ff offtopic hoor, maar ik ben wel benieuwd hoe dat met die adv-dagen gelopen is. Je bent in principe zelf verantwoordelijk om ze op te nemen, omdat je ze aan het eind van het jaar kwijtraakt, toch?quote:Op woensdag 3 januari 2007 15:44 schreef Whuzz het volgende:
Ik heb gisteren om 14.50 uur mijn CV weer online gezet (monsterboard, vacaturebank), omdat ik het vertrouwen in mijn huidige werkgever kwijt ben, nadat ze me op achterbakse wijze 13 ADV dagen door de neus hebben geboord. (da's dus wel ff dik 5% salaris als je het omrekent :| ).
Anyway. Iets meer dan 24 uur later:
- ben 7 keer gebeld -> 3 afspraken voor gesprekken, 2 die nog vacatures opsturen
- ben 4 keer gemailed -> 1 afspraak voor gesprek, 3 die nog vacatures opsturen
They want me
Daarnaast heb ik morgen functioneringsgesprek bij mijn huidige werkgever, waarbij ik zal laten doorschemeren dat ik vertrek als ik die ADV dagen niet ruimschoots in salaris gecompenseerd krijg.
Hoezo moeilijk werk vinden?
Met 15 minuten werk (even CV updaten, en twee keer op "activeren" klikken) heb ik al 4 afspraken staan, waarvan er drie echt serieus interessant klonken.
Is dat van dat ene via het uzb, waar je het hierboven over had?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:41 schreef Koningin het volgende:
Ik mag aanstaande vrijdag weer ergens op gesprek!
Dat klinkt inderdaad erg vreemd.....quote:Op donderdag 11 januari 2007 11:31 schreef _Arual_ het volgende:
Afgewezen door dat ene grote bedrijf. Ze konden gewoon niets bedenken dat bij mijn opleiding en werkervaring past. Ik ken heel veel mensen die al bij dat bedrijf werken, en die beweerden dat er nooit iemand wordt afgewezen. Voor mij is dit daarom toch wel het ultieme bewijs dat ik een hopeloos geval ben.![]()
Ik ben even overdonderd.
Het is een enorm groot bedrijf, in totaal werken er bijna 5000 mensen. Er is altijd wel een (opleidings)plaats voorhanden, heb ik me laten vertelllen.quote:Op donderdag 11 januari 2007 12:33 schreef Koningin het volgende:
[..]
Dat klinkt inderdaad erg vreemd.....
Maar kop op, je bent echt niet hopeloos
Nou, dit was dus compleet iets anders. Tenminste, in mijn brief stond - even kort samengevat - dat ik geïnteresseerd was in functies buiten mijn vakgebied, waarvoor als harde eis academisch niveau geldt, en dus niet zozeer een specifieke opleiding. Maar blijkbaar keken ze toch vooral naar mijn CV, gezien de afwijzing. En dan ben ik gewoon kansloos, met die specifieke werkervaring en opleiding.quote:Op donderdag 11 januari 2007 13:08 schreef Koningin het volgende:
Heb je al eens compleet naar iets anders gezocht?
Iets wat niets met je vakgebied te maken heeft?
Het dondert me niet meer, als ik maar werk vind.quote:Op donderdag 11 januari 2007 13:28 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wat rot Arual.
In welke richting zoek je werk? Wat voor soort banen?
Ik woon in Lent, een heel klein dorpje vlakbij Nijmegen. Ik denk dat dat ook deel uitmaakt van het probleem: in deze regio is vrij weinig te doen op het gebied van tekstschrijven. En om het nog erger te makenquote:Op donderdag 11 januari 2007 13:36 schreef XcUZ_Me het volgende:
Waar woon je Arual? Kan ik kijken of ons bureau misschien iets leuks voor je heeft?
Onze vestiging voor Arnhem / Nijmegen zit in Arnhem, dus ochquote:Op donderdag 11 januari 2007 13:48 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik woon in Lent, een heel klein dorpje vlakbij Nijmegen. Ik denk dat dat ook deel uitmaakt van het probleem: in deze regio is vrij weinig te doen op het gebied van tekstschrijven. En om het nog erger te maken: ik ben aangewezen op fiets, benenwagen en OV. Ik zie in je profiel dat je in Rotterdam woont, dus het is lief aangeboden, maar OV-technisch gezien waarschijnlijk onmogelijk...
* _Arual_ zet oren en ogen open.quote:Op donderdag 11 januari 2007 14:11 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Onze vestiging voor Arnhem / Nijmegen zit in Arnhem, dus och.
Ik PM je vanavond wel even. Zit nu op mn werk en daar kan ik niet in het PM systeem. Denk dat het terrein waarop we opereren misschien niet je ding is, maar goed, we zien wel ff toch?quote:Op donderdag 11 januari 2007 14:23 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
* _Arual_ zet oren en ogen open.
Kun je me er via mail of PM iets meer over vertellen?
Ik ben al eerder op plekken terechtgekomen die totaal niet logisch leken, maar het uiteindelijk toch wel waren. Daarom sluit ik nu niet meer zo snel dingen uit. Ik zie je PM vanavond wel!quote:Op donderdag 11 januari 2007 14:30 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik PM je vanavond wel even. Zit nu op mn werk en daar kan ik niet in het PM systeem. Denk dat het terrein waarop we opereren misschien niet je ding is, maar goed, we zien wel ff toch?
Dat komt op mij -maar gelukkig ben ik geen P&O-medewerker- wat vreemd over. Ik heb natuurlijk niet de hele brief gelezen, maar ik zou als recruiter toch graag mensen aannemen die om inhoudelijke redenen graag een bepaalde functie willen, omdat het werk ze zo ontzettend interessant lijkt, of misschien niet per se een specifieke functie willen, maar wel kunnen aangeven waarom ze een bepaalde richting zo ontzettend interessant vinden en daar bij uitstek geschikt voor zijn.quote:Op donderdag 11 januari 2007 13:13 schreef _Arual_ het volgende:
Tenminste, in mijn brief stond - even kort samengevat - dat ik geïnteresseerd was in functies buiten mijn vakgebied, waarvoor als harde eis academisch niveau geldt, en dus niet zozeer een specifieke opleiding.
Er stond niet voor niets 'kort samengevat'.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 17:36 schreef thaleia het volgende:
[..]
Dat komt op mij -maar gelukkig ben ik geen P&O-medewerker- wat vreemd over. Ik heb natuurlijk niet de hele brief gelezen, maar ik zou als recruiter toch graag mensen aannemen die om inhoudelijke redenen graag een bepaalde functie willen, omdat het werk ze zo ontzettend interessant lijkt, of misschien niet per se een specifieke functie willen, maar wel kunnen aangeven waarom ze een bepaalde richting zo ontzettend interessant vinden en daar bij uitstek geschikt voor zijn.
Ik proef hier iets uit als "als het maar op mijn hoge niveau is, en dan dondert het me verder niet wat het is" en dat komt op mij niet over als "ik wil heel graag DEZE baan/een baan in DEZE richting en ik ben daar enorm geschikt voor"
Snap je wat ik bedoel?
Klote trouwens dat er nog zo weinig schot in zit, ofschoon je al zolang zo hard probeert (dus met die motivatie zit het wel goed!). En verstandig denk ik om ook wat breder te gaan zoeken. Een andere baan kan ook leuk zijn en als die niet al je tijd opslokt kun je er altijd nog naast freelancen als tekstschrijver en zo meer werkervaring opdoen
Nope. Leeg. Ik zat echt te knipperen met mijn ogen.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 18:12 schreef thaleia het volgende:
Ah, okee, ja ik was me er al van bewust dat de brief als geheel weleens een heel andere toon zou kunnen bevatten.
Trouwens ENORM belachelijk als een bedrijf een volledig lege e-mail stuurt met alleen in de subjectline 'afwijzing'. Maar ik heb ook weleens zoiets gehad, en dan zat er een Word-document bij met een afwijzingsbrief. (Niet dat dat nou zo boeiend was, drie standaardzinnen over 'andere kandidaten pasten beter in het profiel en wij wensen u nog veel succes blablabla', maar toch). Was dat bij jou misschien ook het geval?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |