abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 januari 2007 @ 16:09:20 #276
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_44975553
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 15:44 schreef Whuzz het volgende:
Ik heb gisteren om 14.50 uur mijn CV weer online gezet (monsterboard, vacaturebank), omdat ik het vertrouwen in mijn huidige werkgever kwijt ben, nadat ze me op achterbakse wijze 13 ADV dagen door de neus hebben geboord. (da's dus wel ff dik 5% salaris als je het omrekent :| ).

Anyway. Iets meer dan 24 uur later:
- ben 7 keer gebeld -> 3 afspraken voor gesprekken, 2 die nog vacatures opsturen
- ben 4 keer gemailed -> 1 afspraak voor gesprek, 3 die nog vacatures opsturen

They want me
Daarnaast heb ik morgen functioneringsgesprek bij mijn huidige werkgever, waarbij ik zal laten doorschemeren dat ik vertrek als ik die ADV dagen niet ruimschoots in salaris gecompenseerd krijg.

Hoezo moeilijk werk vinden?
Met 15 minuten werk (even CV updaten, en twee keer op "activeren" klikken) heb ik al 4 afspraken staan, waarvan er drie echt serieus interessant klonken.
ff offtopic hoor, maar ik ben wel benieuwd hoe dat met die adv-dagen gelopen is. Je bent in principe zelf verantwoordelijk om ze op te nemen, omdat je ze aan het eind van het jaar kwijtraakt, toch?
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_44981063
Inderdaad,heel lastig.

Klik!

pi_44997601
Ik heb van Monsterboard ook maar één mailtje gehad van een Amerikaans bedrijf.....

Whuzz, wat voor opleiding / werk heb je?
pi_45172610
Ik mag aanstaande vrijdag weer ergens op gesprek!
pi_45184365
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 11:41 schreef Koningin het volgende:
Ik mag aanstaande vrijdag weer ergens op gesprek!
Is dat van dat ene via het uzb, waar je het hierboven over had?

Veel succes!

Ik heb een aantal (open) sollicitaties verzonden, zo halverwege december. Nou, eigenlijk nog iets later, zeg maar tegen de kerst. Ik heb er tot op heden niets van gehoord. Zou dat aan de kerst liggen, omdat alles rond die tijd zo'n beetje op zijn gat ligt? Normaal had ik al een mail gestuurd of telefoontje gepleegd. Maar nu vind ik het een beetje ongepast om mensen 'op te jagen'.

Ik heb trouwens wederom een heel lompe afwijzing gehad. Een verder leeg mailtje met in de subjectregel het woord 'afgewezen'. Terwijl ik (zoals altijd) echt uren heb zitten broeden op een originele brief...

* _Arual_ houdt zich nu bezig met wat freelance dingetjes, maar voelt zich uitgebuit.

De prijzen die de opdrachtgevers kunnen betalen staan vast, dus doe ik het tóch maar. Een soort van CV-builiding, zeg maar.
pi_45242501
Afgewezen door dat ene grote bedrijf. Ze konden gewoon niets bedenken dat bij mijn opleiding en werkervaring past. Ik ken heel veel mensen die al bij dat bedrijf werken, en die beweerden dat er nooit iemand wordt afgewezen. Voor mij is dit daarom toch wel het ultieme bewijs dat ik een hopeloos geval ben.

Ik ben even overdonderd.
pi_45244420
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 11:31 schreef _Arual_ het volgende:
Afgewezen door dat ene grote bedrijf. Ze konden gewoon niets bedenken dat bij mijn opleiding en werkervaring past. Ik ken heel veel mensen die al bij dat bedrijf werken, en die beweerden dat er nooit iemand wordt afgewezen. Voor mij is dit daarom toch wel het ultieme bewijs dat ik een hopeloos geval ben.

Ik ben even overdonderd.
Dat klinkt inderdaad erg vreemd.....
Maar kop op, je bent echt niet hopeloos
pi_45244543
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 12:33 schreef Koningin het volgende:

[..]

Dat klinkt inderdaad erg vreemd.....
Maar kop op, je bent echt niet hopeloos
Het is een enorm groot bedrijf, in totaal werken er bijna 5000 mensen. Er is altijd wel een (opleidings)plaats voorhanden, heb ik me laten vertelllen.

Ik had al een mapje met afwijzingen 2005. Vorig jaar opende ik het mapje Afwijzingen 2006. En ik had zo gehoopt dat er geen derde mapje bij kan komen. Je kunt wel altijd blijven zeggen dat het een keer goed zal komen, maar soms komt het gewoon niet goed, daar kan ik moeilijk mijn ogen voor gesloten houden.
pi_45245617
Heb je al eens compleet naar iets anders gezocht?
Iets wat niets met je vakgebied te maken heeft?
pi_45245776
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 13:08 schreef Koningin het volgende:
Heb je al eens compleet naar iets anders gezocht?
Iets wat niets met je vakgebied te maken heeft?
Nou, dit was dus compleet iets anders. Tenminste, in mijn brief stond - even kort samengevat - dat ik geïnteresseerd was in functies buiten mijn vakgebied, waarvoor als harde eis academisch niveau geldt, en dus niet zozeer een specifieke opleiding. Maar blijkbaar keken ze toch vooral naar mijn CV, gezien de afwijzing. En dan ben ik gewoon kansloos, met die specifieke werkervaring en opleiding.
  donderdag 11 januari 2007 @ 13:28:12 #286
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_45246271
Wat rot Arual .

In welke richting zoek je werk? Wat voor soort banen?
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_45246458
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 13:28 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wat rot Arual .

In welke richting zoek je werk? Wat voor soort banen?
Het dondert me niet meer, als ik maar werk vind.

Tot nu toe ben ik werkzaam geweest als tektschrijver. Maar ik twijfel steeds meer of ik daar wel mee verder moet gaan. In de eerste plaats omdat er geen werk in is. In de tweede plaats omdat ik er in twee jaar tijd nog steeds niet in ben geslaagd om een overtuigende sollicitatiebrief te schrijven.

Een tekstschrijver die niet eens een brief kan schrijven is als een kapster met verknipt haar.

donderdag 11 januari 2007 @ 13:36:53 #288
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_45246537
Waar woon je Arual? Kan ik kijken of ons bureau misschien iets leuks voor je heeft?
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_45246912
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 13:36 schreef XcUZ_Me het volgende:
Waar woon je Arual? Kan ik kijken of ons bureau misschien iets leuks voor je heeft?
Ik woon in Lent, een heel klein dorpje vlakbij Nijmegen. Ik denk dat dat ook deel uitmaakt van het probleem: in deze regio is vrij weinig te doen op het gebied van tekstschrijven. En om het nog erger te maken : ik ben aangewezen op fiets, benenwagen en OV. Ik zie in je profiel dat je in Rotterdam woont, dus het is lief aangeboden, maar OV-technisch gezien waarschijnlijk onmogelijk...
  donderdag 11 januari 2007 @ 14:11:59 #290
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_45247797
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 13:48 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ik woon in Lent, een heel klein dorpje vlakbij Nijmegen. Ik denk dat dat ook deel uitmaakt van het probleem: in deze regio is vrij weinig te doen op het gebied van tekstschrijven. En om het nog erger te maken : ik ben aangewezen op fiets, benenwagen en OV. Ik zie in je profiel dat je in Rotterdam woont, dus het is lief aangeboden, maar OV-technisch gezien waarschijnlijk onmogelijk...
Onze vestiging voor Arnhem / Nijmegen zit in Arnhem, dus och .
pi_45248225
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 14:11 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Onze vestiging voor Arnhem / Nijmegen zit in Arnhem, dus och .
* _Arual_ zet oren en ogen open.

Kun je me er via mail of PM iets meer over vertellen?
  donderdag 11 januari 2007 @ 14:30:43 #292
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_45248496
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 14:23 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

* _Arual_ zet oren en ogen open.

Kun je me er via mail of PM iets meer over vertellen?
Ik PM je vanavond wel even. Zit nu op mn werk en daar kan ik niet in het PM systeem. Denk dat het terrein waarop we opereren misschien niet je ding is, maar goed, we zien wel ff toch?
pi_45248707
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 14:30 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ik PM je vanavond wel even. Zit nu op mn werk en daar kan ik niet in het PM systeem. Denk dat het terrein waarop we opereren misschien niet je ding is, maar goed, we zien wel ff toch?
Ik ben al eerder op plekken terechtgekomen die totaal niet logisch leken, maar het uiteindelijk toch wel waren. Daarom sluit ik nu niet meer zo snel dingen uit. Ik zie je PM vanavond wel!
pi_45290570
Mijn netwerk komt piepend en krakend in beweging vandaag. Gisteren liet ik een bord uit mijn handen vallen, honderdduizend scherven. Je zou bijna bijgelovig worden.
pi_45290905
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 13:13 schreef _Arual_ het volgende:
Tenminste, in mijn brief stond - even kort samengevat - dat ik geïnteresseerd was in functies buiten mijn vakgebied, waarvoor als harde eis academisch niveau geldt, en dus niet zozeer een specifieke opleiding.
Dat komt op mij -maar gelukkig ben ik geen P&O-medewerker- wat vreemd over. Ik heb natuurlijk niet de hele brief gelezen, maar ik zou als recruiter toch graag mensen aannemen die om inhoudelijke redenen graag een bepaalde functie willen, omdat het werk ze zo ontzettend interessant lijkt, of misschien niet per se een specifieke functie willen, maar wel kunnen aangeven waarom ze een bepaalde richting zo ontzettend interessant vinden en daar bij uitstek geschikt voor zijn.

Ik proef hier iets uit als "als het maar op mijn hoge niveau is, en dan dondert het me verder niet wat het is" en dat komt op mij niet over als "ik wil heel graag DEZE baan/een baan in DEZE richting en ik ben daar enorm geschikt voor"

Snap je wat ik bedoel?

Klote trouwens dat er nog zo weinig schot in zit, ofschoon je al zolang zo hard probeert (dus met die motivatie zit het wel goed!). En verstandig denk ik om ook wat breder te gaan zoeken. Een andere baan kan ook leuk zijn en als die niet al je tijd opslokt kun je er altijd nog naast freelancen als tekstschrijver en zo meer werkervaring opdoen
pi_45291500
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 17:36 schreef thaleia het volgende:

[..]

Dat komt op mij -maar gelukkig ben ik geen P&O-medewerker- wat vreemd over. Ik heb natuurlijk niet de hele brief gelezen, maar ik zou als recruiter toch graag mensen aannemen die om inhoudelijke redenen graag een bepaalde functie willen, omdat het werk ze zo ontzettend interessant lijkt, of misschien niet per se een specifieke functie willen, maar wel kunnen aangeven waarom ze een bepaalde richting zo ontzettend interessant vinden en daar bij uitstek geschikt voor zijn.

Ik proef hier iets uit als "als het maar op mijn hoge niveau is, en dan dondert het me verder niet wat het is" en dat komt op mij niet over als "ik wil heel graag DEZE baan/een baan in DEZE richting en ik ben daar enorm geschikt voor"

Snap je wat ik bedoel?

Klote trouwens dat er nog zo weinig schot in zit, ofschoon je al zolang zo hard probeert (dus met die motivatie zit het wel goed!). En verstandig denk ik om ook wat breder te gaan zoeken. Een andere baan kan ook leuk zijn en als die niet al je tijd opslokt kun je er altijd nog naast freelancen als tekstschrijver en zo meer werkervaring opdoen
Er stond niet voor niets 'kort samengevat'. Het was ook niet echt een standaard open sollicitatiebrief. Het was meer een brief waarin ik om informatie vroeg, en gewoon open kaart heb gespeeld. Zo van 'ik heb bewezen dat ik dat kan. Functie in die richting? Graag. Maar met mijn opleiding zou ook die en die functie in dat vakgebeid een mogelijkheid zijn in mijn ogen, want' - en dan een zooi argumenten.

[ik vind het niet prettig om complete sollicitatiebrieven hier te plaatsen, dat maakt het misschien wat moeilijker]

Die brief was trouwens ook grotendeels gebaseerd op mijn motivatie om juist bij dat (soort) bedrijf te gaan werken. Ik ben ook weken bezig geweest met die brief, om juist die valkuilen die jij noemt te omzeilen. Ik heb eerder in dit topic gepost dat ik er zo mee worstelde, vanwege die valkuilen. De brief is ook door drie, vier mensen gelezen, en die vonden wel dat ie geslaagd was. En nu plemp ik een ongenuanceerde samenvatting neer, dus ik wist dat dit soort commentaar zou komen.

Ja, was ooit mijn plan. Drie, vier dagen in de week een 'gewone' baan, en daarnaast schrijven, schrijven schrijven.

Net twintig minuten gesproken met en broer van een kennis van een kennis van een - ach laat ook maar. Die heeft een tijdelijke functie die mij echt op het lijf geschreven is. Dat erkende hij ook wel. Maar ze moeten eerst intern gaan werven voor die functie ...

[ Bericht 0% gewijzigd door _Arual_ op 12-01-2007 18:04:59 ]
pi_45291893
Ah, okee, ja ik was me er al van bewust dat de brief als geheel weleens een heel andere toon zou kunnen bevatten.

Trouwens ENORM belachelijk als een bedrijf een volledig lege e-mail stuurt met alleen in de subjectline 'afwijzing'. Maar ik heb ook weleens zoiets gehad, en dan zat er een Word-document bij met een afwijzingsbrief. (Niet dat dat nou zo boeiend was, drie standaardzinnen over 'andere kandidaten pasten beter in het profiel en wij wensen u nog veel succes blablabla', maar toch). Was dat bij jou misschien ook het geval?
pi_45292277
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 18:12 schreef thaleia het volgende:
Ah, okee, ja ik was me er al van bewust dat de brief als geheel weleens een heel andere toon zou kunnen bevatten.

Trouwens ENORM belachelijk als een bedrijf een volledig lege e-mail stuurt met alleen in de subjectline 'afwijzing'. Maar ik heb ook weleens zoiets gehad, en dan zat er een Word-document bij met een afwijzingsbrief. (Niet dat dat nou zo boeiend was, drie standaardzinnen over 'andere kandidaten pasten beter in het profiel en wij wensen u nog veel succes blablabla', maar toch). Was dat bij jou misschien ook het geval?
Nope. Leeg. Ik zat echt te knipperen met mijn ogen.

Een andere keer was dat trouwens wel het geval, toen zat er een documentje bij, En in dat document hadden ze zowel in mijn naam als in mijn adres flinke tikfouten zitten. Ik helemaal in paniek gekeken of ik die fouten niet misschien zelf in mijn CV had staan, maar het was gewoon slordigheid van hun kant.

In beide gevallen ging het trouwens, niet te geloven, om antwoorden van de afdeling Communicatie...

Overigens: mijn stijl hier op FOK! is sowieso niet te vergelijken met de schrijfstijl die ik in het dagelijks leven hanteer. Dat zal denk ik wel duidelijk zijn. Ik doe dat ook bewust. Mocht een opdrachtgever ooit in dit topic kijken, dan zal hij absoluut de link niet leggen naar mijn persoontje, en dat is goed.

[ Bericht 11% gewijzigd door _Arual_ op 12-01-2007 18:32:47 ]
pi_45292397
Ik had laatst een geweldig iemand op een afdeling Communicatie! Ik had open sollicitaties gemaakt voor diverse uitgeverijen van schoolboeken en dan zit je te stoeien met allemaal NET iets andere brieven en NET iets andere cv's, nouja, dan zie ik dus door de Word-documenten het bos niet meer en een druk op de knop 'verzenden' is dan te gauw gemaakt.

Direct na het verzenden zag ik dat ik de brief naar uitgeverij A had gemaild naar uitgeverij B en ik dacht: "ik ga hier niet eens achteraan mailen met de goeie brief, ik heb toch al een schijtindruk gemaakt nu, gewoon over een maandje als ze het hopelijk vergeten zijn nog eens een brief sturen en dan gewoon per post"

Komt er een week later een mailtje van de dame die het ding had binnengekregen: "bedankt, maar je hebt een foutje gemaakt in de aanhef, zou je dat nog even willen aanpassen dan kan ik hem doorsturen"

De schat! Toen ik mailde dat ik dat echt tof van d'r vond schreef ze terug "ach ja kan ons allemaal gebeuren toch?"
  vrijdag 12 januari 2007 @ 18:36:58 #300
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_45292477
Arual, heb je weleens richting internet als medium gedacht?
Ik werk zelf deels voor een grote bank als (grotendeels) copywriter voor hun website. Er zijn pasgeleden nog twee meisjes aangenomen, beide rond de 25, eentje had er Nederlandse Taal- en Letterkunde gestudeerd. Het was de eerste brief die ze stuurde en ze had nagenoeg geen werkervaring.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')