Ik weet niet of ik parkeersensoren heb eigenlijk,..... En ik lees liever fok!quote:Op zaterdag 24 juni 2006 18:51 schreef FlyTE het volgende:
Is dat niet je parkeersensor-aan/uit schakelaar?
Anders ff op autoweek ofzo kijken.. een groot auto-forum is daar te vinden.
jaar of 2quote:Op zaterdag 24 juni 2006 19:10 schreef AlphaOmega het volgende:
Die barcode lezers, zijn dat niet de sensoren voor inbraak?
En die andere weet ik niet... wat voor passat is het, hoe oud is vooral van belang...
quote:Op zaterdag 24 juni 2006 18:55 schreef BoJo het volgende:
1. als je die knop onder je binnenspiegel indrukt dan zal hij je spiegel automatisch dimmen savonds.
die 2 rode lampjes zouden de sensoren kunnen zijn.
2. Als dat driehoekje gaat branden dan is je ESP uit, dan kan je hendig sjiek slippen gek![]()
ESP = ter voorkoming van onder- / overstuur, voor het [ al dan niet ]slippen bij een stoplicht heb je Traction Control nodig.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 18:58 schreef rival het volgende:
ESP, ga maar met spinnende wielen optrekken bij het stoplicht.. weet je meteen wat die doet!
Rood leest niet lekker tochquote:Op zaterdag 24 juni 2006 19:38 schreef SnowBite het volgende:
zijn die 2 rode lampjes niet simpelweg om 's avonds toch een stukje papier te kunnen lezen zonder direct een felle lamp aan te hoeven zetten?
ow... een vriend van me had een passat.. ik dacht dat traction controle een onderdeel was van de esp want met de esp aan kon hij niet meer 'driften' maar ging het schokken als het ware... (of misschien was dat toch TC en lette ik niet goed op hoorquote:Op zaterdag 24 juni 2006 21:22 schreef OG-Loco het volgende:
[..]
ESP = ter voorkoming van onder- / overstuur, voor het [ al dan niet ]slippen bij een stoplicht heb je Traction Control nodig.
In feite is dit gewoon hetzelfde systeem, het werkt allemaal d.m.v. het ABS-systeem, maar dan met nog wat extra sensortjes.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 22:59 schreef OG-Loco het volgende:
TCS is het behouden van tractie in alle omstandigheden,
ESP in de voornamelijke situaties onder- en overstuur.
Is het niet zo dat deze lampjes (waarschijnlijk LEDjes) alleen branden zodra je koplampen aanstaan? Ik denk dat het gewoon sfeerverlichting is voor s'avonds. Maar als jij je auto hebt ingesteld dat de lichten áltijd branden, zullen die dingen ook overdag branden. Op mijn E-klasse zit ook een LEDje in mijn binnenspiegel die naar beneden schijnt. Als het donker is geeft dat zo'nm mooie orange gloed over het dashboad.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 21:36 schreef Blapiet het volgende:
De rode lampjes hebben niet echt een lichtopbrengst om bij te lezen, ten tweede staan ze continu aan (ook overdag).
Met die ESP aan in een passat kan je nog steeds met wiel-spin wegrijden, ik spreek uit ervaring.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 22:49 schreef rival het volgende:
[..]
ow... een vriend van me had een passat.. ik dacht dat traction controle een onderdeel was van de esp want met de esp aan kon hij niet meer 'driften' maar ging het schokken als het ware... (of misschien was dat toch TC en lette ik niet goed op hoor)
Zou inderdaad nog wel eens kunnen ja. Zat gisteravond even in de auto en er komt een ontspannen rood sfeerlampje uitquote:Op zondag 25 juni 2006 11:11 schreef j22flyingdownwind het volgende:
[..]
Is het niet zo dat deze lampjes (waarschijnlijk LEDjes) alleen branden zodra je koplampen aanstaan? Ik denk dat het gewoon sfeerverlichting is voor s'avonds. Maar als jij je auto hebt ingesteld dat de lichten áltijd branden, zullen die dingen ook overdag branden. Op mijn E-klasse zit ook een LEDje in mijn binnenspiegel die naar beneden schijnt. Als het donker is geeft dat zo'nm mooie orange gloed over het dashboad.
uit.quote:Op zondag 25 juni 2006 11:53 schreef Blapiet het volgende:
Maar staat de ESP nou áán of uit als het driehoekje brandt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |