is het opensource?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:40 schreef SuperRembo het volgende:
Leuk dat je nu standaard met GD ook animated gifjes kan maken.
Daar heb ik ooit nog zelf een php class voor gemaakt. Die knipt stukjes uit een niet-animated gifje en plakt ze daarna met nieuwe gif control-blocks aan elkaar tot een nieuwe animated gif.
[afbeelding]
ik vind jouw script leuker eigenlijkquote:Op dinsdag 11 juli 2006 15:38 schreef SuperRembo het volgende:
Nog niet. Maar als het direct met GD kan, dan kan je beter niet mijn script gebruiken. Het is ongetwijfeld langzamer en 't heeft flink wat beperkingen.
Is ook een optie (hoewel dan bij de eerste keer viewen, want ik upload via ftp). Maar het zou zo leuk ruimte schelen op de server.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 06:42 schreef Libris het volgende:
[..]
Wat ik gedaan heb bij een oude site is thumbs maken terwijl je de foto's upload en dan opslaan als t_filename.jpg. Is dat een optie?
Doe maar niet, dan schaam ik me voor mijn baggercodequote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:29 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Leuk
Share die code eens als je wilt?
1 2 3 | genoeg tijd gehad, de code te kopiëren :) nu kun je mij mailen als je wilt :") |
Oh? Jammer dat niemand even de moeite neemt om mij op weg te helpenquote:Op dinsdag 11 juli 2006 18:11 schreef Siegfried het volgende:
Joh, het is niet voor niets een topic voor dummies
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | $res = mysql_query($sql) or die("Kan de gegevens niet uit de Database halen"); if (mysql_num_rows($res) >= 1) { while ($row = mysql_fetch_array($res)) { // Hier roep je elke record aan } } else { echo "Er zijn nog geen records"; } |
Staat onder een copyright, met een linkje, daar kun je um downloadenquote:Op dinsdag 11 juli 2006 20:49 schreef qu63 het volgende:
include("image_anigif.php");
post die ook ff dan guitarist
Thanksquote:Op dinsdag 11 juli 2006 18:55 schreef Siegfried het volgende:
* Siegfried helpt Oldbie op weg
Je moet met een while-loop werken Oldbie
[ code verwijderd ]
ja hoe werkt dat precies? is het gewoon een hidden field ofzoiets die je een random waarde geeft, alsmede een selectie afbeeldingen met dezelfde tekens maar dan wat onduidelijker?quote:Op woensdag 12 juli 2006 09:59 schreef Swetsenegger het volgende:
Hoe heet zo'n 'ik tik een cijfer uit een plaatje over om te bewijzen dat ik geen bot ben' ding ook alweer?
-edit- captcha
Dingesquote:Op woensdag 12 juli 2006 10:13 schreef Desdinova het volgende:
[edit] @ dinges met snelste mysql_resultaat[/edit]
Klinkt logisch! Ga er gelijk mee aan de slag.quote:$sql_styles = "SELECT * FROM css_selectedstyle WHERE `id` = '".$id."' LIMIT 0,1";
$result = mysql_query($sql_styles);
$row = mysql_fetch_object($result);
elke databasekolom van de gepakte rij is nu bereikbaar via $row->kolomnaam. Door de limit zou hij meteen moeten stoppen na de eerste vondst
Ik had het inderdaad over codeer-snelheid. Naja, en het feit dat ik geen lelijke omwegen wil maken om 1 waarde uit een database te vissen.quote:[edit2]
misschien dat mysql_fetch_array() ipv mysql_fetch_object() sneller is. dan benader je je kolommen met $row['kolomnaam'].
dat zou je eigenlijk ff moeten benchmarken. maar dit is verwaarloosbaar want je hebt t volgens mij op codeer-snelheid en niet over executiontime
Het werkt eigenlijk ernstig simpel.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:15 schreef Desdinova het volgende:
[..]
ja hoe werkt dat precies? is het gewoon een hidden field ofzoiets die je een random waarde geeft, alsmede een selectie afbeeldingen met dezelfde tekens maar dan wat onduidelijker?
1 2 3 4 5 | if (($_POST['km_nieuw'] > 0) && ($_POST['tijd_nieuw'] >0) && ($_POST['prijs_nieuw'] >0)) { mysql_query('INSERT INTO qu63 (prijs, tijd, km) VALUES ('.$_POST['prijs_nieuw'].','.$_POST['tijd_nieuw'].','.$_POST['km_nieuw'].')'); $aangepast++; } ?> |
1 |
Van wat ik nu van jouw methode begrijp, gebruik je dus alleen de hash (en niet de SID) om een session te verifiëren? Lijkt me niet slim (makkelijk te misbruiken) en nogal overbodig.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:31 schreef mschol het volgende:
ben aan het kutten met sessies en het onthouden van een login doe ik nu als volgt:
bij login wordt:een hash aangemaakt (md5 van huidige tijd + IP adres) de hash + Session id worden samne met IP en timestamp in database opgeslagen er wordt een cookie gezet met daarin het hash nummer
is dit een correcte manier om sessies te gebruiken (veilig genoeg enzo?)
de SID is in mijn script me echte session id die door de server wordt gegenereerd en ik neem aan dat je die juist NIET in je cookie wilt hebben staan?quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:13 schreef JeRa het volgende:
[..]
Van wat ik nu van jouw methode begrijp, gebruik je dus alleen de hash (en niet de SID) om een session te verifiëren? Lijkt me niet slim (makkelijk te misbruiken) en nogal overbodig.
Beter maak je een goede random SID aan en sla je dié op in een cookie. In de database sla je diezelfde SID op samen met andere dingen die je wilt verifiëren (zoals IP-adres, user agent, etc).
er staat nu name="km_nieuw[$i]"quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:10 schreef JeRa het volgende:
@qu63
Je zult ook in het formulier moeten aangeven dat je meer regels (dus een array) wilt:
[ code verwijderd ]
Waarom zou je die niet in je cookie willen hebben staan? Dat doen werkelijk alle sites die met SIDs werken. Bovendien is die hash die je nu opslaat het equivalent van een session ID, dus sla je die alsnog op.quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:18 schreef mschol het volgende:
[..]
de SID is in mijn script me echte session id die door de server wordt gegenereerd en ik neem aan dat je die juist NIET in je cookie wilt hebben staan?
Als ik jouw IP-adres weet dan kan ik een tijdsbestek gaan afscannen door heel veel hashes uit te proberen en zodoende jouw session te stelen. Érg gevoelig voor hijacking dus, wat je bij een SID niet hebt.quote:en hoe wil je een md5 hash vn IP + tijd gaan misbruiken (tijd is op seconde precies)
Doe eens een print_r($_POST) en kom erachter wat er nu eigenlijk naar PHP wordt gestuurdquote:Op woensdag 12 juli 2006 12:19 schreef qu63 het volgende:
[..]
er staat nu name="km_nieuw[$i]"
ik probeerde net al wat met foreach, maar dat ging ook niet helemaal
hmm ik ging er juist vanuit dat je je session id nooit moet opslaan in je cookie...quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:30 schreef JeRa het volgende:
[..]
Waarom zou je die niet in je cookie willen hebben staan? Dat doen werkelijk alle sites die met SIDs werken. Bovendien is die hash die je nu opslaat het equivalent van een session ID, dus sla je die alsnog op.
[..]
Als ik jouw IP-adres weet dan kan ik een tijdsbestek gaan afscannen door heel veel hashes uit te proberen en zodoende jouw session te stelen. Érg gevoelig voor hijacking dus, wat je bij een SID niet hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |