abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 juli 2006 @ 14:51:20 #181
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_39723656
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 13:40 schreef SuperRembo het volgende:
Leuk dat je nu standaard met GD ook animated gifjes kan maken.
Daar heb ik ooit nog zelf een php class voor gemaakt. Die knipt stukjes uit een niet-animated gifje en plakt ze daarna met nieuwe gif control-blocks aan elkaar tot een nieuwe animated gif.

[afbeelding]
is het opensource?
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_39724922
Nog niet. Maar als het direct met GD kan, dan kan je beter niet mijn script gebruiken. Het is ongetwijfeld langzamer en 't heeft flink wat beperkingen.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
  dinsdag 11 juli 2006 @ 15:41:41 #183
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_39725016
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 15:38 schreef SuperRembo het volgende:
Nog niet. Maar als het direct met GD kan, dan kan je beter niet mijn script gebruiken. Het is ongetwijfeld langzamer en 't heeft flink wat beperkingen.
ik vind jouw script leuker eigenlijk

waar haal je die temperatuur e.d. vandaan?
It's Time To Shine
  dinsdag 11 juli 2006 @ 16:56:52 #184
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_39726060
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 06:42 schreef Libris het volgende:

[..]

Wat ik gedaan heb bij een oude site is thumbs maken terwijl je de foto's upload en dan opslaan als t_filename.jpg. Is dat een optie?
Is ook een optie (hoewel dan bij de eerste keer viewen, want ik upload via ftp). Maar het zou zo leuk ruimte schelen op de server.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_39726679
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 11:29 schreef Siegfried het volgende:

[..]

Leuk

Share die code eens als je wilt?
Doe maar niet, dan schaam ik me voor mijn baggercode
PS4 online: micro_nl
pi_39728028
Joh, het is niet voor niets een topic voor dummies
Ben gewoon benieuwd hoe je het gedaan hebt.

Die baggercode kijk ik dan wel doorheen
pi_39728327
1
2
3
bla bla bla,
genoeg tijd gehad, de code te kopiëren :)
nu kun je mij mailen als je wilt :")

phpanigif © Kompjoefriek
de rest © guitarist.nl

Stukjes source mogen gebruikt worden bla bla bla

[ Bericht 37% gewijzigd door guitarist op 13-07-2006 13:14:29 ]
  dinsdag 11 juli 2006 @ 18:22:53 #188
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_39728417
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 18:11 schreef Siegfried het volgende:
Joh, het is niet voor niets een topic voor dummies
Oh? Jammer dat niemand even de moeite neemt om mij op weg te helpen
pi_39729335
* Siegfried helpt Oldbie op weg

Je moet met een while-loop werken Oldbie

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
$sql = "SELECT * FROM tabelnaam ORDER BY id DESC"; 
$res = mysql_query($sql) or die("Kan de gegevens niet uit de Database halen");

if (mysql_num_rows($res) >= 1) { 
   while ($row = mysql_fetch_array($res)) {
      // Hier roep je elke record aan
   }
}
else {
   echo "Er zijn nog geen records";
}

[ Bericht 65% gewijzigd door Siegfried op 11-07-2006 19:08:47 ]
pi_39729627
Zie post hierboven dus

[ Bericht 49% gewijzigd door Siegfried op 11-07-2006 19:11:51 ]
  dinsdag 11 juli 2006 @ 20:49:11 #191
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_39733088
include("image_anigif.php");

post die ook ff dan guitarist
It's Time To Shine
pi_39734403
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 20:49 schreef qu63 het volgende:
include("image_anigif.php");

post die ook ff dan guitarist
Staat onder een copyright, met een linkje, daar kun je um downloaden
  dinsdag 11 juli 2006 @ 21:53:01 #193
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_39734925
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 18:55 schreef Siegfried het volgende:
* Siegfried helpt Oldbie op weg

Je moet met een while-loop werken Oldbie
[ code verwijderd ]
Thanks Ik zal morgen eens gaan proberen.
pi_39740318
Succes

Kan iemand mij zeggen wat de snélste manier is om een waarde uit de DB te halen, als je zeker weet dat er maar 1 waarde uit de sql komt:

$sql_styles = "SELECT * FROM css_selectedstyle WHERE `id` = $id";
$res_styles = mysql_query($sql_styles) or die("Kan de geselecteerde style niet uit de Database halen");

Hoe haal id die waarde nu het snelste uit $res-styles?
Is mysql_fetch_array($res_styles) de snelste manier?
pi_39740646
@Siegfried

Wat betreft uitvoeringstijd zullen de verschillen marginaal zijn, omdat PHP/MySQL op de achtergrond toch een resultset binnenhaalt en cachet. In principe zou het het snelst moeten gaan met mysql_result().
pi_39741498
Naja, met snelst bedoel ik ook dat ik geen omwegen wil maken via while-loops (zoals ik in het verleden weleens gedaan heb) terwijl je vantevoren al weet dat er slechts 1 resultaat uitkomt!

Maar ik ga eens kijken hoe mysql_result() werkt Thnx
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 juli 2006 @ 09:59:35 #197
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_39745521
Hoe heet zo'n 'ik tik een cijfer uit een plaatje over om te bewijzen dat ik geen bot ben' ding ook alweer?

-edit- captcha

[ Bericht 36% gewijzigd door Swetsenegger op 12-07-2006 10:05:14 ]
pi_39745800
[edit] @ dinges met snelste mysql_resultaat [/edit]

$sql_styles = "SELECT * FROM css_selectedstyle WHERE `id` = '".$id."' LIMIT 0,1";
$result = mysql_query($sql_styles);
$row = mysql_fetch_object($result);

elke databasekolom van de gepakte rij is nu bereikbaar via $row->kolomnaam. Door de limit zou hij meteen moeten stoppen na de eerste vondst

[edit2]
misschien dat mysql_fetch_array() ipv mysql_fetch_object() sneller is. dan benader je je kolommen met $row['kolomnaam'].
dat zou je eigenlijk ff moeten benchmarken. maar dit is verwaarloosbaar want je hebt t volgens mij op codeer-snelheid en niet over executiontime
As a rule, I never touch anything more sophisticated and delicate than myself.
pi_39745826
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 09:59 schreef Swetsenegger het volgende:
Hoe heet zo'n 'ik tik een cijfer uit een plaatje over om te bewijzen dat ik geen bot ben' ding ook alweer?

-edit- captcha
ja hoe werkt dat precies? is het gewoon een hidden field ofzoiets die je een random waarde geeft, alsmede een selectie afbeeldingen met dezelfde tekens maar dan wat onduidelijker?
As a rule, I never touch anything more sophisticated and delicate than myself.
pi_39746205
ben aan het kutten met sessies en het onthouden van een login doe ik nu als volgt:
bij login wordt:

• een hash aangemaakt (md5 van huidige tijd + IP adres)
  • de hash + Session id worden samne met IP en timestamp in database opgeslagen
  • er wordt een cookie gezet met daarin het hash nummer
    is dit een correcte manier om sessies te gebruiken (veilig genoeg enzo?)
  • pi_39746693
    quote:
    Op woensdag 12 juli 2006 10:13 schreef Desdinova het volgende:
    [edit] @ dinges met snelste mysql_resultaat [/edit]
    Dinges
    quote:
    $sql_styles = "SELECT * FROM css_selectedstyle WHERE `id` = '".$id."' LIMIT 0,1";
    $result = mysql_query($sql_styles);
    $row = mysql_fetch_object($result);

elke databasekolom van de gepakte rij is nu bereikbaar via $row->kolomnaam. Door de limit zou hij meteen moeten stoppen na de eerste vondst
    Klinkt logisch! Ga er gelijk mee aan de slag.
    quote:
    [edit2]
    misschien dat mysql_fetch_array() ipv mysql_fetch_object() sneller is. dan benader je je kolommen met $row['kolomnaam'].
    dat zou je eigenlijk ff moeten benchmarken. maar dit is verwaarloosbaar want je hebt t volgens mij op codeer-snelheid en niet over executiontime
    Ik had het inderdaad over codeer-snelheid. Naja, en het feit dat ik geen lelijke omwegen wil maken om 1 waarde uit een database te vissen.

Maarreh: thnx
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 juli 2006 @ 11:09:56 #202
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_39747224
    quote:
    Op woensdag 12 juli 2006 10:15 schreef Desdinova het volgende:

[..]

ja hoe werkt dat precies? is het gewoon een hidden field ofzoiets die je een random waarde geeft, alsmede een selectie afbeeldingen met dezelfde tekens maar dan wat onduidelijker?
    Het werkt eigenlijk ernstig simpel.
    Je maakt met de GD library een image waar je een random string op print. Diezelfde random string sla je op in een sessie. In het form laat je iemand die string overtikken en na de submit vergelijk je de overgetikte string met de sessie string
      woensdag 12 juli 2006 @ 12:01:02 #203
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_39748749
    1
    2
    3
    4
    5
    <?php
    if (($_POST['km_nieuw'] &gt; 0) && ($_POST['tijd_nieuw'] &gt;0) && ($_POST['prijs_nieuw'] &gt;0)) { mysql_query('INSERT INTO qu63 (prijs, tijd, km) VALUES ('.$_POST['prijs_nieuw'].','.$_POST['tijd_nieuw'].','.$_POST['km_nieuw'].')');

$aangepast++;
                    }
    ?>

dat is een stukje code uit mn script. als ik maar 1 tabelregel toe te voegen heb (dus 1x km, 1x tijd en 1x prijs) dan werkt de code goed. Maar bij 2 of meer regels gaat het dus fout want hij pakt alleen de laatste regel dan. hoe kan ik dit oplossen?
    It's Time To Shine
    pi_39749024
    @qu63

Je zult ook in het formulier moeten aangeven dat je meer regels (dus een array) wilt:

1<input type="text" name="km_nieuw[]" ... />
    pi_39749099
    quote:
    Op woensdag 12 juli 2006 10:31 schreef mschol het volgende:
    ben aan het kutten met sessies en het onthouden van een login doe ik nu als volgt:
    bij login wordt:

• een hash aangemaakt (md5 van huidige tijd + IP adres)
  • de hash + Session id worden samne met IP en timestamp in database opgeslagen
  • er wordt een cookie gezet met daarin het hash nummer
    is dit een correcte manier om sessies te gebruiken (veilig genoeg enzo?)
  • Van wat ik nu van jouw methode begrijp, gebruik je dus alleen de hash (en niet de SID) om een session te verifiëren? Lijkt me niet slim (makkelijk te misbruiken) en nogal overbodig.

Beter maak je een goede random SID aan en sla je dié op in een cookie. In de database sla je diezelfde SID op samen met andere dingen die je wilt verifiëren (zoals IP-adres, user agent, etc).
    pi_39749233
    quote:
    Op woensdag 12 juli 2006 12:13 schreef JeRa het volgende:

[..]

Van wat ik nu van jouw methode begrijp, gebruik je dus alleen de hash (en niet de SID) om een session te verifiëren? Lijkt me niet slim (makkelijk te misbruiken) en nogal overbodig.

Beter maak je een goede random SID aan en sla je dié op in een cookie. In de database sla je diezelfde SID op samen met andere dingen die je wilt verifiëren (zoals IP-adres, user agent, etc).
    de SID is in mijn script me echte session id die door de server wordt gegenereerd en ik neem aan dat je die juist NIET in je cookie wilt hebben staan?
    en hoe wil je een md5 hash vn IP + tijd gaan misbruiken (tijd is op seconde precies)
    en ik kan uiteraard ook checken of IP klopt (staat in DB)
      woensdag 12 juli 2006 @ 12:19:37 #207
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_39749271
    quote:
    Op woensdag 12 juli 2006 12:10 schreef JeRa het volgende:
    @qu63

Je zult ook in het formulier moeten aangeven dat je meer regels (dus een array) wilt:

[ code verwijderd ]
    er staat nu name="km_nieuw[$i]"

ik probeerde net al wat met foreach, maar dat ging ook niet helemaal
    It's Time To Shine
    pi_39749583
    quote:
    Op woensdag 12 juli 2006 12:18 schreef mschol het volgende:

[..]

de SID is in mijn script me echte session id die door de server wordt gegenereerd en ik neem aan dat je die juist NIET in je cookie wilt hebben staan?
    Waarom zou je die niet in je cookie willen hebben staan? Dat doen werkelijk alle sites die met SIDs werken. Bovendien is die hash die je nu opslaat het equivalent van een session ID, dus sla je die alsnog op.
    quote:
    en hoe wil je een md5 hash vn IP + tijd gaan misbruiken (tijd is op seconde precies)
    Als ik jouw IP-adres weet dan kan ik een tijdsbestek gaan afscannen door heel veel hashes uit te proberen en zodoende jouw session te stelen. Érg gevoelig voor hijacking dus, wat je bij een SID niet hebt.
    pi_39749597
    quote:
    Op woensdag 12 juli 2006 12:19 schreef qu63 het volgende:

[..]

er staat nu name="km_nieuw[$i]"

ik probeerde net al wat met foreach, maar dat ging ook niet helemaal
    Doe eens een print_r($_POST) en kom erachter wat er nu eigenlijk naar PHP wordt gestuurd die $i kun je dus achterwege laten.
    pi_39749694
    quote:
    Op woensdag 12 juli 2006 12:30 schreef JeRa het volgende:

[..]

Waarom zou je die niet in je cookie willen hebben staan? Dat doen werkelijk alle sites die met SIDs werken. Bovendien is die hash die je nu opslaat het equivalent van een session ID, dus sla je die alsnog op.
    [..]

Als ik jouw IP-adres weet dan kan ik een tijdsbestek gaan afscannen door heel veel hashes uit te proberen en zodoende jouw session te stelen. Érg gevoelig voor hijacking dus, wat je bij een SID niet hebt.
    hmm ik ging er juist vanuit dat je je session id nooit moet opslaan in je cookie...
    en dat je dus een eigen radom iets moet hebben om je session id op te halen...
    maar die hash zou je opzich moeten kunnen blijven gebruikenm, mits je er maar genoeg unieke dingen in propt tohch (ik doe eens gek: username+wachtwoord +email er ook nog bij )
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')