abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39085641
Vandaag een tijdje met een vriend over zitten brainstormen. Maar aangezien we iets te oud zijn voor Willem Wever, zit er niks anders op dan het hier te vragen.

Hebben jullie enig idee hoe de quotering bij de toto bepaald wordt?

Bij de competitie kunnen er nog statistieken gebruikt worden. Heb je bijvoorbeeld de wedstrijd Sparta - NEC dan kan er gekeken worden naar de 5 laatste onderlinge duels, de 5 laatste duels van Sparta en de 5 laatste duels van NEC, daaruit kan dan een quotering berekend worden. Maar dan hou je geen rekening met blessures, vorm e.d. Met het WK is deze theorie al helemaal verwerpelijk. Dus toen kwamen op het idee dat er een soort van 'voetbalkennerspennel' zit die het bepalen. Maarja, dat is ook wel erg subjectief allemaal.

Wat denken jullie?
"Hoeveel jaar is een maand?"
Xbox Live gamertag: Caas69
pi_39085852
Statistieken, statistieken, statistieken.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  woensdag 21 juni 2006 @ 19:10:09 #4
30919 mitt
Michael Corleone
pi_39085860
en daar gaat ie ook heen.
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_39087748
Geen idee, er zullen wel vaste kenners zijn die ervoor ingeschakeld worden.
That's all folks!
pi_39155790
Hmm, nog niet echt een bevredigend antwoord gekregen
pi_39156214
Wedden op sport #331 - Moffen zijn OK Olé Olé!

Misschien dat ze daar meer weten. (Let verder niet op de TT )
  vrijdag 23 juni 2006 @ 23:42:45 #8
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_39166293
Ik bepaal de quoteringen...

Maar even serieus. Lijkt me gewoon dat een computerprogramma ze berekend. Behalve de ranglijst en thuisvoordeel moet je dan denken aan statistieken en dergelijke. Dus bijvoorbeeld hoe vaak een team thuis gewonnen heeft. Hoe ze het doen tegen teams die hoger/lager op de ranglijst staan. Enzovoort, en uiteindelijk rollen de quoteringen er uit...
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_39166727
Er zit dus wel gewoon een kennerspanel die adhv statistieken een quotering bepaalt. Een computerprogramma houdt geen rekening met vorm en blessures van sterspelers.
pi_39168594
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 23:54 schreef MaxPower het volgende:
Er zit dus wel gewoon een kennerspanel die adhv statistieken een quotering bepaalt. Een computerprogramma houdt geen rekening met vorm en blessures van sterspelers.
Lijkt mij ook. Wel leuk werk.

Alleen bij dat live-betten is volgens mij wel een computer bezig, die op basis van een hoop variabelen de quote aanpast.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_39171574
Er zit dan nog steeds een persoon met de hand aan de knop, want de computer kan niet zelf herkennen wanneer er een goal valt. En met livebetting moet je snel zijn.
pi_39171613
Ja uiteraard. En kaarten en corners enzo. Maar dan berekent de computer denk ik wel de quotering. De nog te spelen tijd is ook belangrijk natuurlijk. Geinig wereldje.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_39207673
Dus toch.. Het moet ook haast wel, want bij het WK valt er weinig te berekenen. Ik bedoel; Brazilië heeft volgens mij nog nooit tegen Ghana gespeeld, dus statistieken over voorgaande wedstrijden zijn er niet. En wat als er een paar dagen van te voren een virus uit breekt in het Braziliaanse kamp en de halve selectie is ziek. Dat soort dingen, er moeten wel degelijk mensen van vlees en bloed zijn die de quotering (helpen te) bepalen.

Inderdaad wel leuk baantje natuurlijk !
pi_39209901
Passen ze de quoteringen niet gewoon aan aan de inzetten? Zodat ze altijd winst maken.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_39210041
quote:
Op zondag 25 juni 2006 16:24 schreef Wackyduck het volgende:
Passen ze de quoteringen niet gewoon aan aan de inzetten? Zodat ze altijd winst maken.
Quoteringen worden idd wel aangepast indien er (heel) veel (of heel weinig) spel is op een bepaalde quote. Er zal echter ook een eerste keer zijn dat de quoteringen bekend gemaakt worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')