abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42096925
Om de Brugmansia-fans nog even te verwennen: dit is een foto die ik 3 jaar geleden heb genomen bij het gebouw van het Filmfestival van Cannes.

Hij staat dan wel (jammer genoeg) niet in de eigen tuin, maar ik wilde hem jullie niet onthouden
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_42126989
jammer genoeg niet in eigen tuin? ik moet er niet aan denken, deze staat achter glas? en in de volle grond waarschijnlijk. die bevriest niet, iederjaar afzagen, en hup net onkruid. wel mooi.
mooi als t in bloei staat, maar wat een troep komt ervanaf, iederedag ben ik een half uur bezig dode bloemen te verwijderen, [ en water geven 2 keer per dag ] en de rest valt op de stoep, vegen dus. en er komen nog steeds meer knoppen aan,
volgend jaar bedenk ik me, 2 bakken, en een in de volle grond is genoeg. of ik moet meer kleuren hebben.......wat een puinhoop in dat klein tuintje.

ging t niet om die dame op de voorgrond, of zat ze er toevallig ?
De Puta Madre
pi_42130130
FF tussen het geweld van de Brugmansia's door... een shot van vanmiddag
pi_42130580
pispotjes?
De Puta Madre
pi_42131193

Winde
  Moderator dinsdag 26 september 2006 @ 08:42:28 #156
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_42133596
Ha die is ook mooi.
Die brugmansia zeg, wat een grooote.
Killer_mom zet jij brugmansia's in de volle grond?
Graaf je die weer uit in het najaar dan?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_42133716
Mijn buurvrouw kwam me even vriendelijk melden dat de klimop zwarte luis heeft. Ik heb gelijk gespoten en even een verdere inspectie gedaan. Blijken de rozen ook luis te hebben, maar dan de gewone bladluis. Grumbel.
pi_42159165
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 08:42 schreef senesta het volgende:
Ha die is ook mooi.
Die brugmansia zeg, wat een grooote.
Killer_mom zet jij brugmansia's in de volle grond?
Graaf je die weer uit in het najaar dan?
een stekje in de volle grond, van 30 cm , en t is een 2 meter hoge puinhoop. [ al de andere planten hebben geen ruimte meer ] in november haal ik er de mooiste stekken uit . de rest laat ik staan tot t voorjaar, niks van over naruurlijk.
uitspitten en weggooien.

[ Bericht 6% gewijzigd door Killer_Mom op 27-09-2006 11:26:01 ]
De Puta Madre
pi_42159231
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 08:53 schreef assepoes het volgende:
Mijn buurvrouw kwam me even vriendelijk melden dat de klimop zwarte luis heeft. Ik heb gelijk gespoten en even een verdere inspectie gedaan. Blijken de rozen ook luis te hebben, maar dan de gewone bladluis. Grumbel.
luizen zijn nuttig, snoei de buurvrouw
De Puta Madre
pi_42176862
quote:
Op woensdag 27 september 2006 01:13 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

een stekje in de volle grond, van 30 cm , en t is een 2 meter hoge puinhoop. [ al de andere planten hebben geen ruimte meer ] in november haal ik er de mooiste stekken uit . de rest laat ik staan tot t voorjaar, niks van over naruurlijk.
uitspitten en weggooien.

[afbeelding]
haha zie ik het sarcasem nou niet, of vind je de planten eigenlijk gewoon onkruid?

binnenkort gaat mijn katoen open denk ik, ik hoop dat er weer nieuwe zaadjes uitkomen
pi_42179600
Het groeit als onkruid, en eigenlijk veel te groot geworden. volgend jaar zet ik ze ergens neer waar meer plaats is.

heb je die katoen zelf gezaait? foto
De Puta Madre
  Moderator donderdag 28 september 2006 @ 09:54:32 #162
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_42192294
quote:
Op woensdag 27 september 2006 01:13 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

uitspitten en weggooien.

[afbeelding]
Ooh wat mooi, ik ga volgend jaar nog maar even beter mijn best doen om er ook één te bemachtingen.
Bedankt voor je info in ieder geval
pi_42242529
Wat een prachtige plant, die Brugmansia! Wel een beetje groot voor mijn balkon denk ik

Ik heb eigenlijk even advies nodig! Ben net terug van twee weekjes vakantie en ondanks dat mijn schoonmoeder de planten heeft water gegeven, staan mijn bolchrysanten er niet meer vrolijk bij. Toen ik wegging was het een grote bol bloemen, echt heel mooi. Waarschijnlijk heeft de hitte zijn tol geeist. Alle bloempjes waren bruin toen ik terug kwam. Deze heb ik er allemaal uitgehaald en de planten nieuw water en mest gegeven. Er zitten veel nieuwe knoppen in maar daar is al een paar dagen niks nieuws uitgekomen. Iemand een idee of dit nog gaat gebeuren?

En dan heb ik nog twee vraagjes (lastig!): Ik had een kleine hortensia binnen staan. Deze is nu uitgebloeid en heb ik in een pot gezet voor buiten. Kan dit zomaar of bestaan er ook Hortensia's alleen voor binnen? Moet ik overigens de uitgebloeide bloemen verwijderen?

En dan ook nog iets leuks! Ik heb vandaag de eerste aardbeien van mijn zelf gezaaide aardbeienplantjes geplukt! Ziet er erg leuk uit maar ze zijn nog erg klein (1 cm). Volgens mij had langer laten zitten geen nut, sommige werden al bruin. Blijven de aardbeien zo klein of worden ze volgend jaar misschien groter?

pi_42245382
De bolchrysant zal weer bloeien, de hortensia kan buiten (dooie bloemen hoeven er niet per see uit, wel aan te raden in de winter of het voorjaar)
en ik denk dat de aardbeitjes klein blijven, vanwege het ras (weet dit niet zkr)
pi_42246718
quote:
Op donderdag 28 september 2006 09:54 schreef senesta het volgende:

[..]

Ooh wat mooi, ik ga volgend jaar nog maar even beter mijn best doen om er ook één te bemachtingen.
Bedankt voor je info in ieder geval
zoals gezegd, vanaf half November gratis af te halen. .
De Puta Madre
pi_42247133
bolchrysant, kerkhofplant. ik krijg er ieder jaar een kadoo, t laatste wat ik ooit zou kopen.
Hortensia mijn favorite plant. uit de pot halen, en in de volle grond zetten.
De Puta Madre
pi_42247169
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 23:52 schreef Killer_Mom het volgende:
bolchrysant, kerkhofplant. ik krijg er ieder jaar een kadoo, t laatste wat ik ooit zou kopen.
Hortensia mijn favorite plant. uit de pot halen, en in de volle grond zetten.
Ze heeft een balkon
pi_42247729
opnieuw Hortensia mijn favorite plant. uit de pot halen, en in de volle grond zetten. .........
of verplanten in een hele gtote kuip.
De Puta Madre
  Moderator zaterdag 30 september 2006 @ 09:31:16 #169
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_42254659
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 23:41 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

zoals gezegd, vanaf half November gratis af te halen. .
Ik zou wel willen maar ik woon in den helder, die afstand is even te groot denk ik.
In ieder geval wel hartstikke bedankt voor het aanbod
pi_42255866
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 00:10 schreef Killer_Mom het volgende:
opnieuw Hortensia mijn favorite plant. uit de pot halen, en in de volle grond zetten. .........
of verplanten in een hele gtote kuip.
Waarom in een grote kuip? Ik wil juist graag dat de plant klein blijft omdat ik hem anders weg zou moeten doen...

En Veersesmurf, bedankt voor je antwoorden!
pi_42298945
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 11:28 schreef vriendinnie het volgende:

[..]

Waarom in een grote kuip? Ik wil juist graag dat de plant klein blijft omdat ik hem anders weg zou moeten doen...
Hortensia is eenmaal een groot uigroeiende plant, die moet je niet beperken. ik zou t meteen afleggen als potplant,
meem een Hosta. die zijn niet kapot te krijgen.
De Puta Madre
pi_42299985
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 09:31 schreef senesta het volgende:

[..]

Ik zou wel willen maar ik woon in den helder, die afstand is even te groot denk ik.
In ieder geval wel hartstikke bedankt voor het aanbod
iets van 300 KM
in ieder tuincentra vragen, of op internet kijken. .

De Puta Madre
pi_42523547
Gisteren de tuin een beetje onder handen genomen en op zo'n mooie dag als gisteren gebeurt er nog heel wat

[ Bericht 2% gewijzigd door thecrook op 09-10-2006 21:01:38 ]
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 00:19:03 #174
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_42529820
Je foto's doen het niet!
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
pi_42713579
Mooie foto's
(ik heb ze even met r.muisknop in een nieuw venster geplakt, dan zijn ze wel zichtbaar)
pi_42723051
vandaag de eerste helft van een vlonder gemaakt. Als ik het niet vergeet zal ik er morgen wat foto's van maken en hier plaatsen

komt dan wel niet uit eigen tuin, maar het vult wel weer wat (topictitel: zomer )
pi_42723264
Ja Smurf, we moeten snel volposten

Er komen bij mij al sprieten uit de bollen die net in de aarde zitten... is dat wel goed ????
En de heideplantjes zijn helemaal verkleurd, ook wat vreemd
pi_42723435
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 20:15 schreef Bluezz het volgende:

Er komen bij mij al sprieten uit de bollen die net in de aarde zitten... is dat wel goed ????
Zijn dat niet 'wat late Cyclamen' ? Want die bloeien op dit moment namelijk

*heeft zaterdag een Cycas gekocht bij de Aldi Ik wilde er al zo lang eentje, en zaterdag kon ik het niet laten een schitterende Cycas revoluta mee te nemen
pi_42729103
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 20:29 schreef Veersesmurf het volgende:

Zijn dat niet 'wat late Cyclamen' ? Want die bloeien op dit moment namelijk

*heeft zaterdag een Cycas gekocht bij de Aldi Ik wilde er al zo lang eentje, en zaterdag kon ik het niet laten een schitterende Cycas revoluta mee te nemen
Nee, er zat niks in die grond Het zijn allemaal nieuwe bollen

Ja die is mooi (ff opgezocht).
De winde bloeit nog steeds trouwens.
Oh en mijn nieuwe hibiscus lijkt wel dood te gaan? Na dat ik hem gekocht heb en in de aarde heb gezet bloeide hij nog een week of 2 daarna ging het snel bergafwaarts.
Er zitten wel knopjes in, maar de blaadjes worden nu snel geel en vallen af. Zooo jammer, hoe zou dit komen?
http://www.neerlandstuin.nl/struiken/hibiscus.html (kan niets erover vinden)
pi_42730430
--------Er zitten wel knopjes in, maar de blaadjes worden nu snel geel en vallen af. -------
hibiscus, als je de knoppen bekijkt zitten er heel veel zaadjes in, t is herfst, dat hoort zo.
De Puta Madre
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')