abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 juni 2006 @ 19:46:09 #101
52702 _Kuch_
Licenced to chill
pi_39330752
Ik woon inmiddels alweer 5 maanden in Rome (ok ok, tijdelijk, het einde is in zicht..) maar vind het wel erg interessant om dit ook eens te lezen.. Na deze ervaring lonkt voor mij in ieder geval ook het buitenland... Succes in ieder geval!
Echte schoonheid zit van binnen! Nou, echte lelijkheid zit ook vaak van buiten...
Mijn DVD-collectie
pi_39331246
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 07:58 schreef femmeChantal het volgende:

[..]

Jawel hoor, maar de natuur en de droge engelse humor maken veel goed.
Het maakt veel goed, maar voor dat eten is geen excuus.
pi_39331514
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 19:30 schreef NiteSpeed het volgende:
Hoe haal je het dan ook in je hoofd om met zulke opleidingen en slechte voorbereiding naar de andere kant van de wereld te verhuizen?
Poohy heeft het in elk geval geprobeerd, voor hetzelfde geld was het wel gelukt. Het is hoe dan ook wel een hele ervaring die je rijker bent.
  woensdag 28 juni 2006 @ 20:21:49 #104
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_39331750
quote:
Op maandag 26 juni 2006 15:00 schreef Komakie het volgende:
Als je verhuist/emigreerd naar een ander land dan ga je idd de kleine standaard dingen die je in nederland doet missen. Koopavonden, uitgaan met vrienden, etc. Gewoon normale standaard dingetjes.
(..)
dat ligt helemaal aan de situatie; ik heb bv die ervaring totaal niet
koopavonden ? in veel landen is het elke dag koopavond, incl. zondag
uitgaan met vrienden ? zonder te integreren zal het je nooit bevallen in het buitenland en nieuwe vrienden maken hoort daar bij

het enige dat ik wel nog steeds mis na 16 jaar in het buitenland: nederlandse etenswaren (drop, haring, frikandellen etc.)

[ Bericht 1% gewijzigd door qwerty_x op 28-06-2006 20:29:24 ]
zonnig Brasil
pi_39333142
Jammer joh dat het niets geworden is. Maar ik denk dat het toch wel fijn is dat je het geprobeerd heb, anders had je misschien altijd een gevoel gehad van 'hadden we maar..'.

Veel succes verder
  donderdag 29 juni 2006 @ 06:51:15 #106
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_39344840
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 20:21 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

dat ligt helemaal aan de situatie; ik heb bv die ervaring totaal niet
koopavonden ? in veel landen is het elke dag koopavond, incl. zondag
uitgaan met vrienden ?
Het ging mij er niet om het feit dat de winkels toevallig open zijn op donderdagavond, maar meer het gevoel dat ik erbij had. Gezellig met vriendinnen na het werken winkelen en dat gevoel wat ik erbij had

En helaas is het ons niet gelukt echt vrienden te maken hier omdat we zo vaak verhuisd zijn. En we hadden ook steeds geen geld om echt leuke dingen met anderen te gaan doen.
  donderdag 29 juni 2006 @ 16:33:52 #107
148736 brooklynzoo
Never fall victim to no bitch.
pi_39359136
Het zit 'em idd in de kleine dingen beste Poohy..

toen ik in Amerika zat kwam Nederland heel euforisch op mij over met de Sensation feesten enzo en alle festivals. Ook het Leidseplein en Vondelpark in de zomer zijn ongeevenaard. We're a cool little bunch here
pi_39366684
Ik heb echt respect voor jou en je vriend,welkom terug in Nederland!
Op zaterdag 23 juni 2007 18:54 schreef MASD het volgende:
Double-Helix is mijn held vandaag! _O_
  vrijdag 30 juni 2006 @ 07:24:07 #109
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_39380568
Nog even over dat we onvoorbereid weg zijn gegaan volgens sommige users.

Dit is niet helemaal het geval. De eerste keer dat wij er waren vonden we allebei heel makkelijk een baan en hadden we geen last van het te hoog-opgeleid-verhaal.

Als wij een permanent visum wilden hebben hier in Nieuw-Zeeland, was de enige eis dat mijn vriend een vaste baan had als meubelmaker. Vanuit Nederland solliciteren ging heel moeilijk omdat mensen je toch willen zien voordat er een contract wordt getekend. Dus wij gingen weg met allebei een tijdelijk visum voor een jaar en met het idee dat op dat moment daar de werkeloosheid het laagst lag van de hele wereld. En bovendien was er een schreeuwend tekort aan meubelmakers. Mijn vriend vond het niet erg om beneden zijn niveau te werken. Als we maar dat visum kregen zodat we permanent konden blijven en hij zijn bedrijfje kon opstarten.

En natuurlijk is er een risico dat het misgaat. En dat risico blijft ook als je van te voren wel alles probeert vast te leggen. Maar goed, dat hoort bij het avontuur dat emigreren heet
pi_39380754
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 07:24 schreef poohy het volgende:
Nog even over dat we onvoorbereid weg zijn gegaan volgens sommige users.
Joh, laat die users maar praten. Ik ken wel meer mensen die voor een paar jaar naar een ander land zijn gegaan en bij wie ook veel onduidelijk was op het moment van vertrek. Sommigen hadden vooraf contact gelegd met mogelijke werkgevers en waren daar, bij positieve reactie, tijdens een "baanzoek-vakantie" op bezoek gegaan (met soms een tijdelijk contract als resultaat). Anderen hebben dat niet gedaan (want dat kost je weer een ticket) en vonden na enige moeite toch ook een baan. Je verwacht gewoon niet dat het belachelijk moeilijk gaat zijn. Ik ken echter ook een stel (hoogopgeleid blablabla) bij wie het heel moeilijk was, ondanks het feit dat ze het land in kwestie goed kennen. Zij zijn net als jullie uiteindelijk teruggekomen met een aantal negatieve (maar zeker ook veel positieve) ervaringen op zak. Prima toch, ik blijf vinden dat jullie veel lef hebben
pi_39380768
* Isabeau is het helemaal met femmeChantal eens
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 30 juni 2006 @ 08:18:12 #112
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_39380989
Bedankt

Vandaag weer naar het reisbureau gegaan om te vragen of we volgende week een deel vande tickets kunnen betalen i.pv. meteen het hele bedrag. Dat kon gelukkig Twee weken voor vertrek kunnen we het restantbedrag betalen.

Mijn baas vroeg trouwens wat mijn plannen waren nadat mijn tijdelijke contract afloopt. Hij is namelijk heel tevreden over mijn werk en wil mij graag in vaste dienst nemen. Ik heb maar iets gemompeld van dat ik dat nog niet wist
pi_39384195
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 08:18 schreef poohy het volgende:
Bedankt

Mijn baas vroeg trouwens wat mijn plannen waren nadat mijn tijdelijke contract afloopt. Hij is namelijk heel tevreden over mijn werk en wil mij graag in vaste dienst nemen. Ik heb maar iets gemompeld van dat ik dat nog niet wist
Hopen maar dat ie dit topic niet aan het volgen is

Trouwens ook wel raar, je besluit neem je omdat je geen werk kan vinden, en vervolgens vind je werk. Zou dit nog een reden kunnen zijn om je besluit terug te draaien ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 30 juni 2006 @ 11:04:30 #114
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_39385064
Toen we het besluit namen om terug te keren, had ik deze baan al hoor

Maar inderdaad, vanmiddag kreeg ik toch weer een sprankje hoop. Stom eigenlijk, hoe een mens toch hoop kan blijven houden. Maar als ik realisctisch naar onze situatie kijk, dan is er nog steeds niets veranderd. Mijn vriend moet namelijk een vaste baan als meubelmaker krijgen anders krijgen we geen permanent visum. Eind september verloopt mijn tiijdelijke visum en die van mijn vriend in november.

Hij heeft nu dus werk voor een maand en als dat voorbij is, dan kan hij weer naar een baan gaan zoeken. In Wellington heeft hij nu alle bedrijven gehad, dus zouden we het in Christchurch kunnen proberen. Alleen hebben we geen geld om te verhuizen (we wonen nu in een gemeubileerd 'huis') en dan moet ik zelf ook weer naar een baan gaan zoeken. En daarbij zullen ze mij niet meer zo gauw aannemen met een visum dat op het punt staat te verlopen.

Einde verhaal dus
pi_39385576
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 11:04 schreef poohy het volgende:
Toen we het besluit namen om terug te keren, had ik deze baan al hoor

Maar inderdaad, vanmiddag kreeg ik toch weer een sprankje hoop. Stom eigenlijk, hoe een mens toch hoop kan blijven houden. Maar als ik realisctisch naar onze situatie kijk, dan is er nog steeds niets veranderd. Mijn vriend moet namelijk een vaste baan als meubelmaker krijgen anders krijgen we geen permanent visum. Eind september verloopt mijn tiijdelijke visum en die van mijn vriend in november.

Hij heeft nu dus werk voor een maand en als dat voorbij is, dan kan hij weer naar een baan gaan zoeken. In Wellington heeft hij nu alle bedrijven gehad, dus zouden we het in Christchurch kunnen proberen. Alleen hebben we geen geld om te verhuizen (we wonen nu in een gemeubileerd 'huis') en dan moet ik zelf ook weer naar een baan gaan zoeken. En daarbij zullen ze mij niet meer zo gauw aannemen met een visum dat op het punt staat te verlopen.

Einde verhaal dus
Jammer voor je dat het allemaal niet gelopen is zoals je gehoopt had. Hieruit blijkt wel dat bij emigratie een baan het allerbelangrijkste is. ALs je zo op vakantie rondloopt lijkt een land altijd wel gezellig en leuk om voor altijd te blijven, maar als je een baan of huis zoekt, komt vaak de kille werkelijkheid om de hoek kijken.

Wat dat betreft prijs ik mezelf gelukkig dat ik voordat ik naar Manila verhuisde een baan had. Geeft echt een goede basis.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_39388147
Oeh dan kunnen jullie waarschijnlijk gewoon in nederland stemmen
La derecha oprime, la izquierda libera
  vrijdag 30 juni 2006 @ 12:36:23 #117
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_39388312
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 12:32 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
En ik misschien niet... althans als Bos zijn zin krijgt en er in oktober gestemd gaat worden... dan zit ik in Nieuw Zeeland! (Alleen op vakantie, heb geen emigratie-plannen)

Maar volgens mij mag alleen Poohy dan stemmen, vriend heeft -neem ik aan- de Britse nationaliteit... Klopt dat?
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_39390546
Poohy, ik wens jullie heel veel succes met het terugkeren naar Nederland.
Ik had/heb ook altijd de wens gehad om de andere kant van de wereld op te zoeken en ik vind
het super stoer dat jullie het in ieder geval geprobeerd hebben!

Je moet maar zo zien: If it doesn't kill ya, it can only make you stronger...
Beauty is in the eye of the beholder and it may be necessary from
time to time to give a stupid or misinformed beholder a black eye...
pi_39390776
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 12:32 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
En anders mogen ze op de Ambassade stemmen

Ik wens ze iig veel geluk, of ze nu blijven of terugkomen. Ik had het zelf wel gezien na 4 jaar VS hoewel ik daar wel bij moet aantekenen dat ik nooit gegaan ben met het idee dat ik er altijd zou blijven.
  vrijdag 30 juni 2006 @ 23:43:42 #120
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_39410752
Ja, mijn vriend heeft inderdaad de Britse nationaliteit. In Nederland kreeg hij eens een keer een stemformulier vanuit Engeland, zodat hij in NL kon stemmen

Vandaag gaan we al onze spullen uitzoeken. Op de heenreis vlogen we via Amerika (ook omdat we familie wilden opzoeken) en zodoende konden we ieder 64 kg aan bagage meenemen. Nu vliegen we via Azie en is het ieder 23 kg aan bagage. Dus maar eens even kijken hoeveel kilo we mee willen nemen. We gaan in ieder geval wel spullen via zeepost versturen
  maandag 3 juli 2006 @ 15:24:31 #121
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_39475874
Hoi Poohy, hoe is het ermee? Ben je al lekker aan het aftellen? Heb een ticker voor je aangemaakt!

Nog even en je danst weer tussen de tulpen

En dit is de mijne
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  dinsdag 4 juli 2006 @ 09:53:29 #122
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_39498556
Wat lief van je Levitation Ik ga hem meteen in mijn sig zetten

We zijn inderdaad aan het aftellen, helemaal omdat we zo'n last hebben van het koude weer! Alles is zo vochtig, schimmel op de muren, en natuurlijk kou lijden We hopen dan ook dat het mooi weer in Nederland nog even voortduurt

Van het weekend hebben we al onze spulletjes uitgekocht en we moeten wel een aantal dingetjes met de zeepost opsturen.

Oh en gister zijn we echt begonnen met solliciteren in Nederland! We hebben de cv van mijn vriend opgestuurd naar vijf nederlandse bedrijven en binnen een uur hadden we al een positieve reactie Dit bedrijf vond zijn cv erg indrukwekkend en ze willen hem graag zien
pi_39498774
Is dat in NZ ook gebeurt?
  dinsdag 4 juli 2006 @ 10:07:08 #124
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_39498882
Nee, nog nooit. Daar hadden we het net nog over. Van al die emails die hij heeft verzonden, heeft er nog nooit iemand meteen positief gereageerd Uiteindelijk heeft hij wel 5 reacties gehad van de 150 bedrijven die hij heeft benaderd, maar dat was na lang aandringen
pi_39512802
Wanneer komen jullie nu hierheen? Be4n je al aan het aftelen of zie je er toch wel tegenop om NZ te verlaten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')