quote:
Et staat vast wel in die elsevier zelf + de criteria, maar als ik zelf snel nadenk kom ik op het volgende:
huizen: De huizenwaarde is laag in Almere (en Lelystad), daarbij komt dat de huizen relatief klein en eentonig zijn.
historie: De stad bestaat pas 30 jaar, dus veel historie kan je er natuurlijk niet vinden...
veiligheid: Op de elsevier site kun je zelf een vergelijking maken met veiligheid. Met hun maatstafen komt almere in de categorie stedelijke gemeente op plaats 58 (van de 69) op het gebied van veiligheid en op plaats 47 (van de 69) op het gebied van politieresultaat. Niet echt iets om trots op te zijn dus...
zorg: Die is geloof ik gemiddeld, iig het beste van flevoland, maarja met de zorg in flevoland is het belabberd gesteld, met maar 2 ziekenhuizen en een slechte huisartsen dichtheid (behalve in almere en lelystad, daar zit het wel redelijk gemiddeld) zou ik er niet graag wonen.
bereikbaarheid: Moet nodig in geïnvesteerd worden, metname de verbinding met Amsterdam en omgeving. Ze zijn niet voor niets met die A6/A9 bezig. Ook is dankzij die nieuwe bocht zodat je van amsterdam direct naar almere kan (ipv via weesp) er al et een en ander verbeterd voor de trein, maar je staat nog steeds uren in de file.
economie: Relatief weinig werkgelegenheid. o.a. de reden van al die files, mensen moeten naar Amsterdam en omgeving voor het werk.
vrijetijd: Relatief weinig uitgaansgelegenheden.
sociale klimaat: Tis vast geen vriendelijk volkje daar
![]()
(maarja daar heeft de elsevier vast een betere onderbouwing voor
![]()
)