Het was puik. Ik heb foto's van vrachtwagens en zo gemaakt, op het industrieterrein, en in de havenquote:
Nee. Ik was met een vriend (uit Emmeloord), we kwamen net terug van Walibi, waar een truck festival was, dus best moequote:Op maandag 10 juli 2006 17:52 schreef Ordinair het volgende:
Ooh.. Niet eens een visje gegeten? Ik zat trouwens heerlijk op het strand zaterdag middag.
Van welk bedrijf? En post je pic eens hier danquote:Op maandag 10 juli 2006 17:54 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Nee. Ik was met een vriend (uit Emmeloord), we kwamen net terug van Walibi, waar een truck festival was, dus best moeMaar op Urk staat nu een vrij bijzondere vrachtwagen (te koop zelfs
), en die wilden we er even op zetten
Ik post ze hier wel als ik er aan toe ben, dan kan ik er ook wat meer info over gevenquote:Op maandag 10 juli 2006 18:00 schreef Ordinair het volgende:
[..]
Van welk bedrijf? En post je pic eens hier dan
ook dat en nu is het ook wel een statussymbool. Sommige jongens hebben echt dure oorbellenquote:Op maandag 10 juli 2006 02:51 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Die traditie komt niet uit het verleden.. de tijd waarin de gouden oorbel gebruikt kon worden om de begravenis van de overleden zeeman te betalen..??
Leukquote:Op zondag 9 juli 2006 20:01 schreef Terreros85 het volgende:
Ik heb twee keer een korte taalcursus gedaan. één in Barcelona en één in Alicante. Alicante was een cadeautje van mijn ouders na mijn eindexamen en omdat ze zelf in de buurt op vakantie waren. Barcelona omdat ik mijn vakantieplannen niet doorgingen. Beide keren twee weken en twee keer een supervakantie gehad. Leuke basis Spaans gehad en ondertussen veel leuke mensen ontmoet en leuke dingen gedaan. Ik weet dus wat het inhoudt :p.
Accenten in de media zijn sowieso erg fout. Denk aan Balkenende die Engels brabbelt op zo'n slechte manier dat je zelf naar hem toe wil gaan en zijn speech af wil pakken om het zelf voor te lezenquote:Urkers pik je er inderdaad vaak meteen tussenuit. Ook als ze Nederlands praten hoor je het meteen. Ik heb mezelf een redelijk Nederlands accent aangeleerd. Moet volgens mij ook wel als journalist. Soms is het tenenkrommend als je Urkers Nederlands hoort praten (Klaas de kroon op Omroep Flevoland enz.). Ik ben er ook wel achter gekomen dat wij niet de enigen zijn die met een vet accent praten. Mensen uit de achterhoek/Twente hebben er ook veel last van. Dat is soms ook tenenkrommend.
Hmm ik heb een hekel aan dubbelposten, maar jaquote:Op woensdag 12 juli 2006 20:34 schreef Ordinair het volgende:
Duur, duur, wat is duur? Volgens mij komen ze niet boven de 200 EUR. Mijne was 2 jaar geleden 140 EUR dacht ik.
Welke haatquote:Op donderdag 13 juli 2006 18:46 schreef Ordinair het volgende:
Het probleem is dan Urkers ook altijd bij de 'vreemden' in één hoekje gedouwd worden. Zo krijg je haat tegenover elkaar dus..
haat gaat ook wel heel ver, maar een 'vreemde' wordt wel raar aangekeken als hij hier komt. Als hij in de het spoor gaat lopen dan wordt hij wel geaccepteerd, maar dan nog zal het altijd 'die vreemde' blijven. Er zijn verhalen over mensen die hier al 50 jaar wonen, maar nog steeds toch bekend zijn als 'die vreemde'.quote:Op donderdag 13 juli 2006 19:43 schreef babba het volgende:
[..]
Welke haatIk ken geen urkers die "vreemden" haten hoor
Klopt; ik ben wel eens in de Wabu geweest als zijnde 'het kalletje van'.quote:Op donderdag 13 juli 2006 20:28 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
haat gaat ook wel heel ver, maar een 'vreemde' wordt wel raar aangekeken als hij hier komt. Als hij in de het spoor gaat lopen dan wordt hij wel geaccepteerd, maar dan nog zal het altijd 'die vreemde' blijven. Er zijn verhalen over mensen die hier al 50 jaar wonen, maar nog steeds toch bekend zijn als 'die vreemde'.
He, wie ben jij dan, van wie bin jie er iene?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 11:57 schreef descendent1 het volgende:
[..]
Klopt; ik ben wel eens in de Wabu geweest als zijnde 'het kalletje van'.en dan zitten er dr toch een behoorlijk aantal je zo aan te kijken zo van 'He; en wie ben jij dan? Die ken ik niet!
![]()
Maar da's niet alleen op Urk zo; kom zelf uit een klein dorpje in ZO Drenthe; en daar lopen ze net zo erg te loeren!.
Ik heb ook niks tegen Urkers, als ze zich maar gedragen. Iemand anders kan zeggen: ik heb niks tegen buitenlanders, als ze zich maar gedragen als Nederlanders.quote:Als ze zich maar gedragen
quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:43 schreef Ordinair het volgende:
Overigens ben ik vandaag toch wel even geschrokken, ik zat op het strand maar moest mijn brommer even voltanken. Dus ik kom terug en bij het ijswinkeltje naast Het Anker staat daar zo'n vent; "Pssst, je bent hier bekend?" "Ja hoezo?" "Waar kan ik wit vinden?" Dus ik even denken en vraag nog een paar keer wit? Dus die gozer mij zo verwarrend aankijken: "Ja coke nicht." "Nee, ga je moeder maar snuiven.." Toen werd hij een beetje boos en ben ik maar weggereden. Drugstoeristen
Wat zei je nou net over een zakje bloem bij de bolder?quote:Op zondag 16 juli 2006 13:48 schreef Terreros85 het volgende:
De wabu is idd een leuke tent met een mooi terras. Publiek verandert wel. Het is nu echt van alles wat, wat er komt. Het was vroeger toch een tent met een vast publiek. Nu zie je er alles lopen. Dat brengt wel veel drukte mee, want het was gisteren ook weer raak. Mannetje aan mannetje en ontzettend warm. Na 12en werd het gelukkig wat rustiger
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |