Ik vind jou ook nogal narcistisch trouwensquote:Op maandag 26 juni 2006 03:05 schreef Xennia het volgende:
Er zit nogal een verschil tussen narcisme en een narcistische persoonlijkheidsstoornis.
Ik denk idd dat het met TS nog wel mee zal vallen, aangezien hij waarde hecht aan het standpunt van zijn vriendin en het aandurft zichzelf in twijfel te trekken
Xennia is niet narcistisch, Xennia heeft gewoon zelfkennis.quote:Op maandag 26 juni 2006 03:06 schreef 2biergraag het volgende:
[..]
Ik vind jou ook nogal narcistisch trouwens![]()
Als ik mezelf vergelijk met anderen valt de vergelijking inderdaad vaak in mijn voordeel uit, maar daar kan ik toch niets aan doenquote:Op maandag 26 juni 2006 03:06 schreef 2biergraag het volgende:
[..]
Ik vind jou ook nogal narcistisch trouwens![]()
Toen ik een opleiding deed waarin ziekteleer vookwam, herkende ik regelmatig symptomen bij mezelf van verschillende ziekten. Zoiets komt veel voor bij studenten medicijnen, wellicht ook bij studenten psychologie. De afwijkingen waarmee jij bent behept, zie ik bij de meeste van mijn familieleden terug, misschien aangeleerd gedrag?quote:Op zondag 25 juni 2006 18:00 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:
Nee het is geen borderline. Mijn vriendin student psychologe vind dat het geen borderline is. Ik heb helaas wel narcistische trekjes. Nu vraag ik mij af hoe kwalijk dit kan zijn? Er staat namelijk ook in haar boek vermeld dat het ook veel geluk en succes met zich mee kan brengen. Tot nu toe heb ik nooit problemen gehad met geluk en succes. Alleen mijn vriendschappen zijn vrij oppervlakkig en mijn relaties zijn vaak gedoemd te mislukken.
Hoe kun jij je superieur voelen, je valt in het niet bij mij... Narcisme is een vervelende eigenschap echter de diagnose is vrij lastig omdat veel van de items min of meer wel passen bij iemand met bijv veel zelfvertrouwen. Een wrang detail is dat bij narcist niets aan de hand lijkt te zijn tot je uit de gratie valt, zo kun je jaren prima leven met een narcist terwijl iemand anders die op gelijke voet lijkt te leven gebukt gaat onder de onderdrukking.quote:Op zondag 25 juni 2006 17:54 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:
Hmmm vrij lastig om dit te kunnen formuleren. Wat ik las kan namelijk ook erg algemeen gebruikt worden. Wat ik las en uiteindelijk angstig gelijk gaf is dat ik mij superieur voel. Graag mijn eigen gang wil gaan en veel aandacht opeis en liefde wil voelen en horen van de mensen om mij heen. Nog een paar andere dingen waar ik nu even niet op kan komen.
Laat je vriendin eerst de studie afmaken voor ze aan diagnoses begint.quote:Op zondag 25 juni 2006 18:00 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:
Nee het is geen borderline. Mijn vriendin student psychologe vind dat het geen borderline is.
oei dat klinkt bekendquote:Ik heb helaas wel narcistische trekjes. Nu vraag ik mij af hoe kwalijk dit kan zijn? Er staat namelijk ook in haar boek vermeld dat het ook veel geluk en succes met zich mee kan brengen. Tot nu toe heb ik nooit problemen gehad met geluk en succes. Alleen mijn vriendschappen zijn vrij oppervlakkig en mijn relaties zijn vaak gedoemd te mislukken.
Narcisme is nauwelijks genezen, waarom zou een narcist veranderen? De wereld ligt aan zijn/haar voeten, weet toch altijd alles beter... Nog vervelender is een narcist met een hoog iq ... Wordt je niet vrolijk van..quote:Op zondag 25 juni 2006 18:01 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Kijk, zolang jij en je omgeving er geen last van hebben maakt het niet uit.
Het kan natuurlijk dat iemand zover doorschiet in zijn narcisme dat het wel problemen oplevert in privé en/of werksituaties. Dan wordt het een narcistische persoonlijkheidsstoornis genoemd.
Als behandeling wordt psychoanalytische psychotherapie genoemd.
http://www.moeilijkemensen.nl/info/NPS1.html
quote:Op zondag 25 juni 2006 18:23 schreef SHE het volgende:
Ik ben er dus 1..ik vertoon niet alleen trekjes, ik heb alle symptomen en nog hevig ook. Grappig is het allerminst, want je maakt het jezelf en je omgeving ongelofelijk moeilijk. Het heeft in mijn geval een hoop ellende veroorzakt zowel in relaties als in de werksfeer.
Als psycho/gedragstherapie helpt heb je mijn inziens geen zware narcistische inslag, een 'echte' narcist zal zijn misplaatste gedrag nooit erkennen. Met hem/haar is immers niets mis.quote:Psycho/gedragstherapie is idd de enige weg
In de ogen van de narcist heeft die psychiater het natuurlijk helemaal mis, het is een prutser die absoluut niet weet waarover hij/zij praat. Een goedgebekte narcist weet overigens ook vrij eenvoudig zand in de ogen te strooien van de onderzoeker...quote:een psychiater kan overigens een heldere diagnose voor je stellen.
True... Huis zou te klein zijn geweest als hij te horen kreeg dat er wat aan hem mis zou zijn...quote:Op zondag 25 juni 2006 20:26 schreef SHE het volgende:
Overigens denk ik ook niet ( disclaimer: DENK ik hoor ! ) dat TS een narcist is. Allereerst zou hij dan op de pseudo diagnose van de vriendin hevig verontwaardigd hebben gereageerd en zijn toorn over haar laten razen. Hij zou de vraag of hij een narcist zou kunnen zijn , dan ook van zijn levensdagen niet op een openbaar forum hebben gepost, voor hen, nietwetenden om openlijk te beoordelen.
Klopt ja, heb ook wel enigszins narcistische trekjes en als mensen mij hiervan betichten dan ben ik het hier uiteraard niet mee eens. Ik kom dan met argumenten en geef iemand nooit gelijk ook al weet ik dat deze gelijk hebben.quote:Op maandag 26 juni 2006 10:04 schreef harryharry het volgende:
[..]
True... Huis zou te klein zijn geweest als hij te horen kreeg dat er wat aan hem mis zou zijn...
helemaal nix, hou het een beetje in je achter hoofd als je weer eens verdwaalt in een wazige situatie, soms handig, soms niet....quote:Op zondag 25 juni 2006 17:49 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:
Nou volgens mijn vriendin ben ik een 'narcist'. Ik gaf haar ongelijk totdat ik in een boek dit teruglas en uiteindelijk achterkwam dat ik alle symptonen van een narcist vertoon. Wat moet ik hiermee doen?![]()
Alleen dat was het punt nietquote:Op zondag 25 juni 2006 19:17 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Mn punt is duidelijk neem ik aan. Een simpel studentje stelt geen diagnoses.
Wat was volgens jou mijn punt dan wel?quote:Op maandag 26 juni 2006 12:44 schreef Whoopsydaisy het volgende:
[..]
Alleen dat was het punt nietvoor een student psychologie wel ernstig dat je het punt over het hoofd ziet
OK, laatste keer want ik wil CC niet over de zeik helpen.quote:Op maandag 26 juni 2006 13:43 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Wat was volgens jou mijn punt dan wel?
Naar mijn mening was dat
1- raar gedrag voor een student
2- Verkeerd beeld van narcisme
Overigens is het merendeel van de users t blijkbaar met mij eens, dus zo flauw is het waarschijnlijk niet geweest
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |