteels, dan wordt dat onmiddelijk duidelijk. Gebeurd dat niet dan is het waarschijnlijk een dood spoor
Ik dacht al dat je dat op basis van intuïtie deed . Niks mis mee trouwens. Volgens mij gebruikten de maya's namelijk ook voor een groot deel intuïtie of helderziendheid. Maar het doet jouw theorie natuurlijk geen goed. Er is dus geen absolute formule waarmee we toekomstige gebeurtenissen kunnen voorspellen. Er zijn altijd duizenden verschillende berekeningen mogelijk en je kiest dan, op basis van intuitie, een berekening.

Oftewel, je kan het universum niet indelen op basis van jouw berekeningen, want deze zijn willekeurig gekozen.
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 13:02 schreef Dutch. het volgende:
als er inderdaad onderliggende cycli werkzaam zijn in onze realiteit, waar komen die dan vandaan?
Stel dat er onderliggende cyclici zijn, dan hoeft dat toch niet veroorzaakt te worden door andere dimensies?

Dimensie is een begrip uit de wetenschap (zie ook: Dimensie - Wikipedia) wat helaas in de spirituele wereld vaak wordt gebruikt om onverklaarbare zaken onder te scharen. Mijn inziens ten onrechte. Ik denk dat ons huidige universum (wat dat dan ook mag inhouden) perfect in staat is om alles in onze belevingswereld zelf te veroorzaken.

Er is veel geschreven over synchroniciteit, numerologie en het voorspellen van de toekomst. Misschien zou je eens wat meer theoriën kunnen bekijken? Er zijn namelijk wel meer opties mogelijk dan het bestaan van andere dimensies.
quote:
Op deze manier kunnen karmische relaties naar boven komen waar we normaal gesproken niet eens bij stil zouden staan. we zijn hier tenslotte om te leren toch
Het valt me op dat je het begrip karma vaak gebruikt en alleen voorspellingen maakt op basis van voorgaande gebeurtenissen. Alsof je er vanuit gaat dat een bepaalde gebeurtenis niet op zichzelf staat maar nog een effect veroorzaakt in de toekomst.. ?
pi_39466001
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 16:20 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Wat heeft dit in hemelsnaam te maken met het slap verhaaltje dat je probeert af te steken hiero?
Omdat dit artikel alle elementen en onderliggende thema's vermeld die door de 911 - Phi gebaseerde tijdspiraal verbonden worden
Albert Einstein
pi_39466127
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 16:21 schreef Dromenvanger het volgende:
Maar je voelt het dus aan wat er gebeurt??? Of hoe doe je dat?

Ik heb niet alles even duidelijk gelezen. Wat ik begrepen heb, dat is dat jij met waardes aan de slag gaat zoals phi.

Maar dan kun je toch ook een ingeving krijgen dat iets niet juist is. Een raar voorgevoel of niet?

Of bedoel je dat met de connectie aan andere dimensies? Dat die andere dimensie iets laat zien misschien. Of dat die andere dimensie ook als de toekomst gezien kan worden.

Ik weet het niet helemaal. Ik zal het topic straks nog eens helemaal doornemen.

De toekomst die in leven is op dit moment al, denk jij ook dat alles over 30 jaar al vast staat. Dat het over 30 jaar samen geperst gaat worden allemaal?

Over 30 jaar groeit alles nog sterker naar elkaar toe toch?

Als je het te offtopic vindt wat ik hier nu vermeld dan moet je het zeggen even.

Dat dus over 30 jaar nog beter te voorspellen is wat gaat gebeuren. Eventueel door een programma of berekening. Dat de toekomst dus meer voorspelbaar gaat zijn dus. Ook omdat het verleden alles al heeft meegemaakt. Dan kan de toekomst op een gegeven moment minder rampen naar voren laten komen. Of ontstaan dan nieuwe rampen?

Als alles al gebeurt is dus ook. Als het verleden alles al heeft meegemaakt. Wat blijft er dan over voor de toekomst?
Ik voel niet aan wat er precies gebeurd, ik krijg meer een idee over het onderliggende patroon dat gebeurtenissen met elkaar verbind. Er onstaat een idee en als daar dan rationeel over nagedacht wordt dan volgt er onmiddelijk een bevestiging. Het is niet zo dat ik eindeloos zit te zoeken naar verbanden, de intuitie geeft aan en de ratio bevestigd.
Andersom werkt het ook, als iets niet gerelateerd is komt er ook geen 'aanwijzing'.
Andere dimensies laten zich indirect onthullen door dat de dimensionele invloeden blijk geven van intelligente verbanden die niet willekeurig zijn.

Ik denk inderdaad dat de toekomst beter te voorspellen zal worden, het lijkt erop dat wij een kans krijgen om onze realiteit te 'decoderen' als het ware.
Albert Einstein
pi_39466404
Geartsjuh,

Ik gebruik niet alleen Tetrahedrons, maar ook Octahedrons en Cubes. De theorie is nog in ontwikkeling en ik verwacht dat de overige Platonic Solids meer verbanden zullen prijs geven ( gebaseerd op icosahedron, dodecahedron etc. )

Ik heb tot nu to Phi alleen kunnen verbinden met Aarde, Venus en Mars maar heb nog geen verder onderzoek gedaan naar de andere planeten, dat is allemaal nog in ontwikkeling en ik verwacht dat die verbanden in de toekomst duidelijk worden.

Het intuitieve aspect doet de theorie juist wel goed want multidimensionele realiteit heeft alles met ons bewustzijn te maken. Als ik bv de gedachte krijg dat er wellicht een venus verband bestaat tussen 2 gebeurtenissen en als ik dan ga kijken en het blijkt dat deze gebeurtenissen precies 4 venusjaren uit elkaar liggen, dan zie ik dat als een duidelijke en onmiskenbare bevestiging. Maar wat voor mij geldt, doet een ander misschien gewoon als toeval af. Daarom is het belangrijk zelf aan de slag te gaan met deze materie.

Je zegt dat als er onderliggende cyclici zijn, dat die dan toch niet veroorzaakt hoeven te worden door andere dimensies. Op zich is dat juist en niet in tegenspraak met wat ik beweer, een cyclus kan blijk geven van intelligent ontwerp die herkend kan worden.

Synchroniteiten en numerologie spelen ook een belangrijke rol in het onderzoek naar HDD.
De elementaire vraag is deze: als op het oog ongerelateerde gebeurtenissen blijk geven van intelligente onderlinge verbanden, waar komt die intelligentie dan vandaan?

Ik gebruik het begrip karma regelmatig omdat er inderdaad een oorzaak-gevolg relatie is. Een tijdspiraal heeft een verleden en een toekomst die gebeurtenissen met elkaar verbind

De reden dat ik deze materie aan het posten ben op verschillende forums heeft mede met karma te maken: in de 'breaking the code thread' geef ik aan dat er een langlopende karmische relatie blijkt te ontwikkelen waarbij gebeurtenissen te verwachten zijn die verband houden met Hirhoshima/Nagasaki en er zijn reeds ontwikkeling geweest die de onderliggende tijdspatronen tot dusverre lijken te volgen. Het startte met de moord op de Libanese politicus Hariti en er zijn verbanden met WW I en de atoombommen. de komende tijd ga ik hier op terug komen want ik verwacht ontwikkeling rond de situatie m.b.t.Syrie die hiermee verband houden
Albert Einstein
pi_39466772
De Tetrahedron en Kubus HD datums op macroniveau:
quote:
Just a short summary of hyper Dimensional dates:

Our Earth makes a turn around the sun of 360 degrees. When a hyper -tetrahedron is placed upon that circle our Earth is making, than the Tetrahedron intersection points can be determined. The interference points are placed 19.47 degrees above and below the line 90-270 degrees on the circle. So 90 dergrees + and - 19.47 degrees and 270 degrees + and - 19.47 degrees

or from the start of the year in our perspective: 90 degrees minus 19.47 = 70.53 times 365/360 = 71.5 days
In other words, our earth crosses the HD Tetrahedron ( originating from another dimension!) interference point in the eather 70.53 days after the start of the year.

This way the dates March 11-12 , April 21 , September 11 and October 21 are determined:

(90 - 19.47) times 365/360 = day 71.5 or March 12 +/- 1 day
(90 + 19.47) times 365/360 = day 111 or April 21 +/- 1 day
(270 - 19.47) times 365/360 = day 254 or September 11 +/- 1 day
(270 + 19.47) times 365/360 = day 293 or October 20 +/- 1 day

The other Platonic solids also give interference points or dates in our perspective, like the Cube dates for sinstance:

45 times 365/360 = day 45 or February 14 +/- 1 day
135 times 365/360 = day 137 or May 17 +/- 1 day
225 times 365/360 = day 228 or August 16 +/- 1 day
315 times 365/360 = day 319 or November 15 +/- 1 day

The Hyper Dimensional Geometry becomes visible within closed spheres in our 3d reality, such as the solar flares emitting around 19.47 North and South, Hawaii, Red spot on Jupiter etc. ( tetrahedron) or the Sumatra quake at Octahedron or Yellowstone at Cube.

When we talk about our perception of time and Hyper Dimensional design it's different. It's not within a 3D closed sphere, but the other way round, Earth travels through a point in (Hyper)space and the Tetrahedron or Cube etc unveils it's existence by Geometry
Albert Einstein
pi_39467275
TS, je gelooft die onzin toch zelf niet mag ik hopen...?
pi_39467374
Onzin? heb je je verdiept in het materiaal?
Albert Einstein
pi_39467652
Alleen het feit dat je engelse termen door je posts heen sodemieterd en moeilijke woorden gebruikt om het interessant te proberen te maken is voor mij al de nekslag voor dit soort 'theorieen'...
pi_39467699
ik heb het nu eenmaal allemaal in het engels opgesteld, ik wil het wel vertalen voor je
Albert Einstein
pi_39467799
Dat kan, maar dat maakt het nog niet geloofwaardiger... WAAROM gebruik je phi en WAAROM gebruik je bepaalde figuren en niet net een andere? Omdat het toevallig zo uitkomt voor jou? Of omdat er dan een betere uitkomst uitkomt?
pi_39468343
Ik gebruik Phi omdat Phi nu eenmaal gerelateerd is aan de omloopbanen van bepaalde planeten. Phi is een constante die ook in de natuur voorkomt ( schelpen) etc. Ik gebruik bepaalde figuren omdat die zich zo in eerste instantie aanboden: De aanslagen van 9/11 en Madrid op 11 maart 2004 bleken overeen te komen met de positie van een hyperdimensionele Tetrahedron en na onderzoek is gebleken dat het veel vaker voor komt. Ik bepaal het niet, de realiteit draagt het 'verborgen' met zich mee
Albert Einstein
pi_39468415
Die gebeurtenissen kan ik ook voorspellen mbv de verjaardag van mn moeder, de permeabiliteit van vacuum, de constante van Boltzmann en de leeftijd van koningin Beatrix..

Maw; het slaat nergens op wat je verteld.
pi_39468576
quote:
Op maandag 3 juli 2006 11:03 schreef Maverick_tfd het volgende:
Die gebeurtenissen kan ik ook voorspellen mbv de verjaardag van mn moeder, de permeabiliteit van vacuum, de constante van Boltzmann en de leeftijd van koningin Beatrix..

Als jouw voorspellingen dan ook hetzelfde opleveren als het resultaat van mijn materiaal, dan heb je gelijk. Dan heb ik net over van tevoren identificeren van gecodeerde tijdspatronen m.b.t. de dood van JP II en Arafat, de uitbraak van de vogelgriep, het identificeren van 7 juli 2005, de dood van Milosevic, de connectie tussen Beslan, 9/11 Bali bombing etc., herhaaldelijke juiste anticipaties m.b.t. de situatie rond Hariri/Syrie en vele andere voorbeelden. Het gaat erom dat dezelfde methodiek steeds weer gerelateerde gebeurtenissen aan het licht brengt. Dat is niet het geval met het roepen van zomaar wat getallen.
Albert Einstein
pi_39468722
quote:
Op maandag 3 juli 2006 11:10 schreef Dutch. het volgende:

[..]

Als jouw voorspellingen dan ook hetzelfde opleveren als het resultaat van mijn materiaal, dan heb je gelijk. Dan heb ik net over van tevoren identificeren van gecodeerde tijdspatronen m.b.t. de dood van JP II en Arafat, de uitbraak van de vogelgriep, het identificeren van 7 juli 2005, de dood van Milosevic, de connectie tussen Beslan, 9/11 Bali bombing etc., herhaaldelijke juiste anticipaties m.b.t. de situatie rond Hariri/Syrie en vele andere voorbeelden. Het gaat erom dat dezelfde methodiek steeds weer gerelateerde gebeurtenissen aan het licht brengt. Dat is niet het geval met het roepen van zomaar wat getallen.
Als jouw theorie werkelijk zulke cruciale dingen kan voorspellen was jij al multimiljardair en zou de wereld er heel anders uit zien. Dat zie ik zo ff niet gebeuren dus ik neem je hele praat met een kilo of wat zout...
pi_39470035
Ik wil geen multimiljonair worden maar wellicht kan de wereld er wel beter uit zien

Ik heb van tevoren aangegeven dat ik verwachtte dat er op 'HD Octahedron / Tetrahedron pole' datum ontwikkeling m.b.t. de situatie in Syrie zouden zijn, en die waren er inderdaad:
quote:
Here's the anticipated Syria related info on HD Octahedron / Tetrahedron pole date July 2 ( +/- 1 day )

DEBKAfile Exclusive: Hamas politburo member Muhammed Nazal: “We shall keep the Israeli soldier alive but not release him without gain…nbsp;

July 2, 2006, 10:53 PM (GMT+02:00)

This assurance was delivered to the Qatari foreign minister Sheikh Jassem Ben Hama al Thaini, when he traveled to Damascus Saturday, July 1, at the request of US secretary of state Condoleezza Rice. She asked him to tell Syrian president Bashar Asad that he must expel Hamas hardline leader Khaled Meshaal and his command from Damascus.

Asad’s reply: “I don’t meddle in Palestine just as I don’t interfere in Iraq.…nbsp;

He added he is willing to throw Meshaal out, on one condition: that the Americans and Israelis let him return home.…nbsp; DEBKAfile adds: Since Meshaal’s family originates in the West Bank village of Silwad, that reply cut short the pressure on Asad to take a hand in the release of Corp. Gideon Shalit, the Israeli soldier kidnapped by Hamas.

The option of stepping up military pressure on Hamas at the Gaza end was again tossed back in the laps of Israeli prime minister Ehud Olmert and defense minister Amir Peretz.

[url=http://www.debka.com/send_headline.php?hid=2789
]http://www.debka.com/send_headline.php?hid=2789[/quote][/url]

gerelateerde thread:
The Hariri Killing, Casus Belli WWIII ?
Albert Einstein
pi_39497793
in aanvulling op het bericht hierboven, dit zijn echt zorgwekkende ontwikkelingen omdat ik de situatie rond Syrie als een 'trigger' beschouw met mogelijk consequenties van oorlog.
quote:
Israeli defense minister Amir Peretz said: “I advise Bashar Assad to open his eyes because the responsibility is laid at his door.† This threat against an incumbent ruler, blunt even by Middle East standards, referred to Hamas operations chief Khaled Meshaal working out of Damascus under the protection of Syrian military intelligence.

The trouble about this threat, apart from betraying the minister’s lack of experience in national crisis management, is that he joins a row of great world powers, who threatened the Syrian ruler with extinction and ended up backing off and leaving Bashar Asad sitting more firmly than ever on his presidential seat in Damascus.
No Finger Lifted to Slow the Middle East Countdown to War Escalation

DEBKAfile Special Analysis

July 4, 2006, 12:26 AM (GMT+02:00)

Israeli and Hamas leaders have been hurling shrill threats right and left since three Palestinian terrorist groups slapped down a deadline to meet their demands over the Israeli hostage, Corp. Gilead Shalit. But the loudest effect is generated by the Bush administration’s silence.

Monday morning, July 3, “Military Community 3† was issued by Hamas’ armed wing, the Popular Resistance Committees and Islamic Army, with a deadline for 6 a.m. Tuesday, July 4: “If the enemy does not agree to our humanitarian demands [i.e. the release of 1,500 Palestinian prisoners including women and minors and Israel’s withdrawal from Gaza], we will regard the case as closed. They added: “… the enemy will bear full responsibility for future consequences.†

Monday afternoon, the Israeli prime minister’s office shot back a rejection of the Palestinian ultimatum.

“The Israeli government will not bow to blackmail by the Palestinian Authority and Hamas which are ruled by murderous terrorist groups and will not negotiate the release of prisoners,† the Israeli statement said. Moreover, “the PA is fully responsible for Gilead Shalit’s safety and his return in good health to his family.†

From that moment on, Jerusalem sank into bellicose rhetoric.

Israeli defense minister Amir Peretz said: “I advise Bashar Assad to open his eyes because the responsibility is laid at his door.† This threat against an incumbent ruler, blunt even by Middle East standards, referred to Hamas operations chief Khaled Meshaal working out of Damascus under the protection of Syrian military intelligence.

The trouble about this threat, apart from betraying the minister’s lack of experience in national crisis management, is that he joins a row of great world powers, who threatened the Syrian ruler with extinction and ended up backing off and leaving Bashar Asad sitting more firmly than ever on his presidential seat in Damascus.

In Moscow, Israeli foreign minister Tzipi Livni talked to Russian president Vladimir Putin, then warned that the Gilead Shalit hostage affair could lead to a regional war escalation. Egyptian president Hosni Mubarak, after his mediation bid collapsed, hurried over to Saudi Arabia for an appeal to King Abdullah to use his influence with Assad – not Hamas – to defuse the situation before it hurtles out of control.

But DEBKAfile’s Middle East and military sources calculate that none of the recipients of these appeals is much scared about the prospect of a general Middle East flare-up. Russia, indeed, has a vested interest in a regional war. Putin is making good use of the US president George W. Bush’s preoccupations in Iraq, Korea and other parts of the world, to build Syria up as a jumping-off base for Russian penetration of the Middle East. Our sources report that hundreds of Russian military engineers are busy establishing two big naval bases in Syria’s Mediterranean ports of Tartus and Latakia. While listening to Tzipi LIvni’s appeal, the thoughts running through the Russian president’s head were most likely about the ways in which an Israel-Syrian military conflagration could be exploited to promote his plans.

Saudi King Abdullah is Hamas’s longstanding sponsor, ideologically and financially, in the same way as Riyadh backed the Taliban regime of Afghanistan in the 1980s.

The impression he must have gained from Mubarak’s peroration was that Hamas, the Saudi kingdom’s Sunni fundamentalist protégée, is going from strength to strength and that most Palestinians applaud its use of the Israeli hostage to buy the release of Palestinian prisoners from Israeli jails. The Saudi monarch will therefore hold back from trying to drum moderation into Hamas heads. He may go through the motions of talking to Asad about injecting and element of calm in the situation - but only as a token favor to the Egyptian president rather than a practical step. He is perfectly aware that Iran is the dominant influence in Damascus at the moment.

The missing factor in this churning crisis is Washington, where no decision has been taken how to handle the Gilead Shalit kidnap and its harmful ripple effect through the region. As long as the United States stands on the sidelines, there is nothing to arrest the Middle East plunge into perilous waters.

http://www.debka.com/article.php?aid=1180

related threads:

The Hariri Killing, Casus Belli WWIII ?
http://hddesign.forumup.nl/viewtopic.php?t=3&mforum=hddesign

July 1 -July 12 tsunami echo timeframe
http://hddesign.forumup.nl/viewtopic.php?t=118&mforum=hddesign
Albert Einstein
pi_39537259
quote:
Op maandag 3 juli 2006 11:03 schreef Maverick_tfd het volgende:

Dat kan, maar dat maakt het nog niet geloofwaardiger... WAAROM gebruik je phi en WAAROM gebruik je bepaalde figuren en niet net een andere? Omdat het toevallig zo uitkomt voor jou? Of omdat er dan een betere uitkomst uitkomt?
Phi = gulden snede die je over ter wereld in de natuur terugziet. Zelfs in de verhoudingen van jouw eigen lichaamsdelen. Phi is een universele constante. Vandaar dat het ook niet meer dan logisch is dat Dutch deze constante gebruikt om bepaalde dingen uit te rekenen. Er zitten mij een beetje te veel 'toevalligheden' in deze berekeningen om toeval te zijn. Lees aub zijn forum/website eens door voordat je hier zomaar gaat zitten oordelen, zonder enig moeite gedaan te hebben om de stof te lezen/begrijpen. Natuurlijk kan Dutch niet alles verklaren en ook niet de toekomst voorspellen (nog niet iig) maar waarschijnlijk met behulp van ander, nog te onderzoeken, middelen kan hij dat straks misschien wel. (denk aan sacrale geometrie etc)
quote:

Ga je gang...verbaas ons!

Maw; jouw reacties slaan nergens op
pi_39537706
Nee zijn posts snijden hout
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')