abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 juni 2006 @ 13:08:30 #101
16701 scanman01
Today's a good day
pi_39281819
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 13:04 schreef Falco het volgende:

[..]

"Een meisje met een kort rokje vraagt erom om verkracht te worden"
Joh, jij gaat ook al zo serieus in op een opmerking.

Er zijn trouwens echt wel (terecht) heel veel mensen die daar wel degelijk moeite mee hebben. Als ik aan de verhalen van mijn vader en grootvader denk - en hoe krijg ik die ooit weer úit mijn geheugen? - dan kan ik me voorstellen dat Duitse vlaggen in NL voor een zeer onprettig gevoel (en dan druk ik me nog heel voorzichtig uit) kunnen zorgen bij een flink aantal oudere mensen in dit land.
Maar niets, maar dan ook helemaal niets geeft mensen een vrijbrief om huizen te gaan bekogelen of wat dan ook natuurlijk. Dat leek me zo vanzelfsprekend, dat ik het er niet bij heb gezet.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_39281944
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 12:24 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Dat onderschat je dus. Loop als Duitse toerist maar eens langs een café met dronken Nederlanders. Je wordt lastiggevallen. Youri Mulder vertelde ooit dat hij in zijn Duitse auto regelmatig van de weg werd gedrukt, terwijl hij in zijn Nederlandse auto nergens last van had. Nee, van Nederlandse kant gaat het veel verder dan een beetje gezonde rivaliteit.
Ja en met rood haar word je lastig gevallen als je langs een vol terras met zuipschuiten loopt, en als je een buitenboordbeugel draagt, en als je als meisje grote jetsers hebt, etc etc..
Goh, wonderlijk, toch, hè, onredelijke dronkaards

ja, de Duitse toeristen hebben het hier zo zwaar, dat ze nog steeds massaal naar Nederland komen ieder jaar, in hun gele zeiljacks
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_39282113
Wij zijn gewoon een afvallige duitse provincie......

Zelfs de oranjes hebben daar hun oorsprong
een en ander wordt nog benadrukt door de eerste zin van ons volkslied....
Wilhelmus van Nassouwe
Ben ik, van Duitsen bloed

Hoewel ook ik gruw van de gedachte, is het helaas de waarheid.....
Come get some!
-
  dinsdag 27 juni 2006 @ 13:46:35 #104
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_39283235
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 13:15 schreef Maleficium het volgende:
Wij zijn gewoon een afvallige duitse provincie......

Zelfs de oranjes hebben daar hun oorsprong
een en ander wordt nog benadrukt door de eerste zin van ons volkslied....
Wilhelmus van Nassouwe
Ben ik, van Duitsen bloed

Hoewel ook ik gruw van de gedachte, is het helaas de waarheid.....

duitsen bloed
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
  dinsdag 27 juni 2006 @ 13:49:06 #105
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_39283312
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 11:11 schreef milagro het volgende:
wie was ook alweer die griezel die de scheids Gargamel een schouderklopje gaf
podolski matennaaier
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
  dinsdag 27 juni 2006 @ 14:06:07 #106
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_39283800
KRIEG NIET VERGESSEN!
WIR SIND DIE KRIEG NIET VERGESSEN!!!!!!!!

Ik gun die duitsers helemaal niks, dat ze maar met 8-0 weggetikt mogen worden!
"If you harbor a terrorist, if you support a terrorist, if you feed a terrorist, you're just as guilty as the terrorists." - US President George W Bush
pi_39284771
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wilhelmus
quote:
Duits of Diets?

In het Wilhelmus wordt "van Duitsen bloed" -ten onrechte- menigmaal vervangen door "van Dietsen bloed". De oorspronkelijke, niet gemoderniseerde versie van het Wilhelmus spreekt immers van "van Duytschen bloed" en ook de moderne versie welke we sinds 1932 gebruiken spreekt wel degelijk van "van Duitsen bloed". Volgens de semantiek welke het woord "Duits" vandaag heeft, lijkt het alsof het Wilhelmus zegt dat Willem van Oranje Duitser is. Dillenburg ligt inderdaad in Duitsland, maar dat is niet wat het Wilhelmus bedoelt.

In het verleden was "Duits" een neutraal woord. De vele volkeren uit de gebieden waaruit, onder andere, Nederland en Duitsland bestonden, werden Duitse volken genoemd. Vandaag spreken we nog van Nederduitse (bijv. Nederlands) en Hoogduitse (bijv. Duits) talen.

Dat veranderde toen Pruisen ophield te bestaan en Duitsland werd. Duits was nu geen neutraal woord meer en kreeg zijn huidige betekenis. Vanzelfsprekend beschreef men het Nederlandse sinds die tijd niet meer met Duits.

Hoe zit het met Diets? Diets en Duits zijn hetzelfde woord, het woord zelf komt van het Middelnederlandse woord diet wat volk betekent. In Noord-Nederlandse dialecten sprak men over Duits, in Zuid-Nederlandse dialecten over Diets. Diets heeft zijn oorspronkelijke betekenis wel enigszins behouden. Alhoewel het Wilhelmus letterlijk het woord Duits bezingt, zou het gebruik van "Diets" inhoudelijk dichter bij de oorspronkelijke betekenis komen.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 14:40:15 #108
7859 456
pi_39284857
quote:
Zo is het maar net
pi_39284877
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 13:49 schreef Rahl het volgende:

[..]

podolski matennaaier

"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
  dinsdag 27 juni 2006 @ 14:48:44 #110
7859 456
pi_39285088
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 14:40 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]

[afbeelding]

'POLDY POLDY POLDY POLDY'
...
  dinsdag 27 juni 2006 @ 15:06:39 #111
16701 scanman01
Today's a good day
pi_39285630
quote:
Alles goed en wel, maar Willem is wel in het Duitsland zoals wij het nu kennen geboren.
pi_39285734
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 14:40 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]

[afbeelding]

Haha, geweldig
  dinsdag 27 juni 2006 @ 15:16:21 #113
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_39285914
Ja precies, elk volkslied roemt gewoon of de natuurlijke omgeving van een land, of de heldendaden, of reflecteert de volksaard, alleen Nederland doet het dan al lang met het eerste couplet van een 17e eeuws heldendicht, uit een achterhaalde tijd, notabene op de melodie van een Frans soldatenliedje uit de tijd van Napoleon.

Je moet steeds weer "ben ik van Duitsen bloed" en "de koning van Hispanje heb ik altijd geëerd zingen. Boeit mij geen biet of het in die context klopt, voor de 21e eeuwse Nederlander, die niets heeft met Willem van Oranje, en ook internationaal gezien, is het uiterst vreemd dat je korte volksliedcouplet referenties heeft naar 2 andere landen.

Spanjaarden moeten erom lachen, vinden het veel te veel eer!
pi_39287102
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 14:06 schreef DenniZZ het volgende:
KRIEG NIET VERGESSEN!
WIR SIND DIE KRIEG NIET VERGESSEN!!!!!!!!

Ik gun die duitsers helemaal niks, dat ze maar met 8-0 weggetikt mogen worden!
Ontzettende kleuter. .
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_39287509
Ik vind het sowiezo een beetje belachelijk dat er zoveel Duitsers bij de 8e finales zijn (en ook de rest van het toernooi waarschijnlijk). Geef dan wat meer kaarten aan de landen, die deelnemen aan de wedstrijd.

Ik zit me kapot te ergeren aan Lukas Podolski aanmoedigingen tijdens Oekraine - Zwitserland. Om over 'Ohne Holland.....' nog maar te zwijgen.

Kan me niet herrineren dat ik bij Portugal - DUitsland op Euro 2000 (uitslag 3 - 0) 90 minuten Paul Bosvelt toegezongen heb.
Christian Gyan Ole Ole
  dinsdag 27 juni 2006 @ 16:07:16 #116
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_39287538
Let maar op, de Argentijnen scoren in de 93e minuut via de binnenkant van de paal via de rug van Lehmann... Wat lach ik dan mijn lul uit mijn broek!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  dinsdag 27 juni 2006 @ 16:08:22 #117
16701 scanman01
Today's a good day
pi_39287576
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 16:06 schreef chrisgyan het volgende:
Ik vind het sowiezo een beetje belachelijk dat er zoveel Duitsers bij de 8e finales zijn (en ook de rest van het toernooi waarschijnlijk). Geef dan wat meer kaarten aan de landen, die deelnemen aan de wedstrijd.

Ik zit me kapot te ergeren aan Lukas Podolski aanmoedigingen tijdens Oekraine - Zwitserland. Om over 'Ohne Holland.....' nog maar te zwijgen.

Kan me niet herrineren dat ik bij Portugal - DUitsland op Euro 2000 (uitslag 3 - 0) 90 minuten Paul Bosvelt toegezongen heb.
Maar een kleine 'deutschland, deutschland alles ist vorbei' is dan wel weer prettig natuurlijk
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 16:07 schreef Public_NME het volgende:
Let maar op, de Argentijnen scoren in de 93e minuut via de binnenkant van de paal via de rug van Lehmann... Wat lach ik dan mijn lul uit mijn broek!
Ik niet. Dan kunnen ze het nog op mazzel gooien ook. Het moet gewoon 3 - 0 worden voor Argentinie. Dan lig ik zwaar feest te vieren hier.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 16:08:45 #118
7859 456
pi_39287591
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 15:16 schreef Perico het volgende:
Ja precies, elk volkslied roemt gewoon of de natuurlijke omgeving van een land, of de heldendaden, of reflecteert de volksaard, alleen Nederland doet het dan al lang met het eerste couplet van een 17e eeuws heldendicht, uit een achterhaalde tijd, notabene op de melodie van een Frans soldatenliedje uit de tijd van Napoleon.

Je moet steeds weer "ben ik van Duitsen bloed" en "de koning van Hispanje heb ik altijd geëerd zingen. Boeit mij geen biet of het in die context klopt, voor de 21e eeuwse Nederlander, die niets heeft met Willem van Oranje, en ook internationaal gezien, is het uiterst vreemd dat je korte volksliedcouplet referenties heeft naar 2 andere landen.

Spanjaarden moeten erom lachen, vinden het veel te veel eer!
Maar daar stammen wij als nederlander toch allemaal vanaf? De roots?
Kzie niet in waar we ons daarvoor moeten schamen.

Hoewel... Franske Bauer - Heb je even voor mij voor elke wedstrijd!
  dinsdag 27 juni 2006 @ 16:09:43 #119
7859 456
pi_39287625
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 16:06 schreef chrisgyan het volgende:

In 2004 daarentegen
  dinsdag 27 juni 2006 @ 16:10:06 #120
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_39287643
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 16:08 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Maar een kleine 'deutschland, deutschland alles ist vorbei' is dan wel weer prettig natuurlijk
[..]

Ik niet. Dan kunnen ze het nog op mazzel gooien ook. Het moet gewoon 3 - 0 worden voor Argentinie. Dan lig ik zwaar feest te vieren hier.
3-0 doet minder pijn denk ik dan die 1-0 in de allerlaatste minuut...
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  dinsdag 27 juni 2006 @ 16:10:08 #121
16701 scanman01
Today's a good day
pi_39287648
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 16:08 schreef 456 het volgende:

[..]

Maar daar stammen wij als nederlander toch allemaal vanaf? De roots?
Kzie niet in waar we ons daarvoor moeten schamen.

Hoewel... Franske Bauer - Heb je even voor mij voor elke wedstrijd!
Frans Bauer... Het is toch ook bijna Frans Beckenbauer
  dinsdag 27 juni 2006 @ 16:12:09 #122
7859 456
pi_39287705
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 16:10 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Frans Bauer... Het is toch ook bijna Frans Beckenbauer
Goed punt.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 16:12:11 #123
16701 scanman01
Today's a good day
pi_39287706
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 16:10 schreef Public_NME het volgende:

[..]

3-0 doet minder pijn denk ik dan die 1-0 in de allerlaatste minuut...
Zou je denken? Zwaar afgemaakt worden, dat doet nog meer pijn De Duitsers zien zichzelf nu als enorme kanshebbers en dat zal niet verdwijnen na een nipte 1 - 0 . Dan gaan ze nog steeds roepen dat het eigenlijk de finale had moeten zijn
  dinsdag 27 juni 2006 @ 16:15:24 #124
7859 456
pi_39287819
Ik heb het al eerder gezegd, hoe je het ook went of keert, het is en blijft een spelletje, hoe klote dit nu voor 'ons' nederlanders is.
Ik heb heerlijk staan feesten met 'die moffen', en zij met mij en mijn vrienden (die kasekopfen). We dronken er niet minder om.

Maar daarnaast is het speldenprikken (vergelijkbaar met de belgenmoppen) toch een mooie extra lading die een kampioenschap als dit met zich meebrengt.

Ik zie liever dit, ook al zit ik nu aan de verkeerde kant, dan knokkende hooligans die te zat zijn om te pissen.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 16:15:39 #125
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_39287829
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 16:12 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Zou je denken? Zwaar afgemaakt worden, dat doet nog meer pijn De Duitsers zien zichzelf nu als enorme kanshebbers en dat zal niet verdwijnen na een nipte 1 - 0 . Dan gaan ze nog steeds roepen dat het eigenlijk de finale had moeten zijn
Ja, das ook weer waar! Hoe dan ook, ze moeten er gewoon keihard uitknallen... kut moffen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')