Bron: rtvnoord.nlquote:GRONINGEN - Binnen nu en zes jaar is er in het Noorden een grote vraag naar hoog opgeleid personeel. Dat zegt bestuursvoorzitter Henk Pijlman van de Hanzehogeschool.
Door de vergrijzing zal maar liefst 40 procent van het personeel aan de Hanzehogeschool met pensioen gaan, zo voorspelt Pijlman. Die grote groep neemt bovendien een schat aan kennis en ervaring mee.
Het zal dus niet meevallen daarvoor vervanging te vinden. Daar komt bij dat veel hoger opgeleiden na hun studie, Groningen verruilen voor het Westen. Niet alleen de Hanzehogeschool kampt met dit dilemma, ook andere bedrijven lopen gekwalificeerde mensen mis, denkt Pijlman.
Hij pleit er dan ook voor dat onderwijsinstellingen, zoals de Hanzehogeschool, de Rijksuniversiteit en de ROC's de krachten bundelen om het probleem op te lossen.
ditoquote:Op woensdag 20 december 2006 11:59 schreef Jaytonism het volgende:
Ik snák naar de vakantie..
Ik zit alweer in D-Gebouw, te wachten op een Intervisie in I-Building.. Daarna weer anderhalf uur wachten, maar denk dat ik dat maar niet ga doen en vroegtijdig vakantie ga vieren.quote:Op woensdag 20 december 2006 12:11 schreef Etcetera het volgende:
[..]
dito
maar eerst nog een extra (facultatieve) les php, vanmiddag een extra aangevraagde les normaliseren, morgenmiddag tentamen, vrijdag nog les![]()
![]()
![]()
quote:Op woensdag 20 december 2006 12:15 schreef Jaytonism het volgende:
[..]
Ik zit alweer in D-Gebouw, te wachten op een Intervisie in I-Building.. Daarna weer anderhalf uur wachten, maar denk dat ik dat maar niet ga doen en vroegtijdig vakantie ga vieren.
Verschil moet er zijnquote:Op woensdag 20 december 2006 19:46 schreef Jaguarized het volgende:
Vrijdag 9.30 - 14.30 en dan vakantie.
Ik had alleen maandag en woensdag!quote:Op woensdag 20 december 2006 19:52 schreef Jaguarized het volgende:
Deze week was anders best leuk. Maandag 11.00 - 12.55, dinsdag t/m donderdag vrij en dan vrijdag nog ff een lange dag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |