vanaf de grote kerk genomen [?]quote:
Nee, we gaan met de auto naar ons bootjequote:Op zaterdag 1 juli 2006 19:35 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Steek je over met de waterbus dan?
Biancavia gaat naar de boekenmarktquote:Op zaterdag 1 juli 2006 21:07 schreef renz0r het volgende:
Gaan mensen nog morgen naar de boekenmarkt?
Nee ik iig niet. Denk recreeeren ergens in Dordt. Merwelanden ofzo. Wordt heerlijk weer
Klipperstars uit Nieuw-Lekkerlandquote:Op zaterdag 1 juli 2006 00:32 schreef Multiply het volgende:
[..]
En wie is wij?Zit trouwens pas volgend seizoen bij Rowic.
Vroeger ging ik daar altijd zwemmenquote:Op zondag 2 juli 2006 18:17 schreef renz0r het volgende:
Zo, afgelopen middag lekker op het terrasje gezeten bij de viersprong
quote:Op zondag 2 juli 2006 18:17 schreef renz0r het volgende:
Zo, afgelopen zaterdagavond op een keiharde paddotrip gezeten bij de viersprong
Nee, deze foto is niet van mij zelf. Gewoon via google gevonden.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 20:18 schreef gitaarsnaar het volgende:
[..]
vanaf de grote kerk genomen [?]
ben weer lekker thuis in dordt
Haha heb ik met Flush nog wel eens tegengespeeld. Allejezus wat waren die slecht zeg.quote:Op zondag 2 juli 2006 15:46 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Klipperstars uit Nieuw-Lekkerland
Wat een kankerclub was dat zeg... blij dat ik er weg ben
zou heel goed kunnenquote:Op maandag 3 juli 2006 11:55 schreef Multiply het volgende:
[..]
Haha heb ik met Flush nog wel eens tegengespeeld. Allejezus wat waren die slecht zeg.
Ik ga ookquote:Op maandag 10 juli 2006 01:23 schreef Thomas B. het volgende:
morgen weer wantijconcerten!
ben met de auto dus ik kan nie zuipenmaar met een lekker blowtje moet het ook wel lukken
Een joint roken als je nog moet rijden?quote:Op maandag 10 juli 2006 01:23 schreef Thomas B. het volgende:
ben met de auto dus ik kan nie zuipenmaar met een lekker blowtje moet het ook wel lukken
Wij gaan vandaag ook naar de wantijconcertenquote:Op maandag 10 juli 2006 01:23 schreef Thomas B. het volgende:
quote:
Birset is een van die zeldzame artiesten bij wie muziek als het ware door de aders vloeit. Telkens anders, telkens boeiend, telkens authentiek. Souvenirs de France is een heerlijke staalkaart van ’s mans kunnen en neemt je mee op een aangename trip door Birset-land, waar romantiek nog altijd koningin is en waar het optimisme en de joie de vivre prominent aanwezig zijn. Kortweg, Franse chanson van de bovenste plank. Kijk, daar kunnen we nu ’s niks aan toevoegen.
Doe ik vaak zatquote:Op maandag 10 juli 2006 09:45 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Een joint roken als je nog moet rijden?Ziek.
hoezo? stap niet kneiter in de auto hor. Rook gewoon daar een blowtje en tegen de tijd dat ik naar huis ga ben ik allang weer nuchter.quote:Op maandag 10 juli 2006 09:45 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
ach is altijd wel gezellig daar. Die boot van jou is wel beter iddquote:Op maandag 10 juli 2006 09:57 schreef Conflict het volgende:
[..]
Wij gaan vandaag ook naar de wantijconcerten
Alleen wij kunnen daar blijven slapen want onze boot ligt daar. We gaan vanmiddag lekker varen en dan 's avonds zorgen we dat we op tijd in de haven zijn![]()
alleen:
[..]
![]()
Stelt niets voor imoquote:Op maandag 10 juli 2006 09:45 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Idd, ik spreek ook eigenlijk alleen maar met vrienden af om een gezellig biertje te drinken. Niet speciaal voor de muziek.quote:Op maandag 10 juli 2006 12:28 schreef Morpheus2002 het volgende:
Wantijconcerten is wel gezellig met vrienden, muziek is vaak wel een beetje slecht![]()
Toch maar weer terug naar het duffe, maar vriendelijkere Papendrecht?quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:05 schreef valeggua het volgende:
Hey ik woon nu een dik jaar in Dordrecht, maar ik kan echt niet wennen aan de mensen. Het is niet geheel een cultuurschok, ik woonde hiervoor in papendrecht (lomp) en Rotterdam (wel oké) en nu dus in het midden.
Ik woon zoiezo niet in de meest fantastische buurt. Maar ook als ik naar de stad ga krijg ik een raar gevoel over de mensen. Er heerst een soort kilheid, alsof ze alle psychisch niet in orde mensen maar in Dordrecht hebben gestopt.
Er is een duidelijke kloof tussen de jongeren (werk/- en schoolloze antilianen en nederlanders die graag zo willen zijn) en de oudere mensen (die met het meest verschrikkelijke accent van nederland praten
).
Iets anders dat me opvalt is de hoeveelheid Polen die hier verblijft. Ik weet niet of het overal zo is, maar hier zijn ze asociaal en douchen ze zich niet. Voor de rest mooie stad, maar bah, wat een vage mensen-mix....![]()
nu.nlquote:Sambal verhit gemoederen in Dordrecht
Uitgegeven: 12 juli 2006 13:56
DORDRECHT - Een paar klodders sambal hebben de gemoederen in Dordrecht flink verhit. Een 21-jarige vrouw bestelde dinsdag bij een bakkerij een pizza met extra sambal, maar toen zij besefte dat ze dat niet had gekregen, ging ze terug om verhaal te halen.
In de bakkerszaak raakte de boel oververhit, meldde de politie woensdag. De 23-jarige medewerker van de bakkerij rende de vrouw zelfs achterna naar buiten. Daar zou zij van hem een klap in het gezicht hebben gekregen. De vrouw haalde haar vriend erbij die mee kwam ruziën.
Over en weer dreigden de mannen met een mes. Daarbij werd de vriend geraakt. De politie die de boel kwam blussen, heeft de 'bakkers-jongen' aangehouden. Het stel heeft aangifte gedaan. De medewerker zit nog vast.
Admiraalsplein in Wielwijkquote:RUZIE OM SAMBAL OP PIZZA
DORDRECHT – Een ruzie om de ingrediënten op een pizza is dinsdagmorgen 11 juli beslecht met een oppervlakkige steekwond. Een 21-jarige vrouw uit Dordrecht haalde die dinsdagmorgen een pizza ‘met extra sambal’ bij een bakker aan het Admiraalsplein. Eenmaal thuisgekomen had de 21-jarige niet het idee dat er extra sambal op haar pizza zat. Ze ging terug naar de bakker waar de boel escaleerde. Er ontstond discussie over de extra sambal. De 23-jarige medewerker van de bakkerij ging de vrouw achterna naar buiten. Daar zou zij van hem een klap in het gezicht hebben gekregen. De vrouw belde haar 23-jarige vriend die direct verhaal kwam halen. De 23-jarige medewerker en de vriend van de 21-jarige vrouw ruzieden met elkaar en er zou over en weer zijn gedreigd met een mes. De 23-jarige vriend werd geraakt door een mes en hield daar een oppervlakkige wond op zijn arm aan over. De 23-jarige medewerker van de bakkerij werd aangehouden en ingesloten. De politie nam twee messen in beslag; een uit de bakkerij en een uit de auto van het 23-jarige slachtoffer. Het stel heeft beiden aangifte gedaan bij de politie. De verdachte zal nader worden gehoord over de toedracht van het incident.
ik ookquote:Op donderdag 13 juli 2006 00:07 schreef renz0r het volgende:
Ik dacht eerst aan Vogelplein, die was erg goed te doen qua turkse pizzas, kwam ik geregeld
Euh? Jawel?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 01:42 schreef cerror het volgende:
[..]
Niet echt.
Dat is Maastricht of Nijmegen (romeinen, je weets).
quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:05 schreef valeggua het volgende:
Hey ik woon nu een dik jaar in Dordrecht, maar ik kan echt niet wennen aan de mensen. Het is niet geheel een cultuurschok, ik woonde hiervoor in papendrecht (lomp) en Rotterdam (wel oké) en nu dus in het midden.
Ik woon zoiezo niet in de meest fantastische buurt. Maar ook als ik naar de stad ga krijg ik een raar gevoel over de mensen. Er heerst een soort kilheid, alsof ze alle psychisch niet in orde mensen maar in Dordrecht hebben gestopt.
Er is een duidelijke kloof tussen de jongeren (werk/- en schoolloze antilianen en nederlanders die graag zo willen zijn) en de oudere mensen (die met het meest verschrikkelijke accent van nederland praten
).
Ik vraag me af in welke wijk je woon dan. Ik ben zelf een geboren Dordtenaar en ik weet dat wij Dordtenaren recht voor zijn raap zijn, met het dialect heb ik geen moeite. Het probleem met de Antillianen dat is al van jaren en de meesten in Dordt zijn er inmiddels wel aangewend. Anyway als je eens een niet kille Dordtenaar wilt ontmoeten dan trek je maar aan de bel.
Iets anders dat me opvalt is de hoeveelheid Polen die hier verblijft. Ik weet niet of het overal zo is, maar hier zijn ze asociaal en douchen ze zich niet. Voor de rest mooie stad, maar bah, wat een vage mensen-mix....![]()
Ja van Holland. Dat was het gebied in de Middeleeuwen dat we nu Noord- en Zuidholland noemen. Maar Geertruidenberg (hoort nu bij Brabant) hoorde toen ook bij Holland en claimt ouder te zijn, Hebben we het over Nederland an sich, dan zijn Nijmegen, Maastricht etc. inderdaad ouder, zeker wat ouderdom an sich betreft (even buiten het hele stadsrechtengebeuren).quote:Op woensdag 26 juli 2006 16:15 schreef CyclingGirl het volgende:
Dordrecht is de oudste stad toch? Die hadden toch als eerste stadsrechten?
Jawel, maar zij wou m betalen...quote:
De haphoek van Emiel.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:19 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af welke tent nu weer "in" is in Dordt.
Ik snap niet waarom je kosten wat het kost je gelijk wilt halen....ik vind de bereikbaarheid slecht en heb hiervoor mijn uitleg gegeven. Om in de binnenstad te komen ben ik vanuit sterrenburg toch zeker 30-45 minuten (in gemiddeld tempo) onderweg en vind ik dat (zeker als meisje) snachts en zonder een grote groep niet echt een uitkomst.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:14 schreef SevenWonders het volgende:
Wat een onzin zeg dat de fiets geen optie is van mensen die niet in de buurt van de binnenstad wonen. Zo vreselijk groot is Dordt nu ook weer niet....olk, wellicht durg je 's avonds niet over straat, maar da's overal een issue.
Bussen rijden inderdaad tot laat in de avond en niet langer, kwestie van kosten vs. vraag/aanbod. De prijs van een strippenkaart wordt anders erg hoog.
Binnenstad is prima bereikbaar per auto, dat schreef ik al. Die parkeergarages staan aan de rond, kosten geen drol en je bent binnen 10 minuten lopen overal in de binnenstad. Die pollers staan overigens om 18u al naar beneden.
Natuurlijk heeft niet iedereen de luxe om even naar Pathe De Kuip te rijden, ik zelf rijdt ook geen auto en doe alles met fiets/OV. Maar als ik naar de bios ga, dan ga ik ook naar het Schouwburgplein. Maar dat neemt niet weg dat Euro Cinema meer had moeten doen om klanten te houden. Bereikbaarheid is m.i. van ondergeschikt belang. Ook daar is het een kwestie van vraag/aanbod en ook weer geld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |