abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40904038
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 14:15 schreef So_Addictive het volgende:
Ik wil bij mijn huidige werkgever weg, ik heb het er echt niet meer naar m'n zin!
Ik heb eigenlijk nooit echt gesolliciteerd, ik kon na mijn stage direct op mijn stageplek blijven.
En veel vacatures zijn er niet echt voor mijn functie, maar ik heb er gelukkig 2 in de buurt gevonden.
1 sollicitatie heb ik al de deur uit. De volgende volgt snel.

*duimt*
Welke functie heb je dan
pi_40904154
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 14:24 schreef Keiichi het volgende:

[..]

Welke functie heb je dan
Cad-tekenaar/werkvoorbereider in de interieurbouw

genoeg vacatures voor Cad-tekenaar in bouw en werktuigbouw...maar daar ben ik niet voor opgeleid.
pi_41034283
Uhm, nou, hier ben ik weer.

ik heb zojuist een leuke vacature gezien bij een geweldig bedrijf, volledig mijn tak van sport. Er is echter één probleem: ze vragen voor de functie een MBO+ -niveau, ik heb WO gevolgd. Uit ervaring weet ik dat overgekwalificeerd zijn bepaald geen voordeel is. Maar ik wil deze baan écht heel graag.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik niet bij voorbaat afgewezen zal worden? Ik wil niet liegen in mijn CV, maar ik vrees dat ze mijn brief niet eens meer lezen als ze zien wat voor opleiding ik gedaan heb...

Ik baal ervan dat bedrijven denken dat alle universitair opgeleiden zo snel mogelijk een zeer uitdagende functie willen op managementsniveau.
pi_41060927
Ik heb morgen een sollicitatie gesprek voor de interne functie.
Maar ik vind het een beetje vreemd, want normaal kom je van buiten af solliciteren.
Nu kan ik opstaan en naar de betreffende kamer lopen.
Wat moet ik eigenlijk mee nemen??
pi_41061087
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 14:06 schreef Koningin het volgende:
Ik heb morgen een sollicitatie gesprek voor de interne functie.
Maar ik vind het een beetje vreemd, want normaal kom je van buiten af solliciteren.
Nu kan ik opstaan en naar de betreffende kamer lopen.
Wat moet ik eigenlijk mee nemen??
Als het mij niet duidelijk is of ik iets mee moet nemen en wat dat dan moet zijn, dan mail of bel ik altijd even! Ken je de mensen bij wie je het gesprek hebt? Dan is het al helemaal gemakkelijk om ze gewoon even aan te spreken.

Ik vind het trouwens opvallend dat er bij tekstschrijversfuncties slechts sporadisch naar je portfolio gevraagd wordt.
pi_41061302
Laura, misschien moet je eens heel eerlijk zijn wat betreft die sollicitatie.
Bel het bedrijf eens op en leg je situatie uit.
pi_41061441
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 14:18 schreef Koningin het volgende:
Laura, misschien moet je eens heel eerlijk zijn wat betreft die sollicitatie.
Bel het bedrijf eens op en leg je situatie uit.
ik heb tot nu toe niet het idee dat ik met eerlijkheid erg ver gekomen ben.

En hoe zou jij zo'n telefoongesprek aanpakken? Plompverloren over dat onderwerp beginnen, of het via een krom en al te opzichtig bruggetje inbedden in een reeks andere vragen? Mijn situatie uitleggen vind ik niet zo prettig, ik wil niet al te desperate overkomen.

Bellen lijkt me op zich wel een goed idee, omdat ik bang ben dat ze anders vanwege mijn CV niet eens de moeite nemen om mijn brief te lezen... Als je gebeld hebt, dan is dat denk ik toch net even anders.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 17:42:12 #158
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_41067117
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 14:23 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

ik heb tot nu toe niet het idee dat ik met eerlijkheid erg ver gekomen ben.

En hoe zou jij zo'n telefoongesprek aanpakken? Plompverloren over dat onderwerp beginnen, of het via een krom en al te opzichtig bruggetje inbedden in een reeks andere vragen? Mijn situatie uitleggen vind ik niet zo prettig, ik wil niet al te desperate overkomen.

Bellen lijkt me op zich wel een goed idee, omdat ik bang ben dat ze anders vanwege mijn CV niet eens de moeite nemen om mijn brief te lezen... Als je gebeld hebt, dan is dat denk ik toch net even anders.
Met eerlijkheid kom je ook nergens

Ik heb bv al voor een paar jaar m'n eigen onderneming (speel wel quite) Maar dat meld ik nooit in bij een sollicitatie tenzij het nut heeft.

Een sollicitatie als slaaf bij een tuincentrum is bijvoorbeeld iets om gewoon je mond daarover dicht te houden
pi_41068268
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 17:42 schreef Keiichi het volgende:

[..]

Met eerlijkheid kom je ook nergens

Ik heb bv al voor een paar jaar m'n eigen onderneming (speel wel quite) Maar dat meld ik nooit in bij een sollicitatie tenzij het nut heeft.

Een sollicitatie als slaaf bij een tuincentrum is bijvoorbeeld iets om gewoon je mond daarover dicht te houden
Maar goed, ik heb gebeld, en de situatie eerlijk uitgelegd. Het gesprek duurde 20 minuten, ik ben niet bij voorbaat kansloos. Morgen moet ik terugbellen om het hoofd van de afdeling te spreken.

Vreemd dat mensen denken dat je niet meer van aanpakken weet als je uni hebt gedaan. Want dat kwam in dit gespek naar voren als mogelijke hindernis. En inderdaad, ik heb nooit echt dingen georganiseerd - tenminste, geen dingen om over naar huis te schrijven. Maar het lijkt me nu juist ideaal dat ik die ervaring in deze functie op zou kunnen doen. En als het MBO-niveau is, dan moet ik dat toch rap op kunnen pikken.
pi_41089100
Heb net mijn gesprek gehad.
Tis toch vreemd als je tegenover mensen zit die je kent en vooral die jou kennen.
Afwachten dus.
pi_41089142
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 11:51 schreef Koningin het volgende:
Heb net mijn gesprek gehad.
Tis toch vreemd als je tegenover mensen zit die je kent en vooral die jou kennen.
Afwachten dus.
Maar praat dat dan dus niet juist gemakkelijker?

Aan de andere kant is het natuurlijk extra balen als je die baan niet krijgt. Dat blijft dan toch als een soort van etiketje aan die mensen kleven.
pi_41089175
Ik heb vorige week een gesprek gehad voor een nogal zware functie, maar ben afgewezen vanwege een gebrek aan ervaring helaas.
Ik kreeg wel te horen dat ik tijdens het gesprek overtuigend was en ook mijn brief vonden ze erg goed dus dat is fijn voor andere sollicitaties
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_41092631
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 11:53 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Maar praat dat dan dus niet juist gemakkelijker?

Aan de andere kant is het natuurlijk extra balen als je die baan niet krijgt. Dat blijft dan toch als een soort van etiketje aan die mensen kleven.
Dat is juist de valkuil, dat het makkelijker praat. Zij zijn ook vrijer en vragen meer op de man af.
Etiketje zal niet blijven in dit geval.
pi_41095275
Update:

Ik heb 18 minuten met die dame gebeld. Ook over Ruud van Nistelrooy, dat ik inside info had. Ze vond het al met al een beetje moeilijk. Ze is 9 jaar terug ook op een MBO-functie gestart bij dat bedrijf, hoewel ze uni had gedaan. Dus ze herkende best wel veel in mijn verhaal. Maar nu ze "aan de andere kant" van de tafel zit, vindt ze het toch moeilijk. Want ze willen echt niet het risico lopen dat iemand na een half jaar uit verveling omvalt, ze zijn op zoek naar een stabiele factor. Ze vond het echt een dilemma, maar vroeg me uitdrukkelijk om toch te schrijven. Het lag er helemaal aan wat voor andere kandidaten zich aandienden. Als iemand met HBO-communicatie graag wil, dan wordt die het. Maar vooralsnog had ze heel veel telefoontjes gehad van mensen die in soortgelijke situaties zaten als ik.
pi_41096124
Update:

Ze vinden me bij dat andere bedrijf toch wel geschikt om tweeregelige samenvattingen te schrijven en recensies in elkaar te puzzelen! Ik weet niet eens of en hoe het betaald wordt, ik dacht iets gehoord te hebben van een kleine vergoeding, maar dat interesseert me niet. Het is in mijn vakgebeid, en van het een komt vast het ander!
  woensdag 23 augustus 2006 @ 16:05:56 #166
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_41097070
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 15:05 schreef _Arual_ het volgende:
(...)
Ook over Ruud van Nistelrooy, dat ik inside info had.
(...)
Leg eens uit?
The love you take is equal to the love you make.
pi_41097985
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 16:05 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Leg eens uit?

Ze vroeg of ik geen problemen had met de lange reistijd. Toen zei ik dat ik altijd veel en lang heb moeten reizen, omdat ik uit een klein dorp (Geffen) kom.

"Hé Geffen! Daar komt Ruud van Nistelrooy toch vandaan?"

En toen zei ik dat ik inside info had, en die wellicht in de toekomst aan haar zou vertellen.

pi_41098474
Arual, nood breekt wetten he

maar wat is dat andere baantje voor iets, waar je die onkostenvergoeding voor krijgt?
pi_41098550
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 16:48 schreef komrad het volgende:
Arual, nood breekt wetten he

maar wat is dat andere baantje voor iets, waar je die onkostenvergoeding voor krijgt?
En dat is nog niet eens zeker...

Dat is waar ik hier vorige week over aan het doormiepen was. Het schrijven van de boekhoekjes in bibliotheekboeken, en het recenseren van die boeken. Ze dachten dat ik dat met mijn studie Nederlands niet kon, ik moest ze overtuigen.

Het is gelukt!
pi_41098613
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 16:50 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

En dat is nog niet eens zeker...

Dat is waar ik hier vorige week over aan het doormiepen was. Het schrijven van de boekhoekjes in bibliotheekboeken, en het recenseren van die boeken. Ze dachten dat ik dat met mijn studie Nederlands niet kon, ik moest ze overtuigen.

Het is gelukt!
ik zou zeggen, zie het positief in, je hebt iig overredingskracht dan, maar is het echt slechts onkostenvergoeding of is het gewoon slecht betalend??
pi_41098643
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 16:52 schreef komrad het volgende:

[..]

ik zou zeggen, zie het positief in, je hebt iig overredingskracht dan, maar is het echt slechts onkostenvergoeding of is het gewoon slecht betalend??
Ik weet het niet. Maar als het vrijwillig is, doe ik het ook, omdat het écht goed op mijn CV staat. En omdat ik het leuk vind.
pi_41111493
_Arual_ ik ga voor je duimen dat je inspanningen eindelijk resultaat zullen hebben! Ik hoop gewoon dat er niet al te veel hbo-ers solliciteren op die mbo functie zodat ze jou een kans willen geven

Koningin jij hebt een spannend dagje gehad vandaag zo te horen! Wat was jouw gevoel bij het gesprek? Lijkt het jou wel wat?

Hier weinig nieuws: veel brieven verstuurd maar nog geen reacties binnen...
pi_41119529
_Arual_ veel succes met deze poging!!
pi_41123939
Pff, toch wel moeilijk zo'n brief. In de brieven die ik tot nu toe geschreven heb, moest ik altijd een beetje opscheppen, nu moet het juist allemaal iets minder. Ik wil niet overgekwalificeerd overkomen... aargh, hoe pak ik dat nu weer aan!

* _Arual_ denkt...
pi_41124054
Ik hoop in elk geval van harte dat het wat wordt! Succes arual
pi_41261189
Ik ben afgewezen bij de interne vacature.
Er zijn 2 externe kandidaten die beter aan het profiel voldoen.
pi_41261254
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 17:01 schreef Koningin het volgende:
Ik ben afgewezen bij de interne vacature.
Er zijn 2 externe kandidaten die beter aan het profiel voldoen.
Auw... Dat is balen. En dat terwijl je in zo'n situatie denkt dat je een streepje voor hebt. (Toch?)
pi_41261734
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 17:03 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Auw... Dat is balen. En dat terwijl je in zo'n situatie denkt dat je een streepje voor hebt. (Toch?)
Nou, niet echt.
Ik wist dat het een functie was waar ik alleen het scholingsniveau voor had, verder geen gedetailleerde kennis of ervaring. De kans was dus groot dat ik het niet zou worden.
Maar, niet geschoten is altijd mis.
pi_41318785
TWEE POSITIEVE REACTIES OP FREELANCE-OPDRACHTEN DIE IK AANGEVRAAGD HAD, BEIDEN COMPLEET IN MIJN VAKGEBIED!

1) Medewerker uittrekselbank
2) Medewerker Kritisch literatuur lexicon.

Ik ben er nog niet, moet eerst nog proefdingen schrijven enzo. Bij één van de twee willen ze eerst mijn deskundigheid. Maar het is iets waar ik goed in ben, dus daar maak ik me niet zoveel zorgen om.
pi_41318801
Een verwees naar een boekje dat ik had geschreven, dat lag toevallig op zijn bureau!
pi_41539429
Weer werkloos!

Dat hoerenbedrijf waar ik me verdomme 1.5 jaar voor heb ingezet wilde niet eens m'n uitzendcontract omzetten naar een vast contract, maar liever mijn werkzaamheden overdragen aan een interne kracht die absoluut geen benul heeft van zaken waar ik me mee bezig hield. Zwaar pissed nu.

Moest eigenlijk tot vrijdag werken, maar heb de rest van de week vrij genomen om te solliciteren. Ze kunnen m'n rug op daar.

En dat kut-uitzendbureau (kuch-randstad-kuch) wilde me toendertijd ook al geen detacheringscontract aanbieden omdat er in het verleden een akkefietje is geweest tussen een andere werkgever en mij.

Getver, moet ik weer met mezelf gaan leuren langs deuren, or so to speak.

[ Bericht 6% gewijzigd door PDOA op 06-09-2006 04:19:47 ]
  woensdag 6 september 2006 @ 07:33:22 #182
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_41539784
eigenlijk tot vrijdag?
Heb je als je voor een uitzend bureau werkt geen opzeg termijn? & de baas dus ook?

heb nog nooit voor een uitzendbureau gewerkt (en wil ik het liefst ook zo houden )
majah. success met zoeken PDOA
pi_41539893
quote:
Op woensdag 6 september 2006 04:11 schreef PDOA het volgende:
Weer werkloos!

Dat hoerenbedrijf waar ik me verdomme 1.5 jaar voor heb ingezet wilde niet eens m'n uitzendcontract omzetten naar een vast contract, maar liever mijn werkzaamheden overdragen aan een interne kracht die absoluut geen benul heeft van zaken waar ik me mee bezig hield. Zwaar pissed nu.

Moest eigenlijk tot vrijdag werken, maar heb de rest van de week vrij genomen om te solliciteren. Ze kunnen m'n rug op daar.

En dat kut-uitzendbureau (kuch-randstad-kuch) wilde me toendertijd ook al geen detacheringscontract aanbieden omdat er in het verleden een akkefietje is geweest tussen een andere werkgever en mij.

Getver, moet ik weer met mezelf gaan leuren langs deuren, or so to speak.
Nou met die taal die je hier zo uitslaat , het akkefietje meegerekend vind ik het niet zo raar eerlijk gezegd.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_41540106
Kongin was een jaar geleden of zo ook al aan het studeren.

Schiet niet op wel?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_41540313
PDOA, dat is balen zeg!
Hopelijk vind je snel weer wat niews!
pi_41547746
quote:
Op woensdag 6 september 2006 07:48 schreef Joene het volgende:

[..]

Nou met die taal die je hier zo uitslaat , het akkefietje meegerekend vind ik het niet zo raar eerlijk gezegd.
Alsof ik altijd zo praat.
pi_41553214
Afgewezen voor die ene functie, omdat mijn profiel niet helemaal passend was.

Waarom dan al die telefoontjes, en vervolgens het advies om toch een brief te schrijven? Volgens mij is mijn brief bleven steken bij de afdeling P&O, en dus nooit meer terechtgekomen bij de mensen die ik telefonisch gesproken heb...
pi_41556102
jammer arual, nog maar hopen op de andere functie
pi_41556133
de komende twee maanden heb ik het druk met die freelance-opdrachten, en ik hoop dat die dingen iets bijdragen aan mijn netwerk.
pi_41700471
Vraagje:

Gisteren heb ik een leuke vacature gezien. Je kon reageren tot 18 september.

Ik heb de advertentie opgeslagen. Maar het bedrijf heeft de vacature inmiddels niet meer op hun website staan. Spoorloos verdwenen.

Heeft het nog nut om te reageren?
pi_41700601
Tuurlijk.
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_41700701
quote:
Op maandag 11 september 2006 11:06 schreef clauwheee het volgende:
Tuurlijk.
Ik heb namelijk het vermoeden dat de vacature al vervuld is. Ze halen hem niet voor niets weg...

Ik kan gewoon doen alsof mijn neus bloed en alsnog een brief sturen.
pi_41700808
Of gewoon even bellen en vragen hoe het precies zit!
pi_41700835
quote:
Op maandag 11 september 2006 11:14 schreef clauwheee het volgende:
Of gewoon even bellen en vragen hoe het precies zit!
Je kunt alleen op donderdag bellen, staat in de advertentie - dat duurt me te lang!
pi_41700918
Dan gewoon schrijven inderdaad. Wie niet waagt..

Succes!
pi_41706678
Waaah ik word gek van dat thuiszitten!
pi_41707006
quote:
Op maandag 11 september 2006 14:49 schreef PDOA het volgende:
Waaah ik word gek van dat thuiszitten!
Het "met jezelf leuren langs de deuren" loopt niet zo lekker?

Ik heb nog nooit echt thuisgezeten, lijkt me zwaar
  maandag 11 september 2006 @ 15:12:51 #198
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_41707444
quote:
Op maandag 11 september 2006 11:10 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ik heb namelijk het vermoeden dat de vacature al vervuld is. Ze halen hem niet voor niets weg...

Ik kan gewoon doen alsof mijn neus bloed en alsnog een brief sturen.
Als je maar wel schrijft dat je doet alsof je neus bloedt, maar dit terzijde.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_41707589
quote:
Op maandag 11 september 2006 15:12 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Als je maar wel schrijft dat je doet alsof je neus bloedt, maar dit terzijde.
Jahaa. In sollicitatiebrieven ben ik iets zorgvuldiger dan hier, is dat zo'n ramp?

* _Arual_ is wat betreft studie, werk, berichtjes op de FP en sollicitatiebrieven nooit betrapt op ook maar één spelfout.

En dat lijkt me iets belangrijker!
  maandag 11 september 2006 @ 15:27:50 #200
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_41707921
quote:
Op maandag 11 september 2006 15:17 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Jahaa. In sollicitatiebrieven ben ik iets zorgvuldiger dan hier, is dat zo'n ramp?

* _Arual_ is wat betreft studie, werk, berichtjes op de FP en sollicitatiebrieven nooit betrapt op ook maar één spelfout.

En dat lijkt me iets belangrijker!
Nee hoor, geen ramp. Maar omdat je zelf zegt dat schrijven / redigeren je vak is... Maar goed, gezeik van mij, sorry. Ik verveel me.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')