abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39211496
quote:
Op zondag 25 juni 2006 16:25 schreef Dromenvanger het volgende:
Ook in de psychiatrie. Ze proberen mensen te temmen met middelen, maar dan kun je vanzelf vragen, is dat wel goed om dat te doen. Is het verantwoord om miljoenen mensen met medicatie te verdoven??
In de psychiatrie wordt naast medicatie tegenwoordig ook meditatie gegeven. Dus medicatie + meditatie, ter ondersteuning omdat mensen er baat bij kunnen hebben.

Misschien kan je dat bij je artsen aankaarten en kennen zij een meditatie programma waar je aan meekan doen?
  zondag 25 juni 2006 @ 17:08:50 #177
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39211510
Ik blijf maar schrijven

Over dat vallen even.

Het voelt geweldig aan

Het is alsof mijn lichaam naar beneden valt op hoge snelheid, en alsof mijn ego of geest ook naar beneden valt maar dat zit dan los aan mijn lichaam. Er zijn dan meer dingen aan het vallen. En dan lijkt het alsof alle kettingen los gaan.

Dat gevoel moet ik dus naartoe werken en dat blijft niet altijd aanwezig. Tis meteen een reden van het vele schrijven, omdat ik alles op een rijtje moet zetten. 0123456789

Het rijtje van 0 tot en met 9 moet op een rijtje zijn. Of het rijtje van 9 tot en met 0 moet op een rijtje zijn.

Dan is er vrijheid en valt alles uit elkaar hier.

En dan krijg je dus die medicatie die alles weer samen brengt. Omdat het de gedachtes doet beinvloeden. Het haalt het pure karakter van het vallen weg. Het haalt de puurheid van de menselijke geest weg.

Daarom vraag ik nogmaals af.

Is het verantwoord dat miljoenen mensen in Nederland anti depressiva krijgen en nog meer middelen

Miljoenen mensen in Nederland alleen al. Ga je wereldwijd kijken naar medicatie dan vallen mij de sloffen uit. In Amerika lijkt het alsof je naar een snoepwinkel gaat. Zo normaal is medicatie daar geworden.

Zoals dat Jochie van Home Alone, dat verslaafd was aan de Xanax.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  zondag 25 juni 2006 @ 17:14:23 #178
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39211743
quote:
Op zondag 25 juni 2006 17:08 schreef The_Shining het volgende:

[..]

In de psychiatrie wordt naast medicatie tegenwoordig ook meditatie gegeven. Dus medicatie + meditatie, ter ondersteuning omdat mensen er baat bij kunnen hebben.

Misschien kan je dat bij je artsen aankaarten en kennen zij een meditatie programma waar je aan meekan doen?
Misschien wel

Maar alsnog blijf je vast geketekend door de medicatie. Het is een spiraal-werking. Je moet inspanning verrichten om vrij te worden, en ondertussen krijg je middelen die alles doet vasthechten. Terwijl je helemaal niet vast gehecht wilt worden in het denken.

Ik ben nu zo snel aan het vallen Het gaat echt snel nu.

Tis niet gevaarlijk, maar het voelt als verlossing aan.

Dit wil ik dus, en dit leidt uiteindelijk tot mijn verlossing. Misschien dat er gevaren kleven aan het los worden en aan het vrij worden, maar goed, dan zoek ik wel een alternatieve therapeut uit die me op weg kan helpen met eerlijk advies en diepere gesprekken.

De wortel van mijn "ziekte" ligt ergens waar de psychiatrie het niet eens Wilt zoeken.

Als ik praat over de kosmos en de maan, dan moet ik mijn mond houden van ze. Dan is het te wazig. Wat nou te wazig??? Het is aangetoond dat de maan invloed heeft op manische trekjes. Dat zie je op fok! ook dat er meer bans worden uitgedeeld tijdens volle maan

Het is van belang dat ze daarnaar kijken, doen ze dat niet dan zullen ze nooit de kern raken.

Krijg het warm van het tikken

Even een koel biertje dan maar

Ik merk gewoon dat ik vaak meer moeite moet doen om te komen tot het frisse vrije gevoel van totale losheid. Dat het lichaam dus weg is ook. Dat het lichaam en de geest en het ego en de rest van de bende niet meer aan elkaar vast zitten.

Weet niet of daar een naam voor is. Maar die losheid voelt goed. Als het niet meer van elkaar afhankelijk is als het ware.

Dat de hersens geen invloed meer hebben op de geest en andersom ook.

Dan voelt dat als verlossing aan.

Maar of ik nu juist zit weet ik niet.

Medicatie zorgt voor opsluiting, meditatie voor vrijheid. Tis gewoon een stuk moeilijker om met medicatie te komen tot meditatie. Omdat medicatie het vrije denken en voelen doet tegenhouden.

De expressie houdt het ook tegen.
  zondag 25 juni 2006 @ 17:17:28 #179
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39211843
Bewegingen heb je nog. Medicatie zorgt dat bewegingen niet soepel gaan. Ik wil het liefst dat ik zo lenig ben als maar zijn kan, dat ik de benen in de nek kan leggen. Medicatie zorgt dat de spieren strak komen te staan.

En zo staat het hele lichaam strak.

Maar dat merk je niet als er niet op let. Nu merk ik losheid en lenigheid dus wel omdat ik aan het vallen ben weer.

Dan denk ik nu dat ik kan gaan break-dancen op de meest idiote manier, of zelfs 1000 meter in de lucht springen als het ware. Omdat ik verlost ben, ook van de zwaarte-kracht. Ik ben los gevallen van de zwaarte-kracht lijkt het soms als ik zoals nu bezig ben.
  zondag 25 juni 2006 @ 17:28:31 #180
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39212212

En nu genoeg. Ik weet niet. Ik moet los komen van de realiteit en dan is het een stap verder, raak ik los uit dit projectie-scherm, dan stap ik zo een andere wereld in.

Ik denk vaak dat mensen geprojecteerd zijn geworden op dit schilderij, en dat je jezelf kunt loswringen ervan door jezelf los te schrijven of los te bewegen. Los los los.

En als ik dan los ben van de realiteit. Dan voelt het vanzelf aan alsof ik nog losser kan gaan en nog dieper kan spitten in de realiteit of waarheid. Dan denk ik soms dat ik zo weg kan springen en kan gaan spitten in de wortels van het bestaan.

En dan houdt medicatie me tegen, maar misschien is dat wel nodig omdat ik anders verdwijn

Misschien moeten ze mij in een observatie-ruimte plaatsen waar ik kan gaan werken. Dat ik dus mezelf los ga rukken en dat ik betaald krijg en dat ik ook geen medicatie nodig heb omdat ik in de gaten gehouden wordt door een monitor.

Just kidding.

Ik zoek het zelf uit, ik ga zelf op onderzoek uit nog. En dan schakel ik de werking van medicatie ook wel uit

En nu ga ik even muziek opzetten

Muziek die het denken kapot maakt, het huidige denken moet kapot

Het oude moet kapot, en het nieuwe moet erin. Oud systeem eruit, nieuw systeem erin.

Misschien rage against the machine opzetten

Maar die hebben het over hele andere systemen. Misschien kan ik beter zelf muziek gaan maken

How to escape reality
  zondag 25 juni 2006 @ 17:42:44 #181
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39212671
Komt weer een bericht

Ik zat even buiten en het is aan het donderen nu. Onweren. Hoewel onweer niet de juiste term is. Zo on is onweer niet

Maar ik had net zo'n sterk gevoel dat ieder moment een zwarte deur kon verschijnen in mijn gezichtsveld. Ik voelde en zag die deur bijna. Een deur naar een andere wereld. In de toekomst gaat dat misschien nog gebeuren ook Dan verschijnt de deur naar die andere wereld gewoon voor mijn ogen. Omdat ik lang genoeg heb gevallen. En dat vallen moet nog verder gebeuren. Dus weg werking medicatie Stoppen van de werking van medicatie

Alsof er toch deuren zijn, verborgen deuren die je zichtbaar kunt maken door te vallen

Ik gebruik dan vaker het woord vallen omdat dat woord het beste bij me past nu.

Vallen uit het schilderij. Vallen uit de realiteit. Alsof je een cartoon bent die valt uit een stripverhaal.

En dan komt er een nieuw verhaal naar voren

Zo was dat net dus even Alsof er gewoon een zwarte deur met daarachter een zwarte tunnel naar voren kwam. En dat kwam gewoon omdat ik helemaal los gevallen was

Het begint harder te donderen

Straks gaat het zo hard knallen, dat de deur voor eens en voor altijd zichtbaar gaat zijn

Pc zal zometeen even uit moeten ter zekerheid. Volgens mij gaat het straks vol tot uitbarsting komen.

Zomerse bui

Laat maar komen

En laat meteen alles kapot barsten en de hemel splijten

Zonder al teveel water-overlast als het ff kan

Bang!!!!! Het begin te knallen!!!!!!!!!

De Goden laten van zich horen

There's a key to open doors.
To look inside, what life has got to hide.
Find that key and you will see.
That you'll be shocked, the door is unlocked.
You, you own the key to open the door, door.
Take it and don't break it you will make it for sure, sure.
Be yourself and no one else and set yourself free, free.
Open up your door when you find this key.
That you'll be shocked, the door is unlocked.
I got you me everybody got the key.
Turn the key and you will find a chance in mentality.
Let it go and take it slow and set yourself free, free.
Open up your door when you find this key.
That you'll be shocked, the door is unlocked

[ Bericht 16% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 25-06-2006 17:48:16 ]
pi_39215650
medicatie zie ik als een middels om de symptonen weg te werken.. en niet zo zeer om de bron van de problemen op te lossen.

Ik heb een paar jaar geleden een hersenschudding opgelopen. volgens de dokter niet omdat ik niet bewusteloos ben geweest . Ik weet toch zelf wel wat ik voel met m'n lichaam.
Ik ben te snel weer naar m'n werk en school gegaan. Toen ik twee weken thuis in het donker zat werd ik gek van mezelf. Achter.af best stom, achteraf praten is erg makkelijk.
Ik heb 3 maanden met een verwaarloosde hersenschudding rond gelopen. Hoofdpijn, hoofdpijn, hoofdpijn. 'S ochtends als ik opstond, het eerste wat ik voelde was hoofdpijn. Pijn als een baksteen die een hele dag op je hoofd ligt en gedurende de dag steeds zwaarder word, tot je eindelijk gaat slapen. De pijn die weg zakt samen met het laatste restje bewustzijn en de koorts. En tussendoor maar naar de huisarts. Telkens weer hetzelfde verhaal, nee het gaat vanzelf over. Na 2 maanden werd ik eindelijk doorverwezen naar de neuroloog. Door de dagelijkse pijn was ik behoorlijk labiel geworden. Alle emoties knalde door m'n lijf. Van lachen naar huilen in een paar seconden. Ik kon pas 3 weken later bij de neuroloog terrecht.

Ik kreeg anti depressiva van de neuroloog. Eerst was ik blij dat ik eindelijk medicijnen kreeg, maar dat veranderde heel erg snel. De hoofdpijn was er nog wel, die bleef, maar ik voelde het op een ander niveau. Ik voelde me verdoofd. Het was bijna alsof het compleet stil was in m'n hoofd. Ik voelde me zwaar depressief in die periode, ik voelde niks meer. Het voelde als een zware dikke deken over je heen. Een deken die je afsluit voor alles wat er om je heen gebeurt. Ik zat onder de deken met mijn onderdrukte gevoelens. Ik voelde me doodongelukkig met het idee in m'n achterhoofd , ik heb er geen zin meer in.
Toen ze eenmaal goed aansloegen werd ik een compleet ander mens.
Van iemand die alles inslikt en nooit wat durft te zeggen naar een persoon die alles er op een harde mannier uitflapt. De klasgenoten die me dagelijks de grond in trapten stonden te kijken... ik schold ze de huid vol. Ik was er zeker niet trots op, maar op dat moment beviel het zeker. Ik hoefde me toch niet met de consequenties bezig te houden.
Toen ik van de neuroloog te horen kreeg dat ik mocht stoppen deed ik dat de dezelfde dag nog. Cold turkey. En dat terwijl hij zei dat ik rustig af moest bouwen. Was achteraf misschien slimmer geweest. M'n gevoel kwam razendsnel weer terug... het was als een vacuum verpakking. Ik kon niet wachten tot die troep m'n lijf uit was.

Ik krijg van medicijnen, welke dan ook een onderdrukt gevoel.
De pil/ implanon , pijnstillers, astma medicijnen. Ik gebruik ze liever niet zodat ik met m'n volledige gevoel kan waarnemen wat er met m'n lichaam en geest gebeurt.
Uncomfortable silences. Why do we feel it's necessary to yak about bullshit in order to be comfortable?
  zondag 25 juni 2006 @ 19:23:42 #183
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39216575
Komt herkenbaar voor.

Ik voel nu ook een deken om mijn bewustzijn, en dan heb ik zelfs vaker dat ik zeg dat het luchtig is mijn hoofd. Toch zit er een duistere deken omheen. Het houdt het licht tegen. Ik noem het maar even licht. Kan zweverig klinken maar ik weet even geen andere benaming.

Tis sowieso donker in huis nu met die bewolking, maar de medicatie zorgt er dan nog eens voor dat het voelt als een. Donkere kelder. Alsof er een muur is gebouwd om mijn hoofd.

Maar goed, ik probeer dan door te breken. Maar heeft dat wel zin nu

Ik krijg ook nog stemmings-stabilisator. Om de stemming gelijk te houden. Ook een teken dat ze de zaak willen verdoven met middelen.

En dan denk ik echt van. Is dit wel de juiste manier. Kan ik niet beter gewoon een uitbarsting krijgen. Is een uitbarsting niet veel beter

Dat ik dus stop met medicatie en gewoon wacht totdat de bom nog eens valt. Heb geleerd van vorige bommen, dus valt de bom nu weer, dan weet ik dat ik zelf beter kan anticiperen erop.

Heb ook nog eens zin om uit te barsten Ik wil dat ik nog een keer ontplof als het ware. Om te voelen hoe verfrissend dat kan aanvoelen.

Dat alle opgepropte emoties en het oude denken kapot gaat.

Zoals het oude denken in 2000 kapot is gegaan. Ik ben iemand anders dus. Ik ben nu 6 jaar oud

Ben echt anders Ik ben dan wel 29 nu. Maar in principe ben ik 6 jaar. Hoewel ik iedere dag verander dus iedere dag is een nieuwe geboorte.

Wat morgen komt weet ik dus niet

Ik hoop dat ik uitbarst en nog eens uitbarst. Van mijn part ontploft mijn hoofd. Als dat goed voelt, dan mag dat gebeuren

Zolang ik maar vrijheid voel.

Rage against the machine lyric staat in mijn fotoboek. Doet soms goed zulke muziek
pi_39217173
Het komt er dus simpelweg op neer dat ze niet willen dat je uitbarst, omdat je dan niet meer in de maatschappij past. Niet de maatschappij die hun graag willen zien.

ik wil je zeker niks opdringen en vooral niet influisteren. Maar ik snap jouw drang naar vrijheid. Ik heb hetzelfde gevoel gehad, al was het maar eventjes. Mijn respect omdat je het al zolang volhoud.
Uncomfortable silences. Why do we feel it's necessary to yak about bullshit in order to be comfortable?
  zondag 25 juni 2006 @ 19:42:25 #185
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39217262
Over mijn signature even

Het leven is klote als je levend bent op een levende manier zoals het leven zich altijd liet zien, kun je dan niet beter gedeeltelijk afsterven en doorgaan als geest?

Ik bedoel, een zichtbare geest dus.

Ooit werd ik lastig gevallen via de telefoon. Die persoon noemde mij "spook".

Maar als je bestaan doorzichtig gaat worden, als alles oplost in het niets. Is het dan geen lichter bestaan?

Als je alle materie nogmaals kapot maakt en dat je gewoon een illusie wordt als het ware.

Dat ook de hersens oplossen tot lucht. Dan ben je van binnen lucht helemaal, en van buiten ben je toch zichtbaar.

Heb dat ook al eens gezegd.

Tis gewoon een oplossing zoeken voor zaken. Het leven kan zwaar zijn, het bestaan kan zwaar zijn. Dan denk ik vanzelf. "Is het niet beter om compleet te vergaan als mens zijdne".

Dat je helemaal vergaat tot niets

Dat er niets overblijft

En hoe kom je daartoe. Dat is een kwestie van kraken en kraken. Jezelf tot illusie maken. illusie of geest, maakt niet uit.

Je kraakt je huidige bestaan totdat er niets meer van over blijft.

En dan ben je luchtig en besta je niet meer

Ben je opgelost tot lucht, dan zijn vanzelf je problemen weg. Lucht kent geen problemen. Bacteriën misschien, maar ook die kun je wegwerken.
  zondag 25 juni 2006 @ 19:47:19 #186
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39217448
quote:
Op zondag 25 juni 2006 19:39 schreef badlittlegirl het volgende:
Het komt er dus simpelweg op neer dat ze niet willen dat je uitbarst, omdat je dan niet meer in de maatschappij past. Niet de maatschappij die hun graag willen zien.

ik wil je zeker niks opdringen en vooral niet influisteren. Maar ik snap jouw drang naar vrijheid. Ik heb hetzelfde gevoel gehad, al was het maar eventjes. Mijn respect omdat je het al zolang volhoud.
De normen inderdaad. Zoals Rage against the machine zegt.

Fuck the norm!!!!

De normen. Wie bepaald de norm???

De massa bepaald de norm of niet soms??? De massa bepaald wat afwijkend is, maar ze bepalen dat niet. Het is slechts een oordeel van de massa. Het is vaak een oordeel. Het is geen juist oordeel meestal. En wat is dan wel een juist oordeel? Bestaan er uberhaupt juiste oordelen? Is niet elk oordeel persoonlijk van aard en moet je niet aan oordelen geen waarde hechten? Is je oordeel richting jezelf toe niet het belangrijkste oordeel dat bestaat?

Ik heb weinig zin om een onderdeel te zijn van de massa. Ik kan best functioneren binnen een groep maar dan ben ik even aanwezig om inkopen te doen, en daarna ben ik weer het mooie fijne en leuke individu. En mooi en fijn en leuk daar bedoel ik mee, onafhankelijk en niet gebonden.

Ik vind de massa een klef gebeuren. De massa praat elkaar na. Mensen in een groep praten elkaar na als papegaaien. Alsof ze allemaal op elkaar lijken. Alsof er totaal geen verschillen zijn van mensen in de groep. Ze hebben ook allemaal dezelfde mening, en zijn bang om een eigen mening te vormen.

De een loopt de ander na. Loopt 1 de afgrond in, dan gaat de rest mee. Zegt de 1 dat we apen zijn, dan gelooft de rest dat.

Daarom ben ik liever geen onderdeel van de massa. Omdat je je eigen identiteit verliest in de massa. Dan vlieg ik liever boven de massa.

Individualiteit vind ik dus belangrijk. En vooral niet alles als waar aannemen.

Als iemand mij voor gek verklaart dan mag dat Hebben ze al vaak genoeg gedaan. Ik weet van mezelf dat ik niet gek ben.

De wereld is gestoord, en de massa is gestoord. Kijk maar naar al die mensen die helemaal manisch worden van zo'n simpele wuppie. Daar kopen ze wagens vol boodschappen voor.

En albert Heyn wrijft zichzelf 1000 keer in de handen. Die maakt lekker misbruik van de situatie omdat de massa in 1 seconde te beinvloeden is. Zo speelt de media ook lekker in op de massa altijd. Omdat de massa een makkelijke prooi is. De massa heb je in 1 hand-omdraai om je vinger gewikkeld.

En dan kun je met de massa doen wat je wilt. Ze geloven toch alles.
  zondag 25 juni 2006 @ 19:50:39 #187
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39217573
Ik zie niet dat ik falling down als interesse heb, ik bedoelde het vallen naar beneden. Maar er is ook een film van gemaakt. Falling down is een film over een man die gestoord wordt van de maatschappij. Die man zit op een gegeven moment in de file in zijn auto, en daar barst de bom.

Alleen barst de bom bij die man erger, die gaat met grote wapens op pad en slaat een winkel kapot omdat de cola te duur is.

Ik heb nooit geweld gebruikt. Toch kun je mijn situatie van toen, vergelijken met die film

Ook compleet over de toeren en gek van alles. Gek van de wereld die door blijft draaien.
pi_39217583
quote:
Op zondag 25 juni 2006 19:47 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Als iemand mij voor gek verklaart dan mag dat Hebben ze al vaak genoeg gedaan. Ik weet van mezelf dat ik niet gek ben.
Je bent niet gek.
Je heb gewoon een gebruiksaanwijzing, net zoals ieder ander.
Er zijn alleen kortzichtige domme mensen die nooit de moeite nemen om verder te kijken.

RTFM!!! Maar daar nemen ze de tijd niet voor.
  zondag 25 juni 2006 @ 19:57:28 #189
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39217878
Zo erg is het trouwens nog helemaal niet

Boeken lezen is niet erg. Artiesten die niet meedoen met de hype is ook niet erg.

Pas geleden laatste boek van Stephen King gekocht. "Mobiel" heet dat boek. Over mobiele telefoons. Boek ga ik nog lezen. Een horror verhaal hoe de wereld kapot gaat door mobiele telefoons. Hoe het verhaal gaat weet ik niet.

Mobiele bellers...

" Waar ben je???"

" In de winkel"

En zo gaat dat.

Daar gaat het verhaal over. Dat mobiele bellers overal ter wereld van die gesprekken voeren. Waar ze zich bevinden op een bepaald moment.

Dat hoor je ook altijd met die bellers

Altijd moeten ze van elkaar weten waar ze zijn
  zondag 25 juni 2006 @ 20:00:15 #190
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39217980
quote:
Op zondag 25 juni 2006 19:50 schreef badlittlegirl het volgende:

[..]

Je bent niet gek.
Je heb gewoon een gebruiksaanwijzing, net zoals ieder ander.
Er zijn alleen kortzichtige domme mensen die nooit de moeite nemen om verder te kijken.

RTFM!!! Maar daar nemen ze de tijd niet voor.
Klopt

Maar die mensen leven aan de oppervlakte. Die oordelen meteen op basis van wat ze zien, maar ze zien niet alles. Sommige mensen zien niet alles. Die kijken niet verder ook.

Sommige mensen kunnen slechts 10 cm vooruit kijken, verder reikt hun zicht niet.

De oppervlakte zien ze van het leven. En daar blijft het bij.

Ik ga liever dieper spitten dus. En dat kunnen zij als gek zien, zelf zie ik het als noodzaak. Of het is een noodzaak geworden.

Misschien dat ik ooit eens alles ga opschrijven misschien wel. Nog dieper spitten. Maar hoe diep kun je spitten

Ik probeer zo diep mogelijk te spitten. Zo diep mogelijk in het "systeem".

En nogmaals zijn er ook goede zaken aan het leven. Alleen al de uitdaging om het te verklaren.
  zondag 25 juni 2006 @ 20:03:13 #191
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39218099
Even Chinees eten

En dan ga ik voetbal kijken

En morgen een "frisse" dag, hoewel het weer een dag is zoals anderen. De zon die opgaat, de zon die onder gaat. Al miljoenen jaren achter elkaar.

De herhaling. Altijd de herhaling.

Waarom komt de zon altijd op en waarom gaat de zon altijd onder???

Waarom is het niet eens de maan die fel gaat schijnen? Of jupiter? Waarom niet wat afwisseling?
  zondag 25 juni 2006 @ 20:11:52 #192
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39218443
21:00 begint het Nederlands elftal. Dus ik ga nog ff door. Hoewel ik beter kan stoppen Nee ik kan niet stoppen Het is altijd doorgaan, dat zei de kip tegen de haan

De realiteit en de fantasie

Nu is hier de realiteit even weg

Realiteits-besef is weg. Heb dat al eens gehad. Toen had ik het niet onder controle. Ik ben al een keer de realiteit uit het oog verloren, maar ik was amateur reiziger. Nu ben ik wat meer gevorderd. In 2000 heb ik ook bewust de realiteit gewist voor mezelf. Nu doe ik dat weer Maar het lukt me nu beter dan voorgaande keren. Als ik hierop train, dan pas ik de realiteit helemaal naar eigen wens aan. Kleur ik meteen de zon blauw of paars. De zon is te fel en te warm, dus daar moet ik nog aan sleutelen in mijn eigen leven. Zelf 100 procent controle op je omgeving Dat zou wat zijn En dat ik dan niet de omgeving van anderen bepaal, ieder mens bepaald voor zich zijn of haar omgeving. Ik wil niet voor alle mensen de zon blauw verven, dat is niet leuk.

Er zijn genoeg mogelijkheden om de realiteit te ontvluchten. In gedachtes kan dat ook al
Of via boeken of games of muziek. Of zelf boeken schrijven Zelf fantasie schrijven en die fantasie in leven blazen

Ik zie mogelijkheden

Ik ga nog ff door

Het zwaarmoedige is nog wat aanwezig maar niet meer zo erg

Even sigaret en frisse lucht halen

De realiteit wissen voor mezelf, maar toch aanwezig zijn in de realiteit hoewel de realiteit op de achtergrond komt te liggen. De realiteit wordt de basis waar je vanuit doet handelen. Met 1 been in de realiteit, en de rest is fantasie.

Moet ik naar de supermarkt voor sigaretten of wat anders of wat dan ook, dan neem ik gewoon de fantasie mee
  zondag 25 juni 2006 @ 20:27:14 #193
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_39219001
Hoi, daar ben ik weer ik heb wel ff tijd nodig gehad om me in te lezen zeg !

Nog ff over die vloek : die is er niet, géén vloek

Over gek zijn : dat ben je niet, no way.

En dan nog een vraagje : hebben ze je ooit een intelligentie test afgenomen ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 25 juni 2006 @ 20:35:49 #194
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39219326
Gek ben ik ook niet nee

Ik heb een intelligentie test gedaan en dat ging wel goed. Alle puzzels kon ik oplossen, en dat was in een tijd dat ik echt niet zo alert was als nu. Ben nu ook niet helemaal alert, maar toen was ik verder weg van deze wereld. Weg zijn van deze wereld is niet erg, maar toen was het chaos en ziekte en een misselijke chaos dus. Het voelde als misselijkheid aan in mijn hoofd. Het was wanorde. Spreek ik over de chaos die ik nu ervaar, dan heb ik het erover dat de realiteit op de achtergrond ligt. Zeker op een dag als vandaag waar er lekkere duistere wolken hangen boven in de lucht

Hoi deedeetee Beetje late hoi, maar toch even hallo zeggen

Ook 3D puzzels allemaal kunnen maken, een soort ruimtelijk inzicht puzzels met hokjes. Heb trouwens 2 keer die test moeten doen. Eerste keer lukte geen enkele van die puzzels. De 2e keer had ik ze alle 8 goed. 8 is dan willekeurig genomen. Hoofdrekenen ging goed en nog meer ging goed. Eigenlijk ging alles goed in die test. De uitslag was ook goed. Dus daar ligt het niet aan. Ik was goed in ......weet de naam niet, er was een benaming voor dus.

Ik zal de volgende keer eens vragen waar het wel aan ligt. Vlucht-gedrag misschien. Het gevoel hebben van opgesloten zijn en willen vluchten. Dat was het eerder. In die tijd was ik dus ook opgesloten en werd ik gek. Dus ik moest wel ontploffen om te komen tot een groter besef.

Vloek is het misschien ook inderdaad niet

Maar het was die opgeslotenheid die ik altijd ervaren heb, en die ik nog steeds ervaar. Daarom schrijf ik ook zo door, om te ontspannen nogmaals.

Maar het gaat om chaos en functioneren in de chaos. Daar zijn ze bang voor. Daarom zeggen ze ook dat ik "simpel" moet gaan werken. Maar ik hou juist ook van de chaos Alleen weten ze dat niet. Maar wat weten ze uberhaupt van mij???? Ze weten in principe niets van mij, ik ben daar al 6 jaar bezig met gesprekken en nog weten ze niets van mij

Zo heeft ieder mens wel een diepe ....ziel

Een diepe ziel

Ze kunnen nog 10 jaar met mij praten, dan nog hebben ze me niet volledig geanalyseerd.

In ieder geval wil ik zelf steeds verder

De vloek, ik weet het niet. Wat is het dan

Waarom is het zo eenzijdig en waarom is het steeds hetzelfde?

Dan kun je zeggen, ga op vakantie. Maar dan nog

Straks begin ik met lezen, een reis in de boeken. Kijken of ik nog wat tekenen zie in het boek "mobiel".

Of ik voetbal ga kijken weet ik niet. Misschien blijf ik online, dat ik alleen de doelpunten ga bekijken.

Maar als je me nu vraagt wat er mis is en wat ik voel dat mis is. Dan weet ik het dus niet.

Ik voel dat ik opgesloten ben als een gevangene. Ik kan niet kiezen tussen 1001 fantasie-werelden. Alleen als ik een boek induik kan ik ontsnappen. Maar dan is zelfs de verbintenis met de realiteit aanwezig.

Ik wil in principe een lift of kamer, en vanuit die kamer 10000000001 richtingen opgaan.

Heb het wel gezien hier
  Moderator zondag 25 juni 2006 @ 20:37:39 #195
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_39219402
Goedeavond allemaal.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zondag 25 juni 2006 @ 20:38:45 #196
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39219451
Goedeavond Senesta

Komt iedereen ineens tegelijk naar binnen wandelen

Ik ben even douchen nu Even opfrissen en daarna kijken of er iets vers uitgeperst kan worden. Iets vers met Vitamine Fantasie. Vitamine Fanta

Even opfrissen en dan weer terug.

En dan ga ik eens overpeinzen wat er moet gebeuren verder.

En meteen de grijze haren tellen Hoewel ze niet meer te tellen zijn ondertussen.
  zondag 25 juni 2006 @ 20:39:04 #197
78780 deedeetee
pi_39219466
Opgesloten ? een soort * stop the wold I want to get off * gevoel ?
  Moderator zondag 25 juni 2006 @ 20:41:10 #198
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_39219540
quote:
Op zondag 25 juni 2006 20:38 schreef Dromenvanger het volgende:
Goedeavond

Komt iedereen ineens tegelijk naar binnen wandelen

Ik ben even douchen nu.

Even opfrissen en dan weer terug.

En dan ga ik eens overpeinzen wat er moet gebeuren verder.

En meteen de grijze haren tellen Hoewel ze niet meer te tellen zijn ondertussen.
Oeh, word je grijs?
Ik heb er nog geen één maar goed ik nader de 30 dus ik ben bang dat ze niet heel erg lang meer op zich laten wachten
Maar goed, geen zorgen tot de dag van morgen, toch?
Maarre dromenvanger er zijn ook speciale haarkleurtjes voor mannen tegenwoordig hoor!
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zondag 25 juni 2006 @ 20:42:12 #199
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39219577
Ik wil even van de rit afstappen inderdaad, bijkomen ook. Even een andere film krijgen. Even een compleet nieuwe rustige film dus.

Zoals het vroeger wel eens in de coffee-shop was, toen ik nog wiet rookte. Dat was ook vaker een compleet andere wereld. Maar dat was anders.

Een soort rustige trip, en dan nieuwe attracties in de rit. Even een ander bestaan. Na 29 jaar in deze realiteit ben ik gewoon even toe aan een ander bestaan.

Beetje levensmoe

Maar dat kan iedereen gebeuren. En het is niet eens levensmoe zijn, omdat ik sterk genoeg ben om door te gaan.

Mediteren zal misschien nodig zijn. Dat daar de nieuwe trip inligt. Dat ik daar verse energie kan ophalen ook.

Dat ik te snel doorga en teveel verlang

Dat ik een permanente trip verlang Een permanente trip naar fantasy-world
  zondag 25 juni 2006 @ 20:42:44 #200
78780 deedeetee
pi_39219595
Grijs haar ? Ik snap dat niet, ik ben bijna 2x zo oud als jullie en heb nog haast geen grijze haren om 't te bewijzen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')