Hoe kom je erop?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 00:27 schreef Odysseuzzz het volgende:
Ovidius ik dacht dat je uit Italië kwam?![]()
quote:
quote:
Ovidius
Publius Ovidius Naso (43 v.C. - 17 n.C.) werd geboren in Sulmo in Midden-Italië. Zijn vader bracht hem voor een opleiding naar Rome, waar al snel zijn aanleg voor het dichterschap bleek. Hoewel zijn vader hem voor een maatschappelijke carrière had voorbestemd, werd Ovidius full-time dichter. Zijn eerste werk bestaat uit vrolijke liefdespoëzie, onder meer de frivole Ars Amatoria ('De Minnekunst'). Ook de Heroides ('Heldinnenbrieven') behoren tot Ovidius' vroege werk. Het zijn verzonnen brieven van vrouwen uit de mythologie aan hun man, Penelope aan Odysseus bijvoorbeeld, of Medea aan Iason.
Zijn hoofdwerk werd de Metamorfoses, een epos waarin Ovidius allerlei Griekse mythen waarin een gedaantewisseling (of een andersoortige verandering) voorkwam, bij elkaar bracht. Het begint met de schepping van de wereld en eindigt met de vergoddelijking van Caesar. De invloed van de Metamorfoses op latere schrijvers en schilders, die het als een mythologisch handboek gebruikten, is enorm geweest. Ovidius' tweede grote dichtwerk was de Fasti ('Kalender'), een boek waarin op datumvolgorde de Romeinse feestdagen worden beschreven, voorzien van allerlei verhalen en verklaringen. Het werk is voor de helft voltooid (zes boeken van januari tot en met juni), omdat Ovidius ophield eraan te werken toen hij werd verbannen.
Je bent iig een kloon van iemand.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 01:15 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
mhmmm... Denk jij nog steeds dat ik een kloon van Bupatih ben?![]()
??
Oke, ondertussen is hier niets veranderd.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 02:28 schreef Dizer het volgende:
Zo, ik heb net 12 afleveringen van X-Files achter elkaar gezien
Odysseuzzz.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 02:42 schreef Dizer het volgende:
Wie ben jij? P.?
P dusquote:
Ik weet niet wie P. is maar ik word een beetje moe van dat kloon verhaal. Maar als je het aan me uit wil leggen vind ik dat best.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 02:45 schreef Dizer het volgende:
[..]
P dus. Ga je nou door met steeds een nieuwe nick aanvragen totdat je P vrijkomt?
Kleine opdonder!quote:Op vrijdag 23 juni 2006 01:13 schreef Ovidius het volgende:
Ik ben overigens 1.84. Jeweet.
Mogge Buupquote:Op vrijdag 23 juni 2006 07:50 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Moet je nagaan hoe ik me voel.![]()
Maar een hele goede morgen iedereen.![]()
![]()
Nog 1 zo'n toespeling op het zijn van een kloonquote:Op vrijdag 23 juni 2006 08:00 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Mogge Buup.
De eerste koffie is op, ik ga trainen.
Tot over een half uurtje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |