Een nieuw initiatief in PUB.
Pubers / Tieners luisteren naar vele soorten muziek en vinden vele diverse stromingen interessant om naar te luisteren of om helemaal los op te gaan. Schrijf hier wat je van een album vind en maak er een soort van kleine recensie van, enkele voorbeelden (door mij geschreven):
Kaiser Chiefs - EmploymentDe band stond verdiend op London Calling afgelopen jaar. Vervolgens heeft de
Kaiser Chiefs rage zich snel over europa verspreid. Op
pinkpop 2005 stonden ze nog op de John Peel stage en een aantal maanden later speelden ze in een bomvolle Alpha op Lowlands, zo snel kunnen dingen lopen. Vooral heel veel
fun hebben is het motto van de Kaiser Chiefs!
Alle 12 nummers zijn van een uitermate hoge kwaliteit waardoor het boeiend blijft van het begin tot het einde van de cd. Op de
festivals hebben nummers zoals ‘Oh my god’, ‘I predict a riot’, ‘Everyday I Love ...’ ‘Na na na na naa’ al grote successen behaalt en ook op de cd zijn het de echte hoogtepunten en wisselen de rustigere nummers af met het
vlotte spel en snelle ritmes van de cd. De teksten gaan over dagelijkse zaken in het leven en soms de frustratie van het leven. En dat allemaal verpakt in een heerlijk indie jasje.
Nadat je de cd een aantal keer hebt beluisterd kan je al heerlijk mee blèren met de teksten en verlang je telkens weer naar meer en meer. Na twee zeer succesvolle optredens op de festivals hier in nederland en o.a. in de paradiso. Bewijst maar weer dat het nederlandse publiek de band met open armen ontvangt. Het plezier gehalte ligt erg hoog en je zal zeker met een
heerlijk gevoel naar de cd luisteren en naar de optredens luisteren/kijken.
Tracklisting:
1. Everyday I Love You Less and Less
2. I Predict A Riot
3. Modern Way
4. Na Na Na Na Naa
5. You Can Have It All
6. Oh My God
7. Born To Be A Dancer
8. Saturday Night
9. What Did I Ever Give You?
10. Time Honoured Tradition
11. Caroline, Yes
Label: B-Unique / Universal Music
Bloc Party - Silent Alarm "Het antwoord op
Franz Ferdinand heet Bloc Party. Zonder twijfel. Wie al uit z’n dak ging voor de Schotten, ontsnapt niet aan dit aanstormend talent uit Londen. Ze mochten vorig jaar de zalen opwarmen voor gelijkgestemden Franz Ferdinand, zijn intussen zelf immens
hot, en staan meer dan ooit klaar om de fakkel over te nemen als revelatie van het jaar."
Zo werden vele cd-recensies over Bloc Party geopend en ook in deze recensie kan ik daar niet omheen. Ik ben nu een aantal maanden in het bezit van deze plaat en elke keer als ik de plaat op zet is het genieten geblazen. Afgelopen seizoen heeft de band op vele
festivals gestaan en daarbij konden zij mij iedere keer weer live overtuigen van de kwaliteiten.
De hit ’Banquet’ denderde bij veel muziekfanaten door het hoofd en de andere single ’Helicopter’ werd ook op vele radiostations grijs gedraaid. Maar er staan natuurlijk nog meer nummers op het album en die nummers houden de kwaliteit constant hoog. In het openingsnummer ’Like Eating Glass’ laat de drummer zich van zijn beste kant zien door er een aantal
onwijze drumpartijen uit te knallen. Verder vind je op de cd een paar heerlijke ballads als ’Blue Light’ en ’So Here We Are’. ’Compliments’ is de duistere afsluiter van de cd waar de zang fluisterend door het nummer heen gaat.
Bloc Party heeft een eindeloos lekkere debuutplaat afgeleverd. De nummers wisselen zich goed af en het is van de
puntige dansfunk (geef het een naam) tot de rustige ballads goed beluisterbaar. Mijn complimenten als je zo’n debuut plaat kan afleveren.
Tracklisting:
1. Like Eating Glass
2. Helicopter
3. Positive Tension
4. Banquet
5. Blue Light
6. She’s Hearing Voices
7. This Modern Love
8. Pioneers
9. Price of Gas
10. So Here We Are
11. Luno
12. Plans
13. Compliments
Dit zijn 2 voorbeelden die ik een tijdje terug heb getikt mede om dit nieuwe initiatief hier eens te gaan spuien en ik zeker weet dat er genoeg schrijftalenten / recensisten hier in PUB rondlopen..
Alles kan natuurlijk beschreven worden: Metal, Hip-hop, Punk, Jazz, Funk, Top40, Clubbing, etc etc.
Ben jij iemand die van metal houd dan schrijf je daar meer over en wat zijn jou ervaringen met die muziekstroming etc etc.
Ik denk dat het principe wel een duidelijk is en dat we de komende tijd maar een hoop mooie recensies hier mogen lezen. Ik ben benieuwd wat voor platen hier beschreven worden en of ik nieuwe dingen leer kennen!
Game on!