abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Jubileum moderator maandag 26 juni 2006 @ 20:11:32 #201
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_39262046
Wat lief Dutchie

Coolbabe heel veel sterkte morgen. Het is een nare dag maar over een paar dagen zie je Tom helemaal opknappen!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 26 juni 2006 @ 20:12:08 #202
24188 Belana
kloon van belana
pi_39262068
coolbabe, sterkte met Tom morgen
stormy waters...
sailin'
  maandag 26 juni 2006 @ 20:20:56 #203
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_39262397
Ah gossie Tom en Tristan. Hopelijk voelen ze zich allebei snel weer beter. Kindjes horen zich niet ziek te voelen.

Hier zitten we met een klein jongetje wat zo onderhand de schrik van de buurt aan het worden is. Ons buurjongetje klampt zich vast aan zijn moeder als hij ziet dat Kai buiten komt spelen, een ander buurjongetje wil ook al niet meer met hem spelen omdat Kai hem een tijdje terug in het gezicht gebeten heeft en inmiddels heeft Kai ook door dat hij met zijn loopauto heel makkelijk over de handjes van krijtende kindjes kan rijden. Ik heb echt al van alles geprobeerd maar meneertje weigert zijn gedrag aan te passen. Streng toespreken en hem diep in zijn ogen kijken werkt niet omdat hij me op zo'n moment weigert aan te kijken. Dreigen dat hij naar binnen toe moet werkt ook niet.

m@x: Kai, hou je op met pesten
Kai: Dah (en trekt het buurmeisje aan haar haar)
m@x: Kai, wil je naar binnen
Kai: Dah
m@x:

Oh ja, op de gang zetten is ook al geen succes want dan krijgt meneer spontaan een giechelbui. Op deze manier houdt hij geen vriendjes meer over. Iemand nog tips?
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_39262518
Sorry M@x maar ik geniet hier eventjes, komt zelfs even een glimlach op mijn wangen
Kai de schrik van de buurt
dat had ik niet achter Kai gezocht, maar wie wel natuurlijk.
Tips heb ik niet voor je sorry
Kan alleen maar hopen dat hij een keertje terug gepakt word, misschien dat dat helpt...

S6 ermee

Kai jij ondeugd als jij nog vriendjes en vriendinnetjes wilt blijven houden zou ik wat liever doen hoor anders vinden ze je niet meer lief en stoer

We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  maandag 26 juni 2006 @ 20:29:53 #205
3142 m@x
pi_39262626
Bar

Er zijn wel kindjes die zich niet door hem op de kop laten zitten maar als die hem een tik verkopen slaat hij ze gewoon weer terug (terwijl hij heel hard AU roept ) en zo door en zo door. Ik vrees dat we er nog heel wat mee te stellen gaan krijgen. Hij is nu gewoon al hondsbrutaal en weigert echt te luisteren. Hij draait gewoon heel arrogant zijn ogen weg. Aan de ene kant is het ook wel grappig maar aan de andere kant moet er wel wat gebeuren want zo kan het niet langer.
pi_39262659
M@x, haal je hem ook echt naar binnen als hij toch doorgaat met dat gedrag?
  maandag 26 juni 2006 @ 20:31:26 #207
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_39262666
Misschien moet je niet dreigen M@x, maar hem gewoon mee naar binnen nemen, morgen mag je het weer proberen Kai .
In mijn ervaring werkt dit na een paar keer als een tierelier.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  maandag 26 juni 2006 @ 20:32:09 #208
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_39262679
Ah tristan dat was echt schrikken voor je succes met je arm..

Coolbabe ik wil jou voor morgen veel succes wensen
  maandag 26 juni 2006 @ 20:36:42 #209
3142 m@x
pi_39262791
Het blijft niet alleen bij dreigen. Hij krijgt één waarschuwing en als hij het dan nog een keer doet wordt hij afgevoerd Hij ziet het alleen als een heel grappig spelletje en als ik hem naar binnen draag gaat hij ook vrolijk naar iedereen zwaaien en "dag" roepen. Morgen maar eens zonder waarschuwing proberen.
  maandag 26 juni 2006 @ 20:43:41 #210
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_39262969
Moeilijk hoor... ik weet nog dat ik, toen Freek de leeftijd van Kai had, heel lang heb moeten puzzelen tot ik iets had gevonden waarmee ik hem echt "pakte" zeg maar. Vraag me nou niet wat dat was, want dat weet ik niet meer . Ze kunnen oorzaak en gevolg ook nog niet zo goed aan elkaar verbinden, da's het lastige.

Maar goed, je zou dus iets moeten zoeken wat ie echt erg vindt, afgevoerd worden doet 'm duidelijk niets
pi_39263079
Moeilijk hoor, m@x. Ik heb eigenlijk geen tips, alleen dat het soms lang kan duren voor kinderen het gewenste gedrag gaan vertonen. Terwijl jij denkt dat het niet werkt wat je doet, kan het toch doorwerken in zijn koppie maar zie je het resultaat pas later. Of dat in dit geval ook zo is, weet ik natuurlijk niet. Ik hoop het wel voor je. Dit lijkt me erg naar voor je.
  maandag 26 juni 2006 @ 20:48:51 #212
144006 chacama
Ondernemend!
pi_39263143
Wat heerlijk om te lezen dat alle peuterpubers dezelfde trekjes vertonen. De drang om te testen, maar ook het streven naar de perfectie in het spel komen erg bekend voor. Vanavond ook weer een heftig troost-moment in moeten lasten omdat hetgene dat Fleur aan het proberen was niet lukte. Ze werd zo boos dat ik ze gewoon weg moest halen en moest troosten. Heb maar voorgesteld om naar boven te gaan en het morgen weer te proberen. Ze slaapt nu sinds zeven uur en dat zal wel zo'n 12 uur duren....
  Licht Ontvlambaar maandag 26 juni 2006 @ 21:17:04 #213
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_39264166
Isa maakt een drama van het naar bed gaan de laatste dagen. Ik dacht in eerste instantie dat het was omdat papa weg was. Maar goed, gisteren en vandaag ook weer drama, totaal overstuur krijsen... Nu kreeg ik gisteren de ingeving om haar met een boekje in bed te leggen. Dat werkte gisteren prima, vandaag niet meer. Dus maar eens begonnen met voorlezen en daarna met boekje in bed. En nu slaapt ze sinds een uurtje
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 26 juni 2006 @ 21:23:50 #214
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_39264413
Ik moet nog even bijlezen, maar het was wel tot me doorgedrongen dat Tom morgen geopereerd wordt. Coolbabe en Tom (en de rest van de familie natuurlijk ook) heel veel succes en sterkte morgen en met het herstel.
Als je niet lacht, ben je dood.
  maandag 26 juni 2006 @ 21:29:25 #215
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_39264638
Tom succes morgen!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_39264677
Coolbabe, sterkte morgen met Tom!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 26 juni 2006 @ 21:31:02 #217
3142 m@x
pi_39264707
quote:
Op maandag 26 juni 2006 20:46 schreef sombie het volgende:
Moeilijk hoor, m@x. Ik heb eigenlijk geen tips, alleen dat het soms lang kan duren voor kinderen het gewenste gedrag gaan vertonen. Terwijl jij denkt dat het niet werkt wat je doet, kan het toch doorwerken in zijn koppie maar zie je het resultaat pas later. Of dat in dit geval ook zo is, weet ik natuurlijk niet. Ik hoop het wel voor je. Dit lijkt me erg naar voor je.
Ik denk inderdaad dat ik gewoon even door moet zoeken voor ik zijn ding heb gevonden. Misschien een Dora-verbod (hmmmmmmm, dat biedt perspectieven). Als niks meer helpt moet ik misschien maar zo'n nanny-programma inschakelen. Hup de zweep er over

Overigens is hij niet alleen maar stout hoor. Hij is erg scheutig met kusjes (lees: iedereen wordt afgelebberd), begint steeds meer te kletsen en ging vanmiddag zowaar zonder hulp staan toen hij een foto van Anna met een Po-beker zeg (Bix, ik geloof dat het echte liefde is, ik weet alleen niet of het nou Anna of de beker was waar hij voor is gevallen). Het is gewoon net een echt mensje aan het worden met al zijn hebbelijk- en onhebbelijkheden en dat maakt het mama-schap wel steeds leuker.
pi_39267879
Wat bij Sven op dit moment werkt als "straf' is om zijn favoriete speelgoed van het moment buiten zijn bereik te zetten ( op de kast ofzo). We hebben dat 1x ook echt moeten doen en sindsdien helpt dreigen met al voldoende.

Coolbabe en Tom sterkte morgen (papa en Jasper ook natuurlijk).
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_39268888
coolbabe & tom, succes morgen!

m@x, haha wat grappig (van die foto). dat vervelende gedrag natuurlijk wat minder. maar wat 'straf' betreft: ik heb veel aan de volgende tip gehad: het belangrijkste is dat hij merkt dat er grenzen zijn; hij hoeft de 'straf' niet per se als erg te ervaren. daarnaast is de functie van het hem even binnen te zetten (of in de gang of wat je ook doet) vooral dat je 'm even uit het vervelende gedrag / de situatie haalt daardoor. maar ga dus niet teveel zoeken naar straf die hij ook echt duidelijk als heel erg of pijnlijk ervaart, dat is helemaal niet per se nodig voor hem om te leren dat sommige dingen niet mogen. verder het vervelende gedrag niet teveel belonen met (negatieve) aandacht.
  maandag 26 juni 2006 @ 23:11:56 #220
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_39268997
Ligt een beetje aan je kind, vind ik Bix. Bij Freek had "echte" straf effect (uiteindelijk), nr. twee is wat dat betreft een stuk slimmer, daar werkt uit de situatie halen wel. Freek legde gewoon het linkje niet.
pi_39269163
ja, tuurlijk verschilt het per kind, dat geloof ik meteen. maar ik ken het machteloze gevoel wel dat je denkt 'hij ziet 't als lolletje verdomme!' en dat je 'm dan bijna fysiek wat aan wil doen om tot 'm door te dringen. terwijl het feit dat je je grens aangeeft echt al zo'n belangrijk onderdeel van het leerproces is. ik vond dat wel een eye-opener en 't scheelt mij veel stress. hoewel 't nog lang niet altijd lukt om me niet druk te maken in zulke situaties hoor.
  maandag 26 juni 2006 @ 23:22:04 #222
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_39269404
Zo had ik het nog niet bekeken . Maar ik snap wat je bedoelt. Wie weet was Freek het wel net zo snel gaan snappen op "jouw" manier, maar goed, dat is nu niet meer aan de orde .
Ik moet hier echt gaan wieberen, maar 't lukt nog niet zo goed
  maandag 26 juni 2006 @ 23:23:43 #223
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_39269462
Tom sterkte voor morgen.
pi_39269627
in acute gevallen werkt het hier ook niet altijd hoor. bijvoorbeeld mij trappen tijdens het verschonen. dan kan ie me nog altijd laaiend krijgen, en dan heb ik 'gemene' trucjes nodig zoals z'n knuffel afnemen (dan merkt ie dat 't menens is) en pas teruggeven als hij ophoudt. zelfs als ie z'n knuffel niet eens in z'n handen had zeg ik 'zo je mag je beer pas hebben als je weer gewoon/lief doet", en dan moet ie ineens hard huilen omdat hij z'n beer niet heeft.

ik moet hier momenteel ook helemaal niet zijn eigenlijk.
  maandag 26 juni 2006 @ 23:37:37 #225
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_39270143
En dan staat je eigen kleine meid boven aan, het meisje wat je nooit voor geen goud zou willen missen. Het meisje wat gewoon bij mij hoort en waar ik de mama van mag zijn is bijna 2

Pfff bijna 2 waar blijft de tijd eerst een heel klein hummeltje en zo langzamerhand een echt bijdehand dametje in wording. Waar je het gezellig mee hebt, die heerlijk bept, speelt en lekker met je knuffelt waar je zo trots op kunt zijn ook al zijn het maar de kleine dingetjes. De woordjes, het plasje op de wc, het helpen tafeldekken en ga zo maar door.

Dat is mijn kindje, dat is mijn dochter, mijn trots
pi_39271745
quote:
Op maandag 26 juni 2006 23:37 schreef Rottdog het volgende:
En dan staat je eigen kleine meid boven aan, het meisje wat je nooit voor geen goud zou willen missen. Het meisje wat gewoon bij mij hoort en waar ik de mama van mag zijn is bijna 2

Pfff bijna 2 waar blijft de tijd eerst een heel klein hummeltje en zo langzamerhand een echt bijdehand dametje in wording. Waar je het gezellig mee hebt, die heerlijk bept, speelt en lekker met je knuffelt waar je zo trots op kunt zijn ook al zijn het maar de kleine dingetjes. De woordjes, het plasje op de wc, het helpen tafeldekken en ga zo maar door.

Dat is mijn kindje, dat is mijn dochter, mijn trots
Rottog wat een heerlijk verhaal de tijd gaat idd snel en jou kleine meid word steeds een beetje groter, en iedere keer weer andere sprongen.
Opgroeien van een kind is bijzonder.
het ouderschap is bijzonder.

Ik heb het 21 maanden mogen meemaken en heb 21 maanden genoten, van een kleine baby die helemaal afhankelijk van je is, tot een dreumis die steeds meer ging ondernemen.
super is het, daarom is nu ook zo ontzettend verdrietig dat ik de rest niet meer mee mag maken met Thijs.
Daarom ga ik proberen nog meer te genieten van de verhalen van jullie kindjes de leeftijds genootjes van Thijs, zodat hij er altijd toch een beetje bij is
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  dinsdag 27 juni 2006 @ 07:55:17 #227
3142 m@x
pi_39274639
Tommie, sterkte vandaag!

Volgens mij hebben wij gewoon een mini-Freekje hier

Zoë al bijna 2 (en ik zag dat ik gewoon Myrthe's verjaardag ben vergeten.... nog gefeliciteerd peutertje )

Bar, je krijgt er gewoon nog eentje: omdat ik je een heel sterk mens vind
  dinsdag 27 juni 2006 @ 08:01:35 #228
24188 Belana
kloon van belana
pi_39274683
M@x, ik lees nu pas van Kai (Nick wees me er gisteren wel op) wat een ventje joh!
Maar toch he, het wordt beter. Liam heeft ook zo'n soort periode gehad, dat straffen niet leek te helpen, het deed hem niks ofzo. lekker lachen idd...
Nu gaat het wel goed. Hij moet op de stoel gaan zitten en dat doet ie ook en hij vind het echt niet leuk hoor. Volhouden met zoiets helpt echt sterkte ermee!

Zoë wow... ook alweer 2.... wat gaat het hard he...
stormy waters...
sailin'
pi_39275675
Gisteren was Isis een echt monstertje hier in huis, oma was zondag hier geweest en die ging natuurlijk overal om lachen als Isis iets deed om aandacht te vragen op een manier die wij zelf niet tolereren , maar ja oma vond het wel leuk toch? Dus weer terug bij af met alles merkte ik direct gisteren. Maar na het zoveelste voorwerp op de grond gegooid te hebben en als als ik er iets van zei mij te slaan heb ik dr maar eens even rustig in dr stoel gezet en deze tegen de tafel te plaatsen zodat ze er niet zomaar weg kan. En dan even een minuutje (of 2) negeren. Het werkt eigenlijk best goed. Hopenlijk is ze vandaag weer een beetje liever.

Tom ik ben natuurlijk te laat , maar toch wilde ik je nog even sterkte wensen voor vandaag!
pi_39276616
Sterkte en succes zometeen Tom!

Myrthe zit vandaag onder de rode vlekjes ('k heb haar thuisgehouden van de psz omdat ze ons vannacht tot half vier heeft wakkergehouden). Ze voelt zich verder goed, zingt een eigen variant van 'Slaap kindje slaap' voor haar pop ed, maar ik ben toch benieuwd of dit nu haar eerste echte kinderziekte gaat worden. Zometeen maar eens havervlokken ed gaan inslaan voor het geval dat.
  † In Memoriam † dinsdag 27 juni 2006 @ 10:22:47 #231
81992 Githa
pi_39276877
Ook hier een keer, Tom heel veel sterkte.
Ik heb een kaarsje voor je branden.

M@x, moeilijk hoor.
Jordy haalt ook van die streken uit, maar reageerd wel goed op "straf". Als ik hem in de hoek zet dan blijft hij ook echt zitten en hij vind het vreselijk als ik boos naar hem blijf kijken en verder niet reageer, werkt beter als mopperen zelfs.

Lishe en Renzel, waar blijven die vakantieverslagen
  dinsdag 27 juni 2006 @ 10:39:41 #232
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_39277325
Tom, succes vandaag....!

Ik heb nog niet alles teruggelezen, en ben beetje druk op het moment. Vandaar dat verslag nog niet gegeven is. (Hee, Ghietje, hoe ist? ) Luuke heeft 2 kiezen gekregen op vakantie... De rest volgt snel!

Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 27 juni 2006 @ 10:44:45 #233
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_39277466
Tom sterkte vandaag ( en mamma natuurlijk ook!!!)

M@x je kind wordt echt geen vreselijk monster hoor Gewoon consequent blijven straffen, je vind vanzelf iets waar je hem mee kan straffen. Dat is nog zo moeilijk als ze zo klein zijn, ze snappen het allemaal nog niet zo en denken dat alles een spelletje is Ik dacht altijd dat Connor een heel makkelijk kind zou worden, hij was altijd heel stilletjes, hoefde maar boos naar hem te kijken en hij wist dat iets niet mocht en deed het dan niet meer. Nou totdat hij zelfstandig ging buitenspelen, hij bleek zijn grenzen dus nog helemaal niet te kennen, vrat allerlei rottigheid uit( je weet nog wel, dat "autowasincident"plantjes uit de tuin trekken en ga zo maar door...) Ewen daarintegen zocht altijd heel erg zijn grenzen op, idd ook lachen als je hem corrigeerde, op de gang vond ie ook niet erg, nou ik dacht dus echt dat dat later een pestjong zou worden!!! Nou die weet dus veel beter waar zijn grenzen liggen, is sociaal( al moet ik zeggen dat ie best wel een een paar rotklappen heeft gehad van grote kinderen, omdat ie aan het zieken was, slippers van grotere kinderen ergens over de schutting gooien enzo ) Het komt echt wel goed hoor met Kai, het ego van die kleintjes is nog zo groot met deze leeftijd daar passen nog geen gevoelens van andere kinderen bij.
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  dinsdag 27 juni 2006 @ 10:58:00 #234
30488 coolbabe
My little pwny
pi_39277812
Bedankt voor het sterktewensen allemaal!
We zijn al weer teug
Onder narcose gaan viel heel erg mee maar toen hij wakker was en de uitslaapkamer uitmocht naar ons toe kreeg hij het toch wel te kwaad. Hij zat te snikken in zijn bedje en ik heb hem er meteen uitgehaald en op schoot gezet.
Hij zat te bibberen van de kou dus een kleedje er overheen gedaan. Tom was heel boos! Hij had pijn aan zijn keel en wilde niet dat die 'dingetjes' er uit werden gehaald. We drongen even niet tot hem door dat het al klaar was.
Tom`s mond deed pijn, hij had in zijn lippen (en de hand van de dokter ) gebeten.
Hij wilde eerst niet drinken en al helemaal geen ijs, maar na anderhalf uur kleine slokjes nemen mochten we hem mee naar huis nemen.
Hij ligt nu languit op de bank, pooh te kijken
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 10:58:54 #235
24188 Belana
kloon van belana
pi_39277832
Tom
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † dinsdag 27 juni 2006 @ 10:59:31 #236
81992 Githa
pi_39277854
Tom het is voorbij jongen ...stoer man!
Nu vlug beter worden en héél veel ijsjes eten.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 11:00:54 #237
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_39277886
Tom sterkte vandaag! (edit: ik ben alweer te laat, je bent al terug)

Jessai moet ws. binnenkort ook onder het mes. Buisjes plaatsen én keel en neusamandelen knippen. We zijn er nog niet zo goed uit of en wanneer we het doen.
Hoe zijn de ervaringen van andere moeders?

@ M@x; klinkt een beetje als Junah. Zij heeft een periode iedereen 'geknipt', dan maakte ze een soort schaarbeweging met duim en wijsvinger en gaf ze iedereen in haar buurt een kort knijpje. Dan zei ze ook lachend 'knip!' Maar deed vernijnig pijn, haar oudste zusjes noemden haar dan ook 'de krab'. Straffen hielp niet, ze bleef gewoon vrolijk lachen. Maar toch bleef inderdaad consequent berispen de enige methode. Uiteindelijk is het weer gestopt.

Ook al lachen ze je uit, ze krijgen toch mee dat het niet mag. Dat is mijn ervaring althans.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 11:06:15 #238
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_39278001
Oh mooi Tom alweer klaar hahahaha de dokter gebeten, ik kan mij er wel iets bij voorstellen dat je dat doet
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  dinsdag 27 juni 2006 @ 11:08:32 #239
3142 m@x
pi_39278057
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 11:00 schreef Tan het volgende:
Jessai moet ws. binnenkort ook onder het mes. Buisjes plaatsen én keel en neusamandelen knippen. We zijn er nog niet zo goed uit of en wanneer we het doen.
Hoe zijn de ervaringen van andere moeders? (zijn die er hier?)

@ M@x; klinkt een beetje als Junah. Zij heeft een periode iedereen 'geknipt', dan maakte ze een soort schaarbeweging met duim en wijsvinger en gaf ze iedereen in haar buurt een kort knijpje. Dan zei ze ook lachend 'knip!' Maar deed vernijnig pijn, haar oudste zusjes noemden haar dan ook 'de krab'. Straffen hielp niet, ze bleef gewoon vrolijk lachen. Maar toch bleef inderdaad consequent berispen de enige methode. Uiteindelijk is het weer gestopt.

Ook al lachen ze je uit, ze krijgen toch mee dat het niet mag. Dat is mijn ervaring althans.
Dat wordt volhouden dus

Ik heb geen persoonlijke ervaringen met buisjes en amandelen maar bij mijn buurmeisje zijn verleden week de amandelen geknipt (ik weet niet zeker of het de keel- of neusamandelen waren) en ze hebben ook gelijk buisjes geplaatst. Haar ouders zagen er echt onwijs tegenop maar uiteindelijk heeft ze maar één dag (en nacht) echt last gehad. Ze heeft nu alleen nog maar af en toe een loopoor maar dat is niet pijnlijk, meer irritant. Zij zijn heel blij dat ze de knoop hebben doorgehakt, vooral omdat ze zoveel last van haar oren had dat ze heel slecht praatte. Binnen een week is haar spraak een stuk duidelijker geworden. Ik vond het wel grappig dat je zo snel resultaat ziet van zo'n ingreep.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 11:09:15 #240
3142 m@x
pi_39278078
Tom, stoere vent Nu snel beter worden hoor!
pi_39278150
Tom sterkte vandaag en je lekker laten verwennen he!

Ik heb eindelijk Myrthe's pszjuf te pakken gekregen om haar af te melden en waarschijnlijk is het de 5e ziekte want dat gaat daar rond in de ochtendgroep. Net begonnen en dan al ziek.
Alleen zelf even de huisarts nog bellen nu dus.
pi_39278391
Tom nu je lekker laten verwennen en ijsjes eten!

Myrthe beterschap
  dinsdag 27 juni 2006 @ 11:21:04 #243
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_39278392
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 11:08 schreef m@x het volgende:

[..]

Dat wordt volhouden dus

Ik heb geen persoonlijke ervaringen met buisjes en amandelen maar bij mijn buurmeisje zijn verleden week de amandelen geknipt (ik weet niet zeker of het de keel- of neusamandelen waren) en ze hebben ook gelijk buisjes geplaatst. Haar ouders zagen er echt onwijs tegenop maar uiteindelijk heeft ze maar één dag (en nacht) echt last gehad. Ze heeft nu alleen nog maar af en toe een loopoor maar dat is niet pijnlijk, meer irritant. Zij zijn heel blij dat ze de knoop hebben doorgehakt, vooral omdat ze zoveel last van haar oren had dat ze heel slecht praatte. Binnen een week is haar spraak een stuk duidelijker geworden. Ik vond het wel grappig dat je zo snel resultaat ziet van zo'n ingreep.
Bedankt voor het delen van de ervaring, geeft toch weer moed want hier gaat het ook inderdaad om zijn spraak, zijn woordenschat is goed, de uitspraak daarentegen niet. Voor de rest heeft hij weinig pijn, maar hij kwijlt ook nog steeds veel om dat slikken moeizaam gaat. Ook heeft hij het vaak erg benauwd.
We vinden de keus erg moeilijk omdat hij heel gevoelig is. Niet qua pijn, maar wel v.w.b. indrukken opdoen die afwijken van 'normaal'. Dat raakt hem heel erg en kan hem heel erg overstuur maken, soms zo erg dat wel eens is gedacht of hij niet een bepaalde vorm van autisme heeft. Zo'n aanverwante stoornis als het ware. Zelf denk ik daar niet gauw aan, wel weet ik dat hij gewoon anders is dan anderen. Daarom denk ik dat die operatie voornamelijk emotioneel té zwaar voor hem zal zijn.

Maar een paar nachtjes over slapen dus. (gelukkig is hij wel verzot op ijs )
  dinsdag 27 juni 2006 @ 11:32:18 #244
24188 Belana
kloon van belana
pi_39278683
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 11:12 schreef poemojn het volgende:
Tom sterkte vandaag en je lekker laten verwennen he!

Ik heb eindelijk Myrthe's pszjuf te pakken gekregen om haar af te melden en waarschijnlijk is het de 5e ziekte want dat gaat daar rond in de ochtendgroep. Net begonnen en dan al ziek.
Alleen zelf even de huisarts nog bellen nu dus.
poemojn, als dat zo is KAN het gevaarlijk zijn voor jouw zwangerschap... de meeste huisartsen weten dat nog niet eens (de mijne wist het ook niet vorige zomer) maar ik heb toen wel bloed laten testen van Liam en van mij.
stormy waters...
sailin'
pi_39278770
Ja dat zie ik op internet ook, maar volgens de huisarts kan ik het in principe niet krijgen en moet ik alleen in de gaten houden of ik niet verkouden word/uitslag krijg.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 11:35:55 #246
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_39278803
Tom, fijn dat je weer thuis bent en dat het goed gegaan is allemaal. Ik kan me voorstellen dat je er heel boos van werd hoor! Kusje
  dinsdag 27 juni 2006 @ 11:41:07 #247
24188 Belana
kloon van belana
pi_39278953
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 11:35 schreef poemojn het volgende:
Ja dat zie ik op internet ook, maar volgens de huisarts kan ik het in principe niet krijgen en moet ik alleen in de gaten houden of ik niet verkouden word/uitslag krijg.
dat is niet waar poemojn. Ik zou echt om een bloedtest vragen zowel voor Myrthe als voor jou om te kijken of je al antistoffen hebt. het is echt iets wat in de gaten gehouden moet worden, maar waar nog weinig bekendheid over is. Al is het alleen maar voor je eigen zekerheid. Liam bleek toen helemaal geen 5e ziekte te hebben namelijk, het wordt ook snel zo genoemd als zich vlekjes voordoen bij die kids. Ik wil je helemaal niet bang maken, maar mijn huisarts reageerde eerst ook laconiek en later heeft hij zijn verontschuldigingen aangeboden daarvoor.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 27 juni 2006 @ 11:43:43 #248
24188 Belana
kloon van belana
pi_39279046
quote:
Wanneer een vrouw tijdens haar zwangerschap in contact gekomen is met personen die geïnfecteerd zijn met het parvovirus, is het wenselijk om via een bloedtest na te gaan of de zwangere vrouw al dan niet zelf geïnfecteerd is.
Bij bestaande immuniteit is er geen gevaar voor de ongeboren baby. Wanneer de zwangere vrouw niet immuun en nog niet geïnfecteerd is, is het belangrijk dat elk contact met het parvovirus B19 zo veel mogelijk vermeden wordt. Het is evenwel niet noodzakelijk om zwangere vrouwen op het werk of in scholen te bannen nadat er een infectie is vastgesteld, omdat de ziekte enkel besmettelijk is vóór het optreden van de karakteristieke uitslag, dus vóór een diagnose van de ziekte gesteld kan worden. Zwangere vrouwen die weten dat zij blootgesteld zijn aan parvovirus B19, moeten hun serum laten onderzoeken op de aanwezigheid van antilichamen tegen het virus en een verhoogde hoeveelheid van alfafoetoproteïne. Abnormaal hoge concentraties van dit hormoon in het serum van de moeder of het vruchtwater kunnen wijzen op congenitale afwijkingen bij de ongeboren baby. Toch blijkt het hormoon geen betrouwbare indicator te zijn voor een slechte afloop van een door parvovirus B19 geïnfecteerde zwangerschap. Verder is het aangeraden om een arts te raadplegen en de toestand van de ongeboren baby te volgen door middel van ultrasonografie. Het afbreken of beëindigen van de zwangerschap is hierbij geen optie aangezien parvovirus B19-infecties geen ontwikkelingsstoornissen of geboorteafwijkingen veroorzaken bij foetussen die de infectie overleven en levend ter wereld komen.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 27 juni 2006 @ 11:43:51 #249
3142 m@x
pi_39279050
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 11:21 schreef Tan het volgende:

[..]

Bedankt voor het delen van de ervaring, geeft toch weer moed want hier gaat het ook inderdaad om zijn spraak, zijn woordenschat is goed, de uitspraak daarentegen niet. Voor de rest heeft hij weinig pijn, maar hij kwijlt ook nog steeds veel om dat slikken moeizaam gaat. Ook heeft hij het vaak erg benauwd.
We vinden de keus erg moeilijk omdat hij heel gevoelig is. Niet qua pijn, maar wel v.w.b. indrukken opdoen die afwijken van 'normaal'. Dat raakt hem heel erg en kan hem heel erg overstuur maken, soms zo erg dat wel eens is gedacht of hij niet een bepaalde vorm van autisme heeft. Zo'n aanverwante stoornis als het ware. Zelf denk ik daar niet gauw aan, wel weet ik dat hij gewoon anders is dan anderen. Daarom denk ik dat die operatie voornamelijk emotioneel té zwaar voor hem zal zijn.

Maar een paar nachtjes over slapen dus. (gelukkig is hij wel verzot op ijs )
Heel herkenbaar. Ons buurmeisje is wat pijn betreft een echte bikkel maar ze is als de dood voor ziekenhuizen, dokters, witte jassen en alles wat erbij komt kijken. Ze hebben haar echt gillend naar binnen moeten dragen maar uiteindelijk heeft ze nu de grootste babbels over operaties, slaaplucht (narcose) en oren die lekken

Ik ken Jessai natuurlijk verder niet maar misschien valt het uiteindelijk wel mee en vindt hij zichzelf naderhand wel hartstikke stoer. Oh ja, hier was het inderdaad ook niet de woordenschat maar de uitspraak die achterbleef. Succes met beslissen.
pi_39280837
Als de vk spreekuur heeft bel ik haar zo Belana. In elk geval is de info op deze site iets minder ernstig dan op die Belgische site.
Wel bedankt voor het meezoeken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')