abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41874776
Het kostte officieel 190 UAH. De factuur had van die aankruisvakjes maar we hadden geen lunch, geen vervoer, geen extra beschermende kleding: alleen de gids. Dus 190 UAH betaald aan Chernobylinterinform en Dennis 100 UAH gegeven. Ja, relatief erg (te?) veel maar tsja, het was zo fantastisch! En hij had vooraf ook al heel wat geholpen in contact via mail/telefonisch.

Ik raad het iedereen aan om sowieso naar Chernobyl te gaan want het is waanzinnig interessant, maar als het even kan wel met eigen vervoer en rechtstreeks geregeld met Dennis. Hij had overigens een GM-teller maar gebruikte die maar weinig en deed erg laconiek over straling. Beetje 'stoere jongen'-houding had hij. Hopelijk wil eens iemand die gaat een dosimeter meenemen, ben bnieuwd.

Dennis vertelde dat hij enkele weken eerder een groep journalisten had rondgeleid in bijzonder sterk vervuilde dorpjes, waarbij hij soms binnen enkele minuten hoofdpijn enzo kreeg van de straling. En in Chernobyl staat als een soort museumpje een aantal oude voertuigen buiten, op een soort van voormalig trapveldje. Dennis wist dat die erg vervuild waren en hield zijn GM-teller even bij het spatbord van zo'n tank. Was erg snel out of range, wat neerkwam op enkele hele rontgen...
  zondag 17 september 2006 @ 03:53:49 #152
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_41879857
Euh....

Zoals je weet zit de straling nooit "in het steen" of "in het metaal" zelf, maar zijn de radioactieve deeltjes neergeslagen op de grond, voorwerpen, voertuigen, etc. alwaar het de ioniserende straling blijft uitzenden.

Mijn vraag is eigenlijk, vooropgesteld dat de GM teller klopt, hoe weet je dat je niet een berg radioactief stof in je kleren meezult, in je longen inademt, alwaar het ioniserende straling blijft uitzenden
Confidence through competence
pi_41881036
Na afloop moet je 2 x door een stralingsdetector. 1 x in Chernobyl, 1 x bij de 30km zone checkpoint. Schoenen, handen, kleren worden dan gemeten. Ouderwetse apparatuur, dat wel, een geen info over de gemeten waarden (alleen goed/fout) maar er is dus controle. En Dennis vertelde dat de meters wel eens uitslaan.

Verder is het niet zo dat je daar bouwvakkertje speelt. Dus er komt nauwelijks stof in je kleren, in ieder geval niet meer dan dat je gewoon door een stad wandelt. Er zijn geen bladblazers van de gemeentereinigingsdienst aanwezig en ook geen voorbijrazende autos Tenslotte zul je inderdaad wel e.e.a. inademen maar ik verwacht dat het totaalplaatje helemaal niet zo dramatisch is als 'ik ga naar Chernobyl' doet vermoeden. Het is niet voor niets opengesteld voor toeristen, er moet niet voor niets een gids mee die je niet toestaat erg vervuilende gebieden zonder extra bescherming te bezoeken en rondom de centrale en ook Prypjat is heel erg veel schoongemaakt. Met name rond de centrale schijnt de grond minder radioactief te zijn dan gemiddeld. De sarcofaag straalt natuurlijk wel veel uit( 800 milli Rontgen). Overigens schijnen alle stralingswaarden in de winter ruim de helft te zijn, door het dikke pak sneeuw wat er ligt. En we mochten van Dennis niet op mos lopen want dat verzamelt radioactief stof meer dan gewoon schone tegels. En dat liet zijn GM-teller ook duidelijk zien.
  maandag 18 september 2006 @ 22:18:50 #154
53731 Flipper01
Addicted Dolphin
pi_41934594
De angst voor straling in Chernobyl is naar mijn mening gebaseerd op onwetendheid en spookverhalen. Ik ben er vorig jaar geweest, we hadden toen zelf ook een geigenteller meegenomen en de straling valt erg mee. Er zijn plaatsen waar nog grafietresten liggen, daar wil je idd niet in de buurt komen, maar over het algemeen is er niks aan de hand.
We hadden van tevoren het internationaal atoomagentschap benaderd over de gevaren en zei meldden ons dat een dag Tjernobyl gelijk staat aan 2 uur in een vliegtuig op 10km hoogte.
Daarnaast is de angst om straling waarschijnlijk ook zwaar overtrokken, er is wetenschappelijk bewezen dat enigzins verhoogde straling (zoals in Tsjernobyl) zelf leidt tot minder kans op kanker. Lees dit artikel maar eens door: http://www.richel.org/theodoc/pdf/JaworChern.pdf

HW, ik wilde dit jaar zelf ook erg graag nog een bezoekje brengen aan Tsjernobyl, maar via een reisorganisatie was dit niet te betalen. Mocht ik nog een keer terug gaan dan zal ik het zeker ook via 'Dennis' proberen te regelen!
I don't shine if you don't shine
pi_41956879
quote:
Op maandag 18 september 2006 22:18 schreef Flipper01 het volgende:
We hadden van tevoren het internationaal atoomagentschap benaderd over de gevaren en zei meldden ons dat een dag Tjernobyl gelijk staat aan 2 uur in een vliegtuig op 10km hoogte.
Heb je daar een officiele brief van, of een emailtje ofzo? Ik heb hen ook benaderd maar nooit wat van gehoord.
quote:
Daarnaast is de angst om straling waarschijnlijk ook zwaar overtrokken, er is wetenschappelijk bewezen dat enigzins verhoogde straling (zoals in Tsjernobyl) zelf leidt tot minder kans op kanker. Lees dit artikel maar eens door: http://www.richel.org/theodoc/pdf/JaworChern.pdf
Dit lijkt mij onzin (sorry:)) Elke gamma-straling doordringt je cellen met de kans om DNA te raken met de kans om kanker te veroorzaken. Zelfs de minste hoeveelheid werkt dus kans-op-kanker verhogend. En uit het gelinkte artikel haal ik geen tegenargumenten.
Overigens dacht men vroeger, vlak na de ontdekking van radioactiviteit, wel dat het genezend werkte. Verkocht men radioactieve drank als hoestdrank enzo
  woensdag 20 september 2006 @ 12:00:30 #156
53731 Flipper01
Addicted Dolphin
pi_41978801
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 17:57 schreef Henk-Wim het volgende:
Heb je daar een officiele brief van, of een emailtje ofzo? Ik heb hen ook benaderd maar nooit wat van gehoord.

Dit lijkt mij onzin (sorry:)) Elke gamma-straling doordringt je cellen met de kans om DNA te raken met de kans om kanker te veroorzaken. Zelfs de minste hoeveelheid werkt dus kans-op-kanker verhogend. En uit het gelinkte artikel haal ik geen tegenargumenten.
Overigens dacht men vroeger, vlak na de ontdekking van radioactiviteit, wel dat het genezend werkte. Verkocht men radioactieve drank als hoestdrank enzo
Ik heb zelf geen officiele brief, maar de organisatie van de reis heeft iig wel een officiele reactie gehad. Ik heb even voor je gezocht, maar kon hem niet meer achterhalen.

Uit wetenschappelijk (epidemiologisch) onderzoek is gebleken dat de kans op kanker bij mensen die zijn blootgesteld aan verhoogde straling niet groter is. Volgens mij komt dit omdat het lichaam beschadigde cellen ten gevolge van een lage dosis straling wel kan herstellen.
Wat ik hiermee vooral wil aangeven is dat de gevaren van een bezoekje aan Tsjernobyl vaak enorm overschat worden. Er zijn plaatsen op de aarde waar de natuurlijke achtergrondstraling net zo hoog is als in Tjernobyl en wat dacht je van de straling die je oploopt als je in het vliegtuig zit...
Daarnaast heeft de overschatting van de risico's ook enorme gevolgen gehad. Als er een soepeler norm gehanteerd was mbt de straling had dit enorm veel kosten bespaard. Nu zijn er honderduizenden levens drastisch veranderd met als gevolg veel alcoholisten. Mensen met een alcohol verslaving en/of mensen die veel roken hebben waarschijnlijk een veel grotere kans op kanker dan mensen die in een gebied wonen met een lichte verhoging radioactieve straling. De secondaire effecten van de ramp zijn dan ook veel rampzaliger dan de primaire effecten (de straling).
Hoe je het ook went of keert, het is heel erg wat er zich 20 jaar geleden heeft afgespeeld en het mag ook zeker niet vergeten worden.
I don't shine if you don't shine
  woensdag 20 september 2006 @ 14:23:48 #157
55709 Stereotomy
pi_41982699
Ik heb een halfjaar stage gelopen bij Oncologie in het AZM, en ik kan alleen maar zeggen dat we daar straling zoveel mogelijk uit de weg gaan. Het verschil tussen straling in het vliegtuig en in Chernobyl met dezelfde hoeveelheden is dat in Chernobyl de straling wordt veroorzaakt door losse radioactieve stofdeeltjes die van daaruit ioniserende straling uitzenden. Hoe meer lucht/voorwerpen er tussen jou en de straling zit, hoe minder straling er door je lichaam gaat. Als je dus rondloopt in Chernobyl en stofdeeltjes inademt/opvangt dan dit de bron van de straling een stuk dichter op je huid, plus je draagt de bron voor een langere tijd mee in je kleding, haar, longen etc. Dat heb je in het vliegtuig niet, daar vlieg je gewoon door de ioniserende straling heen. Dat is iets waar de GM tellers geen rekening mee houden.

Ik verwacht niet dat HW morgen een knobbeltje in z'n nek krijgt , maar straling is gewoon nooit te onderschatten.
pi_41984129
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:23 schreef Stereotomy het volgende:
Ik verwacht niet dat HW morgen een knobbeltje in z'n nek krijgt , maar straling is gewoon nooit te onderschatten.
Anders weet ik bij wie ik aan kan kloppen!
pi_41992471
Nog maar 4 weken en dan ga ik er weer naar toe, ik kan niet meer wachten. Een paar dagen in Kiev en daarna in Dnipropetrovsk rustig uitblazen en een beetje rond gaan fietsen met mijn vriendin.
pi_42764198
Er zat gisteren een reportage over Transnistrie in Netwerk. Zie hier. Het gaat dan wel niet over Oekraine, maar ik weet geen betere plek om het onder de aandacht te brengen. Ik heb de reportage nog niet zelf gezien maar de tekst op de site belooft niet veel goeds. Gevaar voor Europa, wetteloosheid, wapens en vrouwenhandel...
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 03:40:29 #161
55709 Stereotomy
pi_43003604
Joris, hoe was het?
pi_43138241
het was erg droevig
Ben nu op Borispol Airport
pi_43143123
quote:
Op woensdag 1 november 2006 15:16 schreef DJJoris het volgende:
het was erg droevig
Ben nu op Borispol Airport
Dat is natuurlijk niet de bedoeling van een bezoek aan je vriendin (behalve het afscheid misschien).
pi_43153383
Het afscheid was droevig ja, de weigering van het Visum voor haar (wat een ongeloofelijk vage ambassade hebben wij daar toch, vreemde regels e.d. en vreemde werkzaamheden voeren ze uit).
Verder was het er fantastisch, veel gelachen en gedaan, ontzettend veel door Dnipropetrovsk gewandeld en zelfs een keer met Platzkart gereisd (voor mij best bijzonder, nog niet eerder gedaan) maar heb al met haar afgesproken dat het volgende bezoek vrolijker zal zijn .
  woensdag 1 november 2006 @ 22:18:33 #165
55709 Stereotomy
pi_43155013
Welkom thuis, Joris
pi_43155792
Thanks .
Trouwens, het is mogelijk om samen met je partner op 1 platzkart bed te liggen, krapjes maar het is te doen ben ik achter gekomen . Godzijdank was er wel dat klaptafeltje om er voor te zorgen dat ik niet van het bed af viel.

Voor wie trouwens naar Dnipropetrovsk gaat en een goede bioscoop zoekt, ik kan Sich en Moct Kino aanraden, Moct heeft ook speciale 4D voorstellingen met beweging, wind, water effecten en 3D beeld. Sich heeft gewoon een gezellige sfeer en voelt ook aan als een bioscoop ipv die multiplexen die wij hier in Nederland hebben. Moct is trouwens de nieuwste bioscoop van Dnipropetrovsk gelegen in het centrum van de stad in een van de nieuwste winkelcentra die de stad kent.
(yup, ben erg vaak naar de film gegaan, zo ook veel films bekeken in de bioscopen die hier over een maand of zelfs langer pas uitkomen).

[ Bericht 49% gewijzigd door DJJoris op 02-11-2006 13:27:56 ]
pi_43489022
Weet iemand waar je de reisschema's + kosten (evt. zelfs reserveringen?) kan doen voor een treinreis Warschau of Krakau naar Kiev? Misschien een leuk idee voor m'n pa en mij, volgend jaar. Vliegen naar Polen, dan een nachtje treinen, paar dagen Kiev en dan vliegen naar huis.
  FOK!Fotograaf maandag 13 november 2006 @ 03:32:12 #168
73911 ultra_ivo
pi_43497847
quote:
Op zondag 12 november 2006 21:19 schreef Henk-Wim het volgende:
Weet iemand waar je de reisschema's + kosten (evt. zelfs reserveringen?) kan doen voor een treinreis Warschau of Krakau naar Kiev?
www.bahn.de
pi_43539166
Ik heb ook de Tjernobyl tour gedaan, een jaar of drie geleden. De zogenaamde ecologische tour. Wat er precies ecologisch aan de tour was, is me tot de dag van vandaag nog steeds niet helemaal duidelijk. We kregen een ecologische lunch voorgeschoteld, maar dat is dan ook het enige. Die lunch was trouwens niet weg te krijgen (Ik lust vrij veel, maar dit was óf smaakloos óf vies...Heb toen maar al het smaakloze opgegeten).
Vond het vrij indrukwekkend allemaal. Vooral die verlaten stad, met pretpark en al. De botsauto's lagen er nog op zijn kant. Ze zijn nooit gebruikt!
We zijn ook op bezoek geweest bij een vrouwtje dat jarenlang in het gebied had gewoond, maar na de ramp naar Kiev moest. Inmiddels is ze terugekeerd en woont weer in het stralingsgebied (30km zone) omdat het simpelweg haar thuis is.
Onze gids had ook een geigerteller bij ons, en die sloeg soms uit als een gek, maar hij wist ons heel de dag door te melden dat we het allemaal niet zo nauw moesten nemen met de straling en dat het best wel meeviel!
Het is dat we met een groep reisden en dat anderen de tour al bij vorbaat geboekt haddan, want ik het er eerlijk gezegd nog wel wakker van gelegen of ik hier wel zo goed aan gedaan heb m.b.t. de straling.
Het terug in Kiev wél weer een uur onder de douche gestaan, en de kleren die ik die dag aanhad heb ik achter gelaten...Misschien een beetje overdreven allemaal, maar ach....hadden de zoons van die werkster ook een goeie dag!
pi_44292150
Eind Maart hoogstwaarschijnlijk weer naar Oekraïne toe en dan 20 Juni weer naar Oekraïne, jaja, ik heb alweer 2 reisjes gepland en dat worden er denk ik wel 4. Zucht wat mis ik de mensen van daar toch
  zondag 10 december 2006 @ 01:30:19 #171
55709 Stereotomy
pi_44292555
Jezus Joris, je hele salaris gaat er wel aan op zeg
pi_44295875
Erg he eigenlijk

Maar het is ook zo moeilijk om niet bij haar te zijn en ach, ze is het waard.
pi_45306715
Helaas wordt het voor mij pas 20 juni, vakantie aanvraag is gedeeltelijk genegeerd maar 4.5 week in Oekraïne zal veel goed maken .

Trouwens ook weer een kick om dit topic weer wat meer bekend te laten worden want het is en blijft een fantastisch land toch? .
  zaterdag 13 januari 2007 @ 05:58:18 #174
55709 Stereotomy
pi_45307062
Mijn vriendin komt vanochtend aan op schiphol, terug van vakantie.

En wie mag weer op dit *** tijdstip uit de veren om haar op te halen? Juist ja.

bedoel ik.
pi_45307207
Lol, met de "Red Eye" uit Kiev ))
Straal, juich en be happy oh en goede morgen.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 07:56:58 #176
55709 Stereotomy
pi_45307308
Vertraging, ben Den Bosch nog niet eens voorbij nu Gelukkig heeft de vlucht uit Kiev ook een half uur vertraging, dus dat loopt allemaal weer lekker synchroon.

Maareh, wat is de 'red eye' uit Kiev? Ik verwacht trouwens zodadelijk wel weer een hoop mannen in de aankomsthal die een meisje uit het vliegtuig komen oppikken. Ik voel me er nooit zo fijn bij
pi_45307849
Red Eye is de nachtvlucht / hele vroege vlucht.
Veel mensen hebben dan rode oogjes van het slaaptekort vandaar Red Eye genoemd. .

Ik kan me trouwens dat gevoel voorstellen bij de aankomsthal als je je vriendin gaat ophalen. Je hebt mensen die dan weer rare dingen gaan denken .
  zaterdag 13 januari 2007 @ 12:45:46 #178
55709 Stereotomy
pi_45310508
We zijn weer thuis

Zij was om 4:00 @ Borispil airport en het was fokking druk Je kunt zien dat het vliegveld nodig aan uitbreiding nodig is in Kiev. Er gaan steeds meer vluchten, en omdat ze maar 2 start en landingsbanen hebben moeten ze ook steeds vroeger vluchten starten. Maar mijn vriendin zei dat het ongelovelijk druk was om 4:00 daar.

Viel allemaal mee hoeveel 'bruiden' de aankomsthal binnenliepen. Waar ik me meer zorgen over maakte was die moslim die naast me met zijn pocket koran stond te bidden. Maar we leven nog.

Ik heb dit van haar gekregen
pi_45639330
Borispol is geloof ik altijd wel druk, iig bij de vertrekken en ze mogen daar inderdaad wel gaan uitbereiden want soms duurt het wel erg lang met zo weinig incheckbalies.
pi_47750145
Vakantie komt al dichterbij, ik ga van 19 juni tot 21 juli dit jaar naar Oekraïne, van de 23e t/m de 30e van Juni zit ik dan in Sudak (Crimea) in een appartement, 2 etages met een groot bed (heel belangrijk), ligbad (ook heel belangrijk), tv etc etc en dicht bij de zee.

Heeft iemand hier misschien enige kennis van Sudak? Want het enige wat ik weet is dat het bij de zee ligt en erg warm kan zijn (en niet zo heel erg duur is).
  FOK!Fotograaf woensdag 28 maart 2007 @ 18:54:38 #181
73911 ultra_ivo
pi_47759435
Sudak is een oude Genuese kolonie, een van de tussenposten aan de Zijderoute. Het Genuese fort even erbuiten is zeker een bezoek waard.
pi_47767034
Okay, dat is in iedergeval dus iets waar ik absoluut naar toe moet gaan aangezien geschiedenis mij al jaren boeit, heb het gelijk op mijn lijstje gezet.
  woensdag 28 maart 2007 @ 21:46:40 #183
55709 Stereotomy
pi_47767308
Sudak heeft een zandstrand, terwijl de meeste badplaatsen aan de Krim een kiezelstrand heeft. Ook hebben ze daar meer een steppe landschap, en de rest van de kust van de Krim meer naar het westen is meer klif en bergen.
pi_47767546
Een zandstrand is voor mij iig een pluspunt, ik heb het niet zo op die kiezelstranden, die doen mij teveel denken aan Engeland en ben daar wel vaak genoeg geweest .
pi_47776874
In juni of juli naar Oekraine.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_47777417
Weet je ook al welke plaats?
pi_48097409
Btw Stereotomy, mogelijk ken jij of je vriendin de volgende artiest van Youtube wel:
http://www.youtube.com/watch?v=awVHDMDAu0A
  zaterdag 7 april 2007 @ 00:13:59 #188
55709 Stereotomy
pi_48098383
Mja

Laat ik deze opportunity nemen om even de vorige inzending van Oekraine te promoten:

Hot da-yum
pi_48099234
hehehe 1000 keer beter dan die van dit jaar ;-) al moet ik zeggen dat de videoclips van hem/haar of toch wel bijna een het best wel een paar mooie dames steeds er in heeft zitten.
  zaterdag 7 april 2007 @ 12:47:26 #190
167723 sanni
Acima de seu
pi_48106924
Ik krijg dan ook het gevoel dat tripjes naar dit soort landen meer is voor het vrouwelijk schoon aldaar.
  zaterdag 7 april 2007 @ 13:08:34 #191
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_48107421
Belangrijkste redenen om naar Oekraine te gaan zijn voor mij:

Een goede vriendin (die ik al 2,5 jaar niet meer heb gezien),
Het land (hele mooie foto's gezien),
Ik hou van reizen (vooral richting het oosten van Europa),
De taal (ben gek op talen)
Obolon' (Oekraiens bier is lekkerder dan Russisch bier!),
En tsja... de vrouwen zijn nu eenmaal mooi...
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
  zaterdag 7 april 2007 @ 13:11:55 #192
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_48107522
Nou, voor de liefhebbers:

Hoewel ik de meiden van Via-Gra dan weer een beetje teveel van het goeie vind. Iets natuurlijkere uitstraling doet het beter bij mij.
pi_48169921
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 12:47 schreef sanni het volgende:
Ik krijg dan ook het gevoel dat tripjes naar dit soort landen meer is voor het vrouwelijk schoon aldaar.[afbeelding]
Dat valt toch wel mee denk ik voor de meeste mensen hoor. Op veel plaatsen heb je prachtige natuur en ook historisch gezien is er veel te doen in Oekraïne (mijn reden is toevallig wel vanwege mijn vriendin maar voor ik haar kende had ik al plannen om een keer die richting op te gaan).
Dit jaar ga ik voor het eerst op een zon zee & strand vakantie, toevallig dan wel in Oekraïne samen met mijn vriendin maar ik had zin om dat een keer in een wat originelere plek te houden dan Frankrijk of Spanje.
En na een week dan weer fijn terug naar Dnipropetrovsk waar ik 2 sollicitatie gesprekken heb. Het zal mij benieuwen .
  dinsdag 10 april 2007 @ 11:33:55 #194
55709 Stereotomy
pi_48170949
Sollicitaties in de lokale bioscoop, Joris?
pi_48171037
Hehe ja, bij 2 bioscopen, wie weet dus . Lijkt mij wel leuk om daar te werken , het verdient niet zo veel maar ik ben dan bij mijn vriendin en dat maakt al veel goed.
  dinsdag 10 april 2007 @ 11:38:26 #196
55709 Stereotomy
pi_48171084
Het zal inderdaad niet veel verdienen: iets van 750 hrv in de maand ofzo? Je moet het er maar voor over hebben.
pi_48171547
Hallo,
Ik zit ff een leuke bestemming te zoeken voor vakantie dit jaar en Oekraine lijkt me best wel heel erg leuk.. Maar dat wordt dan in September pas of zo.. Hoe is de maand September in de Oekraine wat betreft het weer en zo? Een goeie maand of een afrader?
Dit is een Signature....
pi_48172066
September is denk ik wel redelijk, niet echt warm te noemen, mogelijk wat regen, hangt vooral van je bestemming in Oekraïne ook af denk ik zo.

@Stereotomy: het loon was rond de 1500-2000 hryvnia per maand vertelden zij mij, Sich is 1500 en Moct heeft 2000 als loon, Operateurs zijn iets belangrijker dan servicemedewerkers denk ik dan.
Ach het belangrijkse is dat ik bij mijn vriendin ben . Een woning in Dnipropetrovsk in de wijk waar mijn vriendin woont is er al voor rond de 600 hryvnia per maand dus het valt mee.

Maar eerst een goed gesprek hebben en sollicitatie goed afronden en dan pas verder kijken . Voorlopig kijk ik vooruit naar mijn vakantie .
  dinsdag 10 april 2007 @ 12:17:24 #199
55709 Stereotomy
pi_48172298
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 11:54 schreef virl3 het volgende:
Hallo,
Ik zit ff een leuke bestemming te zoeken voor vakantie dit jaar en Oekraine lijkt me best wel heel erg leuk.. Maar dat wordt dan in September pas of zo.. Hoe is de maand September in de Oekraine wat betreft het weer en zo? Een goeie maand of een afrader?
Ik denk dat het weer begin September in de Krim nog behoorlijk warm en zacht is. Ik kan het je echt aanraden. Kijk hier voor wat meer foto's. Er staan 18 pagina's met foto's van de Krim, klik ook op de andere plaatsnamen (en negeer het 'type' site, ze hebben echt de mooiste foto's van de Krim helaas).
quote:
@Stereotomy: het loon was rond de 1500-2000 hryvnia per maand vertelden zij mij, Sich is 1500 en Moct heeft 2000 als loon, Operateurs zijn iets belangrijker dan servicemedewerkers denk ik dan.
Ach het belangrijkse is dat ik bij mijn vriendin ben . Een woning in Dnipropetrovsk in de wijk waar mijn vriendin woont is er al voor rond de 600 hryvnia per maand dus het valt mee.

Succes ermee!
  dinsdag 10 april 2007 @ 12:26:58 #200
55709 Stereotomy
pi_48172615

Been there, done that
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: