abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39256309
Euh goed... vandaag even boeken teruggebracht die ik al een poosje in huis had liggen (zegge, zo'n 3 maanden) en dus best wel te laat waren
Ik heb het de laatste tijd best wel druk gehad met mijn afstudeerstage en vergat het ook best wel vaak. Iedere keer als ik er aan dacht was het OF 8u s'morgens OF 10u s'avonds jaja, laks en niet zo slim, weet het
En omdat ze zo te laat waren stelde ik het steeds uit om ze terug te brengen
Niet zo slim, want de boete liep natuurlijk wel op....

Uiteindelijk moest ik dus iets van 30e boete betalen (waren dan ook 8 boeken)...

Wie van jullie heeft zoiets ook een keer gehad? Of misschien met andere zaken die te laat waren en teruggebracht moeten worden?
En dat je het steeds uitstelde "kan morgen ook wel" en uiteindelijk dus een redelijke (aanzienlijke) boete moest betalen

Of ben ik nou echt de enige die dit (voor het eerst!) meemaakt
  maandag 26 juni 2006 @ 17:27:22 #2
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_39256352
Ik heb geen records van die orde van grootte, meestal vergeet ik een boek en dan moet ik 35 cent betalen, en dan geef je een euro en dan kijkt ze alsof je zojuist een mcFlurry met een briefje van 100 hebt betaald.
pi_39256424
Hmmm... die bedragen heb ik ook weleens wat vaker gehad ja... bijv. bij het mediacentrum van school...
Maar ze hadden net de tarieven van de boetes verhoogd bij de bieb omdat ze dit soort dingen wilden voorkomen
  maandag 26 juni 2006 @ 17:41:34 #4
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39256726
Ik ben vaker te laat, maar niet maanden te laat.

Laatste tijd ben ik toch vaak op tijd, omdat ik in de gaten hou hoe lang ze ongeveer liggen. Hoewel ik nu niet zeker weet hoelang de boeken hier liggen.

Vind het wel zo netjes om op tijd terug te brengen. Tijden gehad dat ik iedere keer te laat was met cd's. Maar die boetes liepen steeds tot 10 euro. Dan ga je vanzelf achter de oren krabben dat je maar beter op tijd kunt terug brengen.

Morgen naar de bibliotheek weer, en dan breng ik alles terug, en ga ik weer zoeken naar ander materiaal.

Zo is er altijd wel een moment dat ik iets nieuws wil lenen.

Over die fooi, inderdaad zijn ze blij met fooien, ik geef ook af en toe een fooi. Omdat ik gewoon alles goedkoop vind, zeker boeken lenen is goedkoop. Cd's lenen zit dan wel een hoger prijskaartje aan vast. Hoewel muziek cd's lenen ook goedkoop is te noemen toch wel.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  maandag 26 juni 2006 @ 17:55:25 #5
16452 mhr-zip
Fien addict
pi_39257133
Bij ons op school heb je boeken die mag je maar 1 week lenen. Kom je vervolgens die week er na niet op school. Als je 1 dag te laat ben, sturen ze je al een brief......

Mja, beter boete betalen, dan speciaal dat boek terug gaan brengen.
Iemand Fien soms gezien?
pi_39257296
Ik werd een keertje gebeld door de bieb!
pi_39257308
Ik kreeg pas een acceptgiro van de bieb. 30 euro
  maandag 26 juni 2006 @ 18:03:51 #8
151600 TwinHype
... 2 of a kind ...
pi_39257363
Heb hier ook nog een bieb-boek liggen al een jaar of drie - vier......
King Shameek just do it to the crowd
  maandag 26 juni 2006 @ 18:11:53 #9
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_39257603
nooit 30 euri in één keer, maar wel vaak rond de 5 euro. Op een jaar verdient de bieb aan mij..
3 weken is ook vaak veel te weinig tijd, het is fijn om een boek af en toe even opzij te leggen, dat snappen ze daar niet
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_39257680
quote:
Op maandag 26 juni 2006 17:41 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik ben vaker te laat, maar niet maanden te laat.

Laatste tijd ben ik toch vaak op tijd, omdat ik in de gaten hou hoe lang ze ongeveer liggen. Hoewel ik nu niet zeker weet hoelang de boeken hier liggen.

Vind het wel zo netjes om op tijd terug te brengen. Tijden gehad dat ik iedere keer te laat was met cd's. Maar die boetes liepen steeds tot 10 euro. Dan ga je vanzelf achter de oren krabben dat je maar beter op tijd kunt terug brengen.
Ik hou over het algemeen vrij goed in de gaten wanneer ik boeken weer terug moet brengen (briefje in agenda plakken) alleen zo af en toe gaat het nog wel eens verkeerd....
Dit was ook wel vrij uitzonderlijk hoor, nog nooit zo'n hoge boete gehad
Zorgt er iig wel weer voor dat ik de komende tijd mijn boeken geen dag meer te laat terug breng!

Klopt, is ook wel net zo netjes om het op tijd terug te brengen. Alleen soms vergeet je het gewoon Of te druk, oid...
quote:
Op maandag 26 juni 2006 17:55 schreef mhr-zip het volgende:
Bij ons op school heb je boeken die mag je maar 1 week lenen. Kom je vervolgens die week er na niet op school. Als je 1 dag te laat ben, sturen ze je al een brief......

Mja, beter boete betalen, dan speciaal dat boek terug gaan brengen.
Bij mij op school (Windesheim) kun je ze ook maar een week of 2 lenen. Soms ook weleens vergeten en kreeg je een brief thuis dat je een boete had van 30/40 cent ofzo
Maar in ieder geval wel handig en duidelijk! Bracht ik meestal ook wel meteen weer mijn boeken terug
quote:
Op maandag 26 juni 2006 18:03 schreef TwinHype het volgende:
Heb hier ook nog een bieb-boek liggen al een jaar of drie - vier......
Oei! Ook helemaal vergeten dus....?
  maandag 26 juni 2006 @ 18:14:55 #11
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_39257700
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 88% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 11:32:22 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_39257713
quote:
Op maandag 26 juni 2006 18:11 schreef Harry_Sack het volgende:
nooit 30 euri in één keer, maar wel vaak rond de 5 euro. Op een jaar verdient de bieb aan mij..
3 weken is ook vaak veel te weinig tijd, het is fijn om een boek af en toe even opzij te leggen, dat snappen ze daar niet
Ja, idd.... meestal lees ik de boeken wel in een weekje uit...
Alleen soms heb ik zo'n stapel mee, dat ik de helft terug breng en de helft nog een keer moet verlengen!
Zou ook wel handig zijn als ze eens een half-jaar service zouden proberen
  maandag 26 juni 2006 @ 18:16:35 #13
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_39257731

[ Bericht 91% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 11:32:22 ]
Zerg schreef:
pi_39257743
quote:
Op maandag 26 juni 2006 18:14 schreef Mikkie het volgende:
Ik heb het ook wel eens gehad met een dvd. Het was een dagfilm, die was ik helemaal vergeten terug te brengen, en de week daarna had ik 't pokkedruk en er dus geen tijd voor. Na een week kreeg ik post of ik 'm nog terug kwam brengen. Boete lag boven de 20 euro geloof ik, heb ik maar van m'n tegoed laten afhalen. Toch zonde, aangezien 't nog een kutfilm was ook. Daar had ik twee goede films van kunnen kopen .
Hehehe Da's inderdaad zonde geld dan... Uit nieuwschierigheid: welke film???
Ook weleens gehad ja met een film uit de muur. Loopt ook wel snel op qua boetes/huurprijzen...
1 weekje te laat was al snel iets van 15 euro... toen ook maar snel terug gebracht!
quote:
Op maandag 26 juni 2006 18:16 schreef Mikkie het volgende:
Of bewust meegenomen. Zo moest ik een keer een boekje hebben dat ze (nog?) niet mochten uitlenen op dat moment. Geen detectiepoortjes, dus ff dat boekje meegegapt, ik zou 'm toch 'maar een week houden'. Dat is inmiddels denk ik, euh... zes jaar.

Hehehe.... ook zo lastig "terugbrengen" dan
pi_39257752
quote:
Op maandag 26 juni 2006 18:14 schreef Locusta het volgende:

Ik hou over het algemeen vrij goed in de gaten wanneer ik boeken weer terug moet brengen (briefje in agenda plakken) alleen zo af en toe gaat het nog wel eens verkeerd....
Dit was ook wel vrij uitzonderlijk hoor, nog nooit zo'n hoge boete gehad
Zorgt er iig wel weer voor dat ik de komende tijd mijn boeken geen dag meer te laat terug breng!
Waarom schrijf je het niet gewoon op in je agenda dan? daar is'tie toch voor?
pi_39257783
Mja.. ooit 3 boeken... + 30 euro.. was de hoogste boete die ze ooit hadden gehad Dat gebeurt me dus nooit meer.
Ik bevestig het vooroordeel dat vrouwen geen kaart kunnen lezen.
*spiekt*
pi_39257837
quote:
Op maandag 26 juni 2006 18:17 schreef _dirkjan_ het volgende:
Waarom schrijf je het niet gewoon op in je agenda dan? daar is'tie toch voor?
Bij ons bij de bieb krijg je zo'n bonnetje mee met welke boeken je gehuurt hebt en wanneer ze ingeleverd moeten worden. Die hield ik ook netjes in mijn agenda en wanneer ik de boeken verlengde, verplaatste ik ook netjes het papiertje... alleen is ie op een gegeven moment (denk ik) uit mijn agenda gevallen....
En dus vergeten
  maandag 26 juni 2006 @ 18:21:16 #18
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_39257861
quote:
Op maandag 26 juni 2006 18:14 schreef Mikkie het volgende:
Ik heb het ook wel eens gehad met een dvd. Het was een dagfilm, die was ik helemaal vergeten terug te brengen, en de week daarna had ik 't pokkedruk en er dus geen tijd voor. Na een week kreeg ik post of ik 'm nog terug kwam brengen. Boete lag boven de 20 euro geloof ik, heb ik maar van m'n tegoed laten afhalen. Toch zonde, aangezien 't nog een kutfilm was ook. Daar had ik twee goede films van kunnen kopen .
ja, of een systeem waarbij 3 weken alleen voor populaire boeken geldt.
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_39257876
quote:
Op maandag 26 juni 2006 18:01 schreef Drifter__ het volgende:
Ik werd een keertje gebeld door de bieb!

En toen....
pi_39258090
Ooit 10 boeken. Kreeg ik een aanmaning per post en ik was er volledig van overtuigd dat ik die boeken ingeleverd had.

Brief genegeerd dus, en toen kwam er een brief van het incassobureau.
Of ik even de nieuwwaarde van de boeken (totaal dik 400 gulden) wilde overmaken.

Weer niet reageerd, want ik had ze toch ingeleverd?
Paar weken later een brief op de mat dat ze langs waren geweest.

Weer een week later trek ik in een inloopkast een doos aan de kant, en wat valt daar achterweg?
Een plastic tas met die 10 boeken

Gelukkig had een filiaal van de bibliotheek een speciale brievenbus waardoor je ook 's avonds na sluitingstijd je boeken in kon leveren.

Ik 's avonds die boeken in die brievenbus gemikt. Nooit meer wat van gehoord
  maandag 26 juni 2006 @ 18:37:51 #21
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_39258285
quote:
Op maandag 26 juni 2006 18:11 schreef Harry_Sack het volgende:
Dat snappen ze daar prima, daarvoor hebben ze abonnementen waarmee je langer mag lenen.
  maandag 26 juni 2006 @ 18:39:45 #22
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_39258350

[ Bericht 95% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 11:32:23 ]
Zerg schreef:
pi_39258389
Ik ben dus geen lid meer van de bibliotheek omdat ik standaard te laat was. En alleen maar omdat ik te lui ben om de boeken terug te brengen. En dan ging het iedere x om boetes van boven de 5 euro. Dan is het uiteindelijk goedkoper om maar boeken te gaan kopen.
pi_39258444
quote:
Op maandag 26 juni 2006 18:29 schreef Swolly het volgende:
Ooit 10 boeken. Kreeg ik een aanmaning per post en ik was er volledig van overtuigd dat ik die boeken ingeleverd had.

Brief genegeerd dus, en toen kwam er een brief van het incassobureau.
Of ik even de nieuwwaarde van de boeken (totaal dik 400 gulden) wilde overmaken.

Weer niet reageerd, want ik had ze toch ingeleverd?
Paar weken later een brief op de mat dat ze langs waren geweest.

Weer een week later trek ik in een inloopkast een doos aan de kant, en wat valt daar achterweg?
Een plastic tas met die 10 boeken

Gelukkig had een filiaal van de bibliotheek een speciale brievenbus waardoor je ook 's avonds na sluitingstijd je boeken in kon leveren.

Ik 's avonds die boeken in die brievenbus gemikt. Nooit meer wat van gehoord
Maar euh.... ook al had ik zeker geweten dat ik ze had ingeleverd, had ik alsnog wel even contact opgenomen.... lijkt me niet echt slim om dat soort brieven te negeren....
Anders krijg je inderdaad dus hetgeen wat jij had, en wat als je ze echt wel had ingeleverd...?

Maar wel geluk gehad dus dat je er niets meer van hoorde nadat je de boeken terug gebracht had
pi_39258537
quote:
Op maandag 26 juni 2006 18:41 schreef MissX het volgende:
Ik ben dus geen lid meer van de bibliotheek omdat ik standaard te laat was. En alleen maar omdat ik te lui ben om de boeken terug te brengen. En dan ging het iedere x om boetes van boven de 5 euro. Dan is het uiteindelijk goedkoper om maar boeken te gaan kopen.
Had ook mijn abonnement van de bieb opgezegd toen ik van de middelbare school kwam omdat ik een beetje laks werd met terugbrengen. Maar omdat ik Nederlands gestudeerd heb en dus veel moest lezen, toch maar weer een abonnement genomen. Dat werd weer goedkoper dan al die boeken kopen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')