abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 juli 2006 @ 23:32:31 #151
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_39462040
quote:
Op zondag 2 juli 2006 16:28 schreef Coastertommm het volgende:
Vandaag pas de aflevering gezien.. was wel spannend . Toch wel apart, die voorspellende dromen.. en ik zat me net iets te bedenken; wat nou als het gewoon weer een nieuw experiment is? Dat al die mensen gewoon willekeurig zijn geselecteerd, en zo op het eiland zijn gebracht via verschillende redenen..? Haha, ik heb echt moeilijke gedachten
Lijkt me onwaarschijnlijk, omdat iedereen zo z'n eigen redenen had om in dat vliegtuig te zitten. Dus hoe zet je dan die mensen op dat vliegtuig, terwijl je ze laat denken dat het hun eigen idee is?
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_39463529
quote:
Op zondag 2 juli 2006 21:28 schreef Harker het volgende:
Ik had verwacht/gehoopt dat Libby weer tot leven zou komen of dat ze alleen maar gewond zou zijn (gered door de dekens). Omdat Eko naar het meisje toe moest dat weer tot leven was gekomen.
dan had ze meteen verteld dat michael geschoten had, dat kon eigenlijk niet.
  maandag 3 juli 2006 @ 01:09:03 #153
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_39463949
Ik dacht eigenlijk dat Eko en John terug zouden kunnen kijken in die nieuwe hatch. Dus hadden kunnen zien dat Micheal de twee had doodgeschoten.
  maandag 3 juli 2006 @ 11:54:13 #154
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_39469824
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 23:58 schreef Reena het volgende:
Ja, maar al die videos komen uit 1980...alles ligt in een dikke laag stof...weet niet of het NOG steeds gebruikt wordt...
En Michael keek wel iets TE gemeen om alleen maar zijn zoon terug te willen, zeg maar.... Hij keek net als "Henry"...echt freaky...alsof hij zat te genieten van wat hij gedaan had
Desmond was toch nog niet zo lang geleden op het eiland aan het werk? Hij was er speciaal voor naar het eiland gekomen, niet er per ongeluk terecht gekomen ofzo. Dat betekent dat het nog steeds wel actief is op de een of andere manier.

Wat ik me dan ook afvraag: hoe is Desmond op het eiland gekomen (en alle andere 'proefpersonen'). En issie er nog steeds of niet. En als er regelmatig mensen op dat eiland komen, moeten er toch regelmatig vliegtuigen ofzo voorbij komen. Ik kan me voorstellen dat, als het experiment nog steeds actief is, dat die onderzoekers niet echt zitten te wachten op al die nieuwelingen. Zouden ze niet proberen hen weg te krijgen?

Hmm, ook wel erg ver gedacht volgens mij...

Maar over die camera's enzo. John en Eko hebben het nu misschien nog niet gezien, maar het kan idd goed zijn dat het over een tijdje op die manier (door terugkijken van oude video's ofzo) wel uitkomt. Ze zullen er wel achter komen, Libby zegt ook niet voor niets nog 'Michael'. Dat komt nog wel een keer uit

Verder vond ik deze aflevering niet superboeiend. Wil idd ook gewoon weten wat Libby in die inrichting deed! Zal toch nog wel een keer terugkomen in flasbacks van Hurley?
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
  maandag 3 juli 2006 @ 12:10:40 #155
55350 Reena
Angelcrusher
pi_39470305
Ja inderdaad, die Desmond was daar ook bezig en kan daar niet sinds de jaren 80 bezig zijn, want hij had Jack nog ontmoet...hadden ze niet uitgerekend hoe lang hij er zat (aan de hand van de dagen die aangestreept had in die ruimte?) maar dat betekent dat het laatst ontdekte station tot voor kort ook gebruikt moet zijn, want daar moeten ze in de gaten houden of ze wel die cijfertjes indrukken...
  maandag 3 juli 2006 @ 12:14:03 #156
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_39470403
Michael . Die heeft zich echt ontpopt tot een ware Judas Iskariot.

Het is trouwens echt niet te geloven met deze serie, precies mijn favoriete personages gaan telkens dood. Eerst Boone en Shannon en nu weer Ana-Lucia en Libby. De dood van Libby vertoont erg veel overeenkomsten met die van Tara uit Buffy, en het voelt bijna net zo erg .

Er is ook nog veel te doen met haar backstory, dus ik hoop haar nog regelmatig terug te zien in flashbacks volgend seizoen (de actrice is daar iig beschikbaar voor heb ik gelezen).
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_39470487
Desmond was toch aangespoeld en opgepikt door iemand anders? Wie weet hoe lang die gast daar al zat..
En als regelmatig een voedselpakketje uit de lucht valt kun je er heel lang blijven..

Misschien verklaart dat de kabel in de zee die Sayid ooit gevonden heeft, de beelden worden nu rechtstreeks ergens anders heengestuurd.
Ik denk dat alle projecten op het eiland om de een of andere reden zijn gestopt en dat alleen het cijfertjesgetik door moet gaan om iets te voorkomen.
(waarschijnlijk heeft Desmond dus gelogen en is dus gewoon als vervanger van de vorige gast op het eiland gezet)
pi_39470671
Ow, dit lijstje hebben we nog:

- overlevenden uit de middensectie vliegtuig (23, 5 overlevenden, waarvan inmiddels 2 of 3? dood)
- overlevenden uit de staart vliegtuig (stuk of 48.. nu een stukje minder)
- Rosseau (en crew)
- De dode mensen in de grot waar ze schuilen (2)
- drugssmokkelaars (broer? van Eko)
- Desmond in die ondergrondse bunker (hard weggerend, naar eigen verhaal aangespoeld op het eiland)
- Een ander persoon die in die bunker heeft gezeten (volgens Desmond (overleden?))
- Uiteraard de bouwers van de bunkers (DHARMA Initiative/Hanso Foundation/iemand anders?)
- Die gasten op de boot die Walt hebben ontvoerd ('Others'?)
- Die gasten die blootsvoets door het bos liepen ('Others'?)
- Ethan ('Other'?)
- De neppe Henry Gale (naam vergeten) ('Other'?)
- De echte Henry Gale (neergestort met z'n luchtballon)
- De opvarenden van 'The Black Rock' ?
- Het monster.. (vage zwarte wolk)
- 2 ijsberen (1 nog in leven)
- ?

[ Bericht 6% gewijzigd door DJKoster op 03-07-2006 23:32:08 ]
pi_39471661
quote:
Op maandag 3 juli 2006 12:25 schreef DJKoster het volgende:
Ow, dit lijstje hebben we nog:

- overlevenden uit de middensectie vliegtuig (23, 5 overlevenden, waarvan inmiddels 2 of 3? dood)
- overlevenden uit de staart vliegtuig (stuk of 48.. nu een stukje minder)
- Rosseau (en crew)
- Ethan ('Other'?)
- De dode mensen in de grot waar ze schuilen (2)
- drugssmokkelaars (broer? van Eko)
- Desmond in die ondergrondse bunker (hard weggerend, naar eigen verhaal aangespoeld op het eiland)
- Een ander persoon die in die bunker heeft gezeten (volgens Desmond (overleden?))
- Uiteraard de bouwers van de bunkers (DHARMA Initiative/Hanso Foundation/iemand anders?)
- Die gasten op de boot die Walt hebben ontvoerd ('Others'?)
- De opvarenden van 'The Black Rock' ?
- Die gasten die blootsvoets door het bos liepen ('Others'?)
- Het monster.. (vage zwarte wolk)
- 2 ijsberen (1 nog in leven)
- ?
Die drugssmokkelaars zijn volgens mij allemaal omgekomen bij de crash van hun vliegtuigje.
Mensen die op de Black Rock zaten lijken mij redelijkerwijs ook al dood.
Het schip zag er niet echt uit alsof het er pas lag.
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
pi_39471803
Klopt, het was ook een lijstje met mensen/dieren die ooit op het eiland zijn geweest (stond er niet bij )
pi_39472107
Wie was Desmond ook alweer ?
pi_39472416
quote:
Op maandag 3 juli 2006 13:18 schreef Coastertommm het volgende:
quote:
Op zondag 28 mei 2006 22:17 schreef zea het volgende:

[..]

Die zat in de bunker toen Jack, Kate en Locke daar naar binnen gingen.
pi_39472448
quote:
Op maandag 3 juli 2006 13:18 schreef Coastertommm het volgende:
De man die Jack tegenkwam in het stadion waar hij zn enkel verzwikte. Dezelfde man verbleef al enige jaren (?) in de bunker waar ie trouw op de knopjes drukte.
Toen Jack, John en de rest de bunker ontdekten is hij ervandoor gegaan. Tot op heden is niet bekend waar hij nu is, waarschijnlijk ergens op het eiland.
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
pi_39472883
terug naar zijn other vriendjes om "onze helden" in de gaten te houden terwijl ze proefpersoon spelen.

ik zat wat te denken en is er ooit iets te spraken gekomen dat ze iets getekend hebben dat ze ooit aan een onderzoek deel zouden nemen?
pi_39473386
quote:
Op maandag 3 juli 2006 13:44 schreef boneyard het volgende:
terug naar zijn other vriendjes om "onze helden" in de gaten te houden terwijl ze proefpersoon spelen.

ik zat wat te denken en is er ooit iets te spraken gekomen dat ze iets getekend hebben dat ze ooit aan een onderzoek deel zouden nemen?
Desmond is volgens mij geen Other. Hij is gewoon zo'n proefpersoon als waar in die instructiefilm in de ? over werd gesproken.

En wie zou iets getekend moeten hebben?
pi_39476450
quote:
Op maandag 3 juli 2006 14:01 schreef WheeleE het volgende:
En wie zou iets getekend moeten hebben?
de gestrande mensen op het eiland, gewoon als mogelijkheid waarom iedereen daar nu is op zo'n eiland waar het er toch wel op lijkt dat ze getest worden, in ieder geval mensen daarvoor wel. het is maar een gedachte om het grote geheel te verklaren.
pi_39476767
quote:
Op maandag 3 juli 2006 15:41 schreef boneyard het volgende:

[..]

de gestrande mensen op het eiland, gewoon als mogelijkheid waarom iedereen daar nu is op zo'n eiland waar het er toch wel op lijkt dat ze getest worden, in ieder geval mensen daarvoor wel. het is maar een gedachte om het grote geheel te verklaren.
Hmm..een soort van deal bedoel je? "Als je dit tekent en meedoet aan ons experiment heb je een grotere kans om te overleven dan alleen in de wildernis.".
Op zich niet zo gek bedacht,.
  maandag 3 juli 2006 @ 16:33:51 #168
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_39477989
quote:
Op maandag 3 juli 2006 12:17 schreef DJKoster het volgende:

Misschien verklaart dat de kabel in de zee die Sayid ooit gevonden heeft, de beelden worden nu rechtstreeks ergens anders heengestuurd.
Dat was een val van Rousseau
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_39478788
quote:
Op maandag 3 juli 2006 15:54 schreef WheeleE het volgende:
Hmm..een soort van deal bedoel je? "Als je dit tekent en meedoet aan ons experiment heb je een grotere kans om te overleven dan alleen in de wildernis.".
Op zich niet zo gek bedacht,.
nee meer als grotere achter liggende reden, dat ze allemaal ooit in hun verleden een contract getekend hebben om met een onderzoek mee te doen en dat dat nu dus bezig is. opzich hebben ze allemaal (denk ik) een periode mee gemaakt waar ze zonder te veel problemen zoiets getekend kunnen hebben, zonder precies de gevolgen in te zien.

beetje zoals zo'n film waarin zo'n gast een kado krijgt en hij van de verassing in de andere komt en op een bepaalde moment helemaal door slaat en al die dingen het het kado blijken te zijn. (erg duidelijk ja, ik weet het)

het is gewoon maar een gok, maar wie weet over drie seizoenen
pi_39479834
quote:
Op maandag 3 juli 2006 17:07 schreef boneyard het volgende:

[..]

nee meer als grotere achter liggende reden, dat ze allemaal ooit in hun verleden een contract getekend hebben om met een onderzoek mee te doen en dat dat nu dus bezig is. opzich hebben ze allemaal (denk ik) een periode mee gemaakt waar ze zonder te veel problemen zoiets getekend kunnen hebben, zonder precies de gevolgen in te zien.

beetje zoals zo'n film waarin zo'n gast een kado krijgt en hij van de verassing in de andere komt en op een bepaalde moment helemaal door slaat en al die dingen het het kado blijken te zijn. (erg duidelijk ja, ik weet het)

het is gewoon maar een gok, maar wie weet over drie seizoenen
Ik vat 'm.
Wel heel vergezocht hoor...
  maandag 3 juli 2006 @ 17:57:48 #171
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_39479948
The Game is dat met michael douglas
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  maandag 3 juli 2006 @ 18:01:32 #172
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_39480037
Maar dan weer de vraag hoe je al die mensen in hetzelfde vliegtuig krijgt terwijl zij denken dat ze daar hun eigen redenen voor hebben?

Eventueel dus met handlangers zoals die "helderziende" die in Eko's en Claire's terugblikken zat. Maar lijkt me toch wel een erg ingewikkelde opgave
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 3 juli 2006 @ 18:39:07 #173
55350 Reena
Angelcrusher
pi_39480928
Ja want iedereen zat in dat vliegtuig voor zijn/haar eigen reden....Jack om zijn vaders lijk op te halen (was die trouwens niet op mysterieuze wijze verdwenen?), Boone omdat hij Shannon ging ophalen/bevrijden bij één van haar foute vriendjes, etc. Beetje moeilijk om al die mensen in 1 vliegtuig tegelijk te krijgen...of die situaties moeten ook allemaal gemanipuleerd zijn...
  maandag 3 juli 2006 @ 19:25:01 #174
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_39482160
Ja precies. Nou heeft die helderziende wel gezorgd dat Claire die vlucht nam. En Eko heeft hem danzkij zijn toedoen ook gehaald. Maar om dat met iedereen voor elkaar te krijgen lijkt me wel een erg ingewikkelde en bijna onmogelijke taak...
©Dumbo
pi_39485453
Boys from Brazil wel eens gelezen? Daar gaat het ook om een onmogelijke taak, vrij vergezocht als je het voor het eerst hoort, maar in het boek wordt het toch nog redelijk logisch / te volgen uiteengezet.

Misschien dat het met Lost ook wel zo gaat lopen.

Het moet haast wel een vooropgezet plan zijn, dat het juist deze personen zijn die op het eiland zitten. Vanwaar anders al die flashbacks waarin ze elkaar 'toevallig' tegenkomen?

Wat de theorie er achter is, daar heb ik dan weer geen flauw idee van.
You gotta learn to live
and live and learn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')