abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39138558
Hallo
Ik loop al jaren met een verhoogde bloeddruk (onderdruk rond de 100) en de huisarts heeft me een paar maanden geleden dan eindelijk doorgestuurd naar een internist (nefroloog ofzo) Bij een echo aan de nieren vond de echoscopist niets bijzonders aan de nieren maar wel een opgezette milt. Volgens de internist hoefde ik me niet ongerust te maken maar zoiets moet jetegen mij niet zeggen want dan maak ik me dus wel ongerust
Op internet vind ik eigenlijk alleen maar Pfeiffer of leukemie of lymfklierkanker als oorzaak. Pfeiffer lijkt me niet erg waarschijnlijk omdat ik dat jaaaaren geleden al eens gehad heb. Misschien zijn er mensen hier die ook (iemand kennen ) een opgezette milt hebben door een andere reden, want ik maak me dus wel een beetje zorgen.
De internist heeft wel een uitgebreid bloedonderzoek aangevraagd maar omdat mijn kalium erg laag is (2.6) moet ik daar 2 weken mee wachten omdat een lage kaliumwaarde het bloedbeeld kan beinvloeden. Voor de lage kalium heb ik kaliumtabletten gekregen.
Ik heb verder wel last van allerlei vage klachten zoals: nachtzweten (niet zo heel erg hoor maar wel dat mijn bedje sochtends klam is) pijn onder mijn ribbenboog die doorstraalt naar mijn linkerschouder, ben heel erg moe en erg vergeetachtig.Ben niet afgevallen denk ik (heb geen weegschaal thuis)
pi_39138640
Pfeiffer gaat nooit helemaal weg...
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
  vrijdag 23 juni 2006 @ 08:51:11 #3
125987 KhaZ
Alfa Romeo
pi_39138933
Ik heb een lichte vorm van hemofilie, en recent bleek na een MRI en een echo dat ik ook een "iets" vergrote milt heb, maar het is niet erg. Waarschijnlijk moet mijn milt iets harder werken ivm hemofilie.

Als ik jou was zou ik je niet druk maken om die milt, dat kan geen kwaad. Wel zou ik naar een oplossing zoeken voor de bloeddruk..
The styling. And the howl from its V6 engine. In a tunnel, at 4000rpm, it was more sonorous than any music.
It was like having your soul licked by angels.
pi_39139110
Voor die bloeddruk sta ik onder behandeling van die internist, krijg medicijnen daarvoor. Zij stuurde me door voor een nierecho en daar werd (bij toeval dus) die vergrote milt gezien. Maar gelukkig krijg ik een uitgebreid bloedonderzoek, want volgens mijn internist is een vergrote milt wel (bijna) altijd de oorzaak van een ziekte, moest me alleen niet ongerust maken dus.
Toen ik die Pfeiffer kreeg was ik 19 ofzo en toendertijd was mijn milt NIET opgezet, dus daarom lijkt het mij onwaarschijnlijk dat het een overblijfsel van die Pfeiffer is (ik ben nou 35)
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 23 juni 2006 @ 09:03:30 #5
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_39139136
Laat ook je B12 checken als je bloed wordt geprikt. Sommige klachten die je hebt komen voor bij een B12-gebrek. Ik zeg niet dat dat de oorzaak is maar het is de moeite waard om even na te laten kijken. Sterkte!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_39139149
Een tip: ga nooit klachten opzoeken op internet. Op de een of andere manier blijk je dan altijd een dodelijke ziekte te hebben. Komen er nog meer onderzoeken naar? Misschien tot die tijd sowieso de internist geloven?
pi_39139220
Ik heb lymfeklierkanker gehad en geloof me, bij nachtzweten is je bedje niet klam, maar kun je 's nachts 4 keer je bed verschonen. Verder moeten er ook lymfeklieren opgezet zijn, maar die kun je niet altijd voelen/met het blote oog zien. bij mij heeft het 2 jaar geduurt voordat ze erachter waren wat het was en dachten ze eerst ook aan Pfeiffer. Mijn bloedbeeld is ook nooit 'slecht' geweest. Vraag of je een CTscan kunt krijgen, dan heb je al voor een paar dingen zekerheid. Moeheid is trouwens een symptoom van 1001 ziektes dus dat zegt meestal niet zoveel. Maar heel veel succes met eventuele verdere onderzoeken!
  vrijdag 23 juni 2006 @ 09:25:44 #8
17030 Damusic2me
-yeah you to-
pi_39139523
naast geen klachten opzoeken op internet, kan ik aanraden er ook geen topics over te beginnen op fok!
Zo als je ziet krijg je dan ook een 'bejaardenhuis effect'
oftewel: " ik ken iemand die een neefje had, die een nicht had, die homo was, en een partner had die precies t zelfde had en.. "
Gewoon rustig afwachten, b12 hadden ze wel gecheckt, want da's vrij normaal bij vrouwen, daanraast een kalium tekort is ook niet echt ongewoon. vermoedelijk ook een ijzer tekort. niks dodelijks.
-this message was created with 100% recycled electrons-
pi_39139602
Als je dokter zegt dat je je geen zorgen hoeft te maken hoeft dat dus ook niet. In tegenstelling tot veel zuid-europese landen vertelt de dokter hier wel eerlijk wat je hebt.
En als je van jezelf weet dat je je snel zorgen maakt moet je vooral op internet gaan zoeken naar je "aandoening" want voor elk symptoom is wel een bijbehorende dodelijke ziekte te vinden en dat zijn de verhalen die je op internet ziet en niet het verhaal:
"Mijn milt is een beetje opgezet, maar dat ging ook weer weg nadat ik bij de dokter ben geweest" terwijl dat ook net zo goed mogelijk is.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_39139709
Mijn zoon had toen hij 10 jaar oud was een bult in zijn hals, bloedprikken niets te vinden, drie jaar later was dat bultje gezakt, weer bloed prikken niets te vinden, punctie niets te vinden, dokter vraagt wat doen we?..., laten we het zitten of halen we het eruit, ik had zoiets van eruit, want een bult hoort daar niet te zitten, 2 weken later werd ik mobiel gebeld door de arts, mevrouw zit u, vroeg ze...uw zoon (13 jaar) heeft lymfeklierkanker. (paragranuloom), de niet agressieve vorm van lymfeklierkanker.
Petscan laten maken in amsterdam, diverse andere onderzoeken, gelukkig is hij nu schoon, maar blijft wel onder controle de komende jaren.
ook hij was steeds moe, futloos, nachtelijk aan het zweten...
Je wereld stort in als je hoort dat je kind kanker heeft en je gesprekken met hem hebt die je normaal niet eens met volwassenen hebt, zoals over begraven of cremeren.....
Mijn advies aan jou, rust niet voor je zekerheid hebt, over wat je mankeert, mijn intuitie zei het zit niet goed, als ik het aan de artsen had overgelaten had mijn zoon er mee blijven lopen, en wat had dan het gevolg geweest???

Succes en sterkte
Fran.
pi_39139881
Opgezette milt en laag kalium gehalte, ik ben natuurlijk geen dokter maar ik heb zelf nog niet zo lang geleden pfeiffer gehad en dat was allebei bij mij het geval, dus ik zou het toch maar op pfeiffer houden. Het gaat gewoon niet uit je bloed, ik heb er nu soms nog last van (2jaar later).
-
  vrijdag 23 juni 2006 @ 20:05:33 #12
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39158759
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 09:25 schreef Damusic2me het volgende:
oftewel: " ik ken iemand die een neefje had, die een nicht had, die homo was, en een partner had die precies t zelfde had en.. "
Dat kan helemaal niet.....
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  vrijdag 23 juni 2006 @ 20:11:13 #13
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39158918
quote:

What is Swollen spleen: Swelling or enlargement of the spleen

What causes Swollen spleen:

* Medical conditions causing symptom: Swollen spleen (39 conditions)
* Medical conditions causing complication: Swollen spleen (3 conditions)

Conditions listing symptoms: Swollen spleen:
The following list of conditions have 'Swollen spleen' or similar listed as a symptom in our database. This computer-generated list may be inaccurate or incomplete. Always seek prompt professional medical advice about the cause of any symptom.

A
# Acromegaly ... enlarged spleen
# Autoimmune Lymphoproliferative Syndrome ... enlarged spleen
# Autoimmune Thrombocytopenia ... enlarged spleen
B
# Brucellosis ... enlarged spleen
C
# Chagas disease ... Hepatosplenomegaly
# Chronic Granulomatous Disease ... enlarged spleen
# Chronic Hepatitis C ... Enlarged spleen
# Cirrhosis of the liver ... Enlarged spleen
# Common Variable Immunodeficiency ... enlarged spleen
# Congenital syphilis ... swollen spleen
# Congenital Toxoplasmosis ... enlarged spleen
# Cryoglobulinemia ... enlarged liver and spleen
# Cystic Fibrosis ... enlarged spleen
G
# Gaucher Disease ... spleen enlargement
H
# Hepatoma ... enlarged spleen
# Hyper-IgM Syndrome ... enlarged spleen
L
# Leishmaniasis ... enlarged spleen
# Leukemia ... Swollen spleen
# Lupus ... enlarged spleen
# Lymphoma ... enlarged spleen
M
# Malaria ... Splenomegaly
# Mononucleosis ... enlarged spleen
# Mucopolysaccharidosis VII ... spleen enlargement
N
# Niemann-Pick disease ... spleen enlargement
# Non-Hodgkin's Lymphoma ... enlarged spleen
P
# Polycythemia ... enlarged spleen
# Portal hypertension ... enlarged spleen
R
# Relapsing fever ... enlarged spleen
S
# Schistosomiasis ... hepatosplenomegaly
# Sickle Cell Anemia ... enlarged spleen
# Spherocytosis ... enlarged spleen
# Systemic Juvenile Rheumatoid Arthritis ... enlarged spleen
T
# Thalassemia ... mild spleen enlargement, spleen enlargement
# Thrombocythemia ... enlarged spleen
# Thrombocytopenia ... enlarged spleen
# Toxocariasis ... Enlarged spleen
# Typhoid fever ... splenomegaly
V
# Vitamin A overdose ... enlarged spleen
W
# Wilson's Disease ... swollen spleen

Conditions listing complications: Swollen spleen:
The following list of conditions have 'Swollen spleen' or similar listed as a complication in our database. The distinction between a symptom and complication is not always clear, and conditions mentioning this symptom as a complication may also be relevant. This computer-generated list may be inaccurate or incomplete. Always seek prompt professional medical advice about the cause of any symptom.

M
# Malaria ... enlarged spleen
P
# Portal hypertension ... enlarged spleen
S
# Sickle Cell Anemia ... spleen enlargement

[ Bericht 0% gewijzigd door 2L0w4Zer0 op 23-06-2006 20:16:28 ]
pi_39178387
Heey Thanx. Ga ik eens in het Nederlands vertalen .
  zaterdag 24 juni 2006 @ 15:22:34 #15
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39178403
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 15:21 schreef Lil_Blonde_Lady het volgende:
Heey Thanx. Ga ik eens in het Nederlands vertalen .
you're welcome.
pi_39190467
Ik heb een Nederlandse site gevonden over een opgezette milt. Het meeste is niet op mij van toepassing (gelukkig). Ik denk toch dat het Pfeiffer is. Omdat ik pas over 4 weken terug moet komen bij de internist en het bloedonderzoek niet gericht is op Pfeiffer heb ik een thuistest besteld. Iemand daar ervaring mee?? Hoe dat precies gaat en werkt enzo?
P.S Ik heb wel meer buikpijn nu links bij de maag, zou dat die milt kunnen zijn?
  zaterdag 24 juni 2006 @ 22:16:13 #17
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_39190701
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 09:25 schreef Damusic2me het volgende:
Gewoon rustig afwachten, b12 hadden ze wel gecheckt, want da's vrij normaal bij vrouwen, daanraast een kalium tekort is ook niet echt ongewoon. vermoedelijk ook een ijzer tekort. niks dodelijks.
Dachutniet. Ik moest er zelfs bijna om smeken om mijn B12 gechecked te krijgen en het bleek uiteindelijk iid te laag te zijn...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')