Dat had ik ook eerst gedaan. Maar toch maar herleid naar de grootouders, omdat daar de directe connectie zitquote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:33 schreef Whoopsydaisy het volgende:
[..]
Je kunt het makkelijker zeggen: het kind van je vaders/moeders neef of nicht.![]()
Geen bloedverwantschap. Helemaal niets.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:44 schreef Daiha het volgende:
Ik heb een leuk geadopteerd nichtje, dat vind ik al problematisch....![]()
Sjeee! Wat een kortzichtige onzin!quote:Op donderdag 22 juni 2006 23:07 schreef kriele het volgende:
[..]
Dit is ronduit ziek. Waar is dat? Staphorst?
Achterneef? Men zegt dat het kan, maar toch vind ik het niet echt kunnen. Maar das puur een gevoel.
Edit: Botte opmerking van mij.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 18:41 schreef Patsy_Stone het volgende:
[..]
Sjeee! Wat een kortzichtige onzin!![]()
Mijn ouders zijn ook neef en nicht (niet eens achter-). Ze voldoen aan geen enkele van de genoemde vooroordelen: Niet afkomstig uit Staphorst / gehucht / van een eiland, niks eng-incestueus, zeker geen mismaakte kinderen gekregen (good for me), heel doorsnee Hollands (dus ze geen Islamieten o.i.d.)... euhmmm... zijn er nog meer vooroordelen te ontkrachten? Kom maar op!
Mag best. Maar hoe kun je in hemelsnaam van een kind verwachten dat ie zijn ouders en zijn eigen gezinssituatie niet normaal vind. Oftewel... het tweede deel van je reactie is prima, staat je volledig vrij, maar het eerste deel is enigzins ontzettend bot.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 11:23 schreef kriele het volgende:
[..]
Ok, als jij dit normaal vind..........Ik vind het niet normaal. Mag ik?
Ok, je hebt gelijk. Dat was inderdaad bot van me. Excuses aan Patsy.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 11:32 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Mag best. Maar hoe kun je in hemelsnaam van een kind verwachten dat ie zijn ouders en zijn eigen gezinssituatie niet normaal vind. Oftewel... het tweede deel van je reactie is prima, staat je volledig vrij, maar het eerste deel is enigzins ontzettend bot.
Maar vertel eens wat over jouw ouders vriend...
Aangezien je je post al gewist hebt, weet ik niet precies waar je je excuses voor aanbiedt, maar goed: dank je wel.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 11:54 schreef kriele het volgende:
[..]
Ok, je hebt gelijk. Dat was inderdaad bot van me. Excuses aan Patsy.
Netjes, my respect!quote:Op zaterdag 24 juni 2006 11:54 schreef kriele het volgende:
[..]
Ok, je hebt gelijk. Dat was inderdaad bot van me. Excuses aan Patsy.
Dat lijkt me vreemder dan het probleem wat je schetst.quote:Op donderdag 22 juni 2006 21:36 schreef YesButNoBut het volgende:
dat ze zijn achterneefje is.
my thoughts exactlyquote:Op donderdag 22 juni 2006 22:10 schreef Apocrypha het volgende:
en je weet zeker dat jij die 'iemand' niet heel stiekem zelf bent?
kan iemand uitleggen wat een achterneef precies is?quote:Op donderdag 22 juni 2006 21:36 schreef YesButNoBut het volgende:
Nou, ik ken dus iemand die stapelgek is op haar achterneef. En hij zeker ook op haar.
Maar hij zit er een beetje mee dat ze zijn achterneefje is.Ik vind het wel kunnen, het is geen naaste familie..
Vinden jullie dat hij gelijk heeft of dat hij wat luchtiger moet denken? en waarom?
(we moeten hem overhalen...)
een relatie broer/zusquote:Op zaterdag 24 juni 2006 17:18 schreef Alicey het volgende:
Het bezwaar tegen relaties met bloedverwanten is dat de kans dat recessieve genen bij hun kinderen tot uiting komen erg groot is, en dan voornamelijk de kans dat recessieve genen die kans geven op bepaalde ziektes of afwijkingen doorkomen. Dat risico is er niet bij een achternicht/neef-relatie.
Los gezien van het "technische" verhaal kan ik me voorstellen dat het problemen geeft in de familie, of dat ze daar bang voor zijn. Zelf zou ik er voor gaan in dat geval, zelfs in een relatie met een broer/zus, al kan ik me er persoonlijk niets bij voorstellen.
Persoonlijk vind ik het eng!!! Mag er niet aan denken met mijn broer of zus het bed te delen... Is gewoon walgelijk!quote:Op dinsdag 27 juni 2006 11:10 schreef Natalie het volgende:
Broer en zus? Nee, dat vind ik dan weer niet kunnen
Dit is gewoon ziek!!!! Laat ons hopen dat incest NOOIT aanvaard zal worden in onze maatschappij. Of achterneven en achternichten ook nog tot incest horen, weet ik zo niet. Vind het alleszins niet zo'n leuk idee... Maar je hoort het wel meer hequote:Op dinsdag 27 juni 2006 11:40 schreef Natalie het volgende:
Broer en zus krijgen derde kind
Duits incestpaar heeft 4 kinderen
en Duits incestpaar opnieuw bestraft
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |