abonnement Unibet Coolblue
pi_39780489
Een chirpende cavia wordt ookwel een waker genoemd. Ik schijn zelf een waker te hebben: toen mijn caafs eens uit logeren waren, begon een van de cavia's daar te waken en toen viel Jewel in. Zelf heb ik het nog nooit in het echt gehoord, het lijkt me echt bizar om mee te maken. Een vriendin van mij heeft een appartement en slaapt naast haar caviaflat, en die heeft twee wakers die haar héél vaak uit haar slaap houden. En ik ken veel verhalen over caafs die het heel af en toe is.

Een van de mooiste verhalen die ik ken, was toen een cavia in een grote groep stierf. Alle cavia's zaten er omheen en één begon er te waken, en alle andere cavia's zaten er doodstil bij. Dat was net een lied van rouw, heel bijzonder... kreeg kippenvel toen ik dat verhaal hoorde.
Ook wortd het soms verklaard als een waarschuwing als er gevaar dreigt, maar volgens mij is het soms ook aandachttrekkerij of verveling, anders snap ik niet waarom die caafs van mijn vriendin zo veel waken.

Voor degenen di ehet niet kennen, op deze link moet je luisteren naar 'ziggy chirps': http://www.treenspigs.com/fun/media.html

[ Bericht 4% gewijzigd door zoeperzazke op 13-07-2006 10:16:09 ]
I had a signature once. It was awful.
pi_39780657
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 09:30 schreef StupidByNature het volgende:
Ik persoonlijk zal er in ieder geval niet snel aan beginnen. Iedereen mag natuurlijk zijn eigen conclusie trekken. Ik geloof best dat er werkende spullen tussen zitten bij de kruidentabletten, maar ik ga geen tientje hiervoor uitsparen en ga liever naar de dierenarts.
Daar moet ik even op reageren, je moet niet denken dat ik de DA uitspaar. Integendeel, de meeste producten van knoevel kunnen begeleidend zijn bij de DA-medicijnen of zijn een tweede optie als de DA-medicijnen niet werken. Bij een longontsteking zal ik zeker enrofloxoral drops of sulfatrim halen en heus niet enkel colloidaal zilver. De kruidenformules van Knoevel zijn GEEN vervanging van de dierenarts en daar ook niet voor bedoelt.

Maar als ik bijvoorbeeld een cavia aan de antibiotica heb zitten, geef ik deze caaf daar vaak ook protexin bij (probiotica), en soms ook gastro, omdat de darmen erg heftig kunnen reageren op de antibiotica (slechte keutels, weinig keutels). En voor Iwi's buikwond (na de sterilisatie) gebruik ik nu een geraniumlotion, de DA zal dat ook nooit meegeven, maar het werkt uitstekend, de wond geneest heel netjes nu ik dat gebruik.

Als ik een zieke cavia heb, zal ik altijd naar de DA gaan, wat er ook is (tenzij het luisjes zijn, maar dat is weer iets anders), maar zal ik ook zeker de kruidenformules proberen. Maar als een cavia chronisch ziek is en niet goed reageert op de reguliere medicatie, zou ik ook zeker de knoevelmedicijnen gebruiken, omdat Desiree daar zelf al veel succes mee geboekt heeft en tot op heden nog geen nare ervaringen mee heeft gehad. Zeker in deze gevallen kan het geen kwaad om te proberen, vind ik.
I had a signature once. It was awful.
pi_39784844
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 09:41 schreef StupidByNature het volgende:
Heeft iemand van jullie een chirpende cavia? Een chirpende cavia lijkt op een soort gefluit van een vogel. Niemand weet precies wat dit betekent, en slechts een kleine minderheid doet het.

Een mogelijke verklaring is dat de cavia in paniek is en alarm slaat op deze manier. Andere verklaringen zijn dat het te maken heeft met de stand van de maan, dat het een soort lokroep is, en zelfs heb ik wel eens gehoord van een theorie dat ze hun moederschip roepen

Niemand weet precies waarom ze dit doen. Mysterieuze beestjes die cavia's!

Het vreemde is dat een van mijn cavia's het eenmaal heeft gedaan, vlak nadat ik hem heb opgevangen. Daarna nooit meer. Ik begrijp er niets van.

Iemand ook ervaringen hiermee?
Yup, 1 van mijn caafs doet dit ook en mijn andere caaf valt bij. Slechts een keer gehoord, midden in de nacht.

Mijn vriend dacht eerst dat het een nest vogels was die 's nachts ontwaakt waren.

Waren het dus de cavia's die neus aan neus zaten te tjilpen.

Wel geinig geluidje overigens, maar wel hard!
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  donderdag 13 juli 2006 @ 14:29:10 #229
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_39788209
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 10:08 schreef zoeperzazke het volgende:
Een chirpende cavia wordt ookwel een waker genoemd. Ik schijn zelf een waker te hebben: toen mijn caafs eens uit logeren waren, begon een van de cavia's daar te waken en toen viel Jewel in. Zelf heb ik het nog nooit in het echt gehoord, het lijkt me echt bizar om mee te maken. Een vriendin van mij heeft een appartement en slaapt naast haar caviaflat, en die heeft twee wakers die haar héél vaak uit haar slaap houden. En ik ken veel verhalen over caafs die het heel af en toe is.
Ja, dat ze waker genoemd worden las ik ook pas geleden. Opmerkelijk eigenlijk, aangezien het niet zeker is waarom ze chirpen. Ik heb het aan verschillende websites gevraagd (Knoevel, Kuufke o.a.) waarom ze waker worden genoemd en of ze er meer van weten (ik ben nogal geïntigreerd door het chirpen), maar niemand wist waarom het waker genoemd wordt. Blijkbaar heeft iemand het bedacht, en heeft de rest het blind overgenomen. In het buitenland zijn er zover ik weet geen namen voor chirpers. Het zou nog een laatste trekje kunnen zijn van toen de huiscavia nog een wilde cavia was, maar nu genetisch recessief is.
  donderdag 13 juli 2006 @ 14:35:57 #230
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_39788429
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 10:15 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Daar moet ik even op reageren, je moet niet denken dat ik de DA uitspaar. Integendeel, de meeste producten van knoevel kunnen begeleidend zijn bij de DA-medicijnen of zijn een tweede optie als de DA-medicijnen niet werken. Bij een longontsteking zal ik zeker enrofloxoral drops of sulfatrim halen en heus niet enkel colloidaal zilver. De kruidenformules van Knoevel zijn GEEN vervanging van de dierenarts en daar ook niet voor bedoelt.
Mijn bericht was niet gericht op iemand speciaal, al kwam het misschien wel zo over. Mijn excuses hiervoor. Ik erger me soms aan mensen die een cavia nemen en wanneer het diertje ziek wordt, eerst op een forum (vooral cavycages.com en ik heb het ook al eens gelezen op caviaforum.nl, wat een erg gezellige site is overigens. Volgens mij zit jij daar ook, maar weet niet onder welke naam) gaan vragen wat het is, en als niemand het weet, ze kwaad weggaan, omdat ze nu zo veel moeten betalen aan een dierenarts. Ook worden deze alternatieve middelen door sommigen gebruikt om geld uit te sparen. Ik vind dat wanneer je een cavia aanschaft, je ook rekening moet houden met extra kosten. Spreekt waarschijnlijk voor de meesten voor zich, maar lang niet voor iedereen.
pi_39789528
ik ben gewoon zoeperzazke hoor En ik zit op het NCF, ECC, Knoevel, Red Label en Caviaforum. Heeel soms kom ik op prikpagina.

Als een caaf een beginnend ziektesymptoon heeft vraag ik het ook eerst op de fora, tenzij het levensbedreigend is, dan bel ik eerst. Maar meestal gaat het posten op het forum gelijktijdig met het DA bellen, omdat als ik het niet vertrouw liever het zekere voor het onzekere neem. Wel is het fijn om de reacties van anderen op fora te lezen om zo ook zelf een beter ziektebeeld te kunnen opstellen. Zoals je misschien weet is niet iedere DA even kundig en dan is het wel handig om de mening van andere 'ervaringsdeskundigen' er naast te hebben. Overigens vertrouw ik mijn DA wel, maar het blijft fijn als er meer mensen hun mening geven over een zaak, je weet zelf op den duur wel wie je kunt vertrouwen en wie niet.

Als je echt wilt lachen uit ergernis, moet je eens op caviaprikpagina kijken (cavia.pagina.nl en dan op prikbord klikken). Dáár wordt toch veeeel geruziet en gekibbeld, ongelooflijk, hoe sommige mensen overdreven reageren op dingen, hoe alles uit zijn verband wordt gehaald...


Even over de waker, waarom het zo heet weet ik ongeveer wel: Cavia's doen het vrijwel altijd 's nachts. Daar komt de naam waker vandaan. Maar wat het geluid dus precies inhoudt is niet echt bekend, ik ben het wel met je eens dat het een bepaalde roep moet zijn geweest bij de wilde cavia's, omdat het écht een hard en duidelijk geluid is.
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 13 juli 2006 @ 18:32:40 #232
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_39795678
Ja, voor eenvoudige veel voorkomende zaken kun je vaak al terecht bij de dierenwinkel, waar enkele medicijnen liggen die hun patent hebben verloren en verkocht mogen worden buiten de dierenartsen om. Sommige die hard forumsganger draaien daar hun hand er niet eens meer voor om.

Maar bij zaken zoals anorexia, inactiviteit, bloed etc. begrijp ik niet dat mensen wachten en niet naar de dierenarts gaan. Je kunt het ze niet vaak genoeg erin stampen.

Ik ben trouwens Ronaldus op het NCF. Ben daar redelijk bekend geraakt omdat ik daar fleecebodems heb geïntroduceerd (ik heb het weer van het cavycages forum, waar 1/3 een fleecebodem heeft). Ik ben er nog steeds erg blij mee, maar het bleek dat relatief kleine kooien niet bij te houden zijn met die poepfabriekjes. Je kon dan de hele dag keutels scheppen.
pi_39796341
Nouja, ik heb vandaag dus even getwijfeld... Iwi is twee weken terug gesteriliseerd, en het ging goed, maar vandaag heeft ze een terugval. Ze is sinds een paar dagen pijnstiller en antibiotica vrij en dat leek goed te gaan, maar vandaag zit ze aan enorm heftige diarree, heeft ze ingevallen heupjes, en ze zit maar in een hoekje... Morgen ga ik naar de dierenarts (8u40, duim voor iwi), maar ik heb wel even geforumd voor ik belde...

Ik heb Iwi dus toevallig ook net twee weken op fleece gehad. Had twee handdoeken dubbel gevouwen en daarop een fleecelaken. Op zich is het ideaal, al ben je wel veel bezig met die lakens uitschudden... Maar het bevalt op zich aardig, het fleece blijft droog en de handdoeken absorberen goed. Toch zit ik nu weer op houtkorrels/beukensnippers, omdat ik dat zelf prettig vind. Niets is zo persoonlijk als bodembedekking weet ik inmiddels wel.

Heb jij trouwens zelf ook een draadkubuskooi?
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 13 juli 2006 @ 19:26:36 #234
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_39796910
Fleece of handdoeken als bodembedekking ? ik snap dat niet hoor, of ligt dat aan mij
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_39797223
ik doe eerst handdoeken en dan fleece eroverheen. fleece laat vocht door maar blijft zelf droog, handdoeken absorberen. Het is een keuze die je kunt maken: het kost je wat extra wasjes, maar het is ideaal als je allergisch bent voor zaagsel bijvoorbeeld, of als de cavia's in je kamer staan en het er snel stoffig dreigt te worden, je morst ook veel minder met de bodembedekking... Fleece heeft zeker zo zijn voordelen, maar voor mij werkt het niet als permanente bodem.
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 13 juli 2006 @ 19:46:08 #236
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_39797474
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 19:37 schreef zoeperzazke het volgende:
ik doe eerst handdoeken en dan fleece eroverheen. fleece laat vocht door maar blijft zelf droog, handdoeken absorberen. Het is een keuze die je kunt maken: het kost je wat extra wasjes, maar het is ideaal als je allergisch bent voor zaagsel bijvoorbeeld, of als de cavia's in je kamer staan en het er snel stoffig dreigt te worden, je morst ook veel minder met de bodembedekking... Fleece heeft zeker zo zijn voordelen, maar voor mij werkt het niet als permanente bodem.
ja maar wat als ze eraan beginnen te knagen ? Ik zie mn kaaf niet graag stikken in een stuk fleece ofzo hoor
En dat je morst is natuurlijk lekker belangrijk, ik mors liever de halve zak dan dat ik de pluisjes fleece uit zn keeltje moet peuteren
Oef en om nog maar te zwijgen over de lucht die er met dit weer uit de kooi gaat komen, handdoeken met pis my gawd
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_39801355
als je het fleecekleed goed legt dan kunnen ze er niet bij. Je klemt het tussen de tralies (zeker bij draadkubuskooien) of je bedenkt er iets anders op. Als je een gewoon fleece kleed hebt dan is dat niet zodanig pluizig dat ze er aan zullen eten. Iwi heeft er geen hap van genomen in de twee weken dat ze erop zat (en ik heb het niet eens strak getrokken).

De lucht valt wel mee; dan moet je er meer handdoeken onder leggen. Je ruikt het dan net zo snel als een zaagselkooi: tussen de halve en de hele week.

Morsen maakt mij overigens ook niet zoveel uit, maar ik moet wel tweemaaldaags stofzuigen, wat ik normaal gewoon niet doe (te lui). Het zou dus voor mij een voordeel kunnen zijn, omdat het er gewoon slordig uitziet. Mij persoonlijk doet het niet zo veel dus, maar als je echt heel schoon bent dan is het wel een voordeel.

Echt, je denkt te negatief over handdoeken en fleece nu. In Amerika en Engeland gebruikt volgens mij bijna de helft van de mensen (vooral dielefhebbers) het, want daar is juist zoveel ophef over het giftige zaagsel... en zo is overal wat voor te zeggen...

Ik zeg niet dat je het nu op stel en sprong moet proberen hoor Het blijft een persoonlijke keuze, misschien bevalt het onverwachts toch, misschien niet, het maakt niet uit, zolang de beestjes er maar goed bijzitten toch
I had a signature once. It was awful.
pi_39812335
twentemeisje, wat vind je van dit caafje?









Mijn vriend kreeg haar gisteren zonder enig overleg als verjaardagscadeautje van zn collega's. Hartstikke lief bedoeld, maar ik heb geen plek voor haar. Waarschijnlijk gaat ze weg. Ze mag wel eventjes blijven, er zit geen haast bij, maar als je haar toevallig leuk vindt kun je haar waarschijnlijk overnemen. (ja, ze wordt waarschijnlijk peruuf)
I had a signature once. It was awful.
  vrijdag 14 juli 2006 @ 09:30:12 #239
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_39812941
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 08:51 schreef zoeperzazke het volgende:
twentemeisje, wat vind je van dit caafje?

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Mijn vriend kreeg haar gisteren zonder enig overleg als verjaardagscadeautje van zn collega's. Hartstikke lief bedoeld, maar ik heb geen plek voor haar. Waarschijnlijk gaat ze weg. Ze mag wel eventjes blijven, er zit geen haast bij, maar als je haar toevallig leuk vindt kun je haar waarschijnlijk overnemen. (ja, ze wordt waarschijnlijk peruuf)
Zoeperzazke wat doe je me aan

Ik moet er echt even over nadenken.... Kom er uiterlijk maandag op terug, is dat goed?
Het is een meissie? En hoe oud is ze? En... waar kan ik haar evt. komen adopteren als ik besluit het te doen?
pi_39814574
ik weet nog niet 100% zeker of ze weggaat hoor, ze blijft in ieder geval tot na onze vakantie bij ons wonen (dus eind aug). Ze is nu ongeveer 7 a 8 weekjes, zo schat ik haar. Het is inderdaad een zeugje. Ze woont in Zeewolde nu maar ik kan wel een eindje tegemoet komen met het ov, als er hie rnog bussen rijden (zeewolde en ov.... zeker in vakantieperiodes). Ik moet het nog overleggen en jij moet e rook rustig over nadenken, hier zit ze ook goed. ik iwl eerst kijken of ik haar aan iwi kan koppelen, als dat gata mag ze waarschijnlijk blijven, gaat dat niet mag ze weg.

edit: ik heb haar nu op schoot voor de pc, ze ligt languit te maffen, ze is echt vre-se-lijk lief qua karakter... je mag me op msn toevoegen als je haar live wilt zien hoor, adres staat in mn profiel

[ Bericht 20% gewijzigd door zoeperzazke op 14-07-2006 10:51:42 ]
I had a signature once. It was awful.
  vrijdag 14 juli 2006 @ 11:54:43 #241
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_39816560
quote:
Heb jij trouwens zelf ook een draadkubuskooi?
Ja, ik heb een 3x4 met een 1x4 tweede verdieping (hooiverdieping) draadkubuskooi. Ik heb geen webspace, dus kan de plaatjes hier niet plaatsen (ik geloof tenminste dat je dat via het web moet doen) . Ik heb de kooi genomen omdat ik twee beertjes heb die niet goed bij elkaar kunnen. Een is een echte loner (hij negeert de andere 80% van de tijd, terwijl die echt erg zijn best staat te doen op te vallen), terwijl de ander een echte ADHD-hormonenrobot is. Het gaat goed, totdat de loner (Joey) er genoeg van heeft en keihard terugslaat. Het is een keer buiten de kooi tot "full combat" gekomen. Het werd dus tijd om ze uit elkaar te halen. Twee losse kooien vond mijn vriendin niet mooi staan in de kamer. Een andere optiewas een grote kooi splitsen. We hadden een grote kooi in een dierenwinkel gezien (120cmx160cm), maar die kostte 150 euro. Plus daarbij de die erg lastig op te splitsen vanwege de naar elkaar toe lopende bodem.

Toen heb ik mijn vriendin de draadkooien laten zien. Ik vind ze al langer geweldig, maar mijn vriendin wist het nog niet zo zeker. De kooi is ook perfect te splitsen. Even gezocht op eBay, waar we voor 50 euro 36 zwarte grids vonden. Die gekocht, 6 weken later binnen (wel erg dat de grids zelf maar 20 dollar kostten en de verzendkosten 40. In Amerika kost zo'n kooi echt net niks).
Ondertussen hard gezocht naar Coroplast. Nergens te verkrijgen. We hebben een dikke maand gezocht. Tot ik op een gegeven moment te horen kregen dat we naambordenmakers moeten gaan vragen. De eerste die we belden (lag 5 minuten rijden van ons vandaan) had nog platen liggen van een vorige bestelling. Wij dus 2 platen gekocht voor 15 euro samen. Die man achter de kassa vond ons verhaal wel geweldig .

2 uurtjes geknutseld (helling naar de tweede verdieping moest ook worden gemaakt), en voor 65 euro een hele grote kooi bij elkaar gewerkt waar die gekke beesten van ons alle vierkante centimeter van gebruiken. Nu hebben we aan elke kant een groot huisje, een bedje en een tunneltje geplaatst. Dat kon in onze andere kooien niet.

Over dat fleece: de ADHD-cavia (Gino) is er gek op. Als er een nieuwe deken inkomt, dan gaat hij als eerste een paar minuten "buikschuiven". Hij gaat dan plat liggen om dan dit dooruit te duwen met zijn achterpoten. Ziet er echt lachwekkend uit
In totaal ben ik 2x per week een half uurtje bezig met verschonen en uitzuigen, en elke dag 10 minuten met het uitscheppen van keutels. Met twee losse kooien was ik ook al per week twee keer een uur bezig met verzorging. Ik bespaar daar dus tijd op.
Bijten in het fleece doen ze bij mij niet. Als de deken goed strak ligt is dat geen probleem. Wel heeft Joey alstijd de neiging als hij zich verveelt de randjes los te trekken. Gelukkig zitten die overal goed vast met papierclips.

De twee hebben nu een muur van draadraster tussen zich in, en dat werkt prima. Joey krijgt zijn rust, maar zoekt de ander ook soms op. Soms liggen ze tegen elkaar aan te slapen met alleen een raster ertussen. Als de ene ziet dat hij gaat drinken, dan gaat de ander ook. Ze doen bijna alles in stereo.
(al hoop ik dat ze ooit nog eens bij elkaar kunnen, misschien als ze veel ouder zijn. Ze zijn pas een dik jaar oud).
  vrijdag 14 juli 2006 @ 12:09:32 #242
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_39816963
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 10:45 schreef zoeperzazke het volgende:
ik weet nog niet 100% zeker of ze weggaat hoor, ze blijft in ieder geval tot na onze vakantie bij ons wonen (dus eind aug). Ze is nu ongeveer 7 a 8 weekjes, zo schat ik haar. Het is inderdaad een zeugje. Ze woont in Zeewolde nu maar ik kan wel een eindje tegemoet komen met het ov, als er hie rnog bussen rijden (zeewolde en ov.... zeker in vakantieperiodes). Ik moet het nog overleggen en jij moet e rook rustig over nadenken, hier zit ze ook goed. ik iwl eerst kijken of ik haar aan iwi kan koppelen, als dat gata mag ze waarschijnlijk blijven, gaat dat niet mag ze weg.

edit: ik heb haar nu op schoot voor de pc, ze ligt languit te maffen, ze is echt vre-se-lijk lief qua karakter... je mag me op msn toevoegen als je haar live wilt zien hoor, adres staat in mn profiel
Ik zoek je dit weekend nog wel even 'online' op om haar te bewonderen. Ik ben er zelf ook nog helemaal niet uit hoor, weet nog niet of ik er nu al weer aan wil beginnen... Maar ze is wel erg cute zeg!
  vrijdag 14 juli 2006 @ 18:49:24 #243
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_39828860
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 21:43 schreef zoeperzazke het volgende:
als je het fleecekleed goed legt dan kunnen ze er niet bij. Je klemt het tussen de tralies (zeker bij draadkubuskooien) of je bedenkt er iets anders op. Als je een gewoon fleece kleed hebt dan is dat niet zodanig pluizig dat ze er aan zullen eten. Iwi heeft er geen hap van genomen in de twee weken dat ze erop zat (en ik heb het niet eens strak getrokken).

De lucht valt wel mee; dan moet je er meer handdoeken onder leggen. Je ruikt het dan net zo snel als een zaagselkooi: tussen de halve en de hele week.

Morsen maakt mij overigens ook niet zoveel uit, maar ik moet wel tweemaaldaags stofzuigen, wat ik normaal gewoon niet doe (te lui). Het zou dus voor mij een voordeel kunnen zijn, omdat het er gewoon slordig uitziet. Mij persoonlijk doet het niet zo veel dus, maar als je echt heel schoon bent dan is het wel een voordeel.

Echt, je denkt te negatief over handdoeken en fleece nu. In Amerika en Engeland gebruikt volgens mij bijna de helft van de mensen (vooral dielefhebbers) het, want daar is juist zoveel ophef over het giftige zaagsel... en zo is overal wat voor te zeggen...

Ik zeg niet dat je het nu op stel en sprong moet proberen hoor Het blijft een persoonlijke keuze, misschien bevalt het onverwachts toch, misschien niet, het maakt niet uit, zolang de beestjes er maar goed bijzitten toch
Ik heb gewoon altijd geleerd, geen stof voor de diertjes (tenzij na een operatie ofcourse), dus blijkbaar zit het dan gewoon scheef in mn hoofd. IK zou het niet doen, omdat je dan zal zien dat mijn caaf wél stikt in een hapje Ik gebruik btw Hennep geen zaagsel, zaagsel stoft en stinkt snel (en zeker met dit weer)
Tis idd een persoonlijke keus, vroeg het me gewoon af WAAROM fleece (lijkt me ook erg warm of valt dat wel mee ?). Maar als jouw kaafjes er gelukkig mee zijn, vind ik het prima hoor die van mij blijft lekker op hennep
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_39835428
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 18:49 schreef Nonneke het volgende:

[..]

Ik heb gewoon altijd geleerd, geen stof voor de diertjes (tenzij na een operatie ofcourse), dus blijkbaar zit het dan gewoon scheef in mn hoofd. IK zou het niet doen, omdat je dan zal zien dat mijn caaf wél stikt in een hapje Ik gebruik btw Hennep geen zaagsel, zaagsel stoft en stinkt snel (en zeker met dit weer)
Tis idd een persoonlijke keus, vroeg het me gewoon af WAAROM fleece (lijkt me ook erg warm of valt dat wel mee ?). Maar als jouw kaafjes er gelukkig mee zijn, vind ik het prima hoor die van mij blijft lekker op hennep
Heb jij van dat hennepvezel?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_39836429
hennepvezel, da's hemparade he? De meningen zijn daarover verdeeld. Ik ken een verhaal dvan een fokker die zijn caaf anderhalve week niet verschoond had (de kooi was gewoon nog niet supervies) en die toen paddestoelen aantrof in het hok
Een andere optie is Aubiose, een soort zaagsel, maar minder stoffig. Zelf vond ik het heel goor spul toen ik het in huis had, maar veel fokkers zijn er tevreden over omdat het niet zo in het haar blijft hangen bij langharige caafs, zoals zaagsel.
I had a signature once. It was awful.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 02:11:56 #246
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_39841133
Ff opscheppen met een bijna perfect gelukte foto.
(als nou alleen maar de belichting wat beter was geweest op dat moment....)


Nou weet ik het zeker: Deze cavia is een beetje evil
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
pi_39843184
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 23:16 schreef zoeperzazke het volgende:
hennepvezel, da's hemparade he? De meningen zijn daarover verdeeld. Ik ken een verhaal dvan een fokker die zijn caaf anderhalve week niet verschoond had (de kooi was gewoon nog niet supervies) en die toen paddestoelen aantrof in het hok
Een andere optie is Aubiose, een soort zaagsel, maar minder stoffig. Zelf vond ik het heel goor spul toen ik het in huis had, maar veel fokkers zijn er tevreden over omdat het niet zo in het haar blijft hangen bij langharige caafs, zoals zaagsel.
Ik heb hennepvezel voor paarden. Eigenlijk precies hetzelfde spul als wat je in de dierenwinkel kan kopen. Het lijkt op fijngehakselde strootjes (soort van).

Ik heb 1 keer gehad dat ik mijn caafs 2 weken niet verschoond had, wegens omstandigheden. (wel constant vers hooi etc.). Maar ik had toen niet een paddestoel kunnen ontdekken. Je weet maar nooit wat er gebeurd is bij het productieproces of de fokker heeft misschien zijn cavia's buiten gehad en dat er zo paddestoelenspore zijn meegekomen.

Zelf ben ik er wel tevreden over (geen reclame), beter dan dat stoffige zaagsel/houtkrullen. Daar kreeg ik zelf niesbuien van kun je nagaan hoe mijn caafs zich moeten voelen en het stinkt minder
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 07:58:20 #248
97934 ASroma
Flamboyant
pi_39843259


hahahahahahaha mijn god wat een ding
pi_39844588
Dat is geen ding dat is mijn liefste cavia Owen

Spacehamster, schitterende foto, ik hou wel van die bekkies

4everblackeyed, deze fokker heeft zijn cavia's in de garage staan, dus ik denk niet dat er sporen zijn meegekomen, ik denk gewoon dat het erg snel composteert, of hoe je dat noemen moet. Overigens is in mijn ogen heel veel beter dan zaagsel, zaagsel is gewoon vreselijk stoffig en wordt erg snel vies en blijf heel erg in de vacht hangen.
I had a signature once. It was awful.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 12:33:05 #250
97934 ASroma
Flamboyant
pi_39847103
het blijft verbazingwekkend om te zien, dat sommige mensen denken dat huisdieren barbiepoppen/speeltjes zijn.

maar goed een ieder moet voorzich weten wat ie wil doen, zolang er geen sprake is van fysieke mishandeling.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')