abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39695573
quote:
Op maandag 10 juli 2006 14:56 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik had zaterdag mn Urk-ontmaagding
Hoe was het? En wat heb je gedaan?
AFC Ajax - SS Lazio
29 Aug. Mystery Land 2009
pi_39695832
quote:
Op maandag 10 juli 2006 17:28 schreef Ordinair het volgende:

[..]

Hoe was het? En wat heb je gedaan?
Het was puik. Ik heb foto's van vrachtwagens en zo gemaakt, op het industrieterrein, en in de haven
pi_39696289
Ooh.. Niet eens een visje gegeten? Ik zat trouwens heerlijk op het strand zaterdag middag.
AFC Ajax - SS Lazio
pi_39696365
quote:
Op maandag 10 juli 2006 17:52 schreef Ordinair het volgende:
Ooh.. Niet eens een visje gegeten? Ik zat trouwens heerlijk op het strand zaterdag middag.
Nee. Ik was met een vriend (uit Emmeloord), we kwamen net terug van Walibi, waar een truck festival was, dus best moe Maar op Urk staat nu een vrij bijzondere vrachtwagen (te koop zelfs ), en die wilden we er even op zetten
pi_39696527
quote:
Op maandag 10 juli 2006 17:54 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Nee. Ik was met een vriend (uit Emmeloord), we kwamen net terug van Walibi, waar een truck festival was, dus best moe Maar op Urk staat nu een vrij bijzondere vrachtwagen (te koop zelfs ), en die wilden we er even op zetten
Van welk bedrijf? En post je pic eens hier dan
AFC Ajax - SS Lazio
pi_39697179
quote:
Op maandag 10 juli 2006 18:00 schreef Ordinair het volgende:

[..]

Van welk bedrijf? En post je pic eens hier dan
Ik post ze hier wel als ik er aan toe ben, dan kan ik er ook wat meer info over geven Ik schat dat ik ze donderdag post, kan ook een dag eerder of later zijn.
pi_39697479
Is goed..
AFC Ajax - SS Lazio
  woensdag 12 juli 2006 @ 12:32:41 #83
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_39749659
quote:
Op maandag 10 juli 2006 02:51 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Die traditie komt niet uit het verleden.. de tijd waarin de gouden oorbel gebruikt kon worden om de begravenis van de overleden zeeman te betalen..??
ook dat en nu is het ook wel een statussymbool. Sommige jongens hebben echt dure oorbellen
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_39765461
Duur, duur, wat is duur? Volgens mij komen ze niet boven de 200 EUR. Mijne was 2 jaar geleden 140 EUR dacht ik.
AFC Ajax - SS Lazio
pi_39782735
quote:
Op zondag 9 juli 2006 20:01 schreef Terreros85 het volgende:
Ik heb twee keer een korte taalcursus gedaan. één in Barcelona en één in Alicante. Alicante was een cadeautje van mijn ouders na mijn eindexamen en omdat ze zelf in de buurt op vakantie waren. Barcelona omdat ik mijn vakantieplannen niet doorgingen. Beide keren twee weken en twee keer een supervakantie gehad. Leuke basis Spaans gehad en ondertussen veel leuke mensen ontmoet en leuke dingen gedaan. Ik weet dus wat het inhoudt :p.
Leuk Ik heb zelf ook een geweldige tijd gehad, maar voor mij is het ook nog maar een maand geleden
quote:
Urkers pik je er inderdaad vaak meteen tussenuit. Ook als ze Nederlands praten hoor je het meteen. Ik heb mezelf een redelijk Nederlands accent aangeleerd. Moet volgens mij ook wel als journalist. Soms is het tenenkrommend als je Urkers Nederlands hoort praten (Klaas de kroon op Omroep Flevoland enz.). Ik ben er ook wel achter gekomen dat wij niet de enigen zijn die met een vet accent praten. Mensen uit de achterhoek/Twente hebben er ook veel last van. Dat is soms ook tenenkrommend.
Accenten in de media zijn sowieso erg fout. Denk aan Balkenende die Engels brabbelt op zo'n slechte manier dat je zelf naar hem toe wil gaan en zijn speech af wil pakken om het zelf voor te lezen 'Problemen' met een Urker accent heb ik eigenlijk nooit gehad. Ik ben thuis met Nederlands opgevoed (mijn vader is geen Urker), hoewel we wel eens een paar Urker woorden erdoor gooien omdat we die dan leuker vinden. Iedereen kan wel Urkers, alleen we spreken het niet tegen elkaar
You're saying you don't want my money, you don't want my body, you don't want me working in your ganja fields, you just want me to be happy. Strange.
pi_39782839
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 20:34 schreef Ordinair het volgende:
Duur, duur, wat is duur? Volgens mij komen ze niet boven de 200 EUR. Mijne was 2 jaar geleden 140 EUR dacht ik.
Hmm ik heb een hekel aan dubbelposten, maar ja
200 euro vind ik dus wel verschrikkelijk duur. 140 euro voor een oorbel? Eentje? Sorry hoor, maar dat is toch echt wel onderdeel van 'het rijke' Urker (vissers)leven. Het is onderdeel van het Urkerzijn, iets wat je uitdraagt naar de rest van de wereld. En als dat geld moet kosten, dan geeft veel mensen dat niet, want het geeft je idd een soort status, zoals Terreros al zei. Maar als ik een jongen zou zijn, dan zou ik zo'n ding dus alleen aanschaffen als ik geld overhad. Voor 200 euro kun je namelijk ook naar Spanje heen en weer vliegen en dan heb je ook nog wat geld over om daar rond te hangen
You're saying you don't want my money, you don't want my body, you don't want me working in your ganja fields, you just want me to be happy. Strange.
  donderdag 13 juli 2006 @ 17:37:52 #87
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_39794476
dat 'wij tegen de rest' leeft heel sterk op Urk. Als vroeger eiland is dat ook wel logisch, maar het zit er nog steeds in bij de huidige generatie. Zegt volgens mij al genoeg dat iedereen die niet van Urk komt bestempeld wordt als 'vreemde'. Eigenlijk ook best erg als je er over nadenkt, maar het is zo ingeburgerd als wat.
pi_39795922
Het probleem is dan Urkers ook altijd bij de 'vreemden' in één hoekje gedouwd worden. Zo krijg je haat tegenover elkaar dus..
AFC Ajax - SS Lazio
pi_39797403
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 18:46 schreef Ordinair het volgende:
Het probleem is dan Urkers ook altijd bij de 'vreemden' in één hoekje gedouwd worden. Zo krijg je haat tegenover elkaar dus..
Welke haat Ik ken geen urkers die "vreemden" haten hoor

[ Bericht 2% gewijzigd door babba op 13-07-2006 19:53:59 ]
  donderdag 13 juli 2006 @ 20:28:26 #90
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_39798906
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 19:43 schreef babba het volgende:

[..]

Welke haat Ik ken geen urkers die "vreemden" haten hoor
haat gaat ook wel heel ver, maar een 'vreemde' wordt wel raar aangekeken als hij hier komt. Als hij in de het spoor gaat lopen dan wordt hij wel geaccepteerd, maar dan nog zal het altijd 'die vreemde' blijven. Er zijn verhalen over mensen die hier al 50 jaar wonen, maar nog steeds toch bekend zijn als 'die vreemde'.
pi_39802219
Op speciaal verzoek, de Urkfoto's van afgelopen zaterdag. goed geschat met mn donderdagavond, of niet

Merk en type: DAF 95 360
Eigenaar: flevoland fish bv
Land van herkomst: Nederland
Datum: 8 juli 2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: terreintruck

Merk en type: MAN F2000 33.463
Eigenaar: Hulleman

Merk en type: Hanomag-Henschel
Eigenaar: onbekend

Merk en type: Scania 94
Eigenaar: Sea Taste

Merk en type: DAF 2300
Eigenaar: B.J. Kramer

Merk en type: Mecalac
Eigenaar: B.J. Kramer

Merk en type: Mercedes-Benz Actros 1840
Eigenaar: ZTE Katowice
Land van herkomst: Polen
Bijzonderheden: Broshuis trailer

Merk en type: DAF XF95 Space Cab
Eigenaar: AB

Merk en type: Scania 164L580 Topline
Eigenaar: Oldenburger
pi_39805362
Zitten best mooie trucks tussen nog
pi_39828017
Recent zijn er nog een aantal incidenten gebeurd met 'vreemden' en met die Elburger kun je het wel haat noemen, als je hem een Jezus Opdonder (of hoe heet zo'n ding) in de start geeft.

Mooie pics trouwens Alex!
AFC Ajax - SS Lazio
  zaterdag 15 juli 2006 @ 11:57:21 #94
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_39846267
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 20:28 schreef Terreros85 het volgende:

[..]

haat gaat ook wel heel ver, maar een 'vreemde' wordt wel raar aangekeken als hij hier komt. Als hij in de het spoor gaat lopen dan wordt hij wel geaccepteerd, maar dan nog zal het altijd 'die vreemde' blijven. Er zijn verhalen over mensen die hier al 50 jaar wonen, maar nog steeds toch bekend zijn als 'die vreemde'.
Klopt; ik ben wel eens in de Wabu geweest als zijnde 'het kalletje van'. en dan zitten er dr toch een behoorlijk aantal je zo aan te kijken zo van 'He; en wie ben jij dan? Die ken ik niet!
Maar da's niet alleen op Urk zo; kom zelf uit een klein dorpje in ZO Drenthe; en daar lopen ze net zo erg te loeren!.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_39846789
In de Wabu is het nog niet eens zo erg.. Maar ik heb geen problemen met 'vreemden', zolang ze zich maar gedragen.
AFC Ajax - SS Lazio
pi_39847059
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 11:57 schreef descendent1 het volgende:

[..]

Klopt; ik ben wel eens in de Wabu geweest als zijnde 'het kalletje van'. en dan zitten er dr toch een behoorlijk aantal je zo aan te kijken zo van 'He; en wie ben jij dan? Die ken ik niet!
Maar da's niet alleen op Urk zo; kom zelf uit een klein dorpje in ZO Drenthe; en daar lopen ze net zo erg te loeren!.
He, wie ben jij dan, van wie bin jie er iene?

De wabu is idd nog het minst bevooroordeeld En het meest relaxed om te zitten.
quote:
Als ze zich maar gedragen
Ik heb ook niks tegen Urkers, als ze zich maar gedragen. Iemand anders kan zeggen: ik heb niks tegen buitenlanders, als ze zich maar gedragen als Nederlanders. Je weet dat je met die zin toch een beetje discriminerend overkwam he? Ik weet dat je het niet zo bedoelde, maar wilde het toch effe uitleggen.

pi_39864627
Ik neem aan dat die laatste quote een beetje vervormd van mij kwam.. Ik zelf vind het niet echt discrimineren. Ik zal geen problemen met je hebben als je gewoon met me begint te praten enzo, maar als je ook maar één duw zou geven... Je begrijpt wat ik bedoel toch?

Overigens ben ik vandaag toch wel even geschrokken, ik zat op het strand maar moest mijn brommer even voltanken. Dus ik kom terug en bij het ijswinkeltje naast Het Anker staat daar zo'n vent; "Pssst, je bent hier bekend?" "Ja hoezo?" "Waar kan ik wit vinden?" Dus ik even denken en vraag nog een paar keer wit? Dus die gozer mij zo verwarrend aankijken: "Ja coke nicht." "Nee, ga je moeder maar snuiven.." Toen werd hij een beetje boos en ben ik maar weggereden. Drugstoeristen
AFC Ajax - SS Lazio
pi_39874007
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:43 schreef Ordinair het volgende:
Overigens ben ik vandaag toch wel even geschrokken, ik zat op het strand maar moest mijn brommer even voltanken. Dus ik kom terug en bij het ijswinkeltje naast Het Anker staat daar zo'n vent; "Pssst, je bent hier bekend?" "Ja hoezo?" "Waar kan ik wit vinden?" Dus ik even denken en vraag nog een paar keer wit? Dus die gozer mij zo verwarrend aankijken: "Ja coke nicht." "Nee, ga je moeder maar snuiven.." Toen werd hij een beetje boos en ben ik maar weggereden. Drugstoeristen
!
  zondag 16 juli 2006 @ 13:48:02 #99
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_39874877
De wabu is idd een leuke tent met een mooi terras . Publiek verandert wel. Het is nu echt van alles wat, wat er komt. Het was vroeger toch een tent met een vast publiek. Nu zie je er alles lopen. Dat brengt wel veel drukte mee, want het was gisteren ook weer raak. Mannetje aan mannetje en ontzettend warm. Na 12en werd het gelukkig wat rustiger

[ Bericht 16% gewijzigd door Terreros85 op 16-07-2006 13:55:46 ]
pi_39875322
quote:
Op zondag 16 juli 2006 13:48 schreef Terreros85 het volgende:
De wabu is idd een leuke tent met een mooi terras . Publiek verandert wel. Het is nu echt van alles wat, wat er komt. Het was vroeger toch een tent met een vast publiek. Nu zie je er alles lopen. Dat brengt wel veel drukte mee, want het was gisteren ook weer raak. Mannetje aan mannetje en ontzettend warm. Na 12en werd het gelukkig wat rustiger
Wat zei je nou net over een zakje bloem bij de bolder?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')