Het maakt veel goed, maar voor dat eten is geen excuus.quote:Op woensdag 28 juni 2006 07:58 schreef femmeChantal het volgende:
[..]Jawel hoor, maar de natuur en de droge engelse humor maken veel goed.
Poohy heeft het in elk geval geprobeerd, voor hetzelfde geld was het wel gelukt. Het is hoe dan ook wel een hele ervaring die je rijker bent.quote:Op woensdag 28 juni 2006 19:30 schreef NiteSpeed het volgende:
Hoe haal je het dan ook in je hoofd om met zulke opleidingen en slechte voorbereiding naar de andere kant van de wereld te verhuizen?
dat ligt helemaal aan de situatie; ik heb bv die ervaring totaal nietquote:Op maandag 26 juni 2006 15:00 schreef Komakie het volgende:
Als je verhuist/emigreerd naar een ander land dan ga je idd de kleine standaard dingen die je in nederland doet missen. Koopavonden, uitgaan met vrienden, etc. Gewoon normale standaard dingetjes.
(..)
Het ging mij er niet om het feit dat de winkels toevallig open zijn op donderdagavond, maar meer het gevoel dat ik erbij had. Gezellig met vriendinnen na het werken winkelen en dat gevoel wat ik erbij hadquote:Op woensdag 28 juni 2006 20:21 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
dat ligt helemaal aan de situatie; ik heb bv die ervaring totaal niet
koopavonden ? in veel landen is het elke dag koopavond, incl. zondag
uitgaan met vrienden ?
Joh, laat die users maar praten. Ik ken wel meer mensen die voor een paar jaar naar een ander land zijn gegaan en bij wie ook veel onduidelijk was op het moment van vertrek. Sommigen hadden vooraf contact gelegd met mogelijke werkgevers en waren daar, bij positieve reactie, tijdens een "baanzoek-vakantie" op bezoek gegaan (met soms een tijdelijk contract als resultaat). Anderen hebben dat niet gedaan (want dat kost je weer een ticket) en vonden na enige moeite toch ook een baan. Je verwacht gewoon niet dat het belachelijk moeilijk gaat zijn. Ik ken echter ook een stel (hoogopgeleid blablabla) bij wie het heel moeilijk was, ondanks het feit dat ze het land in kwestie goed kennen. Zij zijn net als jullie uiteindelijk teruggekomen met een aantal negatieve (maar zeker ook veel positieve) ervaringen op zak. Prima toch, ik blijf vinden dat jullie veel lef hebbenquote:Op vrijdag 30 juni 2006 07:24 schreef poohy het volgende:
Nog even over dat we onvoorbereid weg zijn gegaan volgens sommige users.
Hopen maar dat ie dit topic niet aan het volgen isquote:Op vrijdag 30 juni 2006 08:18 schreef poohy het volgende:
Bedankt![]()
Mijn baas vroeg trouwens wat mijn plannen waren nadat mijn tijdelijke contract afloopt. Hij is namelijk heel tevreden over mijn werk en wil mij graag in vaste dienst nemen. Ik heb maar iets gemompeld van dat ik dat nog niet wist![]()
Jammer voor je dat het allemaal niet gelopen is zoals je gehoopt had. Hieruit blijkt wel dat bij emigratie een baan het allerbelangrijkste is. ALs je zo op vakantie rondloopt lijkt een land altijd wel gezellig en leuk om voor altijd te blijven, maar als je een baan of huis zoekt, komt vaak de kille werkelijkheid om de hoek kijken.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:04 schreef poohy het volgende:
Toen we het besluit namen om terug te keren, had ik deze baan al hoor![]()
Maar inderdaad, vanmiddag kreeg ik toch weer een sprankje hoop. Stom eigenlijk, hoe een mens toch hoop kan blijven houden. Maar als ik realisctisch naar onze situatie kijk, dan is er nog steeds niets veranderd. Mijn vriend moet namelijk een vaste baan als meubelmaker krijgen anders krijgen we geen permanent visum. Eind september verloopt mijn tiijdelijke visum en die van mijn vriend in november.
Hij heeft nu dus werk voor een maand en als dat voorbij is, dan kan hij weer naar een baan gaan zoeken. In Wellington heeft hij nu alle bedrijven gehad, dus zouden we het in Christchurch kunnen proberen. Alleen hebben we geen geld om te verhuizen (we wonen nu in een gemeubileerd 'huis') en dan moet ik zelf ook weer naar een baan gaan zoeken. En daarbij zullen ze mij niet meer zo gauw aannemen met een visum dat op het punt staat te verlopen.
Einde verhaal dus![]()
![]()
En ik misschien niet... althans als Bos zijn zin krijgt en er in oktober gestemd gaat worden... dan zit ik in Nieuw Zeeland! (Alleen op vakantie, heb geen emigratie-plannen)quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:32 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Oeh dan kunnen jullie waarschijnlijk gewoon in nederland stemmen![]()
En anders mogen ze op de Ambassade stemmenquote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:32 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Oeh dan kunnen jullie waarschijnlijk gewoon in nederland stemmen![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |