abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39209035
Vorige deel: Werk vinden is op dit moment lastig (deel 7)

Laatste post:
quote:
Ik ben ook al een tijd op zoek naar een baan en sinds kort is mij een baan aangeboden die in mijn ogen attractief is. Ik heb tussentijds wel op oproepbasis gewerkt maar voor een echte baan moest ik lang wachten. Zeker 9 maanden. Vaak was ik te licht, of had ik te weinig ervaring, of ik was overgekwalificeerd, kortom allemaal lulsmoezen die ik vaak aan hem moeten horen. Ik kon wel bij een computerbedrijf aan de slag gaan maar die arbeidsvoorwaarden waren zo slecht dat ik ipv onderhandelen meteen bedankt heb voor de eer. Ik word vaak wel uitgenodigd dus gelukkig vallen mijn brieven wel op. Maar ik kan het me voorstellen dat andere mensen gefrustreerd raken als ze naar aanleiding van je brief al besluiten om je niet uit te nodigen.

Verder ben ik echt niet dol op uitzendbureaus. Ik merk dat de consultants niet goed naar me luisteren. Ik zeg A maar ze bieden me B aan. Nee, ik ben totaal afgeknapt op uitzendbureaus. Als je werk zoekt kan je beter het heft in eigen nemen en de P&O-afdelingen van de bedrijven zelf benaderen. Dat maakt meer indruk dan dat je via een intermediair laat bemiddelen.
Hier verder over het vinden van werk.
pi_39209053
ik heb werk maar als ik iets leuks zie solliciteer ik wel
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_39209274
Ik plaats een onbeschaamde TVP omdat ik het vandaag toevallig even compleet beu ben om over sollicitatie-ellende te praten.
pi_39209353
Arual, gewoon NED aanmoeding dan vanavond
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_39209441
quote:
Op zondag 25 juni 2006 15:59 schreef komrad het volgende:
ik heb werk maar als ik iets leuks zie solliciteer ik wel
Zo doe ik dat ook
pi_39209677
ik heb nou voor het eerst na 4 werkgevers in 5 jaar dat ik he-le-maal op me'n plek zit,. heb het nog nooit zo naar me'n zin gehad,. is ook wel eens lekker
  maandag 26 juni 2006 @ 11:39:17 #7
46794 Berkery
Fat bastard
pi_39243219
quote:
Op zondag 25 juni 2006 16:17 schreef nightfall het volgende:
ik heb nou voor het eerst na 4 werkgevers in 5 jaar dat ik he-le-maal op me'n plek zit,. heb het nog nooit zo naar me'n zin gehad,. is ook wel eens lekker
Dat heb ik nu ook. Al moet ik wel elke dag 140 km a twee uur in de auto reizen. Wat mij betreft hoef ik hier niet weg (ik zit hier nu als uitzendkracht voor 3 maanden).

=edit=
Ik werk als webmaster, en heb afgelopen half jaar gewerkt bij een kutbedrijf, maar sinds twee weken ben ik via een uzb aan de slag bij een overheidsinstantie en dat ligt me veel beter.

[ Bericht 12% gewijzigd door Berkery op 26-06-2006 16:00:46 ]
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_39243254
Geef even aan wat voor soort werk jullie doen a.u.b.
pi_39249407
quote:
Op maandag 26 juni 2006 11:40 schreef Koningin het volgende:
Geef even aan wat voor soort werk jullie doen a.u.b.
Ik zoek een baan waarin ik creatief met taal bezig kan zijn. Tekstschrijver, journalist, redacteur, uitgever, dat soort dingen. Ik heb Nederlands gestudeerd, maar ik ga misschien een DTP-cursus volgen.
pi_39390463
Hoi Arual,

Kwam tijdens het surfen op dit forum toevallig jouw berichtje tegen. Ook ik (v, 27) heb Nederlands gestudeerd en ook ik zoek een leuke baan als redacteur/communicatiemedewerker enz. Het lijkt me leuk om met jou in contact te komen. Misschien kunnen we onze sollicitatieperikelen delen.

Gr. M.
pi_39391749
quote:
Op maandag 26 juni 2006 14:25 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ik zoek een baan waarin ik creatief met taal bezig kan zijn. Tekstschrijver, journalist, redacteur, uitgever, dat soort dingen. Ik heb Nederlands gestudeerd, maar ik ga misschien een DTP-cursus volgen.
Ik heb dus een multi-media opleiding gedaan, maar nergens dus fatsoenlijk werk te vinden, ook haast geen DTP
Nee, het is zelfs zover gezakt bij mij dat ik nu bij Kasta kom te werken waarschijnlijk in een call-center, voor 2 scheten en 1 knikker per uur
<a href="http://soundcloud.com/kaos001" target="_blank" rel="nofollow">Soundcloud</a>
pi_39391874
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 14:24 schreef kaos- het volgende:

[..]

Ik heb dus een multi-media opleiding gedaan, maar nergens dus fatsoenlijk werk te vinden, ook haast geen DTP
Nee, het is zelfs zover gezakt bij mij dat ik nu bij Kasta kom te werken waarschijnlijk in een call-center, voor 2 scheten en 1 knikker per uur
Ik zat zelf ook op multimedia maar ben er niet mee verder gegaan.
Ik ken verder nog wel genoeg mensen die na en tijdens de opleiding voor zichzelf beginnen en er aardig mee verdienen...

Waarom doe je dat niet?
pi_39392668
Is inderdaad een mogelijkheid, een vriend van mij is daar ook druk mee bezig, en hij heeft opzich ook wel werk voor me, maar is allemaal op projectbasis (niet vast dus)
En zal waarschijnlijk gewoon contant uitbetaald worden, daar heb ik ook weer niet zoveel zin in (geen vakantie-geld, geen vrije dagen, je kent het wel)
Moet gewoon iets voor vast hebben, en gelieve iets als verkoper (in een winkel, wat ik nu ook doe) of in de computer/creatieve-sector
<a href="http://soundcloud.com/kaos001" target="_blank" rel="nofollow">Soundcloud</a>
pi_39396545
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 13:42 schreef kreeft79 het volgende:
Hoi Arual,

Kwam tijdens het surfen op dit forum toevallig jouw berichtje tegen. Ook ik (v, 27) heb Nederlands gestudeerd en ook ik zoek een leuke baan als redacteur/communicatiemedewerker enz. Het lijkt me leuk om met jou in contact te komen. Misschien kunnen we onze sollicitatieperikelen delen.

Gr. M.
Ik zet mijn mailadres in mijn profiel, dan kun je me mailen!

Volgens mij heeft bijna iedereen die Nederlands heeft gestudeerd het moeilijk. Hier in het dorp zit een dame van dertig die Nederlands heeft gedaan nog steeds achter de kassa bij de buurtsuper. Dat hoorde ik vandaag - en dan word ik weer even erg stil...

pi_39396642
quote:

[..]

Ik was juist van plan om een DTP-cursus te gaan volgen. Simpelweg omdat de bedrijven waar ik solliciteer meestal twee afdelingen hebben: er werken tekstschrijvers én ontwerpers. Als ik er nu voor zorg dat ik zo'n beetje van alle markten thuis ben, dan heb ik wat meer ingangen.

In ieder geval, dat dacht ik...
pi_39396839
Heb jij bedrijfje voor me dan waar ze ontwerpers zoeken ?
pi_39396972
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 17:13 schreef kaos- het volgende:
Heb jij bedrijfje voor me dan waar ze ontwerpers zoeken ?

Ik baseer me op de bedrijven die ik open sollicitaties heb gestuurd... Tekstbureaus, reclamebureaus. Ik denk gewoon dat ik daar meer kans maak met twee papiertjes...

Kijk je wel eens op villamedia. nl? Daar kun je eventueel ook zelf een advertentie zetten.
pi_39397096
Toffe site, maar zoals ik al had verwacht, bijna alles zit in het westen van het land
pi_39397449
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 17:22 schreef kaos- het volgende:
Toffe site, maar zoals ik al had verwacht, bijna alles zit in het westen van het land
Daar heb ik ook last van... En op zich is vanuit Nijmegen alles prima te bereiken, maar veel werkgevers zien het niet zo zitten, een werknemer die een flinke afstand af meot leggen.

Maar houd die site in de gaten - hij is erg up to date. Sporadisch zit er iets bij dat niet in de randstad zit. en op het prikbord kun je zoals gezegd zelf een advertentie plaatsen.
pi_39399804
quote:

[..]

maar toch snap ik iets niet....je bent dus afgestudeerd in multi media, je kan toch ook bijvoorbeeld
bij een reclamebureau gaan werken?
Alle multimedia aspecten van reclamecampagnes uitvoeren?
Dat is tenminste de reden waarom ik die opleiding wilde doen...en dat is niet eens het enige, maar ik ga jou niet zitten vertellen wat je op je opleiding gehad hebt aangezien jij hem afgerond hebt en ik er na eenjaar weer vanaf was.
Maar wat ik wil zeggen is dus; van al die dingen die je op school geleerd hebt en gemaakt hebt.....is er toch wel een baan te vinden waar je dat ook daadwerkelijk kan uitvoeren of is dat ECHT niet zo?
pi_39403465
Het probleem is gewoon dat er niet zoveel bedrijven hier in de buurt die vacatures hebben.
Kan wel open solicitatie sturen, maar 99 van de 100 keer vis je dan achter het net
En natuurlijk kan ik wel reclamedingen bouwen, dat heb ik ook allemaal gehad op mn opleiding, maar vind maar es zo'n bedrijf, en dan ook nog vacatures voor die functie
pi_39410075
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 20:05 schreef kaos- het volgende:
Het probleem is gewoon dat er niet zoveel bedrijven hier in de buurt die vacatures hebben.
Kan wel open solicitatie sturen, maar 99 van de 100 keer vis je dan achter het net
En natuurlijk kan ik wel reclamedingen bouwen, dat heb ik ook allemaal gehad op mn opleiding, maar vind maar es zo'n bedrijf, en dan ook nog vacatures voor die functie
Goed , ik ben er zelf niet makkelijk in ..MAAR ...als jij een oleiding hebt gedaan en injouw huidige woon omgeving is er geen werk te vinden...en je weet dat dat in de randstad wel zo is....wat doe je dan nog in je huidige woonplaats:S
verhuis dan !! dit gaat toch om je toekomst?? en je loopbaan enzo!!!!
en zo groot is nederland nou ook weer niet dus zooo ver verhuis je dus ook niet!!

kom op
pi_39418706
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 17:04 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ik zet mijn mailadres in mijn profiel, dan kun je me mailen!

Volgens mij heeft bijna iedereen die Nederlands heeft gestudeerd het moeilijk. Hier in het dorp zit een dame van dertig die Nederlands heeft gedaan nog steeds achter de kassa bij de buurtsuper. Dat hoorde ik vandaag - en dan word ik weer even erg stil...

Ik heb je mailadres genoteerd. Stuur je deze week een mail! Groetjes, M.
pi_39433614
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 11:23 schreef kreeft79 het volgende:

[..]

Ik heb je mailadres genoteerd. Stuur je deze week een mail! Groetjes, M.
Prima, dan haal ik m'n mailadres weer uit mijn profiel!

* _Arual_ was vandaag een beetje depri vanwege al die sollicitatieperikelen. Als je niet oplet, help je er zo ook nog je privé-leven mee naar een andere wereld.
pi_39436771
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 23:20 schreef bxie het volgende:

[..]

[verhaal]

kom op
Ben niet van plan om mn vrienden te gaan verlaten hier, ik heb veel voor mn loopbaan over, maar vrienden en prettige leefomgeving vind ik velen malen belangrijker dan een paar centen meer in de maand.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')