De fan doet het, het stekkertje zit erin, en het koelblok is lauw, niet echt warm.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 22:25 schreef buitenbeentje het volgende:
Aan stof in de koeler zal het in ieder geval niet liggen.
Heb je het stekkertje van de fan van de koeler wel op het moedebord aangesloten? Hoe warm is het koelblok, kan je het makkelijk beet pakken of brand je dan je vingers? Het kan nameiljk best zo zijn dat de temperatuur sensor van je moederbors gewoon overleden is.
dan word dit zeker +20%, dus asjeblieft een 100% nieuwe pcquote:Op vrijdag 23 juni 2006 22:46 schreef The_Tankgirl het volgende:
[..]
De fan doet het, het stekkertje zit erin, en het koelblok is lauw, niet echt warm.
Dat wordt dus weer naar de medion bellen![]()
Vorig jaar is namelijk al 80% van mn pc vervangen door medion![]()
nou en ? kan mijn tosh ook nietquote:Op zaterdag 24 juni 2006 01:42 schreef Turquaz52 het volgende:
maar wat vind je nou zo heet aan 65 graden??
de mijne is op dit moment op 62, nu net 2min. stond hij op 90, ik kon doorgaan maar vertrouwde het niet meer. geloof je me niet?
[afbeelding]
is ook nog eens een Laptop ZONDER inlaat heDus alleen maar lucht uitblazen, zonder naar binnen te zuigen:P
UIt de OP.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 22:11 schreef The_Tankgirl het volgende:
Hallo iedereen,
...
Koelpasta erop gedaan (niet teveel), en dan na 2 uur had ik hem er eindelijk opzitten (klemmetjes zaten erg strak).
...
Heb je een progje geinstalleerd om de temp te meten? Voor een AMD processor zoals de jouwe hoef je je geen zorgen te maken, 65 graden is goed. Verder kan je als het goed is instellen in je Bios wanneer hij op de beveiliging gaat, pas dit aan.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 18:59 schreef The_Tankgirl het volgende:
Hij geeft nu ook elke keer de hoog-laag alarm geluiden als ik mn pc aan probeer te zetten (dat lukt dan niet), en als ik hem aan kan zetten zet hij zichzelf bij 70 graden uit (ook al staat deze functie op disabled in de bios). Dus er is echt iets niet goed.
De hoog laag geluiden zegt volgens AMD dat de CPU te heet wordt, maar zelfs de CPU zelf is koud als ik de fan eraf haal!
Als ik de pc opgestart krijg, zie ik in de bios dat de beveiliging op disabled staat. Is er een manier om die gehele sensor in de bios uit te zetten? Hij start namelijk bijna niet meer op en geeft al gelijk via biepjes (hoge en lage tonen) aan dat de CPU te heet is terwijl dat niet zo is!quote:Op zaterdag 24 juni 2006 19:58 schreef Conflict het volgende:
[..]
Heb je een progje geinstalleerd om de temp te meten? Voor een AMD processor zoals de jouwe hoef je je geen zorgen te maken, 65 graden is goed. Verder kan je als het goed is instellen in je Bios wanneer hij op de beveiliging gaat, pas dit aan.
Reken wel dat de omgevingstemperatuur de laatste tijd hoog is. Vaak is het binnen 27 graden, die lucht gebruik je om te koelen. Heb je nou casefans? Heb je een koeler op je HD?
Zet je pc-kast eens open en kijk of het minder wordt, dat scheelt veel in de zomer. En zorg ervoor dat alle fans schoon zijn, ook die in je voeding.
Met jouw hardware in een kleine kast die ook nog gesloten is krijg je al snel problemen.
Dan kan het zijn dat je gewoon teveel warme componenten bij elkaar hebt. Zou je een foto van je (open staande) kast kunnenplaatsen?quote:Op zaterdag 24 juni 2006 20:24 schreef The_Tankgirl het volgende:
[..]
Er zitten geen casefans in de pc helaas, er is ook weinig ruimte daarvoor.
De fans van de voeding en je processor zullen geen vrienden zijn. Heb je de stekker van je processorkoeler wel op de goede plek zitten? Misschien heb je 'm op de plek van je casefan gezet.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 21:24 schreef The_Tankgirl het volgende:
2 foto's en een filmpje zelfs!
http://home.12move.nl/armatank/pc1.JPG
http://home.12move.nl/armatank/pc2.JPG
http://home.12move.nl/armatank/pc3.MOV
kun je gelijk het geluid horen wat mn pc maakt!
Ik heb ook zo'n kleine kast en ik heb er van de week een fan bijgeplaatst. Alleen heb ik aan de achterkant van die gaatjes daar voor en die zie ik bij jou niet. Maar het zou moeten kunnen lijkt me.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 20:24 schreef The_Tankgirl het volgende:
[..]
Er zitten geen casefans in de pc helaas, er is ook weinig ruimte daarvoor.
Kan best. Heb thuis ook een medion staan, de originele voeding was 250 watt. Deze is echter na 2 jaar stukgegaan en onder de garantie werd er gewoon een 350 watter ingezet (de monteur zei ook dat die originele eigenlijk te zwak was).quote:
Inderdaad, maar dat helpt je verder niet bij de koeling.quote:Op donderdag 29 juni 2006 00:17 schreef Xantiman het volgende:
250 watt is wel erg zwak.. daar kan je meshien net een moederbordje mee aan de praat houden.. maar dan is het ook wel een heel eind gedaan(zecht de man met de 400 watt voeding
)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |