Het Markiezenhof, mooiste gebouw van Bergen op Zoom:quote:Merck toch hoe sterck nu in 't werck sich al steld,
Die 't allen tijd so ons vrijheit heeft bestreden.
Sie hoe hij slaeft, graeft en draeft met geweld,
Om ons goet en ons bloet en onse steden. Hoor de Spaensche trommels slaen!
Hoor Maraens trompetten!
Siet hoe komt hij trecken aen,
Bergen te bezetten.
Berg op Zoom hout u vroom,
Stut de Spaensche scharen;
Laat 's Lands boom end' sijn stroom
Trouwlijck doen bewaren!
't Moedige, bloedige, woedige swaerd
Blonck en het klonck, dat de vonken daeruijt vlogen.
Beving en leving, opgeving der aerd,
Wonder gedonder nu onder was dan boven; Door al 't mijnen en 't geschut,
Dat men daeglijcx hoorde,
Menig Spanjaert in sijn hut
In sijn bloed versmoorde.
Berg op Zoom hout sich vroom,
't Stut de Spaensche scharen;
't Heeft 's Lands boom end' sijn stroom
Trouwlijck doen bewaren!
Die van Oranjen quam Spanjen aen boord,
Om uijt het velt als een helt 't geweld te weeren;
Maer also dra Spinola 't heeft gehoord,
Trekt hij flux heen op de been met al sijn heeren. Cordua kruijd spoedig voort,
Sach daer niets te winnen,
Don Velasco liep gestoord:
't Vlas was niet te spinnen
Berg op Zoom hout sich vroom,
't Stut de Spaensche scharen;
't Heeft 's Lands boom end' sijn stroom
Trouwlijck doen bewaren!
Hoogstraat, Lievevrouwestraat, Blauwe Handstraat/Engelse straat, maar het liefst in de Hofstraat.quote:
Ik zou toch niet graag op de Vismarkt willen wonen eik.quote:Op donderdag 22 juni 2006 00:20 schreef MrSASO het volgende:
Dure panden daar, op de vismarkt kun je tenminste nog huren.
Ik zelf als ik moest kiezen waar ik zou wonen, zou ik net buiten Bergen op Zoom gaan wonen.quote:Op donderdag 22 juni 2006 00:21 schreef teknomist het volgende:
[..]
Ik zou toch niet graag op de Vismarkt willen wonen eik.
En ja, ik zei al... als ik in de slappe was zit..
Serieus? Ik zou daar doodgaan... ik heb altijd al in een (grote) stad gewoond.quote:Op donderdag 22 juni 2006 00:23 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Ik zelf als ik moest kiezen waar ik zou wonen, zou ik net buiten Bergen op Zoom gaan wonen.
Halsteren ofzo.
Lekker goedkoop wonen daar.quote:Op donderdag 22 juni 2006 00:24 schreef teknomist het volgende:
[..]
Serieus? Ik zou daar doodgaan... ik heb altijd al in een (grote) stad gewoond.
Ik heb ook geen rijbewijs! Maar goed, als ik de deur uit stap wil ik midden in de hectiek van een stad staan. Daar kick ik op, ik weet niet beter. Bovendien is Halsteren voor mij teveel nieuwbouw. Daar zou ik echt afsterven als een kasplantje.quote:Op donderdag 22 juni 2006 00:26 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Lekker goedkoop wonen daar.
Nog geen 5 minuten met de auto en je bent in Bergen op Zoom.
Nee klopt, dat is echt een voordeel van Bergen op Zoom maar ik had het ook over het wonen in een stad.quote:En een grote stad hoeft voor mij niet perse, het is niet ver naar Antwerpen, Rotterdam of Breda.
Ik heb eventjes in een grote stad gewoond Eindhoven, maar na een tijdje begon ik het toch te missen.quote:Op donderdag 22 juni 2006 00:28 schreef teknomist het volgende:
[..]
Ik heb ook geen rijbewijs! Maar goed, als ik de deur uit stap wil ik midden in de hectiek van een stad staan. Daar kick ik op, ik weet niet beter. Bovendien is Halsteren voor mij teveel nieuwbouw. Daar zou ik echt afsterven als een kasplantje.
Antwerpen is bij mij na Rotterdam en Bergen op Zoom altijd 1e keus geweest.quote:Op donderdag 22 juni 2006 00:33 schreef MrSASO het volgende:
Ik zou eigenlijk het liefst in een buitenwijk van Antwerpen willen wonen.
Wel een beetje een nette buurt.
Nee, het is alleen leuk als er iets speciaals te doen is. (Jazzweekend, vastenavend, krabbenfoor.)quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:05 schreef MrSASO het volgende:
Alleen een beetje saai.
Geen discotheken en heel de vismarkt is een wiethandel geworden.
De Zet en het wapen kom ik allang niet meer, als ik in een cafe zit dan is het meestal op de vismarkt.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:10 schreef teknomist het volgende:
[..]
Nee, het is alleen leuk als er iets speciaals te doen is. (Jazzweekend, vastenavend, krabbenfoor.)
Qua leeftijd ben ik de cafés op de Lievevrouwestraat ook wel ontgroeid. Ik kwam vroeger altijd wel veel in De Zet en soms het Wapen. Als ik er nu ergens ga drinken zoek ik meestal iets rustigers.
Op de vismarkt kun je wel gemakkelijk sos regelen..
ah, daar kijk ik op uit als ik uit het raam kijk (al moet ik wat naar de zijkant kijken dan).quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |