Hier verder over het vinden van werk.quote:Ik ben ook al een tijd op zoek naar een baan en sinds kort is mij een baan aangeboden die in mijn ogen attractief is. Ik heb tussentijds wel op oproepbasis gewerkt maar voor een echte baan moest ik lang wachten. Zeker 9 maanden. Vaak was ik te licht, of had ik te weinig ervaring, of ik was overgekwalificeerd, kortom allemaal lulsmoezen die ik vaak aan hem moeten horen. Ik kon wel bij een computerbedrijf aan de slag gaan maar die arbeidsvoorwaarden waren zo slecht dat ik ipv onderhandelen meteen bedankt heb voor de eer. Ik word vaak wel uitgenodigd dus gelukkig vallen mijn brieven wel op. Maar ik kan het me voorstellen dat andere mensen gefrustreerd raken als ze naar aanleiding van je brief al besluiten om je niet uit te nodigen.
Verder ben ik echt niet dol op uitzendbureaus. Ik merk dat de consultants niet goed naar me luisteren. Ik zeg A maar ze bieden me B aan. Nee, ik ben totaal afgeknapt op uitzendbureaus. Als je werk zoekt kan je beter het heft in eigen nemen en de P&O-afdelingen van de bedrijven zelf benaderen. Dat maakt meer indruk dan dat je via een intermediair laat bemiddelen.
Zo doe ik dat ookquote:Op zondag 25 juni 2006 15:59 schreef komrad het volgende:
ik heb werk maar als ik iets leuks zie solliciteer ik wel
Dat heb ik nu ook. Al moet ik wel elke dag 140 km a twee uur in de auto reizen. Wat mij betreft hoef ik hier niet weg (ik zit hier nu als uitzendkracht voor 3 maanden).quote:Op zondag 25 juni 2006 16:17 schreef nightfall het volgende:
ik heb nou voor het eerst na 4 werkgevers in 5 jaar dat ik he-le-maal op me'n plek zit,. heb het nog nooit zo naar me'n zin gehad,. is ook wel eens lekker
Ik zoek een baan waarin ik creatief met taal bezig kan zijn. Tekstschrijver, journalist, redacteur, uitgever, dat soort dingen. Ik heb Nederlands gestudeerd, maar ik ga misschien een DTP-cursus volgen.quote:Op maandag 26 juni 2006 11:40 schreef Koningin het volgende:
Geef even aan wat voor soort werk jullie doen a.u.b.
Ik heb dus een multi-media opleiding gedaan, maar nergens dus fatsoenlijk werk te vinden, ook haast geen DTPquote:Op maandag 26 juni 2006 14:25 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik zoek een baan waarin ik creatief met taal bezig kan zijn. Tekstschrijver, journalist, redacteur, uitgever, dat soort dingen. Ik heb Nederlands gestudeerd, maar ik ga misschien een DTP-cursus volgen.
Ik zat zelf ook op multimedia maar ben er niet mee verder gegaan.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 14:24 schreef kaos- het volgende:
[..]
Ik heb dus een multi-media opleiding gedaan, maar nergens dus fatsoenlijk werk te vinden, ook haast geen DTP
Nee, het is zelfs zover gezakt bij mij dat ik nu bij Kasta kom te werken waarschijnlijk in een call-center, voor 2 scheten en 1 knikker per uur
Ik zet mijn mailadres in mijn profiel, dan kun je me mailen!quote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:42 schreef kreeft79 het volgende:
Hoi Arual,
Kwam tijdens het surfen op dit forum toevallig jouw berichtje tegen. Ook ik (v, 27) heb Nederlands gestudeerd en ook ik zoek een leuke baan als redacteur/communicatiemedewerker enz. Het lijkt me leuk om met jou in contact te komen. Misschien kunnen we onze sollicitatieperikelen delen.
Gr. M.
Ik was juist van plan om een DTP-cursus te gaan volgen. Simpelweg omdat de bedrijven waar ik solliciteer meestal twee afdelingen hebben: er werken tekstschrijvers én ontwerpers. Als ik er nu voor zorg dat ik zo'n beetje van alle markten thuis ben, dan heb ik wat meer ingangen.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 14:24 schreef kaos- het volgende:
[..]
Ik heb dus een multi-media opleiding gedaan, maar nergens dus fatsoenlijk werk te vinden, ook haast geen DTP
Nee, het is zelfs zover gezakt bij mij dat ik nu bij Kasta kom te werken waarschijnlijk in een call-center, voor 2 scheten en 1 knikker per uur
quote:Op vrijdag 30 juni 2006 17:13 schreef kaos- het volgende:
Heb jij bedrijfje voor me dan waar ze ontwerpers zoeken ?
Daar heb ik ook last van... En op zich is vanuit Nijmegen alles prima te bereiken, maar veel werkgevers zien het niet zo zitten, een werknemer die een flinke afstand af meot leggen.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 17:22 schreef kaos- het volgende:
Toffe site, maar zoals ik al had verwacht, bijna alles zit in het westen van het land
quote:Op vrijdag 30 juni 2006 14:24 schreef kaos- het volgende:
[..]
Goed , ik ben er zelf niet makkelijk in ..MAAR ...als jij een oleiding hebt gedaan en injouw huidige woon omgeving is er geen werk te vinden...en je weet dat dat in de randstad wel zo is....wat doe je dan nog in je huidige woonplaats:Squote:Op vrijdag 30 juni 2006 20:05 schreef kaos- het volgende:
Het probleem is gewoon dat er niet zoveel bedrijven hier in de buurt die vacatures hebben.
Kan wel open solicitatie sturen, maar 99 van de 100 keer vis je dan achter het net
En natuurlijk kan ik wel reclamedingen bouwen, dat heb ik ook allemaal gehad op mn opleiding, maar vind maar es zo'n bedrijf, en dan ook nog vacatures voor die functie
Ik heb je mailadres genoteerd. Stuur je deze week een mail! Groetjes, M.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 17:04 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik zet mijn mailadres in mijn profiel, dan kun je me mailen!
Volgens mij heeft bijna iedereen die Nederlands heeft gestudeerd het moeilijk. Hier in het dorp zit een dame van dertig die Nederlands heeft gedaan nog steeds achter de kassa bij de buurtsuper. Dat hoorde ik vandaag - en dan word ik weer even erg stil...
![]()
Prima, dan haal ik m'n mailadres weer uit mijn profiel!quote:Op zaterdag 1 juli 2006 11:23 schreef kreeft79 het volgende:
[..]
Ik heb je mailadres genoteerd. Stuur je deze week een mail! Groetjes, M.
Ben niet van plan om mn vrienden te gaan verlaten hier, ik heb veel voor mn loopbaan over, maar vrienden en prettige leefomgeving vind ik velen malen belangrijker dan een paar centen meer in de maand.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |