ik verdien bij mijn stage ook niet heel veel, maar dat komt voornamelijk omdat het dus een stage is. Maar zelfs als het zou verdubbelen is inderdaad niet een heel hoog salaris vergeleken met NLquote:Op zaterdag 15 juli 2006 08:20 schreef poohy het volgende:
Inderdaad, als je hier niet naar werk hoeft te zoeken e.d. is Nieuw-Zeeland een heel erg leuk land![]()
Maar de levenskosten zijn een stuk hoger dan in Nederland, dit ivm de lage salarissen hier. Dus dan zijn boodschappen automatisch ook een stuk duurder.
Ook zijn hier best veel mensen arm. Sinds kort bestaat er Family Assistence voor de gezinnen die moeilijk rondkomen. Maar liefst tweederde van de gezinnen komt hier voor in aanmerking dus dat zegt al genoeg over de nieuwzeelandse inkomens en de levenskosten![]()
stage bij C-tech, een bedrijf wat composieten producten maakt. Het is zeker waar dat iedereen lange uren maakt. Elke dag maak ik wel 9 uur en meestal nog iets langer. De mensen bij dat bedrijf gaan gewoon door tot het werk van die dag af is. Ze zijn alleen soms wel onverstaanbaarquote:Op zaterdag 15 juli 2006 09:23 schreef poohy het volgende:
Ik ben benieuwdWat voor stage doe je eigenlijk?
Herkenbaar!!! Dit is volgens mij heel normaal in Nieuw-Zeeland, overwerkenquote:Op zaterdag 15 juli 2006 09:40 schreef kepler het volgende:
[..]
stage bij C-tech, een bedrijf wat composieten producten maakt. Het is zeker waar dat iedereen lange uren maakt. Elke dag maak ik wel 9 uur en meestal nog iets langer. De mensen bij dat bedrijf gaan gewoon door tot het werk van die dag af is. Ze zijn alleen soms wel onverstaanbaarHet NZ-accent is een beetje Engels mompelen... ik moet echt mn best doen om ze te verstaan
zo groot is dat toch nietquote:Op maandag 26 juni 2006 12:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Alleen daarom zou ik er al niet willen wonen denk ik.... Nederlandse vrij/ruimdenkendheid inleveren voor een tuin van 150m2 ...
ach overwerken vind ik niet zo heel erg, maar ik moet ook nog een uur met de trein. Gelukkig kan ik nu met iemand meerijden, scheelt weer een uurtjequote:Op zaterdag 15 juli 2006 09:47 schreef poohy het volgende:
[..]
Herkenbaar!!! Dit is volgens mij heel normaal in Nieuw-Zeeland, overwerken![]()
Oh en ik ben zo blij dat ik niet de enige ben die last heeft van het nieuwzeelandse accentIk zit hier nu ruim een jaar en ik kan die mensen soms nog steeds niet verstaan
![]()
Dat had ik ook moeten vragen aan poohy 2 weken terug.quote:
Vooral South Auckland, een plek waar ik niet veel kwam.quote:Op maandag 26 juni 2006 09:10 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Je hebt gewoon een goede keuze gemaakt. Mensen hebben vaak de neiging om het leven in NZ op te hemelen. Het is naar mijn mening HET mooiste land ter wereld qua natuur, maar verder?
- slechte huizen
- klimaat is hetzelfde als hier in NL
- zorg is duur
- criminaliteit is redelijk hoog, met name in Auckland
- Het ligt vrij geisoleerd (twee eilanden, waarvan de meeste mensen er maar op een zijn geweest)
- Weinig vakantiedagen
- lage lonen (maw lastig om NZ weer te verlaten om een bestaan in Europa of elders op te bouwen)
quote:Op dinsdag 18 juli 2006 08:55 schreef poohy het volgende:
Vandaag heeft mijn vriend weer een positieve reactie gekregen op een sollicitatieEn we hebben ook te horen gekregen dat we allebei omgerekend 500 eur aan belasting terugkrijgen in Nieuw-Zeeland
![]()
Ik begin nu langzaam aan onrustiger te worden, ik word de haverklap 's nachts wakker. En op mijn werk ben ik al met mijn gedachten eldersHet is toch allemaal best wel spannend.
Heb je op je werk al verteld dat je weggaat? Is zo lullig als je op een dag met de noorderzon vertrokken bent.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 08:55 schreef poohy het volgende:
Vandaag heeft mijn vriend weer een positieve reactie gekregen op een sollicitatieEn we hebben ook te horen gekregen dat we allebei omgerekend 500 eur aan belasting terugkrijgen in Nieuw-Zeeland
![]()
Ik begin nu langzaam aan onrustiger te worden, ik word de haverklap 's nachts wakker. En op mijn werk ben ik al met mijn gedachten eldersHet is toch allemaal best wel spannend.
het is hier ook erg warmquote:Op dinsdag 18 juli 2006 09:12 schreef Levitation het volgende:
[..]
Heb je op je werk al verteld dat je weggaat? Is zo lullig als je op een dag met de noorderzon vertrokken bent.![]()
Het lijkt me echt heel spannend, sowieso emigreren lijkt me super spannend, maar dan ook weer remigreren. De tijd vliegt wel, nog maar 27 daagjes en dan sta je weer op 't noordelijke halfrond.Hoop voor je dat het dan nog/weer zulk mooi weer is als nu. We zitten nu in de 2de hittegolf van dit jaar!
![]()
Weersverwachting voor NL vandaag: 32C en plaatselijk 35C![]()
Ons kacheltje staat hier te loeienquote:Op dinsdag 18 juli 2006 09:15 schreef kepler het volgende:
[..]
het is hier ook erg warmVandaag was het 17 graden met volop zon, is het toch nog een beetje zomer
inderdaadquote:Op dinsdag 18 juli 2006 09:25 schreef poohy het volgende:
[..]
Ons kacheltje staat hier te loeien![]()
Maar jee wat een verschil dan nog zeg![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |