abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf maandag 28 augustus 2006 @ 21:31:49 #176
73911 ultra_ivo
pi_41270723
last van een cultuurshock?
pi_41285436
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 20:16 schreef Gloomy het volgende:

Thank god dat je nog op een terrasje kunt gaan zitten dronken worden als t tenminste niet regent
Ik heb laatst in de regen heerlijk op het terras kunnen zitten
Dat noemen ze parasols, overkappingen en warmtesensoren!
pi_41286757
quote:

Lekkere mannen? ook nie gezien
had je zaterdag in de clinique moeten zijn .. daar is namelijk lokale beroemdheid Maikuul gespot
pi_41290401
quote:
Maastricht is saai
Het is op dit moment een sombere bouwput
Je kunt er niet fatsoenlijk uitgaan
Je kunt er niet fatsoenlijk winkelen
Maastrichtenaren zijn niet te verstaan
Lekkere mannen? ook nie gezien
Thank god dat je nog op een terrasje kunt gaan zitten dronken worden als t tenminste niet regent
Je bent zeker alleen maar in de Alla geweest?
  zondag 3 september 2006 @ 01:00:40 #180
10710 gday
propria cures
pi_41441777
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 18:15 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Maastricht

[knip]

Oudste stad van Nederland enzo tof man
Is dat nou al zeker dan? Voor mijn gevoel is dat nog altijd Nijmegen.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
  FOK!fotograaf zondag 3 september 2006 @ 09:08:57 #181
73911 ultra_ivo
pi_41445294
quote:
Op zondag 3 september 2006 01:00 schreef gday het volgende:

[..]

Is dat nou al zeker dan? Voor mijn gevoel is dat nog altijd Nijmegen.
Gevoel zegt niet veel. Maastricht is nog altijd de oudste continu bewoonde stad van Nederland.
  zondag 3 september 2006 @ 13:15:56 #182
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_41449123
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:40 schreef hannekethemaster het volgende:

[..]

had je zaterdag in de clinique moeten zijn .. daar is namelijk lokale beroemdheid Maikuul gespot
Dus jij was dat die me aansprak ? Kewl

Gister uiteraard weer wezen feesten in de www.feesfebrik.nl jeweet
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_41471999
Ahaaa Maastricht, mooiste stad van Nederland. Je hebt in Limburg grofweg drie verschillende volkjes: Maastrichtenaren, Limburgers en Kerkradenaren.
pi_41488346
quote:
Op zondag 3 september 2006 13:15 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Dus jij was dat die me aansprak ? Kewl

Gister uiteraard weer wezen feesten in de www.feesfebrik.nl jeweet
no idea volgens mij heb ik je niet aangesproken hoor
pi_41494191
quote:
Op maandag 4 september 2006 18:50 schreef hannekethemaster het volgende:

[..]

no idea volgens mij heb ik je niet aangesproken hoor
zonde
Too much is never enough!
  dinsdag 5 september 2006 @ 09:38:09 #186
63404 depax
Straus Op Speedcore
pi_41507709
ik zie Maastricht elke dag van de autobaan tot bij vodafone en om nu te zeggen dat dat leuk is
Al het goede komt van sony koeien.
Bertha zal er blij mee zijn.
  dinsdag 5 september 2006 @ 11:10:41 #187
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_41509842
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 09:38 schreef depax het volgende:
ik zie Maastricht elke dag van de autobaan tot bij vodafone en om nu te zeggen dat dat leuk is
Ik zie Maastricht elke dag op de wc, want daar hangen allemaal kaartjes van Maastricht.
Niets beter dan piesen met uitzicht op de Maas.
could you just [i]not[/i] breathe?
pi_41510307
ik zie de komende 3 weken niks meer van maastricht is ff erg wennen
Too much is never enough!
  maandag 11 september 2006 @ 09:54:21 #189
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_41699066
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 12:43 schreef DutchGrecian het volgende:
Maastricht is een prachtige stad, een terechte hoofdstad van Limburg. Het zijn alleen de mensen die er wonen die door de rest van Limburg gehaat worden.
wat een bullshit.

soit, er bestaat een zekere (terechte) aversie tegen het stereotype maastrichtse typje (ralph lauren blousje, te felle broek, instappers en net iets te lang haar en wuft modieus brilletje) maar dat de inwoners van maastricht door de rest van limburg gehaat worden is natuurlijk volledige onzin.
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
pi_41848155
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 20:21 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ja, de grotten

Ben vorige week geslaagd als gids in grotten Zonneberg!
Ik kom een keer langs.
Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
pi_41851269
quote:
Op maandag 11 september 2006 09:54 schreef punchdrunk het volgende:

[..]

wat een bullshit.

soit, er bestaat een zekere (terechte) aversie tegen het stereotype maastrichtse typje (ralph lauren blousje, te felle broek, instappers en net iets te lang haar en wuft modieus brilletje) maar dat de inwoners van maastricht door de rest van limburg gehaat worden is natuurlijk volledige onzin.
Heeft ook met een aantal andere zaken te maken zoals de invloed van de fransen op de mensen (die bepaalde air). Het zal er ook wel mee te maken hebben dat de stad veel Hollandse studenten krijgt wat de stad veel minder Limburgs maakt.
Maar het belangrijkste is een veel serieuzere reden: de 'haat' komt voornamelijk uit de rest van Zuid-Limburg en dan met name de stedelijke gebieden. Gebieden die 50 jaar geleden behoorden tot de rijkste van Nederland en die nu afgezakt zijn naar de onderste regionen. Precies, de mijngebieden. Maastricht was in die tijd juist een stad in verval.
Toen kwamen de subsidies vanuit Den Haag naar Limburg, bedoelt voor de economisch getroffen gebieden door de mijnsluitingen. Geleen kreeg Nedcar en DSM, Maastricht kreeg een Universiteit, Maar wacht eens! In Maastricht waren toch helemaal geen mijnen?! Hoe kan het dan dat miljarden subsidies, die bestemd waren voor Heerlen en omstreken gebruikt werden om Maastricht op te knappen? Nou, simpel, het provinciehuis stond in Maastricht, daar zaten de bestuurders. Dezelfde mensen die op het grandioze idee kwamen om 60.000 mijnwerkers gedeeltelijk om te scholen naar ambtenaren. CBS, ABP, Belastingdienst -> Heerlen. Mislukt. Dus werden er Hollanders naar Heerlen toe gehaald om dat werk te doen. Ik kan het wel begrijpen die aversie tegen de Maastrichtenaren met een grote muil. Maar kan het ze niet kwalijk nemen dat ze geen fuck weten over hun eigen stad en hoe die er nu weer zo mooi er bij ligt. Gelukkig hebben ze in het Oosten nog Roda JC
pi_41909168
In het 'oosten', Parkstad bijvoorbeeld trekken de mensen wat meer naar Duitsland, in Maastricht meet naar Belgie. Het is maar waar je voorkeur ligt. Ik persoonlijk heb hélémaal niets met Duitsland, en krijg eerder een warm gevoel bij Belgie. Ik voel me dus wel op mijn gemak in Maastricht. Daarbij is het als stad natuurlijk veel mooier dan Heerlen/Kerkrade, da's allemaal maar zo grauw.

En haat is een groot woord. Maar ik merk ook een bepaalde aversie van mensen ten opzichte van Kerkrade hoor. Zelfs binnen Parkstad. M'n gasten uit Heerlen, Landgraaf, Voerendaal moeten toch altijd lachen om het chauvinistisme dat Kerkradenaren vertonen. Misschien valt het je als Kerkradenaar niet op, maar als in een groep twee Kerkradenaren zitten hebben ze elkaar meteen gevonden, en dan worden uitgebreid de mooiste facetten van Kerkrade besproken. Zo blijkt beste friture, slager, bakker, garage, café, etc altijd toevallig in Kerkrade te liggen. En jawel, Maastrichtenaren doen dat ook. Daarom zei ik ook: je hebt in (zuid)Limburg Limburgers, Maastrichtenaren en Kerkradenaren. Zo zie ik dat echt.
  zondag 24 september 2006 @ 03:07:22 #193
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_42085977
Schijnt dat Nightlife weer open gaat, iemand die iets meer weet?

@ Madine: Daarom heb je ook maar 1 echte derby in Limburg. Roda JC (Kerkrade) - MVV (Maastricht). Vind de andere derby's maar boring!
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_42086069
quote:
Op zondag 24 september 2006 03:07 schreef DarkShine het volgende:
Schijnt dat Nightlife weer open gaat, iemand die iets meer weet?

@ Madine: Daarom heb je ook maar 1 echte derby in Limburg. Roda JC (Kerkrade) - MVV (Maastricht). Vind de andere derby's maar boring!
Laatste wat ik gehoord heb is dat deze inderdaad overgenomen is door een andere eigenaar. Ben eens benieuwd of deze het concept een beetje kan aanvuren. Het blijft natuurlijk moeilijk met het gigantisch hoge plafond en een pand waaraan je niks mag verbouwen...

Voor de rest ben ik het grotendeels wel eens met wat ik lees in dit topic. Maastricht is een zeer mooie (oude) stad om eens te bezoeken. De sfeer is absoluut relaxed, maar ik moet er wel eerlijkheidshalve bij vermelden dat dit met name voor de autochtone maastrichtenaren geld. Tegen mensen van niet limburgse komaf wordt in het begin toch altijd wat moeilijk gedaan. Jammer. Verder blijft het natuurlijk bourgondisch: goed eten, mooie diversiteit in het bier- en wijnaanbod, en vooral niet moeilijk doen als het geen noodzaak betreft.

Jawel, ik vermaak me hier wel..
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
  zondag 24 september 2006 @ 03:25:42 #195
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_42086142
In het Roda stadion gaat eersdaag ook een nieuwe discotheek open, maar dat kun je zowel in het Heerlen alsook in het Parkstad topic vinden

http://www.bozzini.nl/
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_42086197
quote:
Op zondag 24 september 2006 03:25 schreef DarkShine het volgende:
In het Roda stadion gaat eersdaag ook een nieuwe discotheek open, maar dat kun je zowel in het Heerlen alsook in het Parkstad topic vinden

http://www.bozzini.nl/
Nieuw? Gewoon de vision met een nieuwe eigenaar...
  zondag 24 september 2006 @ 03:33:37 #197
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_42086218
quote:
Op zondag 24 september 2006 03:31 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Nieuw? Gewoon de vision met een nieuwe eigenaar...
Daar zou voorheen al een nieuwe discotheek in zijn opengegaan en daarvoor is toen al serieus verbouwd. Alleen kwam degene die dat wou uitbaten niet overeen met Heiniken dus ging dat niet door. Nu dus Bozzini. Benieuwd wat het is!
Planning:
-
pi_42086240
quote:
Op zondag 24 september 2006 03:33 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Daar zou voorheen al een nieuwe discotheek in zijn opengegaan en daarvoor is toen al serieus verbouwd. Alleen kwam degene die dat wou uitbaten niet overeen met Heiniken dus ging dat niet door. Nu dus Bozzini. Benieuwd wat het is!
Het blijft een kansloos principe...De vision was ook een prima discotheek. Goede muziek, super inrichting, acceptabele prijzen. Het blijft de locatie waardoor je de mist in gaat. De hele regio parkstad gaat er op stap, en laten we eerlijk zijn: dat zijn niet de lui waar je het van moet hebben...
  zondag 24 september 2006 @ 03:39:05 #199
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_42086251
quote:
Op zondag 24 september 2006 03:36 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Het blijft een kansloos principe...De vision was ook een prima discotheek. Goede muziek, super inrichting, acceptabele prijzen. Het blijft de locatie waardoor je de mist in gaat. De hele regio parkstad gaat er op stap, en laten we eerlijk zijn: dat zijn niet de lui waar je het van moet hebben...
Vizion heeft zichzelf absoluut geen plezier gedaan door met de openingsdagen extra streng te zijn op de kledingseisen. Mensen uit het hele land wat er doodleuk niet in kwamen...

De locatie opzich is niet verkeerd. Goed bereikbaar, voldoende parkeerplaatsen... En de pepp is gewoon een kuttent. Wel goed dat Bozzini ook op maandag open is!
Planning:
-
pi_42086275
quote:
Op zondag 24 september 2006 03:39 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Vizion heeft zichzelf absoluut geen plezier gedaan door met de openingsdagen extra streng te zijn op de kledingseisen. Mensen uit het hele land wat er doodleuk niet in kwamen...

De locatie opzich is niet verkeerd. Goed bereikbaar, voldoende parkeerplaatsen... En de pepp is gewoon een kuttent. Wel goed dat Bozzini ook op maandag open is!
Grappig dat je inhoudelijk gezien totaal niet op mijn post ingaat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')