abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39270596
Heerlijk om dat krapuul in de zware greep van de SIE-agenten te zien op het VTM nieuws.

Moet best wel indrukwekkend zijn als deze jongens je uit je huis sleuren. Haha.
pi_39271095
quote:
Op zondag 25 juni 2006 00:50 schreef VD het volgende:
En dan klagen dat 25% Vlaams Belang stemt. .
Liep vandaag langs de plek van de moord. Lagen bloemen, stonden kaarsen etcetera. Maar ook een briefje. "Guido, bij alle komende verkiezingen zullen we aan je denken".

Stond nog net geen "Liefs, VB" bij. .
pi_39274632
quote:
Op maandag 26 juni 2006 23:50 schreef Frederic het volgende:
Heerlijk om dat krapuul in de zware greep van de SIE-agenten te zien op het VTM nieuws.
[afbeelding]
Moet best wel indrukwekkend zijn als deze jongens je uit je huis sleuren. Haha.
met wat mazzel sterven die van schrik aan een hartaanval ..scheelt de staat heel wat centjes

[ Bericht 13% gewijzigd door Limburger_noord op 27-06-2006 08:44:55 ]
  dinsdag 27 juni 2006 @ 08:28:39 #154
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_39274941
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 00:07 schreef VD het volgende:

[..]

Liep vandaag langs de plek van de moord. Lagen bloemen, stonden kaarsen etcetera. Maar ook een briefje. "Guido, bij alle komende verkiezingen zullen we aan je denken".

Supergoed

Dat is de enige manier om er vanaf te komen.
"If you harbor a terrorist, if you support a terrorist, if you feed a terrorist, you're just as guilty as the terrorists." - US President George W Bush
  dinsdag 27 juni 2006 @ 09:01:48 #155
151582 A_L_N_F
Blanche-Meki :')
pi_39275314
het liefst had ik gelezen dat alle daders "per ongeluk" door het arrestatie-team waren doodgeschoten.
ik ben lief :)
  dinsdag 27 juni 2006 @ 09:38:12 #156
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_39275887
Schijnbaar is de veroordeling van de gebeurtenissen niet bepaald unaniem in Antwerpen. Uit BN/De STem.
quote:
Politie Antwerpen pakt jongeren op

Van onze correspondent Max Steenberghe

Dinsdag 27 juni 2006 - ANTWERPEN – De Belgische politie heeft gisteravond drie van de zes verdachten gearresteerd die zaterdag een buspassagier dusdanig mishandelden dat de man aan een hartstilstand bezweek.

Een vierde jongere, waarschijnlijk de hoofdverdachte, vluchtte naar een naburige winkel toen de politie zijn huis binnenviel. Daar werd hij geholpen door tientallen toegestroomde jongeren en kon zo ontkomen.

Het slachtoffer van de mishandeling, Guido de Moor (54), was al zo’n dertig jaar in dienst van de Belgische spoorwegen. Zijn ingrijpen in een ruzie tussen zes jongeren moest hij met de dood bekopen. Volgens zijn collega’s stond hij bekend als sociaal voelend en was het ‘typisch iets voor Guido’ om in te grijpen bij een ruzie. „Hij was altijd bezig met de andere mensen. Hij wilde geen problemen en was tegen geweld.“ Volgend jaar zou hij met pensioen gaan.

Burgemeester Patrick Janssens had gisteren gesprekken met vertegenwoordigers van het openbaar vervoer en de vakbonden. Deze eisen onmiddellijk maatregelen voor meer veiligheid op trein en bus.
Trieste zaak toch.

In deze blog wordt dit besproken, en in twijfel getrokken omdat de Vlaamse media er niets over schrijven.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  dinsdag 27 juni 2006 @ 09:50:15 #157
151582 A_L_N_F
pi_39276093
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 09:38 schreef Dwersdriever het volgende:
Schijnbaar is de veroordeling van de gebeurtenissen niet bepaald unaniem in Antwerpen. Uit BN/De STem.
[..]

Trieste zaak toch.

In deze blog wordt dit besproken, en in twijfel getrokken omdat de Vlaamse media er niets over schrijven.
hoezo triest, is toch maar een smerige ongelovige die is omgekomen

ach, zal allemaal. dit is wat de meerderheid van belgie/nederland/eu wil.
waar wij al 40 jaar knuffelen schoppen en verkrachten zij er al 40 jaar flink op los
pi_39278354
RTL Z meldt net dat nummer 6 ook is opgepakt.
quote:
POLITIE ARRESTEERT NOG DRIE VERDACHTEN
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
In Antwerpen zijn de drie overige
verdachten die betrokken waren bij de
dodelijke vechtpartij op een bus in
Antwerpen opgepakt.

Alle zes de verdachten zijn nu gevat.
Maandagavond heeft de politie al drie
andere daders opgepakt.
VRT-tekst.

[ Bericht 85% gewijzigd door What op 27-06-2006 11:22:59 (bericht toegevoegd) ]
  dinsdag 27 juni 2006 @ 11:34:00 #159
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_39278745
Wat jammer dat ik niet op tijd bij het wedkantoor kon zijn, dan was ik nu rijk geweest.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  dinsdag 27 juni 2006 @ 11:52:20 #160
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_39279306
quote:
Op maandag 26 juni 2006 22:06 schreef Meki het volgende:
van hen had overigens al wat Gevalletjes Geweldsdelict in op z'n pliesie-cv staan. Saillant detail aldus de verslaggever van TerZake; de boys zijn erbij gelapt door de Marokkaanse gemeenschap in Antwerpen. Van je familie moet je het hebben. Evenals de Nederlandse pliesie doen de Vlaamse zwaantjes er in alle talen het zwijgen toe, en wil men het bericht bevestigen noch ontkennen.
Ook weer zo illustratief. Je bent wel bezig de vooroordelen te bevestigen, mannetje.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_39279388
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 11:52 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Ook weer zo illustratief. Je bent wel bezig de vooroordelen te bevestigen, mannetje.

hoezo bevestigen
ik vooroordeel niet
Jij vooroordeelt met je wedkantoor
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_39279444
quote:
Een vierde jongere, waarschijnlijk de hoofdverdachte, vluchtte naar een naburige winkel toen de politie zijn huis binnenviel. Daar werd hij geholpen door tientallen toegestroomde jongeren en kon zo ontkomen.
Hadden ze ook ingegrepen als ze in de bus hadden gezeten ?...
Of hadden ze dan WEL de andere kant opgekeken ?
Of nog erger:misschien hadden ze die 6 jongens wel geholpen zodat die arme man niet zo lang had hoeven leiden ?

Hoezo dubbele moraal ?
Arresteren die hap wegens hulp aan een voortvluchtige en tegenwerken van de politie
pi_39281676
Alle 6 die gasten helemaal tot moes slaan, maar net niet dood, dan weer laten bijkomen, en telkens opnieuw weer van voren af aan beginnen, de rest van hun leven. Volkomen losgeslagen asociaal brutaal stinktuig is het. Gelukkig hebben we dat soort in Nederland niet. .
pi_39281748
[nevermind]

[ Bericht 97% gewijzigd door paarse_paashaas op 27-06-2006 13:07:38 (eerst bericht lezen, dan pas posten) ]
Scheren is voor schapen!
pi_39282517
De 6 vermoedelijke dares zijn gelukkig (als zij het daadwerkelijk zijn) in voorlopige hechtenis en hopelijk komt er boven water wat er exact gebeurd is en volgen er representatieve straffen.
Yeah baby Yeah!
  dinsdag 27 juni 2006 @ 14:45:57 #166
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_39285004
dat komt het Vlaams Belang weer ten goede (gelukkig)
  dinsdag 27 juni 2006 @ 15:43:49 #167
151582 A_L_N_F
pi_39286775
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 14:45 schreef Little_Meanie het volgende:
dat komt het Vlaams Belang weer ten goede (gelukkig)
hoe doet het VB het in de peilingen?
ben benieuwd hoe belgie zich ontwikkeld onder leiding van het VB, weet je meteen of je hier in nederland ook op een extreem-rechtse partij moet stemmen.

na al die ellende is het misschien toch een keer het proberen waard ...
  dinsdag 27 juni 2006 @ 15:47:28 #168
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_39286897
Extreem rechts in Nederland bestaat alleen uit lieden met foute (Nazi) sympathieen, dus dat lijkt me ook niet echt een goede optie.
pi_39290249
Ze zitten naar Belgische normen wel vrij snel achter slot en grendel. Hopelijk blijven ze daar nog even!
  dinsdag 27 juni 2006 @ 17:24:08 #170
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_39290376
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 15:43 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

hoe doet het VB het in de peilingen?
ben benieuwd hoe belgie zich ontwikkeld onder leiding van het VB, weet je meteen of je hier in nederland ook op een extreem-rechtse partij moet stemmen.

na al die ellende is het misschien toch een keer het proberen waard ...
Het VB gaat Belgie alleen maar leiden als ze een absolute meerderheid hebben en dat gaat toch nog even duren. Want geen enkele partij wil de eerste zijn om met hen samen te werken. Als er een precedent is, dan zullen er mogelijk anderen volgen, maar de eerste partij die met het VB gaat samenwerken, zal zijn vingers ontzettend verbranden en zware klappen krijgen. En dat wil dus niemand.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 20:27:07 #171
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_39296887
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 17:20 schreef Sandstorm_81 het volgende:
Ze zitten naar Belgische normen wel vrij snel achter slot en grendel. Hopelijk blijven ze daar nog even!
aangezien ze minderjarig zijn zullen ze na 3 maanden jeugdinstelling wel weer vrijkomen, lekker gezellig met leeftijdsgenoten TV kijken, potje biljarten
pi_39302888
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 08:28 schreef DenniZZ het volgende:
Dat is de enige manier om er vanaf te komen.
Klopt, diegene die het aangaan zijn namelijk te stom om met woorden te kunnen overtuigen.
Maar nu benadeel je ook een hoop mensen die niets fout doen, en dat is wel spijtig.
  woensdag 28 juni 2006 @ 01:47:09 #173
46960 StefanP
polemicist
pi_39308133
Ach, het is helemaal niet verwonderlijk dat er geen hond ingrijpt en dat heel de bus liever wegloopt en pretendeert niets gezien te hebben. Zo gaat dat tegenwoordig. De oorzaak? Gooi mensen als ratten op een kluitje zodat iedereen geirriteerd is en niets meer om een ander geeft, zorg ervoor dat mensen jaloers zijn op iedereen die iets meer heeft, elkaar niets gunnen en dat criminelen vrij spel hebben en een aai over de bol krijgen terwijl burgers die wel optreden, veroordeeld worden voor geweldpleging, eigen rechter of racist. Voila, het recept voor een bus en land voor apathische, bange eikels. Als de overheid nou eens begon door dit soort schorem zonder uitzondering tien jaar cel te geven, al was het maar voor winkeldiefstal, dan zette dat tenminste nog de toon dat criminaliteit niet getolereerd wordt. Maar ja, slappe overheid, linkse aaiers en een lachwekkend justitieapparaat he, waarom zou je als burger in godsnaam wel iets doen als die het vertikken?
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_39310187
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 01:47 schreef StefanP het volgende:
Ach, het is helemaal niet verwonderlijk dat er geen hond ingrijpt en dat heel de bus liever wegloopt en pretendeert niets gezien te hebben. Zo gaat dat tegenwoordig. De oorzaak? Gooi mensen als ratten op een kluitje zodat iedereen geirriteerd is en niets meer om een ander geeft, zorg ervoor dat mensen jaloers zijn op iedereen die iets meer heeft, elkaar niets gunnen en dat criminelen vrij spel hebben en een aai over de bol krijgen terwijl burgers die wel optreden, veroordeeld worden voor geweldpleging, eigen rechter of racist. Voila, het recept voor een bus en land voor apathische, bange eikels. Als de overheid nou eens begon door dit soort schorem zonder uitzondering tien jaar cel te geven, al was het maar voor winkeldiefstal, dan zette dat tenminste nog de toon dat criminaliteit niet getolereerd wordt. Maar ja, slappe overheid, linkse aaiers en een lachwekkend justitieapparaat he, waarom zou je als burger in godsnaam wel iets doen als die het vertikken?
mooi samengevat
pi_39313550
quote:
Verhaal
Hier ben ik het helemaal mee eens. Je bent alleen 1 ding vergeten: die mooie reclame campagne van een tijdje terug, met die posters als: "zie je een vechtpartij? deel dan drie tikken uit:1-1-2". Tja, als de overheid wilt dat je als een apatische zak erbij gaat zitten en wachten tot de agenten komen...
pi_39316731
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 10:45 schreef Gio het volgende:

[..]

Hier ben ik het helemaal mee eens. Je bent alleen 1 ding vergeten: die mooie reclame campagne van een tijdje terug, met die posters als: "zie je een vechtpartij? deel dan drie tikken uit:1-1-2". Tja, als de overheid wilt dat je als een apatische zak erbij gaat zitten en wachten tot de agenten komen...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_39319855
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 10:45 schreef Gio het volgende:

[..]

Die staan al allang met zijn tienen op de hoek te wachten hoor...
Zogauw JIJ ingrijpt springen ze JOU in je nek wegens mishandeling
Logisch ...1 man is makkelijker te overmeesteren dan een groep van 5-10 man
Waneer zie jij de politie als je ze nodig hebt?
pi_39320570
Ik zeg dan ook "wachten tot ze komen", daarmee impliceer ik niet dat ze ook daadwerkelijk komen Ik vond dat dan ook een van de meest suffe campagnes ooit.
pi_39321208
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 14:10 schreef Gio het volgende:
Ik zeg dan ook "wachten tot ze komen", daarmee impliceer ik niet dat ze ook daadwerkelijk komen Ik vond dat dan ook een van de meest suffe campagnes ooit.
Parkeer je auto dan fout dan komen ze meteen
  woensdag 28 juni 2006 @ 14:34:26 #180
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_39321387
Overigens was gisteren in het nieuws dat de aanklacht tegen de opgepakte jongeren is afgezwakt van moord naar "het opzettelijk toedienen van slagen en verwondingen met de dood tot gevolg" (vergelijkbaar met doodslag en niet met moord dus).

Het slachtoffer zou namelijk zelf ook geweld gebruikt hebben tijdens de vechtpartij (met name zou hij een van de jongeren bij de keel gegrepen hebben, en zou de vechtpartij eigenlijk daarna pas echt losgebroken zijn).

Dat zou blijken uit de verklaringen van sommige van de jongeren, en ook uit de verklaringen van getuigen.

Helaas staan alle kranten nu vol met "Stacy en Nathalie", ik kan het niet zo meteen terugvinden.
---verdwijnt---
pi_39322056
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 14:34 schreef Clourhide het volgende:
Overigens was gisteren in het nieuws dat de aanklacht tegen de opgepakte jongeren is afgezwakt van moord naar "het opzettelijk toedienen van slagen en verwondingen met de dood tot gevolg" (vergelijkbaar met doodslag en niet met moord dus).

Het slachtoffer zou namelijk zelf ook geweld gebruikt hebben tijdens de vechtpartij (met name zou hij een van de jongeren bij de keel gegrepen hebben, en zou de vechtpartij eigenlijk daarna pas echt losgebroken zijn).

Dat zou blijken uit de verklaringen van sommige van de jongeren, en ook uit de verklaringen van getuigen.

Helaas staan alle kranten nu vol met "Stacy en Nathalie", ik kan het niet zo meteen terugvinden.
Vraag is natuurlijk ..deed die dat voordat de jongens hem aanvielen of 'tijdens het gevecht ' ?
Als het tijdens het gevecht was:wat moet je dan doen ?..vriendelijk vragen of ze aub ophouden ?
Leuk trouwens dat er nu getuigen zijn die dit verhaal onderbouwen ...heb ik van te voren niets over gehoort
pi_39322219
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 23:26 schreef Schubbekut het volgende:
Volgens getuigen, op het VRT nieuws, waren het 6 allochtone jongeren.

http://www.vrtnieuws.net/(...)geslagen/index.shtml

Dit zal de kloof tussen de autochtonen en allochtonen daar nog verder vergroten.
Het waren geen marokkanen!!!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  woensdag 28 juni 2006 @ 15:02:08 #183
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_39322310
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 14:54 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Vraag is natuurlijk ..deed die dat voordat de jongens hem aanvielen of 'tijdens het gevecht ' ?
Als het tijdens het gevecht was:wat moet je dan doen ?..vriendelijk vragen of ze aub ophouden ?
Leuk trouwens dat er nu getuigen zijn die dit verhaal onderbouwen ...heb ik van te voren niets over gehoort
Inderdaad, dat komt dan nu opeens wel naar voren.

Waren het misschien dezelfde getuigen van het kaliber dat naar het huis van één van de daders toestroomde, toen de politie hem wou arresteren.

Dat nieuws is eerst gepubliceert, maar heel snel weer weggehaald.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_39322481
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 23:45 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

kom jij misschien ook nog eens in het nieuws ,hoop alleen dat je het dan zelf nog meemaakt
Wil ik ook meemaken.... dat ie het nieuws haalt
  woensdag 28 juni 2006 @ 15:10:54 #185
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_39322565
Ze dekken elkaar dus ook nog... wat een verachtelijk zooitje zeg.
"If you harbor a terrorist, if you support a terrorist, if you feed a terrorist, you're just as guilty as the terrorists." - US President George W Bush
pi_39322902
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 14:59 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Het waren geen marokkanen!!!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en gisteren volgens het nieuws nog wel?.....
quote:
Zes verdachten van busdrama zitten vast
di 27/06/06 - De drie minderjarigen die afgelopen nacht zijn opgepakt in verband met het brutale geweld op een bus in Antwerpen, worden geplaatst in een gesloten instelling. De onderzoeksrechter heeft de drie meerderjarige verdachten aangehouden. Intussen is de aanklacht afgezwakt.
Bij de zes verdachten zijn drie minderjarigen van 16 en drie meerderjarigen van 18, 20 en 22 jaar oud.
(foto VRT) Ze zijn allemaal van Marokkaanse afkomst, maar vijf van hen hebben de Belgische nationaliteit.
Maar misschien zijn ze intussen veranderd ?
quote:
Ze geven allemaal toe dat ze op de bus zaten, maar niet iedereen heeft bekend dat hij het 54-jarige slachtoffer geslagen heeft.

Marc Swinnen, de advocaat van een van de minderjarigen, kon het dossier al inkijken. Volgens de verklaringen van de verdachten zou ook het slachtoffer na een eerste woordenwisseling geweld hebben gebruikt.
Zou ik ook zeggen als ik verdachte was
quote:
Het slachtoffer heeft een van de verdachten bij de keel gegrepen en wilde hem niet meer lossen. De jongeman liep rood aan en had moeite om te ademen. Zijn vrienden hebben de treinbestuurder vervolgens enkele vuistslagen gegeven tot hij hem uiteindelijk losliet.

En de rest bleef staan TOT die rood aan liep en grepen toen in
quote:
De jonge kerel gaf hem ook nog een slag, waarna de man zich op een stoel liet zakken en gestorven is."
De man had hem dus al losgelaten maar toch nog maar fff een klap extra geven he..je weet maar nooit
quote:
De verdachten betwisten ook dat het hun bedoeling was om de man zwaar te verwonden.
Geen doodslag
".
tuurlijk niet ,het was maar een spelletje ..flauw zeg van die man
quote:
De onderzoeksrechter stelde de verdachten aanvankelijk in verdenking van doodslag, maar veranderde dat in "opzettelijke slagen en verwondingen die ongewild de dood tot gevolg hadden
Dankzij de getuigen verklaringen of de verklaringen van die jongens ?
quote:
Daarop staan minder zware straffen dan op doodslag.
Goh das pas nieuws ,klinkt natuurlijk mooier maar komt het niet op het zelfde neer ?>
quote:
Volgens de advocaat heeft de jeugdrechter beslist twee minderjarigen voorlopig te plaatsen in de gesloten instelling van Everberg, de derde moet naar Mol. Vrijdag neemt de jeugdrechter een nieuwe beslissing.
....
quote:
De drie meerderjarigen moeten naar de gevangenis en verschijnen ook vrijdag voor de raadkamer.
quote:
Tips uit Marokkaanse gemeenschap?
Geen Marokkanen toch ?
quote:
De arrestaties kwamen er na intensief speurwerk van de lokale recherche in een gecoördineerde operatie met de federale collega's.
......
quote:
(foto VRT) Volgens sommigen is er ook informatie uit de Marokkaanse gemeenschap zelf gekomen die geleid heeft tot een snelle identificatie van de daders. Officieel wordt dat ontkend.
door wie ?
quote:
Premier Guy Verhofstadt (VLD) en minister van Binnenlandse Zaken Patrick Dewael (VLD) hebben de federale en lokale politiediensten al gefeliciteerd.

De Antwerpse gemeenteraad is gisteravond begonnen met een minuut stilte uit medeleven met de familie van de man die op de bus is omgekomen
pi_39323536
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 15:20 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

en gisteren volgens het nieuws nog wel?.....
[..]
Sarcasme zie spoiler
pi_39327772
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 15:38 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Sarcasme zie spoiler
LOL ..Helemaal overheen gelezen

Eigen schuld...moet ik maar niet tijdens het werk op het forum gaan zitten
  woensdag 28 juni 2006 @ 18:09:26 #189
70881 Abe_Lenstra
Terug op het oude nest....
pi_39328426
quote:
Op maandag 26 juni 2006 22:06 schreef Meki het volgende:
van hen had overigens al wat Gevalletjes Geweldsdelict in op z'n pliesie-cv staan. Saillant detail aldus de verslaggever van TerZake; de boys zijn erbij gelapt door de Marokkaanse gemeenschap in Antwerpen. Van je familie moet je het hebben. Evenals de Nederlandse pliesie doen de Vlaamse zwaantjes er in alle talen het zwijgen toe, en wil men het bericht bevestigen noch ontkennen.
Ja ik vraag me af of het zo is. Ik zou het typisch iets voor de (uiteraard linkse) media vinden om die sugestie te wekken om, op deze manier, te proberen de Marokaanse gemeenschap in een beter daglicht te stellen.

Maar als het goed lees, Meki, kan het aangeven van deze jongens door Marokanen niet op jou goedkeuring rekenen? Jij had het beter gevonden als de Marokaanse Gemeenschap deze mensen had beschermd tegen strafvervolging?
pi_39328528
quote:
Maar als het goed lees, Meki, kan het aangeven van deze jongens door Marokanen niet op jou goedkeuring rekenen? Jij had het beter gevonden als de Marokaanse Gemeenschap deze mensen had beschermd tegen strafvervolging?
Ik had dat een prima plan gevonden ...inmetselen in een kelder en de politie had ze nooit gevonden
Eeuwige Bescherming
  woensdag 28 juni 2006 @ 18:20:19 #191
70881 Abe_Lenstra
Terug op het oude nest....
pi_39328637
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 00:07 schreef VD het volgende:

[..]

Het VB heeft natuurlijk ook wel het beste campagne team ter wereld wat voor hen werkt in dienst: De Arabische Gemeenschap in België. Maar zolang het Politieke Establishment en de Media dit feit weigeren te onderkennen en blijft vasthouden aan het Dogma dat de VB zelf schuldig is aan de groeiende buitenlanderhaat zal Vlaams Belang alleen maar groter worden tot het moment komt dat ze de absolute meerderheid hebben. Daar hoeft VB verder geen moeite voor te doen. Laat dat maar aan onze Arabische Vrienden over.

Dat is slechts een kwestie van tijd want de problemen zullen alleen maar erger worden. Misschien moet de Linkse Kerk Führer Verhofstadt opnieuw een poging doen om de partij weer te verbieden? Dan kan hij dit Struisvogelbestuur misschien nog een paar jaar langer rekken todat het moment dat België uiteindelijk uiteen zal vallen in een Burgeroorlog Balkan-Style.
  woensdag 28 juni 2006 @ 18:52:59 #192
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_39329367
Alsof het VB daar iets aan zou veranderen .

De hardliners als De Winter worden gebruikt als stemmenkanon om het domme klootjesvolk aan te trekken, de serieuze beleidsmakers van het VB zijn probleemloos inwisselbaar met de politici die dat nu doen. Ook een belangrijke reden waarom ze steeds meer stemmen halen, ze gaan steeds meer in de richting van de rest. Ze worden hoofdzakelijk gedemoniseerd door andere partijen omwille van het bedenkelijke De Winter-kliekje, die willen ze echt wel kwijt als het even kan.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  woensdag 28 juni 2006 @ 18:53:22 #193
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_39329372
quote:
Ach, het is helemaal niet verwonderlijk dat er geen hond ingrijpt en dat heel de bus liever wegloopt en pretendeert niets gezien te hebben. Zo gaat dat tegenwoordig. De oorzaak? Gooi mensen als ratten op een kluitje zodat iedereen geirriteerd is en niets meer om een ander geeft, zorg ervoor dat mensen jaloers zijn op iedereen die iets meer heeft, elkaar niets gunnen
Tot hier ben ik het met je eens dat dit een oorzaak zou kunnen zijn. Maar nog steeds, waarom weten die 30 personen niet hoe gauw ze moeten uitstappen bij de eerstvolgende halte?
Nu wil het niet persoonlijk op die 30 houden, maar maatschappijbreed. Met 30 andere personen had het ongetwijfeld een vergelijkbare situatie opgeleverd. Ook met 30 FOK!kers met een grote bek hier.

Ik kan er gewoon niet bij dat 30 personen geconcetreerd bezig zijn met het er niet mee willen bemoeien.
quote:
en dat criminelen vrij spel hebben en een aai over de bol krijgen terwijl burgers die wel optreden, veroordeeld worden voor geweldpleging, eigen rechter of racist. Voila, het recept voor een bus en land voor apathische, bange eikels. Als de overheid nou eens begon door dit soort schorem zonder uitzondering tien jaar cel te geven, al was het maar voor winkeldiefstal, dan zette dat tenminste nog de toon dat criminaliteit niet getolereerd wordt. Maar ja, slappe overheid, linkse aaiers en een lachwekkend justitieapparaat he, waarom zou je als burger in godsnaam wel iets doen als die het vertikken?
Mja, dat zal wel een kwestie van interpretatie zijn, ik weet het niet of dat ineens wel helpt. Dan krijg je misschien nog steeds dat mensen in de bus zitten met: "laat ze maar een zware straf krijgen...".
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  woensdag 28 juni 2006 @ 19:02:35 #194
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_39329573
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 18:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
Alsof het VB daar iets aan zou veranderen .
Precies, het VB heeft juist belang bij veel criminaliteit, anders trekken ze geen stemmen.

En dan roepen ze "hardere aanpak!", maar ze weten goed genoeg wat dat tot gevolg zal hebben: een fellere tegenreactie. En dus weer extra stemmen voor hen. Uiteindelijk zoekt het VB maar één ding en dat is een escalatie van de situatie.
---verdwijnt---
pi_39330685
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 19:02 schreef Clourhide het volgende:

[..]

Precies, het VB heeft juist belang bij veel criminaliteit, anders trekken ze geen stemmen.

En dan roepen ze "hardere aanpak!", maar ze weten goed genoeg wat dat tot gevolg zal hebben: een fellere tegenreactie. En dus weer extra stemmen voor hen. Uiteindelijk zoekt het VB maar één ding en dat is een escalatie van de situatie.
maar ze trekken idd wel stemmen zo ...want voor veel mensen klinkt 'hardere aanpak 'goed ...
  woensdag 28 juni 2006 @ 19:45:05 #196
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_39330715
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 21:07 schreef Ame_thyst het volgende:
Ik hoorde het op de radio (donna) dat ging iets anders: Jongens hadden ruzie met elkaar, man (50er) komt tussen beiden. Jongens keren zich tegen de man en slaan hem in elkaar.
R.I.P
2 jongens vechten en de derde gaat heen?
"Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
  donderdag 29 juni 2006 @ 21:23:39 #197
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_39369495
Update:
quote:
Slachtoffer overleden aan hersenvliesbloeding

Treinbestuurder Guido Demoor (54), die zaterdag het leven liet na een gewelddadig treffen met zes jongeren op een bus in Antwerpen, is overleden aan een hersenvliesbloeding. Dat blijkt uit het autopsieverslag.

Een hoge bloeddruk in combinatie met het feit dat het slachtoffer zich had opgewonden, hebben wellicht tot de hersenvliesbloeding geleid. "Deze bevindingen werpen een ander licht op de zaak, aangezien het slachtoffer dus niet overleden is ten gevolge van de slagen of schoppen die hij gekregen zou hebben", zegt advocaat Kris Luyckx.

De kwalificatie van de feiten luidt momenteel nog "opzettelijke slagen en verwondingen die ongewild de dood tot gevolg hadden". "Het is aan de rechter om te beslissen of de feiten heromschreven dienen te worden. Een belangrijke discussie daarbij is of er een oorzakelijk verband bestaat tussen het incident op de bus en het overlijden van het slachtoffer", luidt het.
http://www.standaard.be/A(...)ikelid=B329621060629
---verdwijnt---
  vrijdag 30 juni 2006 @ 00:47:43 #198
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_39377303
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 19:02 schreef Clourhide het volgende:

[..]
Uiteindelijk zoekt het VB maar één ding en dat is een escalatie van de situatie.
VB wordt in de Bel media bijna volledig monddood gemaakt, en de gekende taal vd VBkopstukken kennen we onderhand ook wel...
Ik zie niet in waar VB de toestand momenteel tracht te laten escaleren; het zijn de KIEZERS die VB groot maken, door het daily-life belgie te moeten ondergaan, en niet door de commentaar van ene VBkopstuk (je ziet en hoort ze nergens, ondanks de huidige actualiteit) die wat olie op het vuur zou willen gieten, te moetn aanhoren.

ik verdedig hier niemand, maar jouw zinnetje is voor mij ook een vorm van struisvogelpolitiek.
Ok , er zijn betere pianospelers in andere partijen dan het VB, maar , ook deze moet niet afgeschoten worden
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  vrijdag 30 juni 2006 @ 01:45:16 #199
117098 Hathor
Effe niet
pi_39378869
quote:
Je kan het wenden en keren zoveel als je wil, voor mij blijft als een paal boven water staan dat die man niet was overleden die dag, als hij niet in elkaar was getrapt.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 30 juni 2006 @ 02:28:41 #200
46960 StefanP
polemicist
pi_39379579
Ik vind het ook zo'n kut-excuus. Net zoals dat gezeik een tijdje terug, waar geclaimd werd dat het slachtoffer niet stierf door de mishandeling maar omdat hij met zijn hoofd tegen de grond viel. Ja, DOH! Nogal logisch he, als je in elkaar geslagen wordt?! En misschien stijgt je bloeddruk ook welals er een zestal teringlijers op je in staat te slaan?

Bah, schofterige kut advocaten.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')