Heb je daar een officiele brief van, of een emailtje ofzo? Ik heb hen ook benaderd maar nooit wat van gehoord.quote:Op maandag 18 september 2006 22:18 schreef Flipper01 het volgende:
We hadden van tevoren het internationaal atoomagentschap benaderd over de gevaren en zei meldden ons dat een dag Tjernobyl gelijk staat aan 2 uur in een vliegtuig op 10km hoogte.
Dit lijkt mij onzin (sorry:)) Elke gamma-straling doordringt je cellen met de kans om DNA te raken met de kans om kanker te veroorzaken. Zelfs de minste hoeveelheid werkt dus kans-op-kanker verhogend. En uit het gelinkte artikel haal ik geen tegenargumenten.quote:Daarnaast is de angst om straling waarschijnlijk ook zwaar overtrokken, er is wetenschappelijk bewezen dat enigzins verhoogde straling (zoals in Tsjernobyl) zelf leidt tot minder kans op kanker. Lees dit artikel maar eens door: http://www.richel.org/theodoc/pdf/JaworChern.pdf
Ik heb zelf geen officiele brief, maar de organisatie van de reis heeft iig wel een officiele reactie gehad. Ik heb even voor je gezocht, maar kon hem niet meer achterhalen.quote:Op dinsdag 19 september 2006 17:57 schreef Henk-Wim het volgende:
Heb je daar een officiele brief van, of een emailtje ofzo? Ik heb hen ook benaderd maar nooit wat van gehoord.
Dit lijkt mij onzin (sorry:)) Elke gamma-straling doordringt je cellen met de kans om DNA te raken met de kans om kanker te veroorzaken. Zelfs de minste hoeveelheid werkt dus kans-op-kanker verhogend. En uit het gelinkte artikel haal ik geen tegenargumenten.
Overigens dacht men vroeger, vlak na de ontdekking van radioactiviteit, wel dat het genezend werkte. Verkocht men radioactieve drank als hoestdrank enzo![]()
Anders weet ik bij wie ik aan kan kloppen!quote:Op woensdag 20 september 2006 14:23 schreef Stereotomy het volgende:
Ik verwacht niet dat HW morgen een knobbeltje in z'n nek krijgt, maar straling is gewoon nooit te onderschatten.
quote:Op woensdag 1 november 2006 15:16 schreef DJJoris het volgende:
het was erg droevig
Ben nu op Borispol Airport
www.bahn.dequote:Op zondag 12 november 2006 21:19 schreef Henk-Wim het volgende:
Weet iemand waar je de reisschema's + kosten (evt. zelfs reserveringen?) kan doen voor een treinreis Warschau of Krakau naar Kiev?
Dat valt toch wel mee denk ik voor de meeste mensen hoor. Op veel plaatsen heb je prachtige natuur en ook historisch gezien is er veel te doen in Oekraïne (mijn reden is toevallig wel vanwege mijn vriendin maar voor ik haar kende had ik al plannen om een keer die richting op te gaan).quote:Op zaterdag 7 april 2007 12:47 schreef sanni het volgende:
Ik krijg dan ook het gevoel dat tripjes naar dit soort landen meer is voor het vrouwelijk schoon aldaar.[afbeelding]
Ik denk dat het weer begin September in de Krim nog behoorlijk warm en zacht is. Ik kan het je echt aanraden. Kijk hier voor wat meer foto's. Er staan 18 pagina's met foto's van de Krim, klik ook op de andere plaatsnamen (en negeer het 'type' site, ze hebben echt de mooiste foto's van de Krim helaas).quote:Op dinsdag 10 april 2007 11:54 schreef virl3 het volgende:
Hallo,
Ik zit ff een leuke bestemming te zoeken voor vakantie dit jaar en Oekraine lijkt me best wel heel erg leuk.. Maar dat wordt dan in September pas of zo.. Hoe is de maand September in de Oekraine wat betreft het weer en zo? Een goeie maand of een afrader?
quote:@Stereotomy: het loon was rond de 1500-2000 hryvnia per maand vertelden zij mij, Sich is 1500 en Moct heeft 2000 als loon, Operateurs zijn iets belangrijker dan servicemedewerkers denk ik dan.
Ach het belangrijkse is dat ik bij mijn vriendin ben . Een woning in Dnipropetrovsk in de wijk waar mijn vriendin woont is er al voor rond de 600 hryvnia per maand dus het valt mee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |