Dus als je veel verdient kan je niet vrijgevig zijn?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 17:02 schreef outcast_within het volgende:
Ik zapte net over oprah heen.
50 jeugdigen die een opstel hadden geschreven kregen een beurs van 5000 euro van tel comp AT&T.
Oprah zo goed als ze is verdubbelde dat.
Maar hoe vrijgevig is het eigenlijk?
Nodig:
Kijkcijfers, kosten advertentie in amerika.
Jaarloon.
ik ben ff googlenals je nog wat weet wat ik vergeet. roep maar
Sponsers, die bedrijven worden ook altijd in de show genoemd.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 17:08 schreef Nonneke het volgende:
In die kerstshows worden altijd vrachtwagens vol uitgedeeld, tot splinternieuwe auto's aantoe, vraag me idd ook wel eens af waar al die cadeau's/dat geld vandaan komt
Het vieze aan Oprah is dat ze er zo mee te koop loopt, iemand als Bill Gates, die relatief en absoluut gezien hondermaal zoveel van zijn vermogen uitgeeft aan goede doelen, doet dat veel minder.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 17:22 schreef outcast_within het volgende:
Eindconclusie
Ik zapte net over oprah heen.
50 jeugdigen die een opstel hadden geschreven kregen een beurs van 5000 euro van tel comp AT&T.
Oprah zo goed als ze is verdubbelde dat.
Maar hoe vrijgevig is het eigenlijk?
ik ben ff googlenals je nog wat weet wat ik vergeet. roep maar
----
Ok gegoogled en ter vergelijking.
Super bowl trekt 120.000.000 kijkers. kosten halve minuut reclame tijd 2.500.000
Oprah trekt 20.000.000 kijkers waarde halve minuut: grofweg 400.000
At&t geeft 50*5000=250.000 weg.
Dus het kost minder als een advertentie op tv. Daar komt nog bij dat het in de tv show gebeurt. Dus geen wegzap geouwehoer. Plus als oprah je tof vind krijg je automatisch een salesboost (idol-effect)
Eigenlijk zouden bedrijven Grof geld moeten geven om geld te mogen geven aan iemand anders tijdens de Oprah show.
Oprah zelf dan. Hoe vrijgevig was zij?
Jaarinkomen 170.000.000
50*5000=250.000
250.000/170.000.000= een percentage
Grof geschat Minimum loon in nederland: 17.000*dat percentage=25E
delen door vijftig betekent dat als een nederlander vijftig studenten 50cent geeft hij een net zo geweldige actie heeft gemaakt als oprah in haar show vandaag
dat vind ik overdreven. Het is niet verschrikkelijk.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:12 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Het vieze aan Oprah is dat ze er zo mee te koop loopt, iemand als Bill Gates, die relatief en absoluut gezien hondermaal zoveel van zijn vermogen uitgeeft aan goede doelen, doet dat veel minder.
Doen ze dat dan niet?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 17:02 schreef outcast_within het volgende:
Eigenlijk zouden bedrijven Grof geld moeten geven om geld te mogen geven aan iemand anders tijdens de Oprah show.
Zo gratis was dat niet hoor..... Achteraf moesten ze er nog belasting over betalen vonden ze niet zo tofquote:Op dinsdag 27 juni 2006 17:08 schreef Nonneke het volgende:
In die kerstshows worden altijd vrachtwagens vol uitgedeeld, tot splinternieuwe auto's aantoe, vraag me idd ook wel eens af waar al die cadeau's/dat geld vandaan komt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |