Je zal op ongeveer de volgende selectie uitkomen:
Keepers:
Van der Sar
Stekelenburg
Vermeer/Krul (Timmer zal zo oud zijn dat een rol voor 3e keeper een beetje overdreven is, denk ik)
Verdediging:
Kromkamp (mits weer in vorm, kan makkelijk in 2 jaar)
Tiendalli
Heitinga
Boulahrouz
Mathijsen
Luirink
Van Bronckhorst
Emanuelson
Middenveld:
Van Bommel
Maduro
Sneijder
Schaars
Van der Vaart
De Zeeuw/Landzaat
Aanvallers:
Van Persie
Castelen
Kuijt
Huntelaar
Robben
Babel
De carriere van Van Nistelrooij in Oranje lijkt een beetje voorbij. Kuijt en Hunt zijn natuurlijk goede vervangers. Babel zal zich door gaan ontwikkelen, als hij tenminste een beetje aan spelen toekomt bij Ajax. Verder zijn er nog talenten uit de u21 als Aisatti en Hofs en bij de u19 Sarpong, Krul, Schilder, Timisela, Goossens, Luijckx, etc, die misschien ook door kunnen breken de komende twee seizoen. Daarin kan natuurlijk veel gebeuren.
De Guzman is ook een optie voor op het middenveld. Multifunctioneel ook, dus altijd handig in een wk/ek-selectie.
Landzaat is denk ik te oud tegen die tijd, zeker als hij bij AZ blijft stagneert zijn ontwikkeling. Zijn ervaring zou echter wel handig zijn. De verdediging is wel goed zo, Hofland is tegen de tijd van het EK ook al dertig, hoewel een ervaren kracht in de verdediging ook wel goed te gebruiken is. Weet niet precies hoe hij zich ontwikkelt/ ontwikkeld heeft.
Van der Sar zal, denk ik, hoop ik, nog één toernooi meespelen. Daarna is Steek klaar voor de eerste keeperspositie. 38 voor een keeper op een eindtoernooi kan nog wel, hoewel de grensleeftijd voor meevoetballende keepers al wat lager ligt.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I. The Terrifying Snoman |
De Wageningse Berg