quote:Asus Vintage V1-PH1 i915G S775 SATA PCIe GbLAN (b)
Intel Pentium4 630 3.0GHz 800FSB 2MB S775 NX Box
Sony Floppy Drive 3.5" 1.44MB Bulk (b)
Equip USB2.0 External 28/1 Card Reader/-Writer
Kingston DDR400 CL3 512MB
Maxtor DiamondMax 160GB SATA II 7200rpm 8MB
NEC DVD +-R/+-RW ND-3550A OEM (b)
Samsung 17" LCD SyncMaster 710N (s)
4 x usb voorkant
4 x achterkant
1 x firewire voorkant
1 x firewire achterkant
1 x printerpoort
10/100/1000 netwerkkaart
7.1 geluidskaart
1 x serieel
mic + hoofdtelefoon voorkant
En dat Kingston geheugen is al helemaal waardeloos.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 14:51 schreef NiteSpeed het volgende:
Als je erop gaat gamen heb je er totaal niets aan.
En zo weinigquote:Op dinsdag 27 juni 2006 14:52 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
En dat Kingston geheugen is al helemaal waardeloos.
zit ook een beeldscherm bij hèquote:Op dinsdag 27 juni 2006 14:54 schreef ZeroSletje het volgende:
En wat is dat ding duur man.....
omdat dat handig isquote:Op dinsdag 27 juni 2006 14:59 schreef Thomasumo het volgende:
een floppydrive? wrom??!
Ja die vga kaart dat is een goede, die mist zeg maar...quote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:05 schreef Chinless het volgende:
512mb is genoeg voor xp, echter de normale werkzaamheden voor games te weinig.
Tevens zuigt het dat je dan cl3.0 neem ipv 2.5 of 2.0 van het geheugen.
En ten alle tijden 2x .. mb (bijv 256mb of 2x 512.) nooit 1 reepje
Waarom in godsnaam 8mb cache HDD, paar tientjes meer en je heb 16mb cache.
Wat voor VGA kaart heb je erbij ?
En waarom eigenlk P4. AMD is prijsrelated sneller zie de aanbieding van Zerosletje.
Als je mogekheid heb om dat ding niet aante schaffen zou ik dat per direct doen !!
De helft wat je opnoemt zit standaard onboard in t asus bare system...quote:Op dinsdag 27 juni 2006 14:50 schreef Yeahinho het volgende:
We krijgen een nieuwe pc. Ik heb er echt de ballen verstand van, dus door een goeie kennis bij elkaar laten sprokkelen (en die gaat em ook in elkaar bouwen). Ist iets?
Met alles erop en eraan wordt ie een dezer dagen bezorgd voor ¤ 731,20.
ja dit is de digitale hoek (kom er ook net pas achter)quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:46 schreef Yeahinho het volgende:
Wtf, had ik dit topic maar niet geopend.
Ik wil er totaal niet op gamen, gewoon een beetje fokken enzo. Tis een huis-tuin-en-keuken-pc.
Neem dan een dellquote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:46 schreef Yeahinho het volgende:
Wtf, had ik dit topic maar niet geopend.
Ik wil er totaal niet op gamen, gewoon een beetje fokken enzo. Tis een huis-tuin-en-keuken-pc.
Met 80 euro verzendkosten? Rot toch gauw opquote:Op dinsdag 27 juni 2006 17:03 schreef ZeroSletje het volgende:
[..]
Neem dan een dell
das genoeg voor fok en stukken goedkoper
quote:Intel Pentium 4 630 Btx S775 3 0ghz 800mhz 2mb Boxed ¤ 193,30
Kingston 512mb Pc3200 Ddr Cl3 Kvr400x64c3a/512 ¤ 43,00
Maxtor Diamondmax 10 160gb Sata300 6v160e0 ¤ 59,80
Samsung Syncmaster 710n ¤ 196,20
Icybox Ib-861-b Multicard Reader 33 In 1 5 25 With Front Usb Firewire Audio Power Black ¤ Sony 3.5 Diskette Drive 1.44mb Zwart ¤ 8,20
Nec Nd-4571 16x Dual-layer Labelflash Zwart ¤ 36,00
Logitech Cordless Desktop Ex110 ¤ 27,30
Asus Vintage-pe1 S775 Zwart ¤ 100,50
Product totaal (incl. btw) ¤ 696,70
quote:1 x Kingston 1gb Pc3200 Ddr Cl3 Kvr400x64c3a 1g ¤ 84,30 2 x Kingston 512mb Pc3200 Ddr Cl3 Kvr400x64c3a/512 ¤ 86,00
Zoals ik je vraag lees vraag je het omgekeerde van dat wat je wil weten ?quote:Op woensdag 28 juni 2006 02:17 schreef reviewz het volgende:
Waarom nooit 1 reepje geheugen ipv 2 reepjes geheugen (dus bv. 2 reepjes 256 MB ipv 1 reep 512 MB)?
quote:Op vrijdag 30 juni 2006 21:04 schreef Yeahinho het volgende:
Mooi, dit topic kunnen we dan meteen gaan gebruiken voor mijn noob-vraagjes.
Die kennis heeft dus alles in elkaar geklooid, maar vond het XP-gedoe niet zo leuk. Nu is dus m'n mooie blauwe taakbalk verdwenen, en eigenlijk m'n hele XP-look. Hoe haal ik dus terug? Ja, via Eigenschappen, Vormgeving, XP style! Maarja, dat wordt lastig als ik alleen kan kiezen uit Windows Klassiek...Hoe haal ik die XP style terug?!
quote:Op vrijdag 30 juni 2006 21:07 schreef Yeahinho het volgende:
En ik wil ook m'n mailtjes enzo meenemen, dus dacht ik mooi de Outlook-map te kopieren van m'n oude pc. Niet dus, want de map waar ie instaat (C:\Documents and Settings\Yeahinho\Local Settings) bestaat niet of is onzichtbaar.
Hoe krijg ik dat voor elkaar dat ik daar gewoon in kan komen, en vandaan kan kopieren?!
XP style is voor losers.... verstandige jongen die kennisquote:Op vrijdag 30 juni 2006 21:04 schreef Yeahinho het volgende:
Mooi, dit topic kunnen we dan meteen gaan gebruiken voor mijn noob-vraagjes.
Die kennis heeft dus alles in elkaar geklooid, maar vond het XP-gedoe niet zo leuk. Nu is dus m'n mooie blauwe taakbalk verdwenen, en eigenlijk m'n hele XP-look. Hoe haal ik dus terug? Ja, via Eigenschappen, Vormgeving, XP style! Maarja, dat wordt lastig als ik alleen kan kiezen uit Windows Klassiek...Hoe haal ik die XP style terug?!
Meningen opleggen aan anderen zijn sommige mensen héél goed in, ja.quote:Op zondag 2 juli 2006 21:52 schreef forzaola het volgende:
[..]
XP style is voor losers.... verstandige jongen die kennis![]()
koop een taart en ga het vieren.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 14:50 schreef Yeahinho het volgende:
We krijgen een nieuwe pc. Ik heb er echt de ballen verstand van, dus door een goeie kennis bij elkaar laten sprokkelen (en die gaat em ook in elkaar bouwen). Ist iets?
Met alles erop en eraan wordt ie een dezer dagen bezorgd voor ¤ 731,20.
[..]
erop geilen natuurlijk? Dit is toch digital cornerquote:Op maandag 3 juli 2006 02:39 schreef Asmooh het volgende:
[..]
koop een taart en ga het vieren.
wat moete wij met die info?
HELD!!quote:Op maandag 3 juli 2006 09:55 schreef B-FliP het volgende:
Als je je outlook files wil meenemen, moet je eerst die mappen zichtbaar maken (in explorer,
tools, folder options, view, en daar verborgen mappen zichtbaar maken)...
Dan ga je naar c:\documents & settings\<username>\local settings\application data\microsoft\outlook
Daar staan je files in...
Als je op je nieuwe pc al outlook hebt staan, maak dan eerst ff de instellingen ok, en kopieer
daarna je pst's en eventueel ost's van je oude pc naar je nieuwe pc...
Intel processors zijn inderdaad niet zo gevoelig voor geheugen timings. Maar wel grappig dat mensen wel perse DDR/400 (of DDR2/667) willen, maar totaal niet naar de timings kijken. DDR/400 CL2 is immers sneller dan DDR2/667 CL5. Bandbreedte is één ding; latency is een ander belangrijk punt voor geheugenprestaties; maar het hangt ook vooral van je processor af welke voorkeur hij heeft. Bij Intel is dat vooral bandbreedte.quote:Op maandag 3 juli 2006 02:06 schreef Catch22- het volgende:
anders lul je ff over CL3 he.. Het verschil in real life tussen CL2 en CL3 merk je echt niet hoor..
beetje klepel/klok verhaal
dan moet je een petitie maken voor de terugkeer van de gulden.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:33 schreef Chinless het volgende:
aangezien ik gewoon het beste uit mijn euro's wil trekken
Dat is zo'n bullshit he. Weet je hoeveel goedkoper computers zijn geworden? En daar geeft de euro ook een aandeel in gehad. Maarja alles wat europa is, is viez. Fok/Geenstijl/Wilders lekker euro-bonken! Gezellig!quote:Op maandag 3 juli 2006 12:30 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
dan moet je een petitie maken voor de terugkeer van de gulden.
En ook dit is inmiddels opgelostquote:Op vrijdag 30 juni 2006 21:04 schreef Yeahinho het volgende:
je hebt gelukkig altijd ddr2 of ddr1quote:Op maandag 3 juli 2006 12:26 schreef Enlightenment het volgende:
[..]
Intel processors zijn inderdaad niet zo gevoelig voor geheugen timings. Maar wel grappig dat mensen wel perse DDR/400 (of DDR2/667) willen, maar totaal niet naar de timings kijken. DDR/400 CL2 is immers sneller dan DDR2/667 CL5. Bandbreedte is één ding; latency is een ander belangrijk punt voor geheugenprestaties; maar het hangt ook vooral van je processor af welke voorkeur hij heeft. Bij Intel is dat vooral bandbreedte.
"Games" kan je prima spelen met 512MB. Ik ben dol op age of empires 2 en dat draait zelfs prima op 128 volgens mij. Niet iedereen is zo'n nerd die counterstrike weetikwat of world of warcraft 2 gaat zitten spelen.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:05 schreef Chinless het volgende:
512mb is genoeg voor xp, echter de normale werkzaamheden voor games te weinig.
Tevens zuigt het dat je dan cl3.0 neem ipv 2.5 of 2.0 van het geheugen.
En ten alle tijden 2x .. mb (bijv 256mb of 2x 512.) nooit 1 reepje
Waarom in godsnaam 8mb cache HDD, paar tientjes meer en je heb 16mb cache.
Wat voor VGA kaart heb je erbij ?
En waarom eigenlk P4. AMD is prijsrelated sneller zie de aanbieding van Zerosletje.
Als je mogekheid heb om dat ding niet aante schaffen zou ik dat per direct doen !!
Doe je niks aan en valt onder garantie... Tenminste... Ik neem aan dat die maat m legaalquote:Op vrijdag 7 juli 2006 16:21 schreef Yeahinho het volgende:
Tering wat een moeilijk gelul hier allemaal. Ik ben de rode draad in ieder geval allang kwijtgeraakt.
Voor degenen die er interesse in hebben: alles werkt nog altijd perfect, behalve het schermpje: DODE PIXEL MIDDEN IN M'N NIEUWE SCHERM.
Prince of Persia zelfs met 4MB!quote:Op vrijdag 7 juli 2006 16:17 schreef _Flash_ het volgende:
"Games" kan je prima spelen met 512MB. Ik ben dol op age of empires 2 en dat draait zelfs prima op 128 volgens mij.
Oh dus als je moderne spellen speelt ben je automatisch een nerd? Waar slaat dat op?quote:Niet iedereen is zo'n nerd die counterstrike weetikwat of world of warcraft 2 gaat zitten spelen.
Cl3/2.5/2 allemaal technische prietpraat, geneuzel in de marge.
Dude voor onboard IGP (of "VGA" zoals slecht geïnformeerden dat noemen) heb je evengoed drivers nodig; en veelal zijn die van veel mindere kwaliteit. Sterker nog, voor nVidia en ATi kaarten heeft XP standaard al drivers. Wat je zegt slaat echt nergens op. Bovendien leveren onboard IGP's zeer slechte videoperformance, ondersteunen weinig features (shader models bijvoorbeeld) en verminderen de geheugenbandbreedte omdat zij geen dedicated videogeheugen hebben (ofwel "shared memory"). Perfect toch?quote:Ik denk dat het moederbord onboard VGA heeft. Perfect toch? Zit je ook niet te knoeien met aparte drivers voor de videokaart en het scheelt je een bak geld.
Ik denk dat jij de laatste bent die hierover kan adviseren, gezien je bovenstaande uitspraken die suggereren dat je geen enkel benul hebt van hardware.quote:P4 vs AMD, geen idee in welke situaties AMD prijs/snelheid-technisch beter zou zijn, maar ik zou veilig voor de stabiliteit van het A-merk Intel kiezen.
Waarom is het nu weer een ubernerd? In principe is het best handig dat ie de mails op b.v. D zet. Het gaat niet alleen om het wel of niet gebruiken van een ghost. Windows kan ook crashen en wel zodanig dat een reinstall nodig is b.v.. Sowieso doet het gebruik van het woord ubernerd denken dat je zelf graag wat meer verstand van pc's gehad had.quote:Op maandag 3 juli 2006 02:31 schreef twi het volgende:
Zou die PC graag willen hebben inderdaad, prima PC'tje voor een gewone prijs. Niet bijzonder duur, niet goedkoop.
Wat betreft Outlook, kijk even in de Opties waar de mail wordt opgeslagen. Misschien heeft 'ie als ubernerd zelfs die mail map verplaatst naar ergens op D:\ zodat iemand die nooit een Ghost image gebruikt gemakkelijk z'n image terug kan zetten zonder mail kwijt te raken
Met dual core heb je nog steeds maar 1 proc hoor. Hij kan in feite alleen voor 2 tegelijk werken.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 00:26 schreef Hbjr het volgende:
Je gebruikt je computer voor een beetje internetten, chatten en mail versturen. Dan is de huide configuratie die ik zie prima. Ik reageer op deze topic omdat er wat rommelige feiten aanwezig zijn in deze topic.
Voor de TS: Dual core.. betekent dat je 2 processoren heb die samen elkaar een handje helpen. Processor = het ding wat alle rekenkracht doet en uitoefent. Je kan je dit gewoon zien als het hart van de computer.
Hoewel dual core heel stoer lijkt is het alleen bedoelt voor mensen die zware dingen doen op de pc. Dus hiermee bedoel ik dingen als 3d animatie, Beeldbewerking, Autocad en vul het lijstje maar aan. Spellen gebruiken nog nauwelijks Dual Core
512 Mb is prima voor XP. TS gaat toch geen bijzondere dingen doen op z'n pc dus krijgt ie die 512 niet eens vol.quote:
Dat is niet helemaal correct. Dual Core zijn twee volwaardige processors die simpelweg op dezelfde package (verpakking) zitten. Het is geen SMT ofzo ("hyperthreading"), dat zich enkel voordoet als meerdere processors.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 00:57 schreef Nietmachine het volgende:
Met dual core heb je nog steeds maar 1 proc hoor. Hij kan in feite alleen voor 2 tegelijk werken.
Dat klopt. Maar je hebt nog steeds maar een echte processor die je in je systeem plaatst.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 03:43 schreef Enlightenment het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal correct. Dual Core zijn twee volwaardige processors die simpelweg op dezelfde package (verpakking) zitten. Het is geen SMT ofzo ("hyperthreading"), dat zich enkel voordoet als meerdere processors.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |