abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39318592
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 13:20 schreef Slayage het volgende:

[..]

Is Triggershot een kloonaccount van je?
Nee, ik ben Croupouque niet.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_39318602
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 13:20 schreef Apropos het volgende:

[..]

Het zal allemaal wel. Maar denk je niet dat het beter is om bijv. een coherent artikel te lezen dan dit soort losse citaten uit te venten?
Elke topic heeft zn doel toch, in een topic als deze wil ik het zo aanpakken, als jij een ander manier wilt, open een topic, ik en slayage komen wel langs hoor
pi_39318616
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 13:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik heb nog wel een mooi muziekje voor je

Je kan Islam wel indirect met Boeddhisme verbinden, als ik me niet verkeerd herinner kwam boedha toch uit een hindoeistische streek en achtergrond? Hindoeism en islam hebben veel overeenkomende punten

Islamitische mystiek heeft ook veel overeenkomende punten met boedhism zoals verlichting en het verwerken van pijn en lijd door middel van omzetten van negatieve gevoelens in positieve etc
Laten we even niet vergeten dat Hindoeisme een slordige 5500 jaar ouder is dan de islam.
(Met van zichzelf al vele stromingen.)
Si hoc legere scis nimium eruditionis habes.
pi_39318629
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 13:21 schreef Apropos het volgende:

[..]

Nee, ik ben Croupouque niet.
mja hij is dus wel mijn kloon, of ik de zijne?

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2006 13:22:04 ]
pi_39318719
wtf is croupouque?
pi_39318754
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 13:23 schreef Vandeplato het volgende:
wtf is croupouque?
een user
pi_39318762
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 13:21 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Elke topic heeft zn doel toch, in een topic als deze wil ik het zo aanpakken, als jij een ander manier wilt, open een topic, ik en slayage komen wel langs hoor
Gezzelliiiig
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 28 juni 2006 @ 13:25:50 #160
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_39318800
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 11:20 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik heb geen aparte mening over Joden die ik niet heb over Grieken of Bulgaren, Joden worden in het Arabisch "Ya-hoed" genoemd, woordje komt van "hoeda" = het licht.
Een ware moslim kan Joden niet haten, alleen al om het punt dat Mozes, Jezus, David etc van Joods komaf zijn, ik generaliseer niet, tenminste niet bewust.. En zal een Jood als individu haten en niet als gemeenschap

Veel Nederlandse moslims zijn meelopers en haten joden vanwege het midden oosten kwestie, ook veel moslims haten de russen vanwege Tjetjenie, maar dat komt minder in de media.
Wijdt je het (politieke) succes van Hamas en de Islamitische Jihad ook enkel aan nationalisme?
quote:
Daarom is er ook 1 universele interpretatie van de metgezellen van Mohammed.
Hoe verklaar je dan toch de grote meningsverschillen binnen de Islam?
quote:
Nope, in de islam is er vrijheid van religie.
[..]
Wanneer een moslim vervolgt wordt omdat hij zegt dat hij een moslim is mag een moslim zich alleen verdedigen.
Daarbij mogen zijn broeders hem helpen en is een uiterlijke jihad geoorloofd...?
quote:
welpe punt precies?
Het punt dat er niet getwijfeld mag worden aan het woord van Mohammed en er dus geen ruimte is voor eigen interpretatie.
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
pi_39318822
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 13:25 schreef Vandeplato het volgende:

[..]

He dat vind ik leuk ik zie zelf ook veel overeenkomstigheden in het Epos van Gilgamesj met bijbel ed.
idd
pi_39318842
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 13:24 schreef Triggershot het volgende:

[..]

een user
duh
pi_39318887
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_39318974
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 13:26 schreef Vandeplato het volgende:

[..]

duh
zoeken --- zijn username en je bent er
pi_39319054
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 13:25 schreef BoNi het volgende:

[..]

Wijdt je het (politieke) succes van Hamas en de Islamitische Jihad ook enkel aan nationalisme?
Politieke succes van Hamas dient als afwisseling tegen de Fatah beweging die daar al decennia zat, of het echt een succes wordt moet nog maar blijken, en aanslagen is niet mijn definiet van succes, eerder een misselijke manier van je machteloosheid niet willen erkennen.
quote:
Hoe verklaar je dan toch de grote meningsverschillen binnen de Islam?
Verklaren? Geen idee, koppigheid, nationalisme, trots? Alles speelt een rol, maar het was ook tijdens Mohammeds leven door hem voorspeld dat de moslims zich zouden splitsen in 73 stromingen, waarvan 1 op het rechte pad.
quote:
Daarbij mogen zijn broeders hem helpen en is een uiterlijke jihad geoorloofd...?
Het is een plicht.
quote:
Het punt dat er niet getwijfeld mag worden aan het woord van Mohammed en er dus geen ruimte is voor eigen interpretatie.
Als mt l king zegt:
"i have a dream" en zijn aanhangers interpreteren dat als dat ooit zwarten en blanken als vrienden met elkaar om kunnen gaan, dan is er geen ander interpretatie nodig lijkt me.
pi_39319085
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 13:27 schreef Slayage het volgende:

[..]

Interesting
enjoy
pi_39319181
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 13:29 schreef Triggershot het volgende:

[..]

zoeken --- zijn username en je bent er
Ik verwachtte een grappig of raar verhaal.
pi_39319216
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 13:34 schreef Vandeplato het volgende:

[..]

Ik verwachtte een grappig of raar verhaal.
wss teveel kloons ofzo, ook geen idee
  woensdag 28 juni 2006 @ 13:41:56 #169
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_39319542
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 13:06 schreef Dromenvanger het volgende:
Even een vraagje aan Triggershot

Kun je de Islam ook verbinden met het Boeddhisme

Ik weet dat de Islam meer is, heb muziek gehoord en ook over hun levens-filosofie op tv. In ieder geval kon ik me vinden in het feit dat alles moet stromen van energie.
Afgezien van het feit dat het boeddhisme geen theistisch geloof is? Als het de filosofie is wat je interesseert, dan kan je je beter verdiepen in Schopenhauer.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
  woensdag 28 juni 2006 @ 13:42:43 #170
53851 BoNi
pi_39319580
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 13:31 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Politieke succes van Hamas dient als afwisseling tegen de Fatah beweging die daar al decennia zat, of het echt een succes wordt moet nog maar blijken, en aanslagen is niet mijn definiet van succes, eerder een misselijke manier van je machteloosheid niet willen erkennen.
Gezien de aanhang kun je het voorlopig in ieder geval een succes noemen. Aanslagen lijkt me ook geen definitie van succes, 76 zetels wel.
quote:
Verklaren? Geen idee, koppigheid, nationalisme, trots? Alles speelt een rol, maar het was ook tijdens Mohammeds leven door hem voorspeld dat de moslims zich zouden splitsen in 73 stromingen, waarvan 1 op het rechte pad.
Waar bevinden zich die andere 72 stromingen dan, niet op het rechte pad....?
quote:
Het is een plicht.
En dat vind ik nou een enge uitspraak...
Waar eindigt het dan?
quote:
Als mt l king zegt:
"i have a dream" en zijn aanhangers interpreteren dat als dat ooit zwarten en blanken als vrienden met elkaar om kunnen gaan, dan is er geen ander interpretatie nodig lijkt me.
Leuke vergelijking, maar je schiet m.i. net mis. Het ging erom wat zijn droom inhield en niet zo zeer dat hij een droom had.....
Als Martin Luther King zijn speech nu had gesproken had hij andere woorden gebruikt en zeer waarschijnlijk had hij zelfs een andere droom gehad.
Zo zouden de woorden van Mohammed ook in de juiste tijd en het juiste perspectief geplaatst moeten worden en die mogelijkheid biedt de Islam niet.
Schitterend!
pi_39319755
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 13:42 schreef BoNi het volgende:

[..]

Gezien de aanhang kun je het voorlopig in ieder geval een succes noemen. Aanslagen lijkt me ook geen definitie van succes, 76 zetels wel.
Mja 26 zetels voor een partij die voor het eerst mee doet met verkiezingen ook, maar we weten beiden hoe dat is afgelopen.
quote:
Waar bevinden zich die andere 72 stromingen dan, niet op het rechte pad....?
Sir, youre correct.
quote:
En dat vind ik nou een enge uitspraak...
Waar eindigt het dan?
tot er geen vervolging van de moslims is, zoals ik al eerder zei wanneer de vijand vrede wil, moet het onmiddelijk geschonken worden.
quote:
Leuke vergelijking, maar je schiet m.i. net mis. Het ging erom wat zijn droom inhield en niet zo zeer dat hij een droom had.....
Als Martin Luther King zijn speech nu had gesproken had hij andere woorden gebruikt en zeer waarschijnlijk had hij zelfs een andere droom gehad.
Zo zouden de woorden van Mohammed ook in de juiste tijd en het juiste perspectief geplaatst moeten worden en die mogelijkheid biedt de Islam niet.
Mja, je hebt het nu over een hypothetisch voorbeeld, als Mohammed leefde had hij zijn aanhangers ook anders aangesproken omdat er nu wel genoeg gelovigen zijn, maar ze zijn verdeelt. De koran kan prima met zn tijd mee gaan, vind ik uit ervaring.
  woensdag 28 juni 2006 @ 13:58:27 #172
53851 BoNi
pi_39320166
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 13:46 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mja 26 zetels voor een partij die voor het eerst mee doet met verkiezingen ook, maar we weten beiden hoe dat is afgelopen.
Het succes van deze partij, namelijk die ene persoon werd op vrij oneerlijke wijze de mond gesnoerd, door.....
Nu je er toch zelf over begint, dit was ook een rechtvaardige actie, jouw inziens?
quote:
Sir, youre correct.
Kun je dit wat uitgebreider uitleggen..? Wat moet ik verstaan onder niet het rechte pad...?
quote:
tot er geen vervolging van de moslims is, zoals ik al eerder zei wanneer de vijand vrede wil, moet het onmiddelijk geschonken worden.
Oneindig dus, of tot alle niet-moslims zijn uitgeroeid...
Onafhankelijk wie de strijd begint zullen er altijd tegenstanders en vergeldingsacties zijn.
Als iemand die er openlijk voor uitkomt (zie boven) dat hij de Islam een achterlijke 'cultuur' vindt al het zwijgen wordt opgelegd zal er altijd vervolging van of op zijn minst minachting jegens Moslims zijn.
quote:
Mja, je hebt het nu over een hypothetisch voorbeeld, als Mohammed leefde had hij zijn aanhangers ook anders aangesproken omdat er nu wel genoeg gelovigen zijn, maar ze zijn verdeelt. De koran kan prima met zn tijd mee gaan, vind ik uit ervaring.
Jij haalde King aan....
Hij had zijn aanhangers wel anders aangesproken, maar toch moeten de woorden van toen letterlijk geïnterpreteerd worden en mag er niet aan getwijfeld worden...? Volgens mij spreek je jezelf tegen....
Schitterend!
pi_39320260
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 13:41 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Afgezien van het feit dat het boeddhisme geen theistisch geloof is? Als het de filosofie is wat je interesseert, dan kan je je beter verdiepen in Schopenhauer.
Heeft Schopenhauer zoveel raakvlak met boeddhisme dan?
(Die Welt als Wille und Vorstellung?)
pi_39320396
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 13:58 schreef BoNi het volgende:

[..]

Het succes van deze partij, namelijk die ene persoon werd op vrij oneerlijke wijze de mond gesnoerd, door.....
Nu je er toch zelf over begint, dit was ook een rechtvaardige actie, jouw inziens?
Val van het kabinet of Pimmetje?
quote:
Kun je dit wat uitgebreider uitleggen..? Wat moet ik verstaan onder niet het rechte pad...?
Naar islamitisch context iemand die niet pad van Mohammed correct volgt.
quote:
Oneindig dus, of tot alle niet-moslims zijn uitgeroeid...
Onafhankelijk wie de strijd begint zullen er altijd tegenstanders en vergeldingsacties zijn.
Als iemand die er openlijk voor uitkomt (zie boven) dat hij de Islam een achterlijke 'cultuur' vindt al het zwijgen wordt opgelegd zal er altijd vervolging van of op zijn minst minachting jegens Moslims zijn.
Nee, helemaal niet, ik zeg toch wanneer de vijand vrede wil is men verplicht over te gaan tot de vrede. Toen de mensen in Mekka, Mohammed vrede aanboden, accepteerde Mohammed ook al waren bijna alle voorwaarden tegen de islam toendertijd.
quote:
Jij haalde King aan....
klopt, als hedendaagsfiguur
quote:
Hij had zijn aanhangers wel anders aangesproken, maar toch moeten de woorden van toen letterlijk geïnterpreteerd worden en mag er niet aan getwijfeld worden...? Volgens mij spreek je jezelf tegen....
Wie bepaald wat letterlijk is en wat symbolisch is, dat bepalend de mensen die aanwezig waren toen MOhammed iets zei of toen de koran werd geopenbaart, dat bedoel ik met er kan maar 1 interpretatie zijn van de islam, de ahl sunnah. Die mensen weten waar ze het over hebben. Hirsi Ali had zo een mooie opsomming bij nova over profeet dit en dat, toen de Imams zoals Cheppih zich gingen buigen over de passages waar hirsi het over had, bleek geen een punt waar te zijn van haar opsommigen.
pi_39320441
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 14:00 schreef Vandeplato het volgende:

[..]

Heeft Schopenhauer zoveel raakvlak met boeddhisme dan?
(Die Welt als Wille und Vorstellung?)
Schopenhauer hield zeer veel van de oude Indische wijsheid, die leven en genot veracht. Niet alleen vann het Boeddhisme.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_39320523
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 12:14 schreef Triggershot het volgende:
...
Izaak, Jacob, Jezus en Mozes waren van Joods komaf ja.
En eigenlijk is de Koran een extreem Zionistisch boek! http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=1010&titel=De_Koran_is_een_Zionistisch_boek
pi_39320580
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 14:08 schreef buachaille het volgende:

[..]

En eigenlijk is de Koran een extreem Zionistisch boek! http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=1010&titel=De_Koran_is_een_Zionistisch_boek
Boni, links als deze is dus precies waarom koran een tafsir heeft
pi_39320651
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 14:06 schreef Apropos het volgende:

[..]

Schopenhauer hield zeer veel van de oude Indische wijsheid, die leven en genot veracht. Niet alleen vann het Boeddhisme.
Ik neem aan dat het in "Die Welt als Wille und Vorstellung" redelijk naar voren komt?
(Ik heb nog weleens racistisch getinte stukjes gelezen van Sch. die uitzinnige creolen ed kreten)

[ Bericht 1% gewijzigd door Vandeplato op 28-06-2006 14:34:27 ]
  woensdag 28 juni 2006 @ 14:27:03 #179
53851 BoNi
pi_39321129
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 14:04 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Val van het kabinet of Pimmetje?
De moord op Pim Fortuyn.
quote:
Naar islamitisch context iemand die niet pad van Mohammed correct volgt.
Dat betekent dus dat hij voorspelde dat er 72 stromingen zouden komen die niet leven volgens zijn woorden, maar zich wel Moslims noemen?
quote:
Nee, helemaal niet, ik zeg toch wanneer de vijand vrede wil is men verplicht over te gaan tot de vrede. Toen de mensen in Mekka, Mohammed vrede aanboden, accepteerde Mohammed ook al waren bijna alle voorwaarden tegen de islam toendertijd.
Alleen op de kleuterschool vraag je: Vrede?
Zoals ik al zei zullen er onafhankelijk van wie de aanzet geeft altijd meningsverschil ontstaan en hieruit conflicten. Op het moment dat iemand aangeeft dat hij de Islam een achterlijke 'cultuur' vind en deze wordt hierom vermoord vraag ik me af in hoeverre dit geoorloofd is in het kader van je geloof. Toe, ga hier eens inhoudelijk op in, inplaats van er omheen te praten.
quote:
klopt, als hedendaagsfiguur
[..]

Wie bepaald wat letterlijk is en wat symbolisch is, dat bepalend de mensen die aanwezig waren toen MOhammed iets zei of toen de koran werd geopenbaart, dat bedoel ik met er kan maar 1 interpretatie zijn van de islam, de ahl sunnah. Die mensen weten waar ze het over hebben. Hirsi Ali had zo een mooie opsomming bij nova over profeet dit en dat, toen de Imams zoals Cheppih zich gingen buigen over de passages waar hirsi het over had, bleek geen een punt waar te zijn van haar opsommigen.
Zelfs zij bepalen dat niet m.i. Dat moet een ieder zelf kunnen doen en die vrijheid biedt de Islam naar mijn idee nog steeds niet. Het feit dat jij aangeeft dat er maar één interpretatie geldt voor de Islam geeft dat ook nog eens aan....
(Toch vreemd dat er binnen de Islam dan toch nog zo veel verschillende interpretaties en belevingen kunnen zijn)
Schitterend!
pi_39321335
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 14:27 schreef BoNi het volgende:

[..]

De moord op Pim Fortuyn.
Had niet mogen gebeuren, maar ik was wel opgelucht dat het geen moslim was.
quote:
Dat betekent dus dat hij voorspelde dat er 72 stromingen zouden komen die niet leven volgens zijn woorden, maar zich wel Moslims noemen?
Jup, Mohammed mocht niemand ongelovig noemen, dat recht ligt alleen bij God en daarom distanieerde hij zich er dan ook van om mensen niet gelovig te noemen.
quote:
Alleen op de kleuterschool vraag je: Vrede?
Zoals ik al zei zullen er onafhankelijk van wie de aanzet geeft altijd meningsverschil ontstaan en hieruit conflicten. Op het moment dat iemand aangeeft dat hij de Islam een achterlijke 'cultuur' vind en deze wordt hierom vermoord vraag ik me af in hoeverre dit geoorloofd is in het kader van je geloof. Toe, ga hier eens inhoudelijk op in, inplaats van er omheen te praten.
Ik denk dat 2 verzen uit de koran voldoende antwoord geven op je vraag.

"verdraag geduldig wat ze zeggen" en

"Wie een mens heeft gedood is alsof hij de hele mensheid heeft gedood"

Moslims moeten het kunnen verdragen het zijn niet meer dan woorden.
quote:
Zelfs zij bepalen dat niet m.i. Dat moet een ieder zelf kunnen doen en die vrijheid biedt de Islam naar mijn idee nog steeds niet. Het feit dat jij aangeeft dat er maar één interpretatie geldt voor de Islam geeft dat ook nog eens aan....
(Toch vreemd dat er binnen de Islam dan toch nog zo veel verschillende interpretaties en belevingen kunnen zijn)
Ja, en elke stroming beweert dat hun de juiste zijn, veel gaan een stepje verder en verketteren een ander stroming, waarna ze automatisch (on)bewust zelf uit geloof stappen omdat ze oordelen over Geloof wat alleen voor Allah is bestemd, de vrijheid om zelf een interpretatie te geven gebeurt dagelijks, iedereen roept maar wat, over bijvoorbeeld zaken die er niet in de tijd van Mohammed waren wordt nu allemaal met eigen interpretatie gedaan.. het mag niet, maar gebeurt wel
pi_39321446
"verdraag geduldig wat ze zeggen"
"Moslims moeten het kunnen verdragen het zijn niet meer dan woorden."
Dat gaat dan imo redelijk vaak fout.
pi_39321496
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 14:36 schreef Vandeplato het volgende:
"verdraag geduldig wat ze zeggen"
"Moslims moeten het kunnen verdragen het zijn niet meer dan woorden."
Dat gaat dan imo redelijk vaak fout.
true, maar het is wel de essentie van Mohammed boodschap
pi_39321529
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 14:37 schreef Triggershot het volgende:

[..]

true, maar het is wel de essentie van Mohammed boodschap
Analfabetisme hard bestrijden maar dan in veel Arabische landen!
pi_39321555
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 14:39 schreef Vandeplato het volgende:

[..]

Analfabetisme hard bestrijden maar dan in veel Arabische landen!
universeel
pi_39321587
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 14:39 schreef Triggershot het volgende:

[..]

universeel
Absoluut!!
pi_39321664
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 14:40 schreef Vandeplato het volgende:

[..]

Absoluut!!
  woensdag 28 juni 2006 @ 14:46:36 #187
53851 BoNi
pi_39321795
Ik denk inmiddels dat je misschien beter eerst kunt propaganderen binnen bepaalde Moslim groeperingen.
Dat jij persoonlijk geen kwade bedoelingen lijkt te hebben is me inmiddels wel duidelijk, maar toch kun je moeilijk ontkennen dat alles wat je zegt ook daadwerkelijk opgaat.
De slechten verpesten het ten alle tijden voor de goeden.
Zolang niet alle Moslims denken zoals jij en de verzen die jij onder andere aanhaalt niet toepassen kan er nooit vrede ontstaan.
Schitterend!
pi_39321965
Quote:
The common idea that success spoils people by making them vain, egotistic and self-complacent is erroneous; on the contrary it makes them, for the most part, humble, tolerant and kind.
(William Somerset Maughan)
pi_39322083
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 21:41 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat is nou het mooie aan de islam wie Abraham, Mozes, Jezus etc niet erkend als profeet die door God gezonden is kan geen Moslim zijn, in de koran worden alle profeten van de bijbel eervol genoemd
Maar wat maakt het dat Mohammed het dan meer aan het juiste eind had dan Jezus wat betreft wat een mogelijke god zou willen van de mensheid... Is dit omdat hij later kwam dan Abraham en Mozes etc of heeft het andere redenen?
pi_39322206
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 14:46 schreef BoNi het volgende:
Ik denk inmiddels dat je misschien beter eerst kunt propaganderen binnen bepaalde Moslim groeperingen.
Dat jij persoonlijk geen kwade bedoelingen lijkt te hebben is me inmiddels wel duidelijk, maar toch kun je moeilijk ontkennen dat alles wat je zegt ook daadwerkelijk opgaat.
De slechten verpesten het ten alle tijden voor de goeden.
Zolang niet alle Moslims denken zoals jij en de verzen die jij onder andere aanhaalt niet toepassen kan er nooit vrede ontstaan.
Doen we ook, we organiseren lezingen etc om jongens als ik op het rechte pad te houden en nooit op straat te houden, respect voor je land en ouderen etc
pi_39322217
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 14:51 schreef Vandeplato het volgende:
Quote:
The common idea that success spoils people by making them vain, egotistic and self-complacent is erroneous; on the contrary it makes them, for the most part, humble, tolerant and kind.
(William Somerset Maughan)
vin um wel mooi
pi_39322239
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 14:54 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Maar wat maakt het dat Mohammed het dan meer aan het juiste eind had dan Jezus wat betreft wat een mogelijke god zou willen van de mensheid... Is dit omdat hij later kwam dan Abraham en Mozes etc of heeft het andere redenen?
Het "speciale" aan Mohammed is dat zijn boodschap succesvol is afgerond
pi_39322245
Volstrekt off-topic Tiggershot hoe oud ben jij eigenlijk?
pi_39322278
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 15:00 schreef Vandeplato het volgende:
Volstrekt off-topic Tiggershot hoe oud ben jij eigenlijk?
19
pi_39322291
Netjes dat je zo jong al zo goed over je religie nadenkt.
pi_39322374
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 15:01 schreef Vandeplato het volgende:
Netjes dat je zo jong al zo goed over je religie nadenkt.
Lijkt me ook wel essentieel wil je echt kunnen geloven, anders loop je letterlijk andere mensen achterna. Het lijkt me niet dat dat de bedoeling is van religie...
  woensdag 28 juni 2006 @ 15:06:52 #197
53851 BoNi
pi_39322444
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 15:04 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Lijkt me ook wel essentieel wil je echt kunnen geloven, anders loop je letterlijk andere mensen achterna. Het lijkt me niet dat dat de bedoeling is van religie...
Is geloven niet je hele leven wijden aan het achter één 'persoon' aanlopen??
Schitterend!
pi_39322455
mja, als iedereen een mening heeft over de islam, is het wel een trigger om je er zelf in te verdiepen
pi_39322602
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 15:06 schreef BoNi het volgende:

[..]

Is geloven niet je hele leven wijden aan het achter één 'persoon' aanlopen??
Zo bedoel ik het niet... Ik bedoel eerder dat ik het nep vind van een gelovige als hij/zij niet kritisch tegen de godsdienst aan kijkt ipv alleen bijv pappie en mammie achterna te lopen.
  woensdag 28 juni 2006 @ 15:32:52 #200
53851 BoNi
pi_39323335
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 15:12 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Zo bedoel ik het niet... Ik bedoel eerder dat ik het nep vind van een gelovige als hij/zij niet kritisch tegen de godsdienst aan kijkt ipv alleen bijv pappie en mammie achterna te lopen.
Begrijp wel wat je bedoelt, maar in principe moet je je 'overgeven' aan datgene wat er in het boek staat om te kunnen geloven en moet je dus de God die jij aanhangt achterna lopen.
Ik begrijp dat dit compleet anders is dan braaf geloven omdat je omgeving dat doet, maar je baseert je meningen en ideëen toch op datgene wat er in dat boek staat.
Schitterend!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')