abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 juni 2006 @ 23:00:29 #1
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_39226687
Vandaag heb ik voor het eerst serieus gefotografeerd. Omdat ik dat wel erg leuk vond, heb ik m'n "beste" foto's bij elkaar gezocht en bewerkt. Nu zou ik graag bruikbaar commentaar willen, en dat moet vast wel lukken hier .

Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_39227416
#4, #6 en #8 vind ik er echt uitknallen !
Sappig !!
pi_39227890
Mooi gedaan Debsterr
En foto 9 is lief
3 en 6 vind ik ook erg mooi
Thank Drunk I'm a Goddess!
  zondag 25 juni 2006 @ 23:17:44 #4
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_39228432
quote:
Op zondag 25 juni 2006 23:00 schreef Debsterr het volgende:
Vandaag heb ik voor het eerst serieus gefotografeerd. Omdat ik dat wel erg leuk vond, heb ik m'n "beste" foto's bij elkaar gezocht en bewerkt. Nu zou ik graag bruikbaar commentaar willen, en dat moet vast wel lukken hier .

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Helemaal niet slecht qua licht en DOF en zo, al had je natuurlijk zelf al bedacht dat de diertjes (de marmotten en de mangoest) beter naar jou kunnen kijken dan de andere kant op.
De tijger en de giraffe zijn leuk om te bekijken. De olifanten staan mij iets te veel links in de onderste hoek, misschien dat je al croppend daar wat meer van kunt maken.
De lelie vind ik wel helemaal af, daar zou ik niks meer aan veranderen.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_39228541
Hey Debsterr, lekker bezig hoor, voor de eerste keer.

1:goed belicht, best scherp. Hji kan nog interessanter als je de open ruimte aan de andere kant had gehad...dan lijkt het of je met het beestje mee kijkt. iets meer van de zij/voorkant had ook sterk geweest, nu kijk je een beetje tegen zijn rug aan

2: leuk idee, lekker anders dan anders. Er zullen een aantal mensen zijn die zeggen dat de achterkant van het beestje niet interesant is. Ik doe dat lekker niet, kan mijn fantasie hier nog op los laten

3: lieeeef, tikkeltje overbelicht links, maar stoort me niet echt.

4, 5, 6. Altijd goed die tijgers, vooral een zonnende en een krabbelende tijger. Jammer genoeg niet helemaal scherp, maar schieten door glas kan soms lastig zijn

7: weer tegn de rug. Dit keer doet hij me niets omdat ik mijn fantasie er niet op los kan gaan. Je ziet te weinig van de omgevin dus kan je er ook weinig bij verzinnen.

8:

9: Hij is fijn....ik had hem wel iets hoger genomen zodat je minder dak en meer nek ziet. Houdt het plaatje interessant

10: had ik iets dichterbij genomen, Nu is het meer een snapshot en wekt hij de interesse niet.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, vind het nog lastig om bruikbaar kritiek te geven.
  zondag 25 juni 2006 @ 23:19:03 #6
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_39228560
quote:
Op zondag 25 juni 2006 23:17 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Helemaal niet slecht qua licht en DOF en zo, al had je natuurlijk zelf al bedacht dat de diertjes (de marmotten en de mangoest) beter naar jou kunnen kijken dan de andere kant op.
De tijger en de giraffe zijn leuk om te bekijken. De olifanten staan mij iets te veel links in de onderste hoek, misschien dat je al croppend daar wat meer van kunt maken.
De lelie vind ik wel helemaal af, daar zou ik niks meer aan veranderen.
Laat ik het toevallig wel tof vinden als ze juist niet naar me kijken . Kwestie van smaak huh . De olifanten moet ik idd nog een keer naar kijken, de rechterbovenhoek bevalt me nog niet helemaal.. Thanks!
  zondag 25 juni 2006 @ 23:21:02 #7
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_39228737
#6 netjes gepakt op het juiste moment

#7 vind ik een hele mooie plaat gewoon.

#9 is weer zo'n perfect getimede shot

Je hebt er wel kijk op zo te zien
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  FOK!fotograaf zondag 25 juni 2006 @ 23:21:43 #8
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_39228793
Bij foto 9 krijg ik van die crazy ideeën... Een gestoorde giraffe.
"hoi, ik lik een muur"

Verder lijkt het scherptepunt soms net ff verkeerd te liggen (1, 4 en 6)
Verder is het wel jammer dat de beesten je net niet aankijken. maarja daar doe je ook zo weinig aan.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  maandag 26 juni 2006 @ 08:35:03 #9
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_39239343
quote:
Op zondag 25 juni 2006 23:21 schreef Xilantof het volgende:
Bij foto 9 krijg ik van die crazy ideeën... Een gestoorde giraffe.
"hoi, ik lik een muur"

Verder lijkt het scherptepunt soms net ff verkeerd te liggen (1, 4 en 6)
Verder is het wel jammer dat de beesten je net niet aankijken. maarja daar doe je ook zo weinig aan.
Die giraffe is inderdaad een beetje vreemd .

Scherptepunt heb je gelijk in, had soms nog een beetje moeite om goed scherp te stellen op de juiste plek zeg maar. En tsjaa, dat die beesten je net niet aankijken, dat is vooral ook een kwestie van smaak denk ik . Iig thanks for the comment .

En de rest ook bedankt natuurlijk .
pi_39240939
Leuke serie D Maar die conclusie hadden we gister al getrokken he
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_39242344
Damn, ik had heel andere foto's verwacht bij die titel.

1) Grappig beestje. Helaas is zn vachtje scherper dan zn oog, maar zeker niet verkeerd.

2) Veel gras en een pluizenbolletje. Zegt me niet zo veel eerlijk gezegd

3) Leuke foto, prima compositie ook. Er mag nog een beetje contrast in.

4, 5, 6) Aaaach, poessie Nette platen hoor, kun je mee thuiskomen

7) Ik heb precies het tegenovergestelde van Wat An24 heeft. Ik vind de rug bij 2 wel en hier helemaal niet storen

8) Mooi. Punt.

9) gek beest. Als foto vind ik m niet zo, ik had graag wat meer giraffe gezien, en een wat boeiendere vlakverdeling. De DOF is wel lekker.

10) De idee achter de foto is leuk. Meeuw in het hoekje en een kleine DOF. Maar zo'n idee valt of staat met details in de uitvoering. En dan passen de weggekeerde kop en het uitgebeten wit er niet lekker in imho. Plus dat er naar mijn smaal te veel kleur in de achtergrond zit. Maar je laat wel zien dat je er kijk op hebt iig.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  FOK!fotograaf maandag 26 juni 2006 @ 20:27:12 #12
18921 freud
Who's John Galt?
pi_39262555
Tijgers zijn wat flets, maar dat komt door het glas. Verder leuke foto's!
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  vrijdag 30 juni 2006 @ 09:34:05 #13
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_39382346
Mensen, ik heb al wat commentaar gehad waar ik zeker wat mee kan, maar hoe meer hoe beter .

En dan post ik nog eens wat foto's erbij

[ Bericht 61% gewijzigd door Debsterr op 30-06-2006 09:54:31 ]
  vrijdag 30 juni 2006 @ 10:04:17 #14
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_39383143
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 09:34 schreef Debsterr het volgende:
Mensen, ik heb al wat commentaar gehad waar ik zeker wat mee kan, maar hoe meer hoe beter .

En dan post ik nog eens wat foto's erbij

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Waarom heb je deze nou niet gelijk gepost? Dan had ik je voorgedragen als newbie van de maand!

11 en 12 vind ik prachtig. Goed gekeken hoe je ze fotografeert (schone achtergrond), ik zou zo geloven dat je ze ergens in de Alpen gemaakt hebt.
13: De olifantjes wat minder, maar dat komt voornamelijk omdat ik olifanten niet zo geweldig vind, met de foto op zich is niks mis.
14: je beste tijgershot tot nu toe imho. Het beest is mooi scherp (vooral de snorharen! ), en de achtergrond mooi uit focus.
15 en 16: Mooie mangoesten. Vooral de eerste, omdat je het voor elkaar hebt gekregen om de foto zeer nabij te laten lijken, terwijl het diertje je toch totaal lijkt te negeren.
17 Ik twijfelde even: is dit een tropische kikkerachtige, of een krokodil? Het laatste dus, maar juist het feit dat je twee keer moet kijken maakt het voor mij een leuke plaat.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_39383289
#11 en #16 zijn tof
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  dinsdag 4 juli 2006 @ 10:00:17 #16
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_39498725
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 10:04 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Waarom heb je deze nou niet gelijk gepost? Dan had ik je voorgedragen als newbie van de maand!

11 en 12 vind ik prachtig. Goed gekeken hoe je ze fotografeert (schone achtergrond), ik zou zo geloven dat je ze ergens in de Alpen gemaakt hebt.
13: De olifantjes wat minder, maar dat komt voornamelijk omdat ik olifanten niet zo geweldig vind, met de foto op zich is niks mis.
14: je beste tijgershot tot nu toe imho. Het beest is mooi scherp (vooral de snorharen! ), en de achtergrond mooi uit focus.
15 en 16: Mooie mangoesten. Vooral de eerste, omdat je het voor elkaar hebt gekregen om de foto zeer nabij te laten lijken, terwijl het diertje je toch totaal lijkt te negeren.
17 Ik twijfelde even: is dit een tropische kikkerachtige, of een krokodil? Het laatste dus, maar juist het feit dat je twee keer moet kijken maakt het voor mij een leuke plaat.
Heb je ook nog verbeterpuntjes voor me ? En iig thanks voor het positieve commentaar natuurlijk
  dinsdag 4 juli 2006 @ 13:21:21 #17
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_39504458
kun je ook linkjes maken naar de grote afbeeldingen, er zitten er wel een paar tussen die ik als achtergrond wil gebruiken.

Mooie foto's hoor !
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  dinsdag 4 juli 2006 @ 17:34:17 #18
65103 Denocorp
Fasten your seatbelts
pi_39512249
Leuke serie! Je vraagt om commentaar, dus bij deze wat puntjes:
Foto 3: let op je uitkadering. De foto had iets meer ruimte mogen hebben aan de onderkant.
Foto 12 is in z'n geheel te krap uitgesneden.
Foto 16 heeft volgens mij wat (bewegings?)onscherpte bij het linker dier, jammer. Verder wel een leuke foto.
De tijgerfoto's zijn geweldig, vooral 14. Foto's 7 en 8 vind ik ook erg goed, je hebt je scherptediepte goed op orde! Vooral blijven fotograferen!
Bankiertje
  zondag 9 juli 2006 @ 22:01:08 #19
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_39671462
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 13:21 schreef buzzer het volgende:
kun je ook linkjes maken naar de grote afbeeldingen, er zitten er wel een paar tussen die ik als achtergrond wil gebruiken.

Mooie foto's hoor !
Ik heb er geen linkjes naar, als je wil mag je me altijd mailen, dan kan ik je wat sturen of eventueel dan even uploaden .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')