ff serieus, je kunt het ook van de positieve kant zien, je hoeft je in ieder geval geen zorgen te maken over je uiterlijk denk ik zo..
Suc6
Ik zou graag eens in jouw lijf willen stappen om te voelen wat jij voelt (gevoelens beschrijven is heel lastig,.. vandaar), maar ik heb het idee dat je een beetje een fobie hebt tegen mensen die naar jou kijken.
Wat je eens kunt doen:
Heb je toevallig een foto,.. misschien is het wel heel iets anders,.. Post 'm maar effekes!
Feit zal wel zijn dat je een ontzettend leuke verschijning bent waar mannen graag naar kijken en vrouwen afgunstig van worden.
Die onzekerheid ken ik maar al te goed.
Door al die blikken ga je je echt niet lekkerder voelen. Je voelt je eerder een alien
Van je zelf denken dat je de beste bent moet je ook niet Té veel doen anders kom je al snel arrogant over.
quote:Klinkt ook aardig dat
Op woensdag 19 december 2001 22:26 schreef superrat het volgende:
Ik heb ook lang blond haar, ben niet echt supermooi
Iig Sterkte ermee !
quote:like i said
Op woensdag 19 december 2001 22:34 schreef T_R_I_P het volgende:
Meisie, ik denk dat jij gewoon al die mensen die jou aan lopen te gapen moet trakteren op een koekje van eigen deeg. Lach ze maar lekker uit, steek je tong uit of geef ze een vette knipoog ofzo. Moet je kijken hoe snel ze ineens de andere kant op gaan lopen kijken!
Het enige wat ik kan bedenken is dat je gewoon een opvallende verschijning bent en dat daarom zoveel mensen je nakijken.
echt waar, als man zijnde kan ik je zeggen dat een blonde kleur als een soort magneet werkt. het is een hele opvallende kleur en veel mannen (incl. ik) kunnen er niets aan doen, maar moeten er wel naar kijken. als je dat niks vind moet je anders je haar maar in een donkere kleur verven ofzo.
quote:Inderdaad dat is gewoon mannelijk instinct, daar kunnen we niks aan doen. En de vrouwen om ons heen balen daar dan weer van, en die gaan dan weer pissed off naar jou lopen kijken...
Op woensdag 19 december 2001 22:52 schreef M_THE_MAN het volgende:
je bent gewoon een lekker ding, probeer er mee te leven.echt waar, als man zijnde kan ik je zeggen dat een blonde kleur als een soort magneet werkt. het is een hele opvallende kleur en veel mannen (incl. ik) kunnen er niets aan doen, maar moeten er wel naar kijken. als je dat niks vind moet je anders je haar maar in een donkere kleur verven ofzo.
quote:absoluut.
Op woensdag 19 december 2001 22:59 schreef cherelyn het volgende:
dus jullie denken dat die vrouwen mij uit lachen omdat ze jarloers zijn,
quote:ja, het moet niet veel gekker worden
leuk trouwens dat juist mannen mij advies moeten geven
quote:dankjewel!
echt leuk,dat waardeer ik
quote:hij heeft voor de vole 100% gelijk. meer hoef ik er niet aan toe te voegen.
Op woensdag 19 december 2001 23:16 schreef cherelyn het volgende:
mischien moet ik het zomaar ervaren ,ik denk mischien er wel het negatiefen van af,mijn vriend zegt ook ze kijken naar je omdat je een hele mooie uitstraling hebt,en als ze dan naar me kijken denken ze mischien wel ookwat een mooie meid,hij zegt mensen lachen je toch niet zomaar uit
quote:Ik heb het ook wel af en toe eens gehad, dat ik het gevoel had dat iedereen mij aankeek op straat. Ik denk dat je je het voor het grootste gedeelte maar in je hoofd zit, en dat het bestwel meevalt dat mensen je aankijken. Dat was het in mijn geval wel meestal
Op woensdag 19 december 2001 22:45 schreef cherelyn het volgende:
maar niemand van jullie heeft erlast van !
[...]
quote:
Op donderdag 20 december 2001 14:24 schreef bixister het volgende:
misschien kun je je voor alle zekerheid even laten nakijken!
quote:[uitlegmode]je doet het toch al?
Op donderdag 20 december 2001 14:26 schreef cherelyn het volgende:
Waarom zou ik me eigen na moeten laten kijken
quote:Nakijken als in mensen kijken je na...
Op donderdag 20 december 2001 14:30 schreef cherelyn het volgende:
wat bedoelje??????
quote:oh.. nu is het ineens een grapje
Op donderdag 20 december 2001 14:28 schreef bixister het volgende:[..]
[uitlegmode]je doet het toch al?
[/uitlegmode]
quote:nee hoor, net ook al.
Op donderdag 20 december 2001 14:59 schreef Caballero het volgende:[..]
oh.. nu is het ineens een grapje
ik heb overigens meer de omgekeerde ervaring. als ik me slecht voel, ervaar ik het eerder alsof niemand me opmerkt, het grijze muis effect; mensen botsen ook eerder tegen je aan in een drukke winkelstraat. en juist als ik me goed voel, kijken mensen me vrolijker aan/na, hetgeen ik dan ook niet als beklemmend ervaar.
quote:
Op woensdag 19 december 2001 21:55 schreef cherelyn het volgende:
hallo ik ben een meid van 23
ik heb een klein probleempje,als ikbuiten loop,winkel,openbaargelegenheden zitten mensen altijd naar mijn te kijken,ik ben al erg onzeker en ik denk dan datik uitgelachen wordt,bv als ik op straat loop ze kijken me altijd zo aan,en soms kijken ze me naar,ik heb veder geen gek uiterlijk,ik werk in een drogisterij ik zie er erg verzorgd uit ,langblondhaar,zonebankbruin.Intresse? surf dan naar chatchoice.nl en klik op mijn foto!
Maar anders denk ik gewoon dat mensen vinden dat je er leuk uitziet.
quote:Ok sorry, ik kon het gewoon niet laten
Op donderdag 20 december 2001 16:43 schreef cherelyn het volgende:
grappig hoor fokspy om over iemands probleem geintjes te maken ,ik zoek geen relatie ik heb al een relatie al 10 jaar
ik leg alleen hoe ik eruit zie anders hebben ze geen beeld toch
Even serieus over je probleem:
Ik heb exact hetzelfde als jij. Als ik ergens alleen openbaar loop word ik ook altijd aangekeken wat mij ook zeker zeer onzeker maakt, ik kan het bijna mensenvrees noemen. Echter wel het feit dat als ik met iemand samen loop (een vriend ofzo) dat ik het aankijken alleen maar als positief ervaar. Ik denk dat dat komt omdat als ik alleen loop me afvraag of ik een rare broek of jas aanheb of er witjes uitziet of dat mensen kijken hoe mager ik ben, heel onzeker dus. Maar als ik dus niet alleen ben heb ik dit niet, dan heb ik zoiets van als er iets raars is aan mij dan zou die gene er wel wat van zeggen, dus is dat aankijken alleen maar positief.
quote:Ik bekijk het van de andere kant. Als ik naar een meisje kijk is dat niet omdat ze lelijk is, maar omdat ik haar er leuk uit vind zien. Dus lijkt het mij sterk dat vrouwen naar mij kijken omdat ik lelijk zou zijn.
Op donderdag 20 december 2001 18:43 schreef cherelyn het volgende:
bedankt fokspy! dus jij kent het gevoel ook,en jij denkt dat mensen het niet negatief bedoelen?
Of, zoals eerder genoemd, misschien ben je zo ontzettend zonnebankbruin dat mensen lachen omdat ze dat wat ordinair vinden staan (zeker in combinatie met blond haar)?
Ik denk trouwens eerder dat je zó gefocussed bent op mensen die (al dan niet positief) naar je zouden kijken dat je nogal verkrampt en gestressed oogt, waardoor je mensen inderdaad opvalt.
Maak je er niet te druk om; de meeste mensen zijn n.l veel meer met zichzelf bezig dan met anderen. Zodra jij je wat ontspannener gedraagt zul je waarschijnlijk merken dat er minder wordt gestaard.
Tja... ik denk dat det menig vrouw graag met je wilt ruilen, een lelijk uiterlijk lijkt me nog veel erger
n.b. nou ga ik er dus vanuit dat je inderdaad een behoorlijke knappe vrouw bent, maar een foto hebben we nog niet gezien. Misschien kun je die scannen bij je buren ofzo?
Sterkte ermee in elk geval
quote:Nee, het ligt er niet aan dat je blond bent. Mijn haar is erg donker en ben jaren blond geweest en in de beide gevallen heb ik dezelfde ervaringen die jij beschreef. Bij mij wordt het nog eens versterkt omdat ik a: een knappe man heb(dus als we samen lopen kun je helemaal je lol op) en B: ik rijd in een Audi TT. M.a.w. er zijn altijd wel redenen voor mensen om te kijken. Dan is het je uiterlijk, je man, je auto, je honden, of mij-apart.
Op woensdag 19 december 2001 22:32 schreef cherelyn het volgende:
Teneerste wil ik even kwijt dat ik het ontzettend lief vindt dat iedereen mijn goede raad wil geven dat geeft me echt een heerlijk gevoel,ik geloof dat het zo is als je blond bent val je al een beedje meer op,en ook dat je een bruin gezicht heb natuurlijk ook,maar ik gebruik niet veel make-up echt van de zonnebank,ben wel altijd verzorgd gekleed ik vraag me dan af waarom doen ze dit,net wat je zegt ik voel me dan net een alien ja,als ze zo lachen
Ik vond het vroeger ook echt heel vreselijk. Nu ben ik zover dat ik er niets van aantrek. Hierdoor zie ik het niet altijd meer en wordt ik door mijn omstanders erop geattendeerd. En dan haal ik mijn schouders op van ... ´lahma´. En soms kan ik er echt om lachen. Wanneer ik in mijn auto rijd, dan knik ik vriendelijk of ik zwaai spontaan. Alleen is het wel een probleem wanneer je chagerijnig bent... want dan kijk ik de andere kant op.
Geniet er lekker van. Let er minder op, dan letten mensen ook minder op jou. Want vaak zie ik het geens meer.
Suc-6!
Kena
quote:Het IS jaloerzie en ja, je bent wel mooi. Anders zou jou dit niet dagelijks overkomen. Mooi zijn van de buitenkant is leuk en ook ik kan er van genieten, maar geniet ervan dat je van binnenkant mooi bent. Want dat telt! Buitenkant is zo betrekkelijk...
Op vrijdag 21 december 2001 20:47 schreef cherelyn het volgende:
bedankt voor je reaktie,ik probeer me er van af te zetten
ik doe er me best voor,kijk na gekeken worden dat is het ergst nog niet ,maar dat ze er bij lachen dat vindt ik veel erger,ik snap niet waarom ze dat doen,ze zeggen jarloezie
maarwaarom,zo prachtig ben ik ook niet
Kena
quote:Moedt dad dan?
Op maandag 24 december 2001 03:34 schreef Hooghoudt het volgende:
Tip: spel "beetje" niet met een d. Op de een of andere manier kom je dan een stuk intelligenter over.
Kijk ik weet waarom ik word aangekeken:
[Dit bericht is gewijzigd door dfr0st op 25-12-2001 21:53]
Je moet zeker wat meer zelfvertrouwen krijgen want daar gaat het grotendeels om denk ik hier.
Het klinkt misschien heel simpel, maar volgens mij is er niet veel om je zorgen over te maken. Je zegt zelf dat je er niet gek uit ziet. Mannen (zoals ik) vinden het leuk om naar "mooie" vrouwen te kijken en meestal lachen ze er een beetje bij om de aandacht van iemand te trekken. Proberen oogcontact met je te maken. Doen de mannen (of vrouwen) dit ook waar je vriend bij is?
Mag ik vragen waar je vandaan komt?
Vriendelijke groeten,
Fred Internet
ik leg me er maar bij neer en ik denk dan maar dat
ze me een mooie meid vinden.
(wat ik zelf wel reuze mee vind vallen)
Het lijkt wel of je er extra op let. Ik wil niet zeggen dat je je aansteld, maar waarom probeer je je er niet wat minder van aan te trekken. Probeer gewoon te denken, laat ze maar lachen. als ik bij ons in de supermarkt kijk, is het gemiddelde vakkenvul jochie op zich al een loser. Dan moet je gewoon denken: Ze zijn zeker jaloers dat ik al een vriend heb!!! Of ze denken, wat moet zo'n mooie meid nu met zo'n loser? En denken ze zelf, goh wat zijn we stoer. Gewoon niet zoveel van aantrekken.
Nogmaals de vraag, ik ben erg benieuwd waar je vandaan komt.
Bij mij in de stad werkt namelijk ook een meisje wat me aan jouw beschrijving doet denken.
Fred internet.
Helaas ben je niet degene die ik in gedachten had. Er werkt bij ons in Assen iemand bij een drogist die denk ik ongeveer even oud is als jij, die (donker) blond haar en ook een zonnebank bruin kleurtje heeft. Vandaar dat ik dacht dat je misschien wel uit Assen zou kunnen komen. Het meisje wat bij ons in Assen bij de Trekpleister werkt, is overigens ook een heel knap meisje. Ik weet overigens haar naam niet.
Desondanks hoop ik dat je met de goed bedoelde adviezen van de foklezers snel van je probleem af bent!
vriendelijke groeten,
Fred Internet.
Zou het kunnen dat je lijdt aan een lichte vorm van mensen schuwheid? Of is het een erstigere vorm van verlegenheid?
Als dit zo is, kun je misschien beter profie hulp gaan zoeken bij een huisarts.
Is het mogelijk om persoonlijk met je in contact te komen, bijvoorbeeld met ICQ of Email?
Fred Internet.
..ik snap hoe je je voelt. Ikzelf loop meestal in vrij aparte kledij, lange jurken en dergelijke, en ik houd ervan mezelf extravagant op te maken. Tja, dan is het niet verwonderlijk dat ik geregeld opmerkingen krijg, en ook het aantal 'nakijkers' is vrij hoog. Op zich natuurlijk egostrelend, maar als je nogal onzeker bent of je eigenwaarde voor een groot deel ontleent aan de goedkeuring van anderen, dan maakt al die aandacht onzeker.. Blijf gewoon lekker jezelf, er is niets mis met jou! Je ziet er gewoon goed uit, nou, maak daar maar gebruik van! In deze wereld hebben mooie mensen privileges, dus is het alleen maar zonde als je thuis blijft..
Sterkte,
Psycholtxbtch
Ik was wel benieuwd of je ook een email, dan wel
ICQ hebt. Je kan hem ook naar mij mailen:
fred_internet@hotmail.com.
Hoop iets van je te horen!!
Fred Internet
quote:Weet je zeker dat je wordt uitgelachen?? Lijkt me eigenlijk heel erg sterk dat mensen je uitlachen. Misschien is het meer aanlachen omdat je er leuk uitziet.
Op woensdag 30 januari 2002 21:38 schreef cherelyn het volgende:
i ben nu een aantal weken veder ,na jullie reaktie in het begin ging er erg goed mee om en heb jullie adviezen gevolgd ,maar nu heb ik het weer erg moeilijk,ik heb er met mijn huisarts over gehaden dit zegt dat ik het van me af moet zetten,en negeren wat de mensen van mij vinden en er hoog boven staan,want mensen kijken nou erg graag na elkaar,maar dat is makelijk gezegd ! kon ik maar zo denken
ik kan veder een hoop aan ,maar dat ik wordt uitgelachen snap ik niet!
Ikzelf heb in het verleden ook vaker last ervan gehad dat mensen me aankeken. Op het terras, in de kroeg, op straat, in de bus. Soms bleven ze maar kijken en dat vond ik toen super klote.
Op dit moment boeit het me niet meer Ze kijken maar totdat ze een ons wegen. Ik kijk gewoon terug en dan kijken ze vanzelf wel een andere kant op.
Is gewoon erboven staan. Beetje meer ego krijgen ook. Als je in de underdog positie verkeert dan wordt je er gek van.
Als je erboven staat dan boeit het ineens niet meer zoveel.
Ik heb het ook mega erg gehad ja. Extreem erg. Ik liep in die tijd altijd met het gezicht naar beneden zodat ik de mensen niet zag kijken. Ik werd er zowat gek van.
Het enige dat hier geholpen heeft is seroxat. Die heeft me eruit gehaald en mij een groter ego gegeven.
quote:Ah dat valt wel mee dacht ik zo!!
Op donderdag 03 januari 2002 18:11 schreef cherelyn het volgende:
mijn ego streelt her jammer genoeg niet,ik wou dat ik het kon om zo te denken,het is ook moelijk te omschrijfen hoe mensen op mij reageren,ik kan het niet als positief zien,ik ben niet lang,ik ben 1.60cm dus vrij klein,en de meeste mensen vinden dat niet mooi,dus dat ze me na kijken datik zo mooi ben lijkt mij niet aannemelijk,als ik zo klein ben
Als ik namelijk een mooi meisje zie, dan kijk ik gewoon wat langer naar haar. Vaak draai ik mijn hoofd ook om als ik met de rug of zij naar haar toesta. Ik kan het niet helpen!
Ik zal je vertellen dat ik dat alleen met vrouwen heb die ik er leuk uit vind zien. Iemand die ik niet interessant vind, daar kijk ik eigenlijk niet zozeer na.
Bedenk dus ten eerste dat het gelukkig maar een luxeprobleem is. Er zijn zoveel meisjes die er alles voor over zouden hebben om er ook maar half zo mooi als jou uit te zien. Count yourself lucky!
Het is typisch een geval van onzerkerheid. En ik moet toegeven, zelf heb ik er ook wel last van. Als ik een leuk meisje zie, dan kijkt ze meestal niet vrolijk of vriendelijk. Vaak serieus en soms zelfs chagrijnig. En dan denk ik: wat zonde nou, zo'n mooie meid... Waarom geen glimlach op haar gezicht, is het leven zo ondraaglijk voor haar? En met jouw verhaal heb ik nou een beetje door hoe dat soort meisjes zich vaak voelen. Ik ben vast niet de enige die naar ze kijkt en dat maakt ze waarschijnlijk juist zo onzeker.
Gek genoeg heb ik ook hetzelfde (niet verwaand bedoeld, want ik ben er nog steeds niet uit of het positief of negatief is): ik zie meisjes ook weleens naar me kijken. Het punt is: ze lachen nooit, kijken me ook niet echt met afschuw aan, maar ze kijken me gewoon aan. En dan kijken ze vaker dan een keer. En dan denk ik: toeval? Wishful thinking? En dan weet ik dus nooit wat ze denkt. Frustrerend. Daar wordt ik dan zelf ook best wel verlegen van, dat mag je gerust weten.
Zucht, ging het maar wat makkelijker. Wat me wel is opgevallen is dat die paar keer dat ik de moed had om naar een meisje te glimlachen (meestal ben ik bang dat ik overdreven ga grijnzen en dat wil ik ook niet), dat ze dan meestal teruglacht.
En joh, er zijn maar weinig dingen die mooier zijn dan een meisje die je met een glimlach aankijkt.
Wat meisjes die naar je kijken betreft, wat dat betreft kan ik helaas niet in je schoenen staan. Ik neem aan dat dat met jongens nou eenmaal anders is. Meisjes kunnen elkaar nou eenmaal objectiever beoordelen qua uiterlijk. Als jongen kijk ik nou eenmaal gaag naar meisjes. Andere jongens boeien me nou eenmaal niet. Ik soms ook wel oordelen of een jongen er goed uitziet of niet, maar de drang om er continu naar te kijken is niet aanwezig. Maar wat ik in jouw geval denk is dat het toch wel ontzag of jaloezie zal zijn. Wie weet, misschien kijkt een aantal van hen zelfs met interesse naar je. Zo abnormaal is dat tegenwoordig niet. Je hoeft er niets mee te doen of zo, voel je slechts gevleid. Wat die plaagtrutjes betreft, daarvoor hoef ik echt geen relatiepsycholoog te zijn: die zijn duidelijk stikjaloers op je.
-met mijn lange zwarte leren jas en zwarte hoed op-
een kroeg
-met "nette" mensen in polo-shirts-
binnen kom lopen!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |