Welke functie heb je danquote:Op donderdag 17 augustus 2006 14:15 schreef So_Addictive het volgende:
Ik wil bij mijn huidige werkgever weg, ik heb het er echt niet meer naar m'n zin!
Ik heb eigenlijk nooit echt gesolliciteerd, ik kon na mijn stage direct op mijn stageplek blijven.
En veel vacatures zijn er niet echt voor mijn functie, maar ik heb er gelukkig 2 in de buurt gevonden.
1 sollicitatie heb ik al de deur uit. De volgende volgt snel.
*duimt*
Cad-tekenaar/werkvoorbereider in de interieurbouwquote:
Als het mij niet duidelijk is of ik iets mee moet nemen en wat dat dan moet zijn, dan mail of bel ik altijd even! Ken je de mensen bij wie je het gesprek hebt? Dan is het al helemaal gemakkelijk om ze gewoon even aan te spreken.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 14:06 schreef Koningin het volgende:
Ik heb morgen een sollicitatie gesprek voor de interne functie.
Maar ik vind het een beetje vreemd, want normaal kom je van buiten af solliciteren.
Nu kan ik opstaan en naar de betreffende kamer lopen.
Wat moet ik eigenlijk mee nemen??
ik heb tot nu toe niet het idee dat ik met eerlijkheid erg ver gekomen ben.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 14:18 schreef Koningin het volgende:
Laura, misschien moet je eens heel eerlijk zijn wat betreft die sollicitatie.
Bel het bedrijf eens op en leg je situatie uit.
Met eerlijkheid kom je ook nergensquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 14:23 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
ik heb tot nu toe niet het idee dat ik met eerlijkheid erg ver gekomen ben.![]()
En hoe zou jij zo'n telefoongesprek aanpakken? Plompverloren over dat onderwerp beginnen, of het via een krom en al te opzichtig bruggetje inbedden in een reeks andere vragen? Mijn situatie uitleggen vind ik niet zo prettig, ik wil niet al te desperate overkomen.
Bellen lijkt me op zich wel een goed idee, omdat ik bang ben dat ze anders vanwege mijn CV niet eens de moeite nemen om mijn brief te lezen... Als je gebeld hebt, dan is dat denk ik toch net even anders.
Maar goed, ik heb gebeld, en de situatie eerlijk uitgelegd. Het gesprek duurde 20 minuten, ik ben niet bij voorbaat kansloos. Morgen moet ik terugbellen om het hoofd van de afdeling te spreken.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 17:42 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Met eerlijkheid kom je ook nergens
Ik heb bv al voor een paar jaar m'n eigen onderneming (speel wel quite) Maar dat meld ik nooit in bij een sollicitatie tenzij het nut heeft.
Een sollicitatie als slaaf bij een tuincentrum is bijvoorbeeld iets om gewoon je mond daarover dicht te houden![]()
Maar praat dat dan dus niet juist gemakkelijker?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 11:51 schreef Koningin het volgende:
Heb net mijn gesprek gehad.
Tis toch vreemd als je tegenover mensen zit die je kent en vooral die jou kennen.
Afwachten dus.
Dat is juist de valkuil, dat het makkelijker praat. Zij zijn ook vrijer en vragen meer op de man af.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 11:53 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Maar praat dat dan dus niet juist gemakkelijker?
Aan de andere kant is het natuurlijk extra balen als je die baan niet krijgt. Dat blijft dan toch als een soort van etiketje aan die mensen kleven.
Leg eens uit?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 15:05 schreef _Arual_ het volgende:
(...)
Ook over Ruud van Nistelrooy, dat ik inside info had.
(...)
quote:
En dat is nog niet eens zeker...quote:Op woensdag 23 augustus 2006 16:48 schreef komrad het volgende:Arual, nood breekt wetten he
maar wat is dat andere baantje voor iets, waar je die onkostenvergoeding voor krijgt?
ik zou zeggen, zie het positief in, je hebt iig overredingskracht dan, maar is het echt slechts onkostenvergoeding of is het gewoon slecht betalend??quote:Op woensdag 23 augustus 2006 16:50 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
En dat is nog niet eens zeker...
Dat is waar ik hier vorige week over aan het doormiepen was. Het schrijven van de boekhoekjes in bibliotheekboeken, en het recenseren van die boeken. Ze dachten dat ik dat met mijn studie Nederlands niet kon, ik moest ze overtuigen.
Het is gelukt!
Ik weet het niet. Maar als het vrijwillig is, doe ik het ook, omdat het écht goed op mijn CV staat. En omdat ik het leuk vind.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 16:52 schreef komrad het volgende:
[..]
ik zou zeggen, zie het positief in, je hebt iig overredingskracht dan, maar is het echt slechts onkostenvergoeding of is het gewoon slecht betalend??
Auw... Dat is balen. En dat terwijl je in zo'n situatie denkt dat je een streepje voor hebt. (Toch?)quote:Op maandag 28 augustus 2006 17:01 schreef Koningin het volgende:
Ik ben afgewezen bij de interne vacature.
Er zijn 2 externe kandidaten die beter aan het profiel voldoen.
Nou, niet echt.quote:Op maandag 28 augustus 2006 17:03 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Auw... Dat is balen. En dat terwijl je in zo'n situatie denkt dat je een streepje voor hebt. (Toch?)
Nou met die taal die je hier zo uitslaat , het akkefietje meegerekend vind ik het niet zo raar eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 6 september 2006 04:11 schreef PDOA het volgende:
Weer werkloos!
Dat hoerenbedrijf waar ik me verdomme 1.5 jaar voor heb ingezet wilde niet eens m'n uitzendcontract omzetten naar een vast contract, maar liever mijn werkzaamheden overdragen aan een interne kracht die absoluut geen benul heeft van zaken waar ik me mee bezig hield. Zwaar pissed nu.
Moest eigenlijk tot vrijdag werken, maar heb de rest van de week vrij genomen om te solliciteren. Ze kunnen m'n rug op daar.
En dat kut-uitzendbureau (kuch-randstad-kuch) wilde me toendertijd ook al geen detacheringscontract aanbieden omdat er in het verleden een akkefietje is geweest tussen een andere werkgever en mij.
Getver, moet ik weer met mezelf gaan leuren langs deuren, or so to speak.
Alsof ik altijd zo praat.quote:Op woensdag 6 september 2006 07:48 schreef Joene het volgende:
[..]
Nou met die taal die je hier zo uitslaat , het akkefietje meegerekend vind ik het niet zo raar eerlijk gezegd.![]()
Ik heb namelijk het vermoeden dat de vacature al vervuld is. Ze halen hem niet voor niets weg...quote:Op maandag 11 september 2006 11:06 schreef clauwheee het volgende:
Tuurlijk.
Je kunt alleen op donderdag bellen, staat in de advertentie - dat duurt me te lang!quote:Op maandag 11 september 2006 11:14 schreef clauwheee het volgende:
Of gewoon even bellen en vragen hoe het precies zit!
Het "met jezelf leuren langs de deuren" loopt niet zo lekker?quote:Op maandag 11 september 2006 14:49 schreef PDOA het volgende:
Waaah ik word gek van dat thuiszitten!
Als je maar wel schrijft dat je doet alsof je neus bloedt, maar dit terzijde.quote:Op maandag 11 september 2006 11:10 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik heb namelijk het vermoeden dat de vacature al vervuld is. Ze halen hem niet voor niets weg...
Ik kan gewoon doen alsof mijn neus bloed en alsnog een brief sturen.
Jahaa. In sollicitatiebrieven ben ik iets zorgvuldiger dan hier, is dat zo'n ramp?quote:Op maandag 11 september 2006 15:12 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Als je maar wel schrijft dat je doet alsof je neus bloedt, maar dit terzijde.![]()
Nee hoor, geen ramp. Maar omdat je zelf zegt dat schrijven / redigeren je vak is... Maar goed, gezeik van mij, sorry. Ik verveel me.quote:Op maandag 11 september 2006 15:17 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Jahaa. In sollicitatiebrieven ben ik iets zorgvuldiger dan hier, is dat zo'n ramp?
* _Arual_ is wat betreft studie, werk, berichtjes op de FP en sollicitatiebrieven nooit betrapt op ook maar één spelfout.
En dat lijkt me iets belangrijker!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |